България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 711
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
badboy21 написа:ivanski_2 написа:seimo написа:vicho написа:коментирате нещо скучно...
те това е истината
Там асфалта е такъв лъзгоч че пеша се хлъзгам по него. Даже и като махнем малоумното изпреварване с кой акъл карат така тези хора незнам
Vicho личи си че не си карал Асеновград-Смолян, там това си се брои за съвсем нормално изпреварване![]()
Там по кофтито е че хората изпреварват по същия начин, дори като виждат че с/у тях идва кола, и изобщо не им дреме и не с коли по 300+коня а нещо нормално 75-100коня , или пък директно в завоя сяшак виждаш след него през скалата че няма кола![]()
Миналата седмица дори 1 не ме пусна да се прибера след изпреварване, което ме застраши прякои то много, и изкара в мен най-лошите ми черти , та така. Това клипче е перфкетния вариант за нашите завои наистина.
Лощото на хората с регистрация СМ,каращи по тоя път е,че видят ли кола пред тях,им кървясват очите,и дори с риск за живота си,правят малоумни изпреварвания,само и само да са първи в колоната,разбрах го по лошия начин
,а след Асеновград,посока Пловдив,където предполагам знаеш какъв е пътя,и колко е ограничението,си карат кротко със 60-70.Последния ми пример е преди две седмици един повярвал си джентълмен от планината със стара 12-13 годишна С класа,изпреварвайки в завой,ме накара да скоча на спирачките,и се разминахме на косъм
.Та те правят опасните ситуации по този път,иначе е приятно да се шофира там
Знам за какво говориш да аз също откачам, м/у другото снимаш ги си видеорегистратора и после има последствия понеже КАТ Смолян работят все още по учебник и да ти се размине е малко вероятно , но като цяло генералните заключения не са ок, навсякъде има хора които карат добре и хора които не могат да карат, но това не ги спира и всеки от нас си е харесал по една област и им е лепнал титлата "най кофти карачи", но просто масовката кара кофти и така.
Jordana, не се излагай така, нима не знаеш че alx е създател на ДВГ, и автомобилната индустрия, как така той ще кара бавно, той е карал и притежава всеки излезнал автомобил на 300коня, даже за него вече 300 са като са нас обикновените хора 50, да не чул да ти минават подобни мисли друг път, че пак ще промени ИСО-то (нали той постояянно си казва как и него е измислил) и тогава какво ще правим вече идея си нямам


пп:И за мен тези които виждат проблем в видеото са .......... , ами сори ама такива хора не карат в България, покарайте едни 40-50 000 на година и такива неща ще видите, че това е най-добрия вариант който може да се случи при изпреварване , ще изброя няколко да не съм голословен : каране в насрещното по магистрала, изпреварване в аварийна въпреки че виждаш че там има аварирал автомобил, изпреварване в С образен завой с огледало, смяна на гума в завой, изпреварване през отбивка, изпреварване- излиза ти кола, виждаш че ще се ударите челно, но това по никакъв начин не те смущава защото си с джиБ и продължаваш да даваш газ(ей тогава ако нямаше отбивка да се прибера не ми се мисли как щеше да ме натресе идиота), излизане на магистралата с 40!км независимо че там има камион със спирачен път ........, биене на спирачки до 0 при скорост от 160, ей така да покажеш че ти си велик карач и другите да мрат като не могат да спират, пресичане на магистралата от пешаходец в неосветената част на денонощието, и така мога цял ден да изреждам, ето това вече не е нормално тези неща за мен са кретения, сега сравнете ги с клипа и ще ме разберете


Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
enigma написа:.....
Преди 20тина години, в началото на пребиваването ми в САЩ, там, на едно кръстовище в Кеймбридж с мигащ червен светофар (демек "стоп") аз като идиот,седя и чакам. Зад мене колона от 10тина коли, никой не свири. По едно време един слиза, идва и учтиво ми казва "Извинете, че ви притеснявам, но мисля, че може да преминете на тази светлина."![]()
Тъй като явно си някакъв адвокат на Алха ще ти отговоря защо така учтиво са те питали можеш ли да управляваш автомобил . Това е пренебрежително отношение на някои общности към индивиди които не спазват правилата в общноста и явно са неадекватни . Японците така се отнасят към гайдзините все едно са бавно развиващи защото считат че е непосилно за некадърен гайдзин да спазва сложните японски правила на поведение . Прекалената учтивост на японеца към чужденците не присъща на ситуацията не е учтивост а вид пренебрежително отношение към не японци . Това "аз като идиот,седя и чакам" е било точно така за човека който е слязъл да те попита защо си идиот и не преминеш .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ходил съм на психолог, понеже ми беше интересно и човека каза, че се съм психопат. Не беше чак толкова отдавна та не вярвам да има толкова съществена разлика.
Не се шегувам и не провокирам никого.
Втори и последен опит евентуално някой да ми разбере гледната точка. Срещал съм много участъците където е разрешено изпреварването, но няма никакво място за това. Защо ако някой изпревари безопасно там не е проблем а е проблем когато изпревари на забранено дори да има повече разстояние и видимост? Всичко опира до преценката на водача и единственото на което може да се надяваме всички е да има повече такива, които могат да преценяват добре.
Може да сте пропуснали въпроса и за това повтарям. Ако нямаше видимост мерцедеса от клипа щеше ли да стои толкова време в другото платно? Трудно ми е да повярвам, че би го направил. А ако е така то той би бил опасен навсякъде.
Някой може ли да ми каже къде е това ако е познал конкретният участък? Интересно ми е понеже може и да бъркам. Ако наистина няма видимост след завоя е ясно, че този е луд и няма какво да се коментира. Сега се сетих за друг участък, но посока Търново Арбанаси. След големият ляв завой има сигурно 250 -300 метра със завои, но има чудесна видимост. Там също е забранено естествено, но за мен да се изпревари безопасно е напълно възможно.
А тези подхвърляния за семейство, жена, деца... не искам да ги коментирам. Няма как да живеем в напълно стерилна и безопасна среда колкото и да ви се иска. Има неща, които не зависят от нас и случката със загиналото момче, убито от светкавица преди дни, е тъжен, но нагледен пример.
п.с. Сега видях, че този не се прибра понеже има и трета кола преди завоя и всъщност това май въобще не е Горна Оряховица - Арбанаси - Велико Търново. Това променя изцяло конкретнта ситуация и този е идиот. Не оставя място за каквато и да е дискусия. Сигурно не съм изгледал видеото до края и за това се обърках. Искам да се извиня на колегите, които развълнувах напразно. Всичко друго което казах обаче за мен е напълно валидно. Правилата не е нужно да се следват сляпо а е достатъчно да се мисли повече.
Не се шегувам и не провокирам никого.
Втори и последен опит евентуално някой да ми разбере гледната точка. Срещал съм много участъците където е разрешено изпреварването, но няма никакво място за това. Защо ако някой изпревари безопасно там не е проблем а е проблем когато изпревари на забранено дори да има повече разстояние и видимост? Всичко опира до преценката на водача и единственото на което може да се надяваме всички е да има повече такива, които могат да преценяват добре.
Може да сте пропуснали въпроса и за това повтарям. Ако нямаше видимост мерцедеса от клипа щеше ли да стои толкова време в другото платно? Трудно ми е да повярвам, че би го направил. А ако е така то той би бил опасен навсякъде.
Някой може ли да ми каже къде е това ако е познал конкретният участък? Интересно ми е понеже може и да бъркам. Ако наистина няма видимост след завоя е ясно, че този е луд и няма какво да се коментира. Сега се сетих за друг участък, но посока Търново Арбанаси. След големият ляв завой има сигурно 250 -300 метра със завои, но има чудесна видимост. Там също е забранено естествено, но за мен да се изпревари безопасно е напълно възможно.
А тези подхвърляния за семейство, жена, деца... не искам да ги коментирам. Няма как да живеем в напълно стерилна и безопасна среда колкото и да ви се иска. Има неща, които не зависят от нас и случката със загиналото момче, убито от светкавица преди дни, е тъжен, но нагледен пример.
п.с. Сега видях, че този не се прибра понеже има и трета кола преди завоя и всъщност това май въобще не е Горна Оряховица - Арбанаси - Велико Търново. Това променя изцяло конкретнта ситуация и този е идиот. Не оставя място за каквато и да е дискусия. Сигурно не съм изгледал видеото до края и за това се обърках. Искам да се извиня на колегите, които развълнувах напразно. Всичко друго което казах обаче за мен е напълно валидно. Правилата не е нужно да се следват сляпо а е достатъчно да се мисли повече.
Последна промяна spirco на 27 Авг 2021, 9:48, променена общо 1 път
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 815
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всеки ден гледаме и четем последиците от преценящите пътната обстановка
Това, че е с по-мощна кола не значи, че преценява по-добре или правилно (справка тотализираните GT63ки). Силната кола както те вади от ситуация, така те и вкарва в друга точно защото започваш да преценяваш малко по-различно ситуациите.
Има си ЗДЗП където си е написано коя маркировка и кой знак какво значат, кара се според тия неща не според индивидуална преценка и тълкуване на закона както на нас ни е угодно

Това, че е с по-мощна кола не значи, че преценява по-добре или правилно (справка тотализираните GT63ки). Силната кола както те вади от ситуация, така те и вкарва в друга точно защото започваш да преценяваш малко по-различно ситуациите.
Има си ЗДЗП където си е написано коя маркировка и кой знак какво значат, кара се според тия неща не според индивидуална преценка и тълкуване на закона както на нас ни е угодно
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
+1Don_Diego написа:Всеки ден гледаме и четем последиците от преценящите пътната обстановка![]()
Това, че е с по-мощна кола не значи, че преценява по-добре или правилно
Бяхме разисквали тука за странните места с прекъсната маркировка, където е лудост да изпреварваш, този аргумент отпада.
Аз също съм изпреварвал на непрекъсната линия и дори да е било безопасно в моите очи, не мисля, че е ОК..
А случаят е ясен, човек с наистина хубава и сравнително скъпа кола кара самонадеяно, с риск за себе си останалите, като големият проблем е във второто.
За мен това са комплекси и търсене адреналин и малко батка манталитет вероятно..

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:...Аз също съм изпреварвал на непрекъсната линия и дори да е било безопасно в моите очи, не мисля, че е ОК..
Може ли да ми обясниш защо смяташ така? Искам да ми кажеш обаче нещо различно от "защото някой е преценил, че там не може да се изпревари безопасно".
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мога.
Защото както при ограничението на скоростта, което изглежда малоумно често, тия неща са мислени с толеранс за грешка и непредвидени обстоятелства.Може да е 0,5% вероятно, но за потърпевшите е 100%.
Защото както при ограничението на скоростта, което изглежда малоумно често, тия неща са мислени с толеранс за грешка и непредвидени обстоятелства.Може да е 0,5% вероятно, но за потърпевшите е 100%.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
spirco написа: Всичко опира до преценката на водача и единственото на което може да се надяваме всички е да има повече такива, които могат да преценяват добре.
Нещата са много прости.
Единственото място, където може да преценяваш за себе си е пистата!
Дори и там има правила.
На всички останали места преценява регулаторните органи.
Не може да преценяваш вместо другите, когато се движиш на обществени места с други участници в пътя.
За това е закона, за да не преценява друг твоят живот, както и ти нечии друг живот и безопасност.
Отиваш на пистата и преценяваш, дори може да качиш и семейството си, ако си преценил, че е ок, но на обществени места някой да се надява на твоята преценка е малко нелепо.
Ако всеки почне да се движи по собствените си преценки на пътя, ще стане пълна анархия, не че сега не е така.
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Точно така е
Виждам че много често някои "специалисти" преценяват че могат да минат на червено
и го правят.
Правилно ли е? Могат ли? Могат, но нито е правилно, нито е позволено.
Преди 15г един чичак с ново Рено ме удари тъй като прецценил че може да мине на червено...втората кола беше с полицайка вътре, която ме стисна и вика "не го бий че е пред мен" а иначе си беше за трепане


Правилно ли е? Могат ли? Могат, но нито е правилно, нито е позволено.
Преди 15г един чичак с ново Рено ме удари тъй като прецценил че може да мине на червено...втората кола беше с полицайка вътре, която ме стисна и вика "не го бий че е пред мен" а иначе си беше за трепане


- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Явно аз съм единствения глупак който в 4:00 сутринта седи и чака на червен светофар 30 секунди при положение, че няма една кола в радиус от 70 км...
Tези с преценките нямат такъв проблем

Tези с преценките нямат такъв проблем


You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
последните няколко страници от темата
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Айде сменето го това име на темата че американците късат синджира вече . Преди да отидат на работа в 5 часа сутринта пускато по 15 поста за назидание на булгар иначе деня им е загубен .
Никога не сме били на първо място и няма как да бъдем .
https://www.youtube.com/watch?v=pMDBoOGdRIE

https://www.youtube.com/watch?v=pMDBoOGdRIE
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не мога да разбера повечето нарочно ли се правите на глупави. Говоря за това, че не виждам проблем от време на време да се заобикалят правилата когато това не създава опасност. Извадихте от хиляда кладенеца вода с някакви меко казано безмислени примери. Да, ако някой мине на червено и те удари е идиот - очевидно е. Тоя с мерцедеса е идиот, но ако се беше прибрал след първата кола или дори след втората нямаше да бъде. Не виждам никакъв проблем да се кара на магистралата съв 150 - 160 или извънградско със 110 примерно. По между блоковите улички обаче понякога карам с 20 въпреки, че позволената скорост е по - висока. Просто трябва да се съобразява и да се мисли! кога може да си позволиш повече, но и кога позволеното е прекалено много. Другият път като се прибера в Горна ще направя разходка до Търново през Арбанаси. Искам да запиша на регистратора конкретен участък и ми е интересно да разискаме с Богат-Беден от къде могат да се вземат тези 0.5 процента, за които говори.
Пак ще кажа, че няма как средата в която живеем да е безопасна 100% колкото и да ви се иска. Въпреки всички правила, ограничения, мерки и прочие винаги може да стане нещо непредвидено, винаги! Последното не го казвам само за шофирането а за всеки аспект от живота. Рабирам, че за всеки отношението свобода/сигурност е различно и от там идва "конфликта", но направете поне опит да разберете и другите.
Пак ще кажа, че няма как средата в която живеем да е безопасна 100% колкото и да ви се иска. Въпреки всички правила, ограничения, мерки и прочие винаги може да стане нещо непредвидено, винаги! Последното не го казвам само за шофирането а за всеки аспект от живота. Рабирам, че за всеки отношението свобода/сигурност е различно и от там идва "конфликта", но направете поне опит да разберете и другите.
Последна промяна spirco на 27 Авг 2021, 17:45, променена общо 2 пъти
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не всяко нарушаване на правилата води до инцидент, но всеки инцидент е следствие от неспазване на правилата.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
spirco написа:Не мога да разбера...
не, не е това което не можеш да разбереш.
което не можеш да разбереш, е че всеки път като нарушаваш закона, повишаваш _значително_ риска за мазало... защото почти всеки знак които е по нашата пътна мрежа е там защото нещо се е случило там и хората които са учили за тая работа са решили да сложат знак/ маркировка или друг метод за намаляване на риска на това място/ участък и тн... и идваш ти- които най- вероятно не знаеш какво се е случило там и защо знака е там, оглеждаш се и "преценяваш" че няма опасност да сгазиш знака/ маркировката ... точно както най- вероятно са го сгазили тези заради които е поставен знака там първоначално. защото някои знаци са очевидни защо са там докато други няма как да знаеш докато не попаднеш в "капана" на конкретната ситуация...
хората като тебе не разбират, че закона не е отворен за интерпретация и лично "украсяване" защото в 99% от случайте не си на позиция да вземеш информирано и сигурно за себе си и другите решение.... а всеки ред от закона е писан с болка и кръв и неспазването рано или късно се заплаща жестоко.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани