540i vs 550i
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
540i vs 550i
Избирам си бъдещ автомобил, вероятно няма да го купя идните 2 години поне, защото ще изчакам излизането на новия модел първо но обичам предварително да съм се спрял на модел и двигател и да следя отзивите за него и да следя пазара. Много се колебая между
g30 540и и 550и фейслифт около 100хил на 2-3 години. Бих искал да чуя мнение на собственици и хора карали моделите.
Ето как класирам 2та модела според моите приоритети.
550i
плюсове:
* V8 - най-големия плюс
* по-бърз от F10 550d
* V8 звук
* повече екстри - като цяло 550i идват заредени с екстри
* по-яки спирачки от 540и
* Въртящ момент съпоставим с F10 550d
минуси:
* по-висок разход на гориво
* евентуално някакви проблеми пренесени от предшественика с 476 коня, който знаем, че е доста проблемен.
* по-скъпа поддръжка - като цяло не знам колко ще е поскъпа от 540i и си мисля че разликата няма да е голяма, защото планирам да го карам между 100хил и 200хил и ако двигателя не се окаже дефектен като предишната ревизия не би трябвало да има някаква извънредна поддръжка
* По-твърдо окачване? За това не съм сигурен но подозирам, че е възможно 550и да идва с по-твърдо окачване, като задължително и при 2те коли ще е са с M adaptive drive (което идва с м пакета). Някой ако е запознат моля да сподели.
540i
плюсове:
* B58 двигател - очаква се тоя двигател да е изключително надежден
* възможност за тунинг, което да го направи да върви повече от F10 550d
* нисък разход на гориво
* вероятно по-добро управление заради по-лекия двигател.
минуси:
* по-бавна от F10 550d - това е най-големия минус за мен, депресиращо е да вземеш нова кола и да върви по-малко от старата. Не съм голям фен на чип тунингите и предпочитам сток. Вероятно ще трябва да се примиря, че е по-бавна отколкото да пипам софтуера.
* Много голяма разлика във въртящия момент на който съм свикнал. Вероятно ще направя тест драйв да видя как върви но съм сигурен, че няма да ми хареса.
* по-малки спирачки
* евентуално трудно ще намеря 540и със всички екстри които искам, отколкото 550и.
Като цяло 540i е по-практичното решение и ако трябва да купувам с акъла си, ще взема 540i. 550i е избора на сърцето и въпреки, че не карам бързо и на дали ще ползвам тая излишна мощност, искам да мога да усетя V8 като за последно преди да минем на ток.
g30 540и и 550и фейслифт около 100хил на 2-3 години. Бих искал да чуя мнение на собственици и хора карали моделите.
Ето как класирам 2та модела според моите приоритети.
550i
плюсове:
* V8 - най-големия плюс
* по-бърз от F10 550d
* V8 звук
* повече екстри - като цяло 550i идват заредени с екстри
* по-яки спирачки от 540и
* Въртящ момент съпоставим с F10 550d
минуси:
* по-висок разход на гориво
* евентуално някакви проблеми пренесени от предшественика с 476 коня, който знаем, че е доста проблемен.
* по-скъпа поддръжка - като цяло не знам колко ще е поскъпа от 540i и си мисля че разликата няма да е голяма, защото планирам да го карам между 100хил и 200хил и ако двигателя не се окаже дефектен като предишната ревизия не би трябвало да има някаква извънредна поддръжка
* По-твърдо окачване? За това не съм сигурен но подозирам, че е възможно 550и да идва с по-твърдо окачване, като задължително и при 2те коли ще е са с M adaptive drive (което идва с м пакета). Някой ако е запознат моля да сподели.
540i
плюсове:
* B58 двигател - очаква се тоя двигател да е изключително надежден
* възможност за тунинг, което да го направи да върви повече от F10 550d
* нисък разход на гориво
* вероятно по-добро управление заради по-лекия двигател.
минуси:
* по-бавна от F10 550d - това е най-големия минус за мен, депресиращо е да вземеш нова кола и да върви по-малко от старата. Не съм голям фен на чип тунингите и предпочитам сток. Вероятно ще трябва да се примиря, че е по-бавна отколкото да пипам софтуера.
* Много голяма разлика във въртящия момент на който съм свикнал. Вероятно ще направя тест драйв да видя как върви но съм сигурен, че няма да ми хареса.
* по-малки спирачки
* евентуално трудно ще намеря 540и със всички екстри които искам, отколкото 550и.
Като цяло 540i е по-практичното решение и ако трябва да купувам с акъла си, ще взема 540i. 550i е избора на сърцето и въпреки, че не карам бързо и на дали ще ползвам тая излишна мощност, искам да мога да усетя V8 като за последно преди да минем на ток.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6219
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: 540i vs 550i
ekalchev написа:...около 100хил на 2-3 години...
В такъв случай 540-ката. 550-ката само чисто нова.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: 540i vs 550i
Като имаш (ти се дават)пари за 550-ката, вземаш нея, като нямаш(не ти се дават)вземаш 540. Много се задълбочаваш с глупости и прекалено сложни схеми. Може да се случи това, може онова, ами всичко може. Мой познат смени мотора на 550и още нямаше 20 хил.
За кола на 100 ако е имало заводски дефект ще си е показал много преди това. Много. Тия проблеми може да дойдат основно от дюзите. Един тест и си ти. Да не говорим, че може да си вземеш такава със скоро сменяни дюзи. Не знам защо си мислиш, че подобни проблеми ги няма при 540и. Дюзите от мотора в Е90 са проблемни.
Ако искаш кола с възможно най-малко проблеми си вземи 530д.
Иначе аз с четири ръце съм за 550и ако това е пресметнато правилно във финансово отношение. Ти си писал плюсовете за ве осмака, а после си сложил още няколко плюса, които са...заради ве осмака или направо от него. То звук, то вървеж, то окачване, то спирачки...тая кола е почти М5 и все пак далеч от него, но много по-близо до М5, отколкото е 540и до 550и. Неслучайно последното има М буква отпред, което за мен не е правилно, но все пак значи нещо.
И да ти кажа, че ако търсиш 540и, което на визия поне да го докарва до 550, то ще трябва сериозно да кихнеш за М пакет, такъв истински със седалки, волан и т.н. което лично мен ме отдалечава още от 540. Пак казвам ако е сметнато финансово добре. Ти ще вземаш кола втора ръка от предишен вече модел тогава и разликата в цената ще е още по-малка, а не ако е както чисто нови.
За кола на 100 ако е имало заводски дефект ще си е показал много преди това. Много. Тия проблеми може да дойдат основно от дюзите. Един тест и си ти. Да не говорим, че може да си вземеш такава със скоро сменяни дюзи. Не знам защо си мислиш, че подобни проблеми ги няма при 540и. Дюзите от мотора в Е90 са проблемни.
Ако искаш кола с възможно най-малко проблеми си вземи 530д.
Иначе аз с четири ръце съм за 550и ако това е пресметнато правилно във финансово отношение. Ти си писал плюсовете за ве осмака, а после си сложил още няколко плюса, които са...заради ве осмака или направо от него. То звук, то вървеж, то окачване, то спирачки...тая кола е почти М5 и все пак далеч от него, но много по-близо до М5, отколкото е 540и до 550и. Неслучайно последното има М буква отпред, което за мен не е правилно, но все пак значи нещо.
И да ти кажа, че ако търсиш 540и, което на визия поне да го докарва до 550, то ще трябва сериозно да кихнеш за М пакет, такъв истински със седалки, волан и т.н. което лично мен ме отдалечава още от 540. Пак казвам ако е сметнато финансово добре. Ти ще вземаш кола втора ръка от предишен вече модел тогава и разликата в цената ще е още по-малка, а не ако е както чисто нови.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: 540i vs 550i
Аз съм чувал, че 540i върви малко повече от 550д.
I love the sound of V8 in the morning...
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: 540i vs 550i
msi200 написа:Аз съм чувал, че 540i върви малко повече от 550д.
Според официалните времена за ускорение от БМВ не е така. В youtube също при ускорение се вижда, че 550д има малко предимство. Ако не ме лъже паметта беше нещо от рода 4.7сек до 100 за ф10 550д и 4.9сек за г30 540i.
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: 540i vs 550i
Погледни и ускорението до 200. Мисълта ми е, че няма голяма разлика във вървежа.
Аз бих взел 540i или М5, 550i в тази генерация ми се струва безсмислено.
Аз бих взел 540i или М5, 550i в тази генерация ми се струва безсмислено.
I love the sound of V8 in the morning...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: 540i vs 550i
В реалния условия 550д ще пука 540и на почивки. Но и това си има своята цена.
А дали е безмислено, отговаря пазара. Честно казано се търси и не на всеки му се кара чиста М-ка. По-скоро 550д се оказа леко безмислен и пазара отговори на това. Но си върви тоя дизел и то здраво, та не знам колко е това малко. Я да го хване на някоя нагорнище, ще се чудите колко стотин коня отгоре е.
А дали е безмислено, отговаря пазара. Честно казано се търси и не на всеки му се кара чиста М-ка. По-скоро 550д се оказа леко безмислен и пазара отговори на това. Но си върви тоя дизел и то здраво, та не знам колко е това малко. Я да го хване на някоя нагорнище, ще се чудите колко стотин коня отгоре е.
In God we trust, all others we track.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
https://www.facebook.com/share/v/MFFox7BBK7fXcYKu/
I feel the need, the need for speed.
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: 540i vs 550i
Не съм съгласен че 550i е безсмислено. Просто не търся толкова агресивна кола като М5. Ако имах финансовата възможност преди 10-15 години щях да си взема М5 но вече не. Търся кола, която да изглежда и да се кара като обикновена кола и в малкото време, което имам когато не си возя семейството да мога да я настъпя и да си направя кефа, като комфорта ми е приоритет през мощността. В тоя смисъл 550д ми е перфектната кола но за съжаление я няма във фейслифта. Цената и подръжката на М5 също е фактор. Наскоро гледах това ревю https://www.youtube.com/watch?v=O-VAGguzfKY и от това което казва човека 550i по-подхожда за мен
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: 540i vs 550i
Лошото на 50i, че и да не ти направи проблем на теб, после няма продаване. За съжаление, този двигател си спечели много лоша слава. От БМВ всеки път казват, че са оправили новата версия и скоро се оказва, че не са я оправили За V8 бензин бих огледал и при други марки, просто на БМВ не им е силата този мотор.
I love the sound of V8 in the morning...
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: 540i vs 550i
msi200 написа:Лошото на 50i, че и да не ти направи проблем на теб, после няма продаване. За съжаление, този двигател си спечели много лоша слава. От БМВ всеки път казват, че са оправили новата версия и скоро се оказва, че не са я оправили За V8 бензин бих огледал и при други марки, просто на БМВ не им е силата този мотор.
Аз го следя това внимателно, ако пак се чуе че и новата ревизия е проблемна, няма въобще да се занимавам.
- bangelov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 209
- Регистриран на: 9.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: MPPSK
Re: 540i vs 550i
Ако мотора се окаже читав - 550и, че не се знае до кога ще го има Аз мога да направя сравнение между 540xi и 550d F10, когато купувах моята тествах преди това 550d f10, като ускорение може би са еднакви, но F10 се усещаше тежка в завоите и като цяло самата кола е със 100-150 кг отгоре и има разилка в динамиката на двата автомобила. 540и също е добър избор ако сложиш м перформанс генерация
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 781
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: 540i vs 550i
Така е 550д тежи много, пък и г30 си е по-лека купе от ф10 по принцип.
Re: 540i vs 550i
Аз не съм карал нито 540и нито М5, но за возията на 550и мога да кажа, че е супер комфортна. Изобщо не може да се каже, че окачването е стегнато, дори и в спортен режим. Единственият дискомфорт идва от рънфлат гумите, заради които някои неравности или дупки на пътя дрънчат доста неприятно. Изтрайвам максимум два сезона с тези гуми и ги сменям за нормални при първа възможност.
Силата на двигателя е неоспорима. Пак казвам, че не мога да сравнявам, но колата върви много. В нормални условия, мощността почти не се усеща, но начинът, по-който се държи колата, определено подсказва, че има огромни резерви. Когато се кара колата нормално, звук няма. Първото впечатление е, че двигателят не се чува изобщо. Малко натискане и звуковото усещане става доста добро. От друга страна, звукът, който се чува с педала до долу в комфортен режим, на мен не ми е особено приятен. Турбините звучат прекалено високо за моя вкус. Виж, звукът в спортен режим е по-добър, но доколкото съм чувал е изкуствен.
Спирачките са много добри, факт. Въпреки тях, обаче, чувството за маса и инерция, приближавайки завой, остава значително.
Силата на двигателя е неоспорима. Пак казвам, че не мога да сравнявам, но колата върви много. В нормални условия, мощността почти не се усеща, но начинът, по-който се държи колата, определено подсказва, че има огромни резерви. Когато се кара колата нормално, звук няма. Първото впечатление е, че двигателят не се чува изобщо. Малко натискане и звуковото усещане става доста добро. От друга страна, звукът, който се чува с педала до долу в комфортен режим, на мен не ми е особено приятен. Турбините звучат прекалено високо за моя вкус. Виж, звукът в спортен режим е по-добър, но доколкото съм чувал е изкуствен.
Спирачките са много добри, факт. Въпреки тях, обаче, чувството за маса и инерция, приближавайки завой, остава значително.
- Koksan
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 11.12.2009
- Местоположение: София, Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: самолет
- Мечтае да кара: Совалка
Re: 540i vs 550i
ekalchev написа:Не съм съгласен че 550i е безсмислено. Просто не търся толкова агресивна кола като М5. Ако имах финансовата възможност преди 10-15 години щях да си взема М5 но вече не. Търся кола, която да изглежда и да се кара като обикновена кола и в малкото време, което имам когато не си возя семейството да мога да я настъпя и да си направя кефа, като комфорта ми е приоритет през мощността. В тоя смисъл 550д ми е перфектната кола но за съжаление я няма във фейслифта. Цената и подръжката на М5 също е фактор. Наскоро гледах това ревю https://www.youtube.com/watch?v=O-VAGguzfKY и от това което казва човека 550i по-подхожда за мен
А обмислял ли си G32? С тези изисквания ми звучиш точно като за такава кола?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" -Mario Andretti
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани