България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тоя твоя авер с палката...
Тия допълнителни светлини трябва да отговарят на едни условия, на които те в масовия случай не отговарят, та е въпрос на желание от страна на палкаджиите... другото е откровена глупост и незаинтересованост. Един казал, че не го пише в закона и айде всичките папагалстват като авторитети
Тия допълнителни светлини трябва да отговарят на едни условия, на които те в масовия случай не отговарят, та е въпрос на желание от страна на палкаджиите... другото е откровена глупост и незаинтересованост. Един казал, че не го пише в закона и айде всичките папагалстват като авторитети

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4214
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:..
Ние монтирахме такъв на една Ф25, струваше около 2500. Вързан на дългите, точно за да се използва срещу хора, дето заслепяват. Даже искаше да си слага и отзад, за тия дето карат на дълги на 20м зад теб.. тааа аз бих си го направил същото..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
...Записано било единствено, че тия допълнителни светлини не могат да бъдат използвани самостоятелно, тоест като си караш на фарове нямаш дерт да светят и тия хуйни.Масово вика си ги връзват на дългите и като ги пуснат да се виждало.
Един приятел вика даже даде 1500-1600 лв.
![]()
да си сложи такива и ми звъня за същото да ме пита и...няма дерт. Значи смятай, че тия никога, по никакъв повод няма да ги махнат тия педерастии освен ако не се смени закона и не ги погнат или не започнат гневни граждани да им ги чупят като ги видят и е удобно да се направи това.
Какво излиза, че за да не е така работата трябва някаква гражданска инициатива за да се смени закона.
Ти представяш ли си, да ги вържат на дългите и да не могат да ги пуснат тия дълги без да свети и това?Бахти малоумниците, нямам думи просто. И утре като си е вдигнал късите понеже с времето и ползването на такива дълги ще му се струва, че на къси нищо не вижда някой ще му пресветне, смятай какво следва.
не мога да се съглася. виж
НАРЕДБА № Н-3 ОТ 18 ФЕВРУАРИ 2013 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ В КОНСТРУКЦИЯТА НА РЕГИСТРИРАНИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ИНДИВИДУАЛНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, РЕГИСТРИРАНИ ИЗВЪН ДЪРЖАВИТЕ - ЧЛЕНКИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, ИЛИ ДРУГА ДЪРЖАВА - СТРАНА ПО СПОРАЗУМЕНИЕТО ЗА ЕВРОПЕЙСКОТО ИКОНОМИЧЕСКО ПРОСТРАНСТВО
...
Чл. 22. (1) При допълнително монтиране на устройства за осветяване и светлинна сигнализация трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответното устройство за осветяване и светлинна сигнализация;
2. Правило № 48 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 48 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории M, N и О;
3. Правило № 74 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства от категория L1 по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 74 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L1;
4. Правило № 53 на Икономическата комисия за Европа към Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства от категория L3 по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 53 на ИКЕ - ООН за ППС от категория L3.
(2) При промяна на източника на светлина на фаровете за къси и/или дълги светлини трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответните фарове за къси и/или дълги светлини;
2. Правило № 48 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории М, N и О;
3. Правило № 74 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L1;
4. Правило № 53 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L3.
така като гледам си е промяна на конструкцията, което означава че трябва да минат приемателна комисия - технотест и трябва да отговарят на съответните ЕС нормативи, а китаиските ксенони и лед барове - не отговарят...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе и аз си мисля, че трябва да го има някъде, нали това писах първо, ама ако е само в някакви наредби...
Това член 22 от здвп ли е?
Кроки, то вашия човек е с друга цел, а не както го ползват масово по преценка и ако срещу който им падне понеже му премигнат примерно, че му светят горе фаровете. И пак не е правилно и не бива всеки да си има за да преценя кога да се прави на звезден рейнджър.
П.п: Сега звъннах на един друг, били разрешени да се поставят, ама не и да се ползват понеже били нерегламентирани.
Викам кой член, виж вика 76 доколкото чух. Голяма мода е каза по леките коли и голяма простотия.
Това член 22 от здвп ли е?
Кроки, то вашия човек е с друга цел, а не както го ползват масово по преценка и ако срещу който им падне понеже му премигнат примерно, че му светят горе фаровете. И пак не е правилно и не бива всеки да си има за да преценя кога да се прави на звезден рейнджър.
П.п: Сега звъннах на един друг, били разрешени да се поставят, ама не и да се ползват понеже били нерегламентирани.

Последна промяна Top Gun Maverick на 23 Дек 2021, 14:06, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
^ Да бе, за друга цел. За същата селяндурска цел като оня, дето е флашнал grkv на магистралата. Хем ми се иска да оборя мненията на Зак за хората в БГ, хем се появява някой и казва, как човек дава 2500лв, за да може да еве мамата на който си реши по пътя. Даже се чудят от сервиза дали и те да не си сложат. На война, като на война...
Направо си качете по една картечница и ги почвайте, да се свършва по-бързо.
Направо си качете по една картечница и ги почвайте, да се свършва по-бързо.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
+1 тежка ганьовщина
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Предполагам, че ако се монтира в ниска част отпред би имал добър ефект при мъгла например. И като цяло повече светлина = по-добре, стига естествено да се ползва по предназначение, а не да заслепяваш някого нарочно.

- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
El_Loco написа:...Записано било единствено, че тия допълнителни светлини не могат да бъдат използвани самостоятелно, тоест като си караш на фарове нямаш дерт да светят и тия хуйни.Масово вика си ги връзват на дългите и като ги пуснат да се виждало.
Един приятел вика даже даде 1500-1600 лв.
![]()
да си сложи такива и ми звъня за същото да ме пита и...няма дерт. Значи смятай, че тия никога, по никакъв повод няма да ги махнат тия педерастии освен ако не се смени закона и не ги погнат или не започнат гневни граждани да им ги чупят като ги видят и е удобно да се направи това.
Какво излиза, че за да не е така работата трябва някаква гражданска инициатива за да се смени закона.
Ти представяш ли си, да ги вържат на дългите и да не могат да ги пуснат тия дълги без да свети и това?Бахти малоумниците, нямам думи просто. И утре като си е вдигнал късите понеже с времето и ползването на такива дълги ще му се струва, че на къси нищо не вижда някой ще му пресветне, смятай какво следва.
не мога да се съглася. виж
НАРЕДБА № Н-3 ОТ 18 ФЕВРУАРИ 2013 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ В КОНСТРУКЦИЯТА НА РЕГИСТРИРАНИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ИНДИВИДУАЛНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА, РЕГИСТРИРАНИ ИЗВЪН ДЪРЖАВИТЕ - ЧЛЕНКИ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ, ИЛИ ДРУГА ДЪРЖАВА - СТРАНА ПО СПОРАЗУМЕНИЕТО ЗА ЕВРОПЕЙСКОТО ИКОНОМИЧЕСКО ПРОСТРАНСТВО
...
Чл. 22. (1) При допълнително монтиране на устройства за осветяване и светлинна сигнализация трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответното устройство за осветяване и светлинна сигнализация;
2. Правило № 48 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 48 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории M, N и О;
3. Правило № 74 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства от категория L1 по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 74 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L1;
4. Правило № 53 на Икономическата комисия за Европа към Организацията на обединените нации - Единни предписания относно одобрението на превозни средства от категория L3 по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация - Правило № 53 на ИКЕ - ООН за ППС от категория L3.
(2) При промяна на източника на светлина на фаровете за къси и/или дълги светлини трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответните фарове за къси и/или дълги светлини;
2. Правило № 48 на ИКЕ - ООН - за ППС от категории М, N и О;
3. Правило № 74 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L1;
4. Правило № 53 на ИКЕ - ООН - за ППС от категория L3.
така като гледам си е промяна на конструкцията, което означава че трябва да минат приемателна комисия - технотест и трябва да отговарят на съответните ЕС нормативи, а китаиските ксенони и лед барове - не отговарят...
Аз го написах вече:
zAcK написа:Тия дни попътувах и вече съм сигурен, че в помиярската територия нищо нормално не може да има.
Щели стикери да слагат, да ставаме дзилени![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
И един мармот завива ли завива.
Няма друга държава с толкова много коли с фарове светещи в Космоса, китайски ксенони на рефлекторни фарове и т.н.![]()
![]()
![]()
Всички тия боклуци са потенциални убийци и са за спиране от движение, ама никой не го боли КУРА в лайняната територия...
Зелени зони, тинтири-минтириНие едни фарове не можем да контролираме, дето се виждат, че не са в ред от километри.... Баси помиярите сме...
P.S. Бил съм свидетел преди 10-15 години на ПТП със смъртен случай на колооездач след Харманли от заслепен шофьор към 2:00 вечерта.
Куките ме спряха за свидетел. Карал в банкета, ама ония нищо не виждал и дал по-настрани и....![]()
![]()
и тук:
zAcK написа:...Още повече не разбирам има ли един ЛАЙНЯН полицай в тая лайняна държава, който да си върши работата![]()
![]()
Отоговорът - лайняна територия бълХария, с лайняно население от примати, на които не им пука за нищо и няма нито един лайнар, който да си върши работата. Та те дори не знаят какво трябва да вършат...



P.S. Другите били много зле, само ние сме били най-велики и омни... Прасето най се радва на калчицата, в която се въргаля, че мръсотията му помага за бълхите и т.н....
Последна промяна zAcK на 23 Дек 2021, 15:01, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
за полицаите - рибата се вмирисва откъм главата --> виновни са техните началници и началниците на техните началници
за шофьорите - кучето скача според тоягата
и те така те десетки (стотици) години
за шофьорите - кучето скача според тоягата

и те така те десетки (стотици) години

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:за полицаите - рибата се вмирисва откъм главата --> виновни са техните началници и началниците на техните началници
за шофьорите - кучето скача според тоягата![]()
и те така те десетки (стотици) години
Т.е. все някой друг е виновен на булгар





P.S. Вчера гледам разни жалкари почнали да споделят из фейсбук, че българите всъщност били около 1 милиард и едва ли не ние сме измисли всичко. Малко са ни триста морета. Вселената сме измислили. Ама се смеем на македонците. Баси жалката пасмина сме, честно...

Последна промяна zAcK на 23 Дек 2021, 15:03, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
аз не съм намерил решение на казуса със светещите в небесата и каращите на халогени.
понякога им светя и аз, но като гледам не са намалели. на хората просто не им пука и ако тръгнеш и ти ги осветяваш най-много да свършат някоя простотия.
след 20 години всички коли ще са с автоматични ЛЕД фарове, тогава ще си отдъхнем
понякога им светя и аз, но като гледам не са намалели. на хората просто не им пука и ако тръгнеш и ти ги осветяваш най-много да свършат някоя простотия.
след 20 години всички коли ще са с автоматични ЛЕД фарове, тогава ще си отдъхнем
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като цяло си е сравнително същото от години за светлините на колите специално. Аз разлика не намирам особена. Просто хората се видяха с пари напоследък и почват да избиват съвсем на турбоселения. Един комплект ксенони примерно вече е безплатен и нищо не спира някой да го бодне на рефлекторни фарове и т.н.
От друга страна като положително, за скоростта бая ги затиснаха и се кротнаха стабилно всички. Изглежда, че има заявка това да се затяга дори. Да не свършваме на негативно нещо
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
От друга страна като положително, за скоростта бая ги затиснаха и се кротнаха стабилно всички. Изглежда, че има заявка това да се затяга дори. Да не свършваме на негативно нещо

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4214
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
pampo написа:Даже се чудят от сервиза дали и те да не си сложат. На война, като на война...
Направо си качете по една картечница и ги почвайте, да се свършва по-бързо.
Добър си, добър си и всички ти се качват на главата и страдаш само ти и близките ти, ай няма нужда.
На тоя път не си единствен и колкото повече даваш, толкова повече ти го слагат всички.
Естествено, по-горе ситуацията е абсурдна с чакането с ляв мигач и тоя така да се насере. Говоря за др случай, дето на всички им се случва, ми да искам да си сложа и аз и да му изгоря ретинетите на тоя.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:за скоростта бая ги затиснаха и се кротнаха стабилно всички. Изглежда, че има заявка това да се затяга дори. Да не свършваме на негативно нещо
Това по мое мнение е въпрос на време да има обратен ефект.
Аз имам вече 2х600лв за глупости, не келешлъци и т.н.
Вече съм си ''купил'' един джамър, само дето го нямам и рискувам да има трето 600.

Всеки може да смята, като почнат да се появяват джамърите не само по скъпите тупалки ефектът ще е покъртителен, 'щото т'ва чувство на недосегаемост действа като малка водка на тийн в 46ца.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е ми какво, действай с джамъра да те видим
На приказки лесно.
Сякаш джамърите ние сме ги измислили и никой друг по света не се е сетил?
Което ми напомня за 3ти национален спорт на българите - да се окрива топлата вода

Сякаш джамърите ние сме ги измислили и никой друг по света не се е сетил?
Което ми напомня за 3ти национален спорт на българите - да се окрива топлата вода

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: peshehodetz