DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 13 Дек 2021, 1:14

DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive


Как да си обслужим скоростната кутия ZF8HP

Изображение

Темата е създадена на базата на вече съществуваща такава във форума viewtopic.php?f=116&t=433582 . Част от информацията е взета от нея.

14.12.2021 - Клип на цялата процедура ZF8HP70:
https://www.youtube.com/watch?v=NO2qKI6 ... vetanovDIY

Процедурата е извършена от мен върху BMW 530d xdrive (ZF8hp70), приложима е и за много други марки и модели автомобили, използващи ZF8hp поколонието трансмисии.
В този урок ще извършим ръчна смяна на маслото на кутията и ще се опитаме да изтеглим максимално от него. За тази цел ще трябва да свалим и мехатроника. Така кутията може да събере около 7 литра масло. В противен случай максимума е около 4-5 литра. Единствено би останало масло в торк конвертора, пътищата към масления охладител и самият маслен охладител, но то не би трябвало да е сумарно повече от литър и половина. Автомобилът, заснет на видеоклипа беше точно на 303000км и никога не беше обслужвано маслото на кутията. След смяната не е имало проблеми или промяна в поведението.

Навременното обслужване на автоматичната скоростна кутия е ключово за нейното дългосрочно здраве и безпроблемна работа. Всяка механична система, която работи с триещи се елементи в хидравлична среда, се нуждае от регулярна поддръжка, за да функционира оптимално.
С времето триещите се елементи в кутията отделят фрикционни частици, които маслото отмива и отвежда към филтъра. Въпреки това, маслото постепенно губи своите свойства, като например способността да минимизира триенето и да отнема топлината. Една от критичните функции на маслото е охлаждането на кутията, а при загуба на тези свойства се създават рискове от прегряване и сериозни механични повреди.
Много собственици се подвеждат от термина "Lifetime", който често се среща в документацията или стикерите на BMW. Важно е да се разбере, че "Lifetime" не означава буквално "доживот", а се отнася до гаранционния период на автомобила. Този период обикновено е далеч по-кратък от реалния експлоатационен живот на автомобила. За автомобилите, внесени в България, които често имат пробег от 100 000 до 300 000 км и повече, маслото в кутията отдавна е изгубило своите основни характеристики.
Нищо в този живот, включително и така наречените "Lifetime" масла, не е вечно. Според сервизната документация на производителя на кутии ZF, смяната на маслото се препоръчва в интервал между 60 000 и 120 000 км. Този интервал зависи от редица фактори, включително стила на шофиране – дали то е предимно градско, спортно или магистрално – както и от климатичните условия, в които се използва автомобилът. По-високите температури, честото спиране и потегляне, или студеното време могат значително да повлияят на качествата на маслото и да ускорят неговото износване.
Редовната смяна на маслото и филтъра в автоматичната скоростна кутия гарантира по-дълъг живот на компонентите, плавна работа и намалява риска от скъпи ремонти в бъдеще. Затова е препоръчително да не се подценява важността на тази поддръжка и да се избягва сляпото доверие на концепцията "Lifetime". Точно по тази причина често се разпространява митът, че автоматичната скоростна кутия се чупи след смяна на маслото.

МНОГО ВАЖНО!
Смяната на маслото чрез машина е крайно нежелателна! Този метод циркулира старото масло през всички компоненти на скоростната кутия, без да преминава през филтъра в картера. В резултат на това натрупаните фрикционни частици навлизат в клапанното тяло, което с времето ще доведе до повреда и неравномерна работа („ритане“) на кутията.



Нужни компоненти (Сведени от F11 530d xdrive 04/2011):
Масло: S671090312 (7 броя)
Картер-филтър: 1087.298.364 (1 брой) - Комплектът включва нова втулка за TCM, нови болтове и нова пробка за вливане.
Малка втулка между тялото на кутията и мехатроника: 1087301006 (1 брой).

Преди да започнем, е препоръчително да проверим налягането и таймингите на адаптациите на трансмисията.
Това става чрез най-обикновен кабел за диагностика чрез две програми (вероятно има и много други, но това са най-известните и лесни):

1-ви вариант: Чрез ISTA диагностициране
2-ри вариант: Чрез xHP мобилно приложение

Прочетените адаптации трябва да са в следния диапазон:
Изображение
Диапазон на адаптирани стойности

Ако стойностите на адаптациите са извън този диапазон, то имаме проблем с кутията и не се препоръчва смяната на масло.

В този урок ще дам насоки как сами да си обслужим автоматичната скоростна кутия, състоящо се в:
- Смяна на трансмисионно масло (около 7 до 8 литра ще са нужни)
- Смяна на картер/филтър (на този модел филтъра е едно тяло с картера)
- Смяна на втулка на TCM (с времето уплътненията се износват и пропуска масло)
- Смяна на всмукателна втулка между кутията и мехатроника.

Съвет: Използвайте само оригинални компоненти!

Информация за помощната помпа:
awful написа:Помпата която свали се ползва за старт и стоп функцията иначе като угасне колата механичната помпа не може да достави нужното налягане след като запали и се получава лаг, тази помпа компенсира до как механичната.


Какво ще ни е нужно за обслужването:
- Канал или подемник. Или стойки и лазене под колата, ако сте ентусиасти :)
- Набор от инструменти - комплект шестограми, комплект торксове, динамометричен ключ, вложки, тресчотки, помпа за масло/гориво или шприц.
- Компютър с диагностика – ISTA
- Предпазни ръкавици
- Желание и внимание

Тънки моменти:
- Много е важно да се изпълняват стъпките от процедурата последователно, без да се прескачат ключови моменти.
- Достигане на желаната температура при пълнене или източване е абсолютно задължително.
- В такава прецизна система пренебрегването на използването на динамометричен ключ е сериозна небрежност, която може да доведе до неправилно затягане на елементите и нарушено налягане, с потенциални последващи повреди в кутията.
- Използването на aftermarket компоненти, добавки за масла и всякакви други щуротии крият риск от повреда на трансмисията.
- Технически умения са абсолютно задължителни, както и втори човек в някои моменти.

За разлика от ZF6hp, тук връзката между кутията и клапанното тяло е сравнително опростена, има точно 2 всмукателни тръби, едната от които е достъпна за смяна. За съжаление за другата се налага отваряне на клапанното тяло.
Процедурата е сравнително проста, но изисква подходящи условия за работа, инструменти и повечко внимание.

Не се препоръчва смяната на масло при каквито и да е проблеми с кутията! При проблеми трябва да се обърнете към специалист за точна диагностика и отстраняване на проблемите.


Процедура за смяна консумативите (в последователност):
- Демонтирайте кората под скоростната кутия.
- Изберете подходящ съд/корито за събиране на отпадъчното масло (около 7 литра). Развиваме пробката на картера с шестограм 10 за източване на маслото от кутията (Не развивайте пробката за вливане преди да сте източили маслото!).

Изображение
Фиг. №1 – Пробка за източване на масло

Източваме само, ако температурата на маслото е около 40 +/- 5 градуса (следи се с диагностика). Ако температурата е по-ниска, маслото ще е сгъстено и ще се източи значително по-трудно, ако е висока има риск от прегряване на компоненти в кутията.

Ако искате да направите промивка, можете да използвате следния метод(ще ви трябват около 4-5 литра допълнително масло):

- Източете старото масло през пробката за източване.
- Затворете пробката за източване и отворете пробката за вливане.
- Налейте ново масло до прокапване от пробката за наливане.
- Запалете двигателя и продължавайте да наливане масло през пробката за вливане до прокапване.
- Затворете пробката за наливане.
- Оставете двигателя да поработи.
- Спрете двигателя. Отново източете маслото.
- Продължете с процедурата по обслужване.

Изображение
Фиг №2 – ISTA – Диагностика на кутията

- Изчакване да се отече маслото. Когато струята намалее, можем да отвием пробката за наливане на маслото с шестограм 8.

Изображение
Фиг. №3 – Локация на пробката за вливане

- Отвиване на всички болтове на картера. Препоръчително е втори човек да придържа картера при демонтажа, отделя се внимателно от тялото на кутията(има остатъчно масло в тавата).

Изображение
Фиг. №4 – Премахнат картер на кутията

- Завиване докрай на сервизния болт на кутията за селектора, за да мине в неутрално положение.

Изображение
Фиг. №5 – Локация на сервизния болт за заключване на селектора

- Откачане на кабелния сноп на TCM (Transmission Control Module). Завърта се обратно на часовниковата стрелка и се издърпва. Избутва се горе в празното пространството, за да не пречи на махането на втулката.

Изображение
Фиг. №6 – Локация на TCM снопа и втулката

- Развиване на болта, държащ шината за заключване на втулката.

Изображение
Фиг. №7 – Локация на развития болт и освободената шина

Модели с xdrive:
- Отвиване на 5-те болта на лапата държач с #13 външен шестотен и отвиване на централния болт от лапата към тампона на раздатката с #18 шестостен. Сваляне на лапата. Премахване на втулката за TCM.

Модели без xdrive:
- Не съм сигурен, но би трябвало без да се сваля лапата да има достатъчно пространство за вадене на втулката. Очаквам включване в темата по въпроса!

Изображение
Фиг. №8 - Премахната лапа-държач на кутията и закрепваща планка на генерацията (xdrive)

С ръкавици! Риск от статично електричество и повреда на мехатроника!
Модели със start/stop функция:
- Откачане на кабелната букса на помощната помпа. Отвиване на 3-те болта #40 Torx bit на помощната помпа и я премахваме. Отвиваме останалите 3 болта #40 Torx bit под помпата(единият държи мехатроника, вторият сензора за скорост на изходния вал, третия шината за заключване на шината на TCM втулката).

Изображение
Фиг. №10 - Премахната помощна помпа (модели със start/stop функция). Може да се видят фрикционните частици как се налепени навсякъде.

Модели без start/stop функция:
-Отвиваме задните 4 болта #40 Torx bit (2 държащи свободно мехатроника, един държащ сензора за скорост на изходния вал и последният за заключване на шината на TCM втулката.
Отвиване на останалите 14 болта на мехатроника с #40 Torx bit.

Изображение
Фиг. №11 – Локация на болтовете за демонтаж на мехатроника.
Разликата между start/stop и non start/stop е единствено в задните болтове. 14-те болта на клапанното тяло са едни и същи!

Изображение
Фиг №12 – Премахнат мехатроник

Не развивайте другите болтове! Те се разпознават лесно, с различна глава са (#27 Torx) и са за разглабяне на мехатроника!
- Ползвайте втори човек да придържа мехатроника, тежи доста. Внимателено го отделете от тялото на кутията, ще почне да се излива остатъчно масло от него и от кутията. Пазете мехатроника от прах и замърсяване.

Изображение
Фиг.№13 – Изваден мехатроник

- Изчакайте да се отече остатъчното масло от кутията. Премахнете гумената всмукателна втулка.

- Почистете вътрешността на кутията внимателно с напоена кърпа с обезмаслител (да не отделя власинки). Има бояджийски топове с хартия подходящи за целта.

- По желание! С повишено внимание! Зачистете мехатроника повърхностно с напоена кърпа с обезмаслител (която не отделя власинки пак подчетавам!) без да го пръскате или обливате с обезмаслител!

- Поставете новата всмукателна втулка на мястото ѝ.

Изображение
Фиг.№14 – Локация на всмукателната втулка

- С ръкавици! Риск от статично електричество и повреда на мехатроника! С помощта на втори човек инсталирайте обратно мехатроника. Много внимавайте позиционера на селектора да е правилно локализиран в каналчето на буталото. Завийте обратно 14-те болта без да ги стягате към този момент! Отпуснете сервизния болт за заключване на селектора.

Затегнете по схемата 14-те болта на мехатроника:
- 14-те по-дълги болта (тялото към кутията) - по 10N/M всеки, старайте се да е кръстосано.
- Инсталирайте новата втулка на TCM. Има посока, в която трябва да влезе, вътрешната стрелка трябва да сочи надолу. Изисква по-силен натиск, за по-лесно вкарване използвайте трансмисионно масло(намажете уплътненията на втулката). След поставянето на втулката, върнете шината в заключено положение.

Задни болтове:
start/stop - Общо 6 броя.
1 бр. заден болта към сензора: 8 N/M
3 бр. заден болт към мехатраник: 8N/M
3-те болта на помощната помпа: по 8 N/M всеки.

Non start/stop - Общо 4 броя.
1 бр. заден болт към сензора: 8 N/M
3 бр. задни болта - по 8N/M всеки (без този на сензора). Виж фиг.11

Използвайте задължително динамометричен ключ!

- Развиване на сервизния болт на кутията за селектора, за да се отключи и намести в буталото. Следете дали ще е правилно позиционирано, при нужда избутайте с ръка ръчно буталото, така че селектора да се намести в каналчето.
- Поставете кабелния сноп във втулката и го затегнете по часовниковата стрелка.
- Инсталирайте нов картер с нови болтове. Затегнете картера по схемата, всеки болт по 10 N/M. Използвайте задължително динамометричен ключ!

Изображение
Фиг. №15 – Схема на затягане на болтовете на картера

Процедура по наливане на маслото. Използвайте втори човек.

Изображение
Фиг. №16 – Вливане на маслото с помощта на помпа

Изображение
Фиг. №17 - Вливане на маслото с помощта на помпа

Изображение
Фиг. №18 - Вливане на маслото с помощта на помпа


- За наливане използвайте шприц или помпа за масло/гориво за вливане на маслото в кутията. Задължително прочетете цялата процедура, качена в google drive (линкът е приложен накрая на темата) si-zf-si-oelwechselkit-8hp-50130-bg. Накракто процедурата е следната:
- Наливайте масло, докато от пробката не почне да сълзи.
- Запалете колата, продължавайте да наливате масло, докато от пробката не почне да сълзи. Затворете пробката.
- Изчакайте температурата на маслото да стигне диапазона между 30-50 градуса. Изредувайте P/R/D, D1, D2, като между всяка предавка изчаквайте приблизително по 10 секунди.
- Проверете температурата на маслото на кутията. Ако е в диапазона между 30-50 градуса, отворете пробката (не гасите двигателя при махане на пробката!), ако от пробката сълзи, затворете пробката. Ако пробката не сълзи, долейте, докато почне да сълзи. Затворете пробката.
- Направете тест драйв. Изредувайте всички скорости.
- Относно адаптациите. Ресетване на адаптациите на кутията. Не се препоръчва, ако не сте извършили ремонти по мехатроника или пакетите, ринговете. По принцип кутията е самообучаваща се и с времето след смяната трябва да приеме новите стойности, които със сигурност ще са по-добри от тези преди обслужването. Това е така, защото TCM помни старите стойности на налягане от соленоидите и отнема време (шофиране), за да присвои нови стойности.
ZF препоръчват ресетване на адаптации само при извършени ремонти по кутията (най-вече заради приети адаптивни стойности извън диапазона на номиналните).

Следващите седмици следим за евентуални течове и проблеми.

Прикачвам допълнителна полезна литература, снимки от процедурата, както и допълнителен снимков материал, клипове:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
https://www.youtube.com/watch?v=kXKhZie ... el=FCPEuro
https://www.youtube.com/watch?v=bECFSVN ... Powertrain

Линк на процедурата в PDF:
https://drive.google.com/file/d/16-sLck ... sp=sharing

Галерии:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... jmljUQl-rx
Последна промяна hibernate на 03 Фев 2025, 15:56, променена общо 28 пъти
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 867
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от BorislavB » 13 Дек 2021, 1:51

Евала колега! :yes:
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 14 Дек 2021, 10:58

Добавен видеоклип с цялата процедура:
https://www.youtube.com/watch?v=NO2qKI6 ... vetanovDIY

ПП: Ще отнеме сигурно 1 ден, докато се обработи с хубаво качество, всичко зависи от ютюб.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от awful » 14 Дек 2021, 16:25

Помпата която свали се ползва за старт и стоп функцията иначе като угасне колата механичната помпа не може да достави нужното налягане след като запали и се получава лаг, тази помпа компенсира до как механичната направи нужното налягане.
Последна промяна awful на 15 Дек 2021, 18:32, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от hibernate » 14 Дек 2021, 17:23

awful написа:Помпата която свали се ползва за старт и стоп функцията иначе като угасне колата механичната помпа не може да достави нужното налягане след като запали и се получава лаг, тази помпа компенсира до как механичната.

Полезна информация, ще бъде добавена в темата.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1114
Регистриран на: 9.07.2013
Кара: 318Ci E46, 530GT

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от MMG » 25 Дек 2021, 22:02

Браво! Приятно е да се четат такива информативни теми и добре направени DYI!


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 29.01.2019
Пол: Мъж

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от beebu » 19 Яну 2022, 16:04

Здравейте!

От къде ще ми препоръчате да си закупя такъв комплект масла и филтър?

Благодаря!

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Ненко Вранков » 21 Яну 2022, 10:43

beebu написа:Здравейте!

От къде ще ми препоръчате да си закупя такъв комплект масла и филтър?

Oткъдето решиш... не съм чул за фалшиви ЗФ масла все още...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 21 Яну 2022, 11:22

Маслото върви в комплект с картер, ако някой фалшифицира, ще трябва да фалшифицира и картера :), мисля че фалшификаторите не биха се занимавали с тея масла :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Ненко Вранков » 21 Яну 2022, 11:52

ekalchev написа:Маслото върви в комплект с картер, ако някой фалшифицира, ще трябва да фалшифицира и картера :), мисля че фалшификаторите не биха се занимавали с тея масла :)

Te картера oтдавна го направиха китайците.. продава се навсякъде, даже вътре филтъра е отделен детайл и се сменя.. не е нужно всеки път картер :mhihi: 80лв им е само филтъра.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от fitter » 21 Яну 2022, 11:55

Аз си взех комплекта за обслужване на ZF през Ауто Док на доста добро намаление за 360 лв- филтър, 7л масло и болтове. В момента там е на 420. Това което няма там е буксата и долу гумената втулка.

Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от awful » 22 Яну 2022, 1:03

fitter написа:Аз си взех комплекта за обслужване на ZF през Ауто Док на доста добро намаление за 360 лв- филтър, 7л масло и болтове. В момента там е на 420. Това което няма там е буксата и долу гумената втулка.

Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk


:yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 17.06.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW G32 LCI "22
Детайли за колата: BMW G32 LCI "22

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от Tsapo » 13 Апр 2022, 6:53

Здравейте,
Колата ми е BMW F11 530D xDrive LCI.
Маслото на скоростите не е сменяно никога, а съм вече на 325к.
Имам комплекта купен и се чудя какво да правя.
Нямам проблеми с кутията и се притеснявам дали след смяната няма да започне да прави мизерии.
Малко ми е странно как една частична смяна на масло може да доведе до проблеми, но знае ли човек.
Моля за Вашите коментари и опит по въпроса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 17.09.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW Х1 2.3d,MB SL350,MB E350d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от top » 13 Апр 2022, 9:44

Едва ли ще стане проблем ако кутията работи нормално. На предишната ми кола (Х5) за първи път го смених на около 300хиляди и нямаше проблеми. На сегашната ми за първи път го смених на 120хиляди и онзи ден отново го смених на 205000. Смених го защото освен, че е добре да се сменя на около 60000, колата напоследък започна леко да форсира преди да смени на по-горна предавка и кутията да е малко по "неадекватна" от обичайното, сега е ок, работи напълно нормално.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: DIY Обслужване на скоростна кутия ZF8HP70 530D xdrive

Мнение от ekalchev » 13 Апр 2022, 10:08

Tsapo написа:Здравейте,
Колата ми е BMW F11 530D xDrive LCI.
Маслото на скоростите не е сменяно никога, а съм вече на 325к.
Имам комплекта купен и се чудя какво да правя.
Нямам проблеми с кутията и се притеснявам дали след смяната няма да започне да прави мизерии.
Малко ми е странно как една частична смяна на масло може да доведе до проблеми, но знае ли човек.
Моля за Вашите коментари и опит по въпроса.

Риска при смяна на масло на много амортизирана кутия е, че с остаряването на маслото му се променят характеристиките, а кутията има функционалност, която е направена да се адаптира към остаряването на маслото. Това е една от причините тези кутии да могат да работят добре след много километри с едно и също масло, защото се адаптират към променените характеристики на маслото (и износванете на механиката). Когато след 300-400хил. км изведнъж му налееш ново масло, се получава рязка промяна в наляганията с която кутията се е адаптирала да работи и може да блокира нещо. Някой казват, да не се прави пълня смяна на такива кутии за да се намали "шока" от рязката промяна в характеристиката на маслата. Никой не може да ти каже дали е ок или не при теб. Аз смених на 140хил. на моята кутия и усетих, че почна малко по-различно да превключва - с времето адаптациите на кутията се нагодиха на новото масло и почна да работи както преди. Не мисля че блокирането на ск. кутия заради късна смяна с ново масло е често срещано. Възможно е в началото кутията да работи по-лошо известно време докато се адаптира. Някой хора смятат, че трябва да се ресетват адаптаците при смяна на масло, но аз това което научих, че това не е добре да се прави. Въпреки че слагаш ново масло, кутията не е станала като нова, защото има износване на много механични части в нея, а тези адаптации отчитат и тези промени. Ресетването на адаптации се прави само като се направи пълен rebuild на ск. кутия с нови части и ново масло.

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook