Не загрява след смяна на термостати
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: Не загрява след смяна на термостати
Понеже все още температурите са ниски и темата е актуална искам да споделя нещо и да запитам:
-когато колата е студена,работи на празен ход,климатроника е включн оборотите падат до нормалните,вдигат се и пак отново,като времето на по-високите обороти преобладава.Като загрее добре оборотите се нормализират т.е. падат.През лятото го няма това явление и си мисля че оборотите се вдигат ,когато нагреватела е включен и падат когато е изключен.
-въпроса е следният-дали докато загрее колата при включен климатроник нагреватела трябва да е непракъснато включен или е както при мен?
КОЛАТА Е Е-46-32ОД-136К.С.
-когато колата е студена,работи на празен ход,климатроника е включн оборотите падат до нормалните,вдигат се и пак отново,като времето на по-високите обороти преобладава.Като загрее добре оборотите се нормализират т.е. падат.През лятото го няма това явление и си мисля че оборотите се вдигат ,когато нагреватела е включен и падат когато е изключен.
-въпроса е следният-дали докато загрее колата при включен климатроник нагреватела трябва да е непракъснато включен или е както при мен?
КОЛАТА Е Е-46-32ОД-136К.С.
- gugichamp
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
Re: Не загрява след смяна на термостати
Това принципно е признак на заминал ел.нагревател.
Загрява ли нормално колата?
Загрява ли нормално колата?
от свинята лебед не става...
Re: Не загрява след смяна на термостати
stoimenov_1958 написа:Понеже все още температурите са ниски и темата е актуална искам да споделя нещо и да запитам:
-когато колата е студена,работи на празен ход,климатроника е включн оборотите падат до нормалните,вдигат се и пак отново,като времето на по-високите обороти преобладава.Като загрее добре оборотите се нормализират т.е. падат.През лятото го няма това явление и си мисля че оборотите се вдигат ,когато нагреватела е включен и падат когато е изключен.
-въпроса е следният-дали докато загрее колата при включен климатроник нагреватела трябва да е непракъснато включен или е както при мен?
КОЛАТА Е Е-46-32ОД-136К.С.
Колега Г.Стоименов здравейте,
Това не е нагревател, а интеркулер за топъл въздух. Той е включен при палене на двигателя. Нали се чака да се задейства втория кръг на водата. Колата трябва да работи за достигане на работна температура и затова има кръг на топлия въздух, който е отворен до загряване на колата. Ако има въздух във втория воден кръг не се ли забавя включването на термостата?
Колебанието в оборотите ви е в един клапан за топъл въздух. Вътре влиза топъл въздух от двигателя. При студен двигател този клапан е отворен, за да затопли по- бързо двигателя, след което се затваря. При вас изглежда здрав и не е ненормално оборотите да се вдигат и после да си отиват на мястото. Вие нямате същинско колебание в оборотите, а процес на достигане на работна температура с изменение на оборотите за малко. Това е от студения въздух, който затопля двигателя до 90 градуса. В началото въздухът в двигателя е с различна от работната температура, затова започва при едни обороти, датчикът дава сигнал до компа и оборотите се вдигат до даване на сигнал за работна температура и се уравновесяват после.
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: Не загрява след смяна на термостати
Благодаря на отзовалите се.Според мен ако имам проблем то той е в управлението на доп.подгревател. Може би тук няма място за въздух все пак това е едно мини-бойлерче за допълнително пдгряване на антифриза.
Нямам нафтова печка.Които иска да види каво представляват доп.отоплител(печка) или доп. елподгревател -то нека посети в ралоема раздел отопление и климатизация. Бойлерчето се включва само когато е включено парното и е в паралел на малкия кръг.Има си и клапан който ако е изключено парното е затворен.Ако някой знае бих го помолил да напише докато загрее колата нагревтела непрекъснато ли е под напрежение или работи със някакви паузи.
Ел.подгреватела и печката са почти еднакви по размери.Намира се отпред вдясно.Ако е печка когато работи зад пренотодясно колело се вижда пушек.Оригиналната печка е "вебасто" и се произвежда във варианти бензин и дизел.
Моля за извинение ако съм отегчил някого.
Нямам нафтова печка.Които иска да види каво представляват доп.отоплител(печка) или доп. елподгревател -то нека посети в ралоема раздел отопление и климатизация. Бойлерчето се включва само когато е включено парното и е в паралел на малкия кръг.Има си и клапан който ако е изключено парното е затворен.Ако някой знае бих го помолил да напише докато загрее колата нагревтела непрекъснато ли е под напрежение или работи със някакви паузи.
Ел.подгреватела и печката са почти еднакви по размери.Намира се отпред вдясно.Ако е печка когато работи зад пренотодясно колело се вижда пушек.Оригиналната печка е "вебасто" и се произвежда във варианти бензин и дизел.
Моля за извинение ако съм отегчил някого.
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Не загрява след смяна на термостати
Къде стои този допълнителен нагревател ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Re: Не загрява след смяна на термостати
Темата е за бавно загряване на студен автомобил след смяна на термостат.
Напълно споделям написаното от "sliter" & "Dimitroff" по темата за загряването в купето. Приема се, че термостатът е работещ.
Както при дизелите, така и при бензиновите мотори при Е46, инженерите са предвидили преминаване на топъл въздух от капака на клапаните до входящия колектор и това е с цел по- бързо затопляне на двигателя с цел достигане на работна температура. До този момент/90градуса/ разходът на гориво е над 20/100 и постепенно се уравновесява до стойности 5 или 6/100 на дълъг път. В програмата на колата е заложено да се вдигат оборотите на студен автомобил за кратко време- достигане около 40 градуса. До тогава колата не е в работна температура, двигателят харчи много гориво, сгъстяването и изгарянето не са напълно ефективни.
На първо място топлим двигателя, за да достигне по- бързо работна температура, а после включваме допълнително духалки, фарове, климатроник, музика, отопляеми седалки. Това са допълнителни консуматори на енергия и в първоначалния момент са ненужни. Оборотите се вдигат, за да се стопли двигателя. Това замества подаването на газ от човека. Тук електрониката има действие върху оборотите, за да не паднат и да не се дава повече газ, докато маслото достигне оптималните стойности на смазване и охлаждане. Студеното масло се подгрява от двигателя. Термостата известява на двигателя, че е достигната работната температура и се отваря втория кръг. Повредения термостат води до преразход на гориво и последващо прегряване на мотора. Затова не се вдига стрелката, която не дава информация, че двигателят е с работна температура, но не се охлажда добре.
Сутрин, двигателят е студен. Производителите препоръчват да се тръгва незабавно след запалване, за да се смазва по- добре двигателя. В това време термостатът трябва да отчете достигането на работната температура на двигателя. На мен ми се струва, че е по- добре двигателят да поработи на място за малко поне до 40 градуса/излизане от синята зона по средата на средата , защото колата не е в работен режим и представлява опасност за движението поради невъзможността си да маневрира адекватно както загрял автомобил. Верно е, че в движение работна температура се достига по- бързо, но все пак колата не е загряла. Забавянето на достигане на работна температура може да се дължи на студа, маслото , термостата, включването на допълнителни потребители на енергия, пробити въздушен маркуч за топъл въздух, които забавят стопляне на двигателя. Запушеното радиаторче на парното допълва усещането за студ и бавно загряване.
Винаги има значение колко е температурата на въздуха, а в по-тесни граници за двигателя при първоначално запалване, винаги има загряване на мотора до 90 градуса или 120 градуса затова термостатът отчита температура, при която ще се отвори втория кръг, за да минава охладителната течност през него. ако има водя вместо антифриз- тя ще е замръзнала и пак няма да загрее двигателя, а ще се повреди. Струва ми се, че при тая "жега"и при разстояния от 5-8 км е нормално моторите да загряват по- бавно, да харчат повече гориво и да се отопляват колите на слизане от тях. Дизелите си имат и малко парафинче в нафтата, което я прави малко по- трудно подвижна и не е чудно да се предвижда повишение на оборотите, с цел затопляне след запалване на студен двигател.
Напълно споделям написаното от "sliter" & "Dimitroff" по темата за загряването в купето. Приема се, че термостатът е работещ.
Както при дизелите, така и при бензиновите мотори при Е46, инженерите са предвидили преминаване на топъл въздух от капака на клапаните до входящия колектор и това е с цел по- бързо затопляне на двигателя с цел достигане на работна температура. До този момент/90градуса/ разходът на гориво е над 20/100 и постепенно се уравновесява до стойности 5 или 6/100 на дълъг път. В програмата на колата е заложено да се вдигат оборотите на студен автомобил за кратко време- достигане около 40 градуса. До тогава колата не е в работна температура, двигателят харчи много гориво, сгъстяването и изгарянето не са напълно ефективни.
На първо място топлим двигателя, за да достигне по- бързо работна температура, а после включваме допълнително духалки, фарове, климатроник, музика, отопляеми седалки. Това са допълнителни консуматори на енергия и в първоначалния момент са ненужни. Оборотите се вдигат, за да се стопли двигателя. Това замества подаването на газ от човека. Тук електрониката има действие върху оборотите, за да не паднат и да не се дава повече газ, докато маслото достигне оптималните стойности на смазване и охлаждане. Студеното масло се подгрява от двигателя. Термостата известява на двигателя, че е достигната работната температура и се отваря втория кръг. Повредения термостат води до преразход на гориво и последващо прегряване на мотора. Затова не се вдига стрелката, която не дава информация, че двигателят е с работна температура, но не се охлажда добре.
Сутрин, двигателят е студен. Производителите препоръчват да се тръгва незабавно след запалване, за да се смазва по- добре двигателя. В това време термостатът трябва да отчете достигането на работната температура на двигателя. На мен ми се струва, че е по- добре двигателят да поработи на място за малко поне до 40 градуса/излизане от синята зона по средата на средата , защото колата не е в работен режим и представлява опасност за движението поради невъзможността си да маневрира адекватно както загрял автомобил. Верно е, че в движение работна температура се достига по- бързо, но все пак колата не е загряла. Забавянето на достигане на работна температура може да се дължи на студа, маслото , термостата, включването на допълнителни потребители на енергия, пробити въздушен маркуч за топъл въздух, които забавят стопляне на двигателя. Запушеното радиаторче на парното допълва усещането за студ и бавно загряване.
Винаги има значение колко е температурата на въздуха, а в по-тесни граници за двигателя при първоначално запалване, винаги има загряване на мотора до 90 градуса или 120 градуса затова термостатът отчита температура, при която ще се отвори втория кръг, за да минава охладителната течност през него. ако има водя вместо антифриз- тя ще е замръзнала и пак няма да загрее двигателя, а ще се повреди. Струва ми се, че при тая "жега"и при разстояния от 5-8 км е нормално моторите да загряват по- бавно, да харчат повече гориво и да се отопляват колите на слизане от тях. Дизелите си имат и малко парафинче в нафтата, което я прави малко по- трудно подвижна и не е чудно да се предвижда повишение на оборотите, с цел затопляне след запалване на студен двигател.
- chicolino
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 26.05.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320Д
Re: Не загрява след смяна на термостати
Колегата е обяснил доста добре за което аз лично му благодаря но аз имам следния проблем на снимката се вижда че нямам малък термостат трябва ли да имам казаха ми че ми бил затапен ЕГР какво означава това ако изобщо го има че от майстори ...................... понеже не ми загрява колата или ако загрее когато карам извън града пада до синия сектор и до там големия термостат е сменян 2 пъти но не знам за малкия , ако някой може да ми помогне ще съм много благодарен става на въпрос 320 Д 99 г
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Todorovv
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 22.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320i
- Мечтае да кара: M5
Re: Не загрява след смяна на термостати
Здравейте, темата е малко стара, но все пак ще използвам момента да пита. От както темперетурите паднаха забелязах че колата започна много бавно да загрява че дори и в движение трудно стига средата, че почти и не го прави. Лично знам колко малко време и отнема да загре от миналите зими.
Днес смених термостата с нов на MAHLE. Колата я оставихме да работи на място докато стигне стрелката до средата, излезнах на околовръстното и изненада, стрелката започна да слиза надолу За момента не сме решили проблема. Възможно ли е някой от датчиците за темперетура да обърква нещо термостата или самата система.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека каже решението.
Днес смених термостата с нов на MAHLE. Колата я оставихме да работи на място докато стигне стрелката до средата, излезнах на околовръстното и изненада, стрелката започна да слиза надолу За момента не сме решили проблема. Възможно ли е някой от датчиците за темперетура да обърква нещо термостата или самата система.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека каже решението.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Не загрява след смяна на термостати
Защо ен пробваш да влезеш в скритото меню и от там да видиш каква ти е реално температурата на антифриза.
- Todorovv
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 22.06.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320i
- Мечтае да кара: M5
Re: Не загрява след смяна на термостати
gromovich написа:Защо ен пробваш да влезеш в скритото меню и от там да видиш каква ти е реално температурата на антифриза.
Според мен информацията е актуална.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- gromovich
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Не загрява след смяна на термостати
а колата с 1 или 2 термостата е. някои дизели имат по 2. може да си попаднал на дефектен нов термостат. аз това залагам винаги на оригинален
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Не загрява след смяна на термостати
Таблото е от бензинова кола. Термостата явно е боклук. Слагай само оригинален. Парно имаш ли?
Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Не загрява след смяна на термостати
Todorovv написа:Здравейте, темата е малко стара, но все пак ще използвам момента да пита. От както темперетурите паднаха забелязах че колата започна много бавно да загрява че дори и в движение трудно стига средата, че почти и не го прави. Лично знам колко малко време и отнема да загре от миналите зими.
Днес смених термостата с нов на MAHLE. Колата я оставихме да работи на място докато стигне стрелката до средата, излезнах на околовръстното и изненада, стрелката започна да слиза надолу За момента не сме решили проблема. Възможно ли е някой от датчиците за темперетура да обърква нещо термостата или самата система.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем нека каже решението.
Аз съм се сблъсквал с този проблем и то 3 пъти на 2 различни марки. Не казвам, че при теб е така, но никак не е малка вероятността. Има различни конструкции термостати като да речем, че общо и много грубо казано са 5-7. Една от тях има "недостатъка" да остава леко отворена ако някой механично е свивал "мембраната". Достатъчно е термостата да е бил зле опакован при транспорта, "пощальонът" да го е мачкал в ръцете си разговаряйки със съседката, монтьора да е "тествал" движи ли се добре в леглото и готово! Въпросния термостат, който по принцип не е дефектен остава завинаги леко отворен. Трудно забележимо е, но то не трябва много в студовете. Трябва да се извади, да се върне механично и принудително подвижната част в изходно положение и едва тогава ще зарботи коректно. Повтарям, не държа на 100 процента и при теб да е точно това, просто идея.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Не загрява след смяна на термостати
С оригиналните е най - сигурно.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Не загрява след смяна на термостати
Така си е, ама знаеш, понякога лекарствата на детето и сметките са по-важни от всичко и човек се принуждава на какви ли не компромиси. Всичко става. Дано оправи колата колегата, че то точно сега в тея студове без топло....
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани