Велосипеди
Модератор: Общи модератори
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Покупка на велосипед...
Естествено, че е крадено. Вие кога сте видели циганин в магазин за колела да влиза?
Боримечка, някой ден някой да не си го познае и да излезеш ти крадеца? Имай едно наум и бъди готов за саморазправа.
Боримечка, някой ден някой да не си го познае и да излезеш ти крадеца? Имай едно наум и бъди готов за саморазправа.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Гумите и седалката са евтини китайски, защото са слагани тук, в България. Също и падовете на спирачките. Познавам доста джамбази, които карат "стока от горе". Товарят в бусовете каквото намерят - рамки, джанти и други части, тук криво - ляво ги комплектоват и изкарват на пазара. Няма начин германецът да си е карал колелото с най-евтините гуми и седалка от кварталната ни железария. И с различни вентили на двете вътрешни гуми. И без падове, и с разбъзикани спирачки и скорости, и запекли жила... Искам да кажа, че това колело е сглобявано и комплектовано тук, в България, от каквото части е имало налични.
Но сте прави по принцип, грешно е да се насърчава престъпността, независимо по какъв начин.
Но сте прави по принцип, грешно е да се насърчава престъпността, независимо по какъв начин.
Excellent! Steven is my name!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Покупка на велосипед...
Ако е довлечено от скрапа на друга държава - ок.
Можеше Мощния да ти прати едно
) той нали ги събира.
Можеше Мощния да ти прати едно

Хм,хм...
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Покупка на велосипед...
Borymeckata написа:Аз ходя всеки ден на работа с колело и навъртам доста километри на година. Винаги карам с максимално вдигната седалка, доста над рулето. Трябва на всеки оборот да си изпъвам краката докрай, ако карам със свити в коленете крака се уморявам много бързо. А и ми изглежда адски смешно някой да кара с ниска седалка и свити крака, като клоун в цирка...![]()
Има и друга хватка - вдигам максимално седалката, затягам я с ключа и повече никой не ми взима колелото "само да отскочи до някъде" и "само да си свърши една работа". Дори по-високи от мен хора не могат да карат с "моята" седалка.
Ясно, ами мерси, не се бях замислял ще пробвам и аз с вдигната, а ти колко си висок г/д?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Висок съм между 175 и 180 см., не съм се мерил скоро. Един приятел, който ми ши моторджийското яке ми каза, че имам нестандартна фигура с относително дълги крайници...



Excellent! Steven is my name!
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: Покупка на велосипед...
Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
- M5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Покупка на велосипед...
Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Re: Покупка на велосипед...
M5 написа: Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция.
И аз използвам този "народен" метод за определяне на височината, макар че не е съвсем точен

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Това ми е велосипедът, с който нормално си ходя на работа. Оборудвал съм го допълнително с калници, багажник, чантичка и светлини.
Навъртял съм доста километри с него. Интересен проблем ми изникна наскоро - задната джанта се отвори и изкриви. Оказа се, че падовете просто са престъргали борда, който е станал тънък като вестник. Наложи се да му купя нова джанта... Седалката и педалите също са сменявани няколко пъти. Махнал съм му предния дерайльор и най-малката зъбчатка отпред. Установих нещо интересно - реално ползвам само голямата зъбчатка отпред и трите най-малки отзад. Това е по шосето, извън пътя не го карам. Оказва се, че повече ме уморява бързото въртене, отколкото натиска върху педалите. С други думи - предпочитам да карам на максималната възможна предавка, дори при изкачване на наклон. Така се уморявам най-малко.
Колелцето не е от скъпите и няма баровски вид, но е истински боец, повярвайте.
Навъртял съм доста километри с него. Интересен проблем ми изникна наскоро - задната джанта се отвори и изкриви. Оказа се, че падовете просто са престъргали борда, който е станал тънък като вестник. Наложи се да му купя нова джанта... Седалката и педалите също са сменявани няколко пъти. Махнал съм му предния дерайльор и най-малката зъбчатка отпред. Установих нещо интересно - реално ползвам само голямата зъбчатка отпред и трите най-малки отзад. Това е по шосето, извън пътя не го карам. Оказва се, че повече ме уморява бързото въртене, отколкото натиска върху педалите. С други думи - предпочитам да карам на максималната възможна предавка, дори при изкачване на наклон. Така се уморявам най-малко.


Колелцето не е от скъпите и няма баровски вид, но е истински боец, повярвайте.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Excellent! Steven is my name!
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Re: Покупка на велосипед...
M5 написа:Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Горе долу и двамата говорите за едно и също.
При правилна височина на седлаката кракът трябва да има съвсем лека сгъвка в коляното в най голна позиция на педала.Което е подобно и като с петата.
А вече и като е правилен размера на рамката при спиране би трябвало с върха на пръстите да стигаш и земята
Re: Покупка на велосипед...
chefoto написа:Аз ходя, да. Тази година все още не съм бил, но като гледам как вървят нещата до 1-2 седмици ще отиваме. По спомен на Боровец имаше Рам и Пулс колела, но това беше за миналата година - не знам в какво състояние са тези колела и дали се поддържат като цяло...иначе конкретно за ситуацията на парковете мен лично може би Боровец ми допада една идея повече - трасетата са по-дълги, на Пампорово също е готино, но зависи какво търсиш - дали ще пускаш по хардкор пътеките или искаш нещо по-лежерно. Има телефон за контакт байк парка в Боровец, може да пробваш да им звъннеш и да питаш какви точно са колелата, миналата година им бях звънял да ги питам за откриването на сезона кога ще е и отговориха веднага.
Благодаря! Ще им звънна и ако имам време, бих пробвал и двата парка. Практика е, колелата да се разкарват след сезона. Гледах няколко клипчета и мисля, че мога и черните да ги спусна внимателно с нает байк.
в най голна позиция
Това е интересна грешка, без контекста е в някаква суперпозиция

Силно препоръчвам хидравлично колче на седалката, дори ако се кара на равно. Така хем нагласяш седалката за най-удобно въртене, хем качване и слизане е лесно.
- chefoto
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G26 M440i xdrive
Re: Покупка на велосипед...
Spunky написа:chefoto написа:Аз ходя, да. Тази година все още не съм бил, но като гледам как вървят нещата до 1-2 седмици ще отиваме. По спомен на Боровец имаше Рам и Пулс колела, но това беше за миналата година - не знам в какво състояние са тези колела и дали се поддържат като цяло...иначе конкретно за ситуацията на парковете мен лично може би Боровец ми допада една идея повече - трасетата са по-дълги, на Пампорово също е готино, но зависи какво търсиш - дали ще пускаш по хардкор пътеките или искаш нещо по-лежерно. Има телефон за контакт байк парка в Боровец, може да пробваш да им звъннеш и да питаш какви точно са колелата, миналата година им бях звънял да ги питам за откриването на сезона кога ще е и отговориха веднага.
Благодаря! Ще им звънна и ако имам време, бих пробвал и двата парка. Практика е, колелата да се разкарват след сезона. Гледах няколко клипчета и мисля, че мога и черните да ги спусна внимателно с нает байк.в най голна позиция
Това е интересна грешка, без контекста е в някаква суперпозиция![]()
Силно препоръчвам хидравлично колче на седалката, дори ако се кара на равно. Така хем нагласяш седалката за най-удобно въртене, хем качване и слизане е лесно.
Малко инфо от днес за Боровец, понеже бяхме да караме и се върнах преди няколко часа - нещата са доста позанемарени, реално не са направени кой знае какви промени от миналата година - освен, че цената на лифта отново е качена и вече е 40 лева дневната карта, за сравнение преди 2 години беше около 27-8 по спомен, миналата 30 и няколко...трасетата си остават все така готини, но някак си за увеличение от 8-10 лв очаквах малко повече...не знам на какво ниво си с карането и колко клипове си изгледал, но все пак да кажа, че клипчетата лъжат адски много, особено тези, които са снимани с последните модели на GoPro - просто там стабилизацията е на толкова високо ниво, че абсолютно нищо от трасето не си личи на клипа (нито колко е стръмно, нито колко е неравно), дори има термин за цялата тая работа (като напишеш gopro effect mountain biking в Гугъл ще разбереш за какво става въпрос


- M5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Покупка на велосипед...
kiko написа:M5 написа:Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Горе долу и двамата говорите за едно и също.
При правилна височина на седлаката кракът трябва да има съвсем лека сгъвка в коляното в най голна позиция на педала.Което е подобно и като с петата.
А вече и като е правилен размера на рамката при спиране би трябвало с върха на пръстите да стигаш и земята
Сега премерих разстоянието от педала в най-ниска позиция и земята - около 17 см. Това е за "all mountain" колело с мека рамка. Не знам кой номер обувки трябва да нося, за да стигна земята. Предполагам че на градско колело ще е доста по-ниско и може би ще е възможно човек да стъпи на пръсти в спряло положение.
Re: Покупка на велосипед...
chefoto написа:Малко инфо от днес за Боровец
Благодаря за инфото! А видя ли случайно какви са им по-хубавите байкове?

Това с цените се вижда и по американските курорти и също промени реално не се правят много-много, но оправят изровеното по трасето и в началото на сезона е доста различно от края. Ясно за стабилизацията на камерите, имам някакъв опит и правя около 10ина ходения на сезон и отделно карам целогодишно по диви трасета. Общо взето, смея да пускам всичко освен про-лайн трасетата, защото все пак главната цел е да оцелея.
- chefoto
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G26 M440i xdrive
Re: Покупка на велосипед...
Spunky написа:chefoto написа:Малко инфо от днес за Боровец
Благодаря за инфото! А видя ли случайно какви са им по-хубавите байкове?![]()
Това с цените се вижда и по американските курорти и също промени реално не се правят много-много, но оправят изровеното по трасето и в началото на сезона е доста различно от края. Ясно за стабилизацията на камерите, имам някакъв опит и правя около 10ина ходения на сезон и отделно карам целогодишно по диви трасета. Общо взето, смея да пускам всичко освен про-лайн трасетата, защото все пак главната цел е да оцелея.
За байковете - не видях - по спомен предната година бяха изложени пред хотел Рила, а лифтът се пада малко по в страни и не сме ходили към хотела, за да ги видя. Иначе като цяло проблемът е точно това, даже изровеното от предните години не е оправено на доста участъци (пълно е с brake bumps). Ако имаш база за сравнение с американските байк паркове/курорти и рентал колелата там - от сега ти казвам, че може би ще си разочарован, така че не си вдигай очакванията много



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани