България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като се стигне до съд плащат всичко.ID A написа:drifty написа:Интересно, това нормална процедура ли е при тежко ПТП? Пътниците да те съдят имам предвид?
Абсолютно нормална процедура е при всяко ПТП с пострадал и ГО не покрива травмите на возещите се в колата. Има отделна застраховка на местата, която е за такива случаи.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като се стигне до съд плащат всичко.ID A написа:drifty написа:Интересно, това нормална процедура ли е при тежко ПТП? Пътниците да те съдят имам предвид?
Абсолютно нормална процедура е при всяко ПТП с пострадал и ГО не покрива травмите на возещите се в колата. Има отделна застраховка на местата, която е за такива случаи.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вече стана рядкост да се научи нещо полезно от форума. И аз ще си проверя какво ми включва застраховката.

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
До колкото знам, ГО е за плащане на другата страна, от виновното лице (не че са някакви плащачи застрахователите), което означава, че покрива причинени щети извън автомобила (виновният). Така , че и 2000 лева да пише на място и да се оскъпява ГО, това означава за другият автомобил.
Поне така мисля за ГО и може да греша.
Съвсем други са застраховките, подобно на тези в градският транспорт, където билетчето ти е някаква част от застрахователната полица на автобуса/влак и тн. която гарантира застраховка при инцидент.
Поне така мисля за ГО и може да греша.
Съвсем други са застраховките, подобно на тези в градският транспорт, където билетчето ти е някаква част от застрахователната полица на автобуса/влак и тн. която гарантира застраховка при инцидент.
- turieca
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 19.03.2004
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ГО може да покрива и местатта в МПС-то, но трябва да е отбелязано при сключването.
Ама нали всеки иска по-тънка цена.
Ама нали всеки иска по-тънка цена.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Nickelback написа: Сигурен съм и че са "инвестирали" преди това в "амортисьори", де, ама това няма да го пишат никъде най-вероятно
Тия не могат да я кажат тая думичка в магазина



Ubi dubium, ibi libertas
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
А каското, то покрива ли местата в колата при евентуален инцидент или единствено и само щетите по мпс-то?
И аз нямах идея, че ГО може да покрива местата в твоя автомобил, винаги съм знаел, че се сключва с цел да се обезщети потърпевшата страна от даден инцидент, за сметка на застрахователя на виновния.
И аз нямах идея, че ГО може да покрива местата в твоя автомобил, винаги съм знаел, че се сключва с цел да се обезщети потърпевшата страна от даден инцидент, за сметка на застрахователя на виновния.

- randity
- Photographer
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Каското не. То е само за материалните щети. За местата в колата само по ГО. То за това ГО на автобусите е 1000лв, щото застраховат 40 места примерно.
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..


- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има отделна застраховка на местата. При някои застрахователи полицата може да е комбинирана. За БМВто имам отделна застраховка на местата, различна от ГОто и каското.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Общи условия на з-вка "Гражданска отговорност на автомобилистите"
Обект на застраховане:
Гражданската отговорност на застрахованите физически и юридически лица за
причинените от тях на трети лица имуществени и неимуществени вреди, свързани с
притежаването и/или използването на МПС, за които застрахованите отговарят
съгласно българското законодателство или законодателството на държавата, в която е
настъпила вредата.
Лимит на отговорност
1. за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или
смърт – 10 420 000 лв. за всяко събитие, независимо от броя на пострадалите
лица
2. за вреди на имущество (вещи) - 2 100 000 лв. за всяко събитие, независимо от
броя на увредените лица.
Застрахователно покритие:
1. неимуществените и имуществените вреди вследствие на телесно увреждане или
смърт;
2. вредите, причинени на чуждо имущество;
3. пропуснатите ползи, които представляват пряк и непосредствен резултат от
увреждането;
4. разумно направените разходи във връзка с предявяването на претенция,
включително съдебните разноски, присъдени в тежест на застрахования;
5. лихвите за забава, за които застрахованият отговоря пред увредените лица.
Изключения от покритието:
1. вредите, претърпени от виновния водач на моторното превозно средство;
2. вредите, причинени на имуществото на член на семейството на застрахования;
3. вредите, причинени на МПС, управлявано от виновния водач, както и за
вредите, нанесени на имущество, превозвано с това МПС;
4. други хипотези изрично изброени в закона.
Обект на застраховане:
Гражданската отговорност на застрахованите физически и юридически лица за
причинените от тях на трети лица имуществени и неимуществени вреди, свързани с
притежаването и/или използването на МПС, за които застрахованите отговарят
съгласно българското законодателство или законодателството на държавата, в която е
настъпила вредата.
Лимит на отговорност
1. за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или
смърт – 10 420 000 лв. за всяко събитие, независимо от броя на пострадалите
лица
2. за вреди на имущество (вещи) - 2 100 000 лв. за всяко събитие, независимо от
броя на увредените лица.
Застрахователно покритие:
1. неимуществените и имуществените вреди вследствие на телесно увреждане или
смърт;
2. вредите, причинени на чуждо имущество;
3. пропуснатите ползи, които представляват пряк и непосредствен резултат от
увреждането;
4. разумно направените разходи във връзка с предявяването на претенция,
включително съдебните разноски, присъдени в тежест на застрахования;
5. лихвите за забава, за които застрахованият отговоря пред увредените лица.
Изключения от покритието:
1. вредите, претърпени от виновния водач на моторното превозно средство;
2. вредите, причинени на имуществото на член на семейството на застрахования;
3. вредите, причинени на МПС, управлявано от виновния водач, както и за
вредите, нанесени на имущество, превозвано с това МПС;
4. други хипотези изрично изброени в закона.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
KostovG написа:Лимит на отговорност
1. за неимуществени и имуществени вреди вследствие на телесно увреждане или
смърт – 10 420 000 лв. за всяко събитие, независимо от броя на пострадалите
лица
2. за вреди на имущество (вещи) - 2 100 000 лв. за всяко събитие, независимо от
броя на увредените лица.
Една от причините между другото да има толкова хора, които карат като олигофрени. Абсурдно високи лимити.
Трябва да са такива, че да покриват само леките произшествия, които наистина са "неволни" в голяма степен.
От там нататък трябва да се доплаща за по-високо покритие. Такова нещо не знам дали има извън ЕС

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- A9A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Една от причините между другото да има толкова хора, които карат като олигофрени. Абсурдно високи лимити.
Трябва да са такива, че да покриват само леките произшествия, които наистина са "неволни" в голяма степен.
От там нататък трябва да се доплаща за по-високо покритие. Такова нещо не знам дали има извън ЕС
Ако за ПТП или глоби за скорост или въобще за всякакви глоби, ти скача сериозно цената на гражданската, нямаше да има "хора, които карат като олигофрени". Като стане ГО 2-3к лв, а кола без ГО да отива за скрап ще имаме "бяло" движението. Време е възрастта на шофьота/собственика на колата да се взима предвид или ГО да бъде на името на шофьора и ще видите как ще изчезнат 20 годишните шофьори с автомобили с над 200к.с.
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
- VladiE
- ентусиаст
-
- Мнения: 830
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Глупости. Вчера ми дойде честитка за 300 лева, като ме снимали на хранилка. Никакъв контрол не налагат, а само взимат на хората парите. Да ги насърчим да ни дерат още повече е безумие. 20 годишните не си купуват сами коли по над 200 к.с. и това го коментирахме, като даже имаше колеги дето се изказаха че и те ще купят на наследниците си мощни коли.
Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
A9A написа: Време е възрастта на шофьота/собственика на колата да се взима предвид
То и сега се взима, но разликата не е "game changer"


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
VladiE написа:Глупости. Вчера ми дойде честитка за 300 лева, като ме снимали на хранилка. Никакъв контрол не налагат, а само взимат на хората парите. Да ги насърчим да ни дерат още повече е безумие. 20 годишните не си купуват сами коли по над 200 к.с. и това го коментирахме, като даже имаше колеги дето се изказаха че и те ще купят на наследниците си мощни коли.
Изпратено от моят SM-A528B с помощта на Tapatalk
Колега, как виждаш, да се оправят нещата? С глоби по 10-20лв или петарка на ръка или по друг начин? Директен пример.
Млад келеш на 18г при ограничение 80 сниман с 213км/ч. Колко трябва да го глобят според теб?