320d съвет за експлоатация в студа
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
320d съвет за експлоатация в студа
Здравейте имам 320д 163кс ,понеже нямам зимни гуми и снощи паднаха 20см сняг и сега карам старата ми Е46ца и от 1 ден Е90тката не е палена и карана. Няколко дни докато е снега и студа няма да я карам. Та питам как е правилно да стои с откачен и прибран дома акумулатор или както си е на колата и в бойна готовност. Знам че има електроника която е добре да си я поддържа тока,но в студа... Иначе акумулатора е чисто нов
95 аЧ купен преди 3-4 месеца и е зареден (мисля,до вчера колата се караше всеки ден не е стояла).
95 аЧ купен преди 3-4 месеца и е зареден (мисля,до вчера колата се караше всеки ден не е стояла).
///M power
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Колега, мисля, че сам си си отговорил. Новият акумулатор, ако е правилният ще издържи. Ако го свалиш може да имаш сериозни неприятности.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 728
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Ако нямаш утечка на ток няма проблем да седи навън в колата.
Въпреки смега не е толкова студено, че да даде фира нов акумулатор.
Въпреки смега не е толкова студено, че да даде фира нов акумулатор.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
zvetiko написа:Колега, мисля, че сам си си отговорил. Новият акумулатор, ако е правилният ще издържи. Ако го свалиш може да имаш сериозни неприятности.
Какви пък сериозно неприятности да има?
Moni_BMW написа:как е правилно да стои
Няма проблем, остави си колата с него.
Moni_BMW написа:..понеже нямам зимни гуми........мисля,до вчера колата се караше всеки ден не е стояла....
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Kroki написа:zvetiko написа:Колега, мисля, че сам си си отговорил. Новият акумулатор, ако е правилният ще издържи. Ако го свалиш може да имаш сериозни неприятности.
Какви пък сериозно неприятности да има?
Игорял FRM модул. Не питай от къде знам - личен опит. Колкото и да е странно и без логика - горят.
Никакъв проблем след като е нов акумулатора да си стои на колата - към питащият колега.
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Проблем е FRM3 модула. Спирането на захранването води до :
1) натрупване на X+1 стойност в "Short circuit counter" - решава се с ресет през tool32
2) заради "омазване" на e2prom-a се изисква препрограмиране на еепром-а и кодиране отново .Все пак ако се случи - https://carscanners.net/repair-bmw-frm-module/
Та по добре - прави по някоя съботнонеделна разходка за по час за да поддържаш акумулатора зимата в норми
1) натрупване на X+1 стойност в "Short circuit counter" - решава се с ресет през tool32
2) заради "омазване" на e2prom-a се изисква препрограмиране на еепром-а и кодиране отново .Все пак ако се случи - https://carscanners.net/repair-bmw-frm-module/
Та по добре - прави по някоя съботнонеделна разходка за по час за да поддържаш акумулатора зимата в норми
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Аз ще се включа в темата с един въпрос.
Това ми е първия дизел, колата е e90 320d 163.
Днес беше -15 и лампата за подгрев на свещите не светна, даже 90% от времето когато е студено не светва, пали от раз.
Моментите в които светва, е когато има по-силен вятър...
Не мога да разбера, това проблем ли е, аз ли не правя нещо както трябва....
Дори да натисна първо бутона за старт/стоп без да натисна съединителя не светва...светва само когато съединителя е натиснат изчаква буквално 1- 2 сек и пали....
Не мога да си обясня, колата се кара всеки ден, винаги пали от раз и си мисля, че ако имаше проблем нямаше да запали, но все пак да питам.
Дори днес на минус 15 пали от раз държи по-високи обороти за няма и 20 сек и оборотите не мърдат от нормалното си положение.
Надявам се да съм описал казуса достатъчно добре.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Това ми е първия дизел, колата е e90 320d 163.
Днес беше -15 и лампата за подгрев на свещите не светна, даже 90% от времето когато е студено не светва, пали от раз.
Моментите в които светва, е когато има по-силен вятър...
Не мога да разбера, това проблем ли е, аз ли не правя нещо както трябва....
Дори да натисна първо бутона за старт/стоп без да натисна съединителя не светва...светва само когато съединителя е натиснат изчаква буквално 1- 2 сек и пали....
Не мога да си обясня, колата се кара всеки ден, винаги пали от раз и си мисля, че ако имаше проблем нямаше да запали, но все пак да питам.
Дори днес на минус 15 пали от раз държи по-високи обороти за няма и 20 сек и оборотите не мърдат от нормалното си положение.
Надявам се да съм описал казуса достатъчно добре.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
mario001 написа:Аз ще се включа в темата с един въпрос.
Това ми е първия дизел, колата е e90 320d 163.
Днес беше -15 и лампата за подгрев на свещите не светна, даже 90% от времето когато е студено не светва, пали от раз.
Моментите в които светва, е когато има по-силен вятър...
Не мога да разбера, това проблем ли е, аз ли не правя нещо както трябва....
Дори да натисна първо бутона за старт/стоп без да натисна съединителя не светва...светва само когато съединителя е натиснат изчаква буквално 1- 2 сек и пали....
Не мога да си обясня, колата се кара всеки ден, винаги пали от раз и си мисля, че ако имаше проблем нямаше да запали, но все пак да питам.
Дори днес на минус 15 пали от раз държи по-високи обороти за няма и 20 сек и оборотите не мърдат от нормалното си положение.
Надявам се да съм описал казуса достатъчно добре.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Всичко ти е нормално, не се притеснявай. И аз не мога да и разбера алгоритъма на подгрев. Днес лично при мен светна за момент, но и при мен е не всеки път. По често светва когато не се пали по дълго време поне по мои наблюдения.
P.S @veskot Това по т.1 не го знаех за натрупването.
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
На приятел с 330xd всеки път му светва като е студено...nikola59 написа:mario001 написа:Аз ще се включа в темата с един въпрос.
Това ми е първия дизел, колата е e90 320d 163.
Днес беше -15 и лампата за подгрев на свещите не светна, даже 90% от времето когато е студено не светва, пали от раз.
Моментите в които светва, е когато има по-силен вятър...
Не мога да разбера, това проблем ли е, аз ли не правя нещо както трябва....
Дори да натисна първо бутона за старт/стоп без да натисна съединителя не светва...светва само когато съединителя е натиснат изчаква буквално 1- 2 сек и пали....
Не мога да си обясня, колата се кара всеки ден, винаги пали от раз и си мисля, че ако имаше проблем нямаше да запали, но все пак да питам.
Дори днес на минус 15 пали от раз държи по-високи обороти за няма и 20 сек и оборотите не мърдат от нормалното си положение.
Надявам се да съм описал казуса достатъчно добре.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Всичко ти е нормално, не се притеснявай. И аз не мога да и разбера алгоритъма на подгрев. Днес лично при мен светна за момент, но и при мен е не всеки път. По често светва когато не се пали по дълго време поне по мои наблюдения.
P.S @veskot Това по т.1 не го знаех за натрупването.
Релето е сменено 2020 и свещи но това е от предишния собственик в DTC
На диагностика ще покаже ли че е заминало релето
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
И на моето лампата за подгрев досега не ми е светвала, пали на минус 12 без зор ,но ако му цъкнеш бутона за палене без съединител си подгрява като е студено. Не е карана неделя, понеделник и днес ,утре ще я препукам и ще си я карам вече няма сняг по пътищата при нас,ще я видим как ще запали ,тази сутрин в 06.00 беше минус 21 градуса Е46цата запали без зор ,но тя е бензинка.
///M power
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Баси...на приятели винаги им светва на мен не ми..нещо не ми се вижда нормално да свети когато си поиска...Moni_BMW написа:И на моето лампата за подгрев досега не ми е светвала, пали на минус 12 без зор ,но ако му цъкнеш бутона за палене без съединител си подгрява като е студено. Не е карана неделя, понеделник и днес ,утре ще я препукам и ще си я карам вече няма сняг по пътищата при нас,ще я видим как ще запали ,тази сутрин в 06.00 беше минус 21 градуса Е46цата запали без зор ,но тя е бензинка.
Или е реле или кабела към релето...или просто така работи..което е странно.
Мони, ти ме шокира, очаквах да кажеш, че ти светва лампата за подгрев.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Според мен ако имаше проблем със свещи ,реле или кабел на реле щеше да индикира, тази кола за най малкото пищи и излиза грешка. Най студеното време което съм я палил беше минус 12 и си запали със съвсем малко въртене и си заработи равномерно без да тресе и прекъсва,което ме навява,че всичко и е наред. Но като натисна старта без съединител светва лампата за подгрева за секунда и колата пали още по меко,но автоматично при мен не си е подарявала, всъщност може и да си подгрява ,но не ми е индикирало. Незнам и на мен ми е интересна тая работа.
///M power
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Няма да издържа.
Ще ходя до сервиза, според мен не може да не показва символа за подгрев . Щом не го показва, значи не ги подгрява.
Ще пиша като разбера какъв е проблема, ако има такъв и колко е струвал.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Ще ходя до сервиза, според мен не може да не показва символа за подгрев . Щом не го показва, значи не ги подгрява.
Ще пиша като разбера какъв е проблема, ако има такъв и колко е струвал.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Колата ти започва да подгравя още като е отключиш..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: 320d съвет за експлоатация в студа
Одеве я палих и карах на минус 6 и си подгря преди да почне да върти светна символа ,това, че подгрява още с отключването го знам ,ама аз мойта не я заключвам,ключа и си седи в нея ,нямам навик като съм си по нашия край да си заключвам колите. Иначе запали от 2рия път като я чукнах първо въртя въртя взе да пропуква и стартера си спря сам. На вторя път завъртя препука веднъж и запали, като нито прекъсваше, нито трепереше, напълно нормално работеше. Не е карана и палена 4 5 дни даже имаше 15 см сняг по нея и тия дни температурата пада минус 20,даже нощеска беше минус 17,един приятел с мерцедес, друг с терано ,трети с бензиново пунто даже не запалиха. Иначе и с летните гуми си върви в снега леко леко и си върви. Доволен съм много от колата.
///M power
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани