С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 17 Фев 2021, 0:17

Здравейте.
Искам да добавя ZDDP към двигателното масло.
Харесах си този продукт - https://midland.bg/produkt/%d0%b4%d0%be ... %bc%d0%bb/
Гледам в описанието, че го дават само за бензинови двигатели.
Интересно защо ?
Какъв е проблема да го сложа на дизел ?
Писах им и на тях да видим какво ще кажат.

Edit: Ето отговора, който получих.
"Здравейте, допусната е техническа грешка, може да се добавя и в бензинови, и в дизелови автомобили, които нямат катализатор и/или DPF."

На пръв поглед изглеждат съвестни и точни, а не като Др Йонко Мермерски.
http://www.fiatforum.bg/showthread.php? ... 0%BA%D0%B8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ивчо » 17 Фев 2021, 19:40

SpeedyMan написа:CASTROL EDGE TURBO DIESEL TITANIUM 5W-40 - от около 1000 км. съм с него и звучи по-мазно. Първото - разход около литър за 10 000 км, което е съвсем нормално за турбо дизел , който се магани по магистралата. Разход с второто - все още не мога да кажа, защото съм от скоро с него, както се подразбира.
От скоро EDGE TURBO DIESEL вече не го пишат да е LL-04, но си е нископепелно, при това с добавка титан, така, че мисля да карам с такова или подобни масла.

+1 за същото масло .
TDI-то утихна в сравнение с един Шел и след него един Repsol . :shock:
Както казваш някак по-мазно тропа :mhihi: Разход поне по щека нямам за 9000 км . Следейки температурата на маслото го сгрява по-бързо отколкото другите две при натоварване . :dunno:
Иначе това което търсех беше да е поне с BE щампа, то си дойде DE :smoke: Че има и EDGE TD от Италия ... :roll:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 17 Фев 2021, 19:45

ивчо написа:
SpeedyMan написа:CASTROL EDGE TURBO DIESEL TITANIUM 5W-40 - от около 1000 км. съм с него и звучи по-мазно. Първото - разход около литър за 10 000 км, което е съвсем нормално за турбо дизел , който се магани по магистралата. Разход с второто - все още не мога да кажа, защото съм от скоро с него, както се подразбира.
От скоро EDGE TURBO DIESEL вече не го пишат да е LL-04, но си е нископепелно, при това с добавка титан, така, че мисля да карам с такова или подобни масла.

+1 за същото масло .
TDI-то утихна в сравнение с един Шел и след него един Repsol . :shock:
Както казваш някак по-мазно тропа :mhihi: Разход поне по щека нямам за 9000 км . Следейки температурата на маслото го сгрява по-бързо отколкото другите две при натоварване . :dunno:
Иначе това което търсех беше да е поне с BE щампа, то си дойде DE :smoke: Че има и EDGE TD от Италия ... :roll:
Аз карам с EDGE Professional LL04 5W30 с код IT и няма абсолютно никакви грижи.
Няма разход, работи тихо и тн.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ivoaudi » 17 Фев 2021, 20:02

Още един доволен от въпросния Кастрол, само че с бензинов мотор. За мен е едно от най-добрите попадения като отношение цена-качество. И сякаш наистина точно така работи мотора с него, "по-мазно". Набеждават го, че има много ментета от него, като аз наблюдавам по-скоро много гробарници, които и грес да им топлиш на котлона, все тая.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 17 Фев 2021, 20:37

ивчо написа:
SpeedyMan написа:CASTROL EDGE TURBO DIESEL TITANIUM 5W-40 - от около 1000 км. съм с него и звучи по-мазно. Първото - разход около литър за 10 000 км, което е съвсем нормално за турбо дизел , който се магани по магистралата. Разход с второто - все още не мога да кажа, защото съм от скоро с него, както се подразбира.
От скоро EDGE TURBO DIESEL вече не го пишат да е LL-04, но си е нископепелно, при това с добавка титан, така, че мисля да карам с такова или подобни масла.

+1 за същото масло .
TDI-то утихна в сравнение с един Шел и след него един Repsol . :shock:
Както казваш някак по-мазно тропа :mhihi: Разход поне по щека нямам за 9000 км . Следейки температурата на маслото го сгрява по-бързо отколкото другите две при натоварване . :dunno:
Иначе това което търсех беше да е поне с BE щампа, то си дойде DE :smoke: Че има и EDGE TD от Италия ... :roll:


Това, че го сгрява по-бързо всъщност не е добър знак според мен.
Но и много неща имат значение колко бързо ще загрее.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ivoaudi » 17 Фев 2021, 21:01

И аз за малко да вметна това за бързото сгряване, но всъщност това, че го стопля бързо не е проблем, въпроса е да не го претопля повече :ok:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 17 Фев 2021, 21:34

Kurtov написа:Здравейте.
Искам да добавя ZDDP към двигателното масло.
Харесах си този продукт - https://midland.bg/produkt/%d0%b4%d0%be ... %bc%d0%bb/

В българските указания са пропуснали да добавят, че Erhöhter ZDDP-Gehalt ist schädlich für Katalysatoren, или високото съдържание на ZDDP в маслото е вредно за катализаторите, какъвто текст намираме на сайта на производителя. Второто нещо е концентрацията която препоръчват - 10%. Това е прекалено много. Например една опаковка от 375мл сложена на 6л обем дава допълнителни 780 части на милион цинк и фосфор в маслото и тук имаме концентрация само от около 3%. В среднопепелните масла за дизелови двигатели обикновено се слага до 800ppm цинк и 700ppm фосфор. Т.е. ако сложим една опаковка или 3% в среднопепелно масло ACEA C3/ BMW LL-04, отиваме на около 1100-1200ppm Zn и 1000-1100ppm P, каквато е нормалната концентрация на ZPPD във високопепелните масла ACEA А3/B4 или BMW LL-01. Общо взето повече от това при нормална експлоатация просто не е необходимо. Сега ако ще се кара на писта или ще се слагат ремаркета е друго, но едва ли колега имаш точно това предвид. Ако искаш малко повече ZDDP просто си купи ACEA А3/B4 или BMW LL-01 масло.
Ако човек се поведе по указанията за използване на добавката ще увеличи концентрацията на фосфор и цинк с около 1000ppm за всеки от двата елемента, което ще рече двойно или повече на нормалното, при което ще излезе от всякакви официални допуски и одобрения.
Освен това както са коментирали в постинга от форума на фиат, ако се търси намаляване на износването, по-вярното решение е да се прибегне към допълнителни по-модерни модификатори срещу триене и износване съдържащи молибденови - триядрен органичен молибден, боров нитрид или калиев борат или волфрамови съединения - сулфид и други. Защо се прави така? Защото от увеличаване на съдържанието на ZDDP полза има само при много големи натоварвания, каквито липсват при нормална ежедневна експлоатация на автомобила. Освен това повече химически съединения в маслото означават повече отлагания заради тях по различните части на двигателя. Това, че фосфорът когато е в големи количества(над допустимите за A3/B4) допринася активно за бързата смърт на катализаторите, не го коментираме.
Другите изброени по-горе алтернативни модификатори, допринасят отделно от ZDDP за намаляване на износването, затова и има и смисъл да се ползват, ако например не са вече налични в маслото. Сега дали и с колко точно ще намалят триенето и износването е отделен въпрос.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 17 Фев 2021, 22:04

Вредно-вредно колко да е вредно? Всички масла си имат ZDDP, за това най-вече зависи дали колата гори масло. Ако преминава масло към DPFа и LOW-SAPS да е - пак не може да го спаси.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 17 Фев 2021, 23:21

zaharia написа:
Kurtov написа:Здравейте.
Искам да добавя ZDDP към двигателното масло.
Харесах си този продукт - https://midland.bg/produkt/%d0%b4%d0%be ... %bc%d0%bb/

В българските указания са пропуснали да добавят, че Erhöhter ZDDP-Gehalt ist schädlich für Katalysatoren, или високото съдържание на ZDDP в маслото е вредно за катализаторите, какъвто текст намираме на сайта на производителя. Второто нещо е концентрацията която препоръчват - 10%. Това е прекалено много. Например една опаковка от 375мл сложена на 6л обем дава допълнителни 780 части на милион цинк и фосфор в маслото и тук имаме концентрация само от около 3%. В среднопепелните масла за дизелови двигатели обикновено се слага до 800ppm цинк и 700ppm фосфор. Т.е. ако сложим една опаковка или 3% в среднопепелно масло ACEA C3/ BMW LL-04, отиваме на около 1100-1200ppm Zn и 1000-1100ppm P, каквато е нормалната концентрация на ZPPD във високопепелните масла ACEA А3/B4 или BMW LL-01. Общо взето повече от това при нормална експлоатация просто не е необходимо. Сега ако ще се кара на писта или ще се слагат ремаркета е друго, но едва ли колега имаш точно това предвид. Ако искаш малко повече ZDDP просто си купи ACEA А3/B4 или BMW LL-01 масло.
Ако човек се поведе по указанията за използване на добавката ще увеличи концентрацията на фосфор и цинк с около 1000ppm за всеки от двата елемента, което ще рече двойно или повече на нормалното, при което ще излезе от всякакви официални допуски и одобрения.
Освен това както са коментирали в постинга от форума на фиат, ако се търси намаляване на износването, по-вярното решение е да се прибегне към допълнителни по-модерни модификатори срещу триене и износване съдържащи молибденови - триядрен органичен молибден, боров нитрид или калиев борат или волфрамови съединения - сулфид и други. Защо се прави така? Защото от увеличаване на съдържанието на ZDDP полза има само при много големи натоварвания, каквито липсват при нормална ежедневна експлоатация на автомобила. Освен това повече химически съединения в маслото означават повече отлагания заради тях по различните части на двигателя. Това, че фосфорът когато е в големи количества(над допустимите за A3/B4) допринася активно за бързата смърт на катализаторите, не го коментираме.
Другите изброени по-горе алтернативни модификатори, допринасят отделно от ZDDP за намаляване на износването, затова и има и смисъл да се ползват, ако например не са вече налични в маслото. Сега дали и с колко точно ще намалят триенето и износването е отделен въпрос.


Здравей колега.
Благодаря за мнението.
В българския сайт също е описано за вредата на ДПФ и катазлиаторите, просто като отвориш линка натисни на "Виж пълни характеристики".
Както казах, това не е Йонко Мермерски :mhihi: .
Концентрацията, която препоръчват е 10% от обема на маслото.
Тоест за 6 литра масло, препоръчаното количество е 600 мл.
375мл е повече от 5% за 6 литра обем.
Просто поправям, за да не се обърка някой.
Става дума за кола, която в момента е с ACEA A3/B4 масло.
Защо съм решил да слагам добавка.
Ами ето в тази стара тема - viewtopic.php?f=8&t=262046&start=255 виждам, че Цинка и Фосфора е добре да са повече от 1000 ppm за всекидневна кола.
А защо реших точно ZDDP, а не молибден, ами защото до колкото съм чел на много места ZDDP е най-добрата противозадираща присадка(комбинация от присадки) в едно масло и молибдена и другите не могат да се мерят с него.
Имам един въпрос, как изчисляваш с колко ще се увеличи ZDDP съдържанието ?
Например тази добавка съдържа 12500 от двете и е 375мл, на 6 литра масло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Фев 2021, 0:59

Kurtov написа:Концентрацията, която препоръчват е 10% от обема на маслото.
Тоест за 6 литра масло, препоръчаното количество е 600 мл.
375мл е повече от 5% за 6 литра обем.
Просто поправям, за да не се обърка някой.
Става дума за кола, която в момента е с ACEA A3/B4 масло.
Защо съм решил да слагам добавка.
Ами ето в тази стара тема - viewtopic.php?f=8&t=262046&start=255 виждам, че Цинка и Фосфора е добре да са повече от 1000 ppm за всекидневна кола.
А защо реших точно ZDDP, а не молибден, ами защото до колкото съм чел на много места ZDDP е най-добрата противозадираща присадка(комбинация от присадки) в едно масло и молибдена и другите не могат да се мерят с него.
Имам един въпрос, как изчисляваш с колко ще се увеличи ZDDP съдържанието ?
Например тази добавка съдържа 12500 от двете и е 375мл, на 6 литра масло.


С концентрацията нещо съм се объркал за което се извинявам, в действителност 10% от обема дават допълнително 333ppm цинк и фосфор в маслото, което е съвсем нормално. Оттук нататък обаче, ми позволи да не се съглася с това което са писали в онази тема.
Пак повтарям - в 99% от маслата които съм виждал на пазара цинка е до 1200ppm фосфора до 1000ppm. Първата причина е, че това е абсолютно достатъчно - от около 800-900ppm нагоре, добавянето им не допринася за намаляване на износа при нормални условия на експлоатация. Това показват изследванията в тази област. Затова единствените масла които ще види човек с по-високо съдържание 1400ппм и нагоре са или за спортни коли без катализатори, или с някакви древни рецептури които не покриват новите допуски или просто не е спазен контрола на качеството. Другия голям проблем свързан с повишеното им съдържание са допълнителните отлаганията и нагари които се образуват в следствие на наличието им в двигателя.
Останалото са просто приказки и митове на хора чули или недочули, разбрали или недоразбрали, но въпреки всичко вземащи отношение по въпроса. Самият ZDDP е сравнително евтин и ако ползата от него е в действителност толкова голяма колкото си мислят някои производителите на масла нямаха никакъв проблем да наринат още от него. Обаче виждаме никой не го прави, вместо това слагат от по-скъпите борови, волфрамови или молибденови съединения, които няма как да не вдигат и цената на маслата. Никой не е казвал, че ZDDP не е добър - в 99,99% от маслата той се ползва като основна добавка против триене и износване, но с определена мярка. Извън нея се излиза само в изключителни случаи - при състезателните автомобили. Молибдена и другите модификатори го допълват така като те работят при други, специални условия в които той или не действа или не е толкова ефективен.
От мене толкова - мисля достатъчно ясно се изразявам, това не съм си го измислял, а съм го прочел на форумите за маслата в постингите на хората които са компетентни по въпроса и в които има препратки към научни материали подкрепящи горните твърдения.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Фев 2021, 23:14

Ако караш с LOW-SAPS и добавиш тази добавка, става FULL-SAPS. Ако караш с FULL-SAPS масло, няма нужда от тази добавка.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от brabusbg » 23 Фев 2021, 11:40

Моля ви за съвет относно фюлеринова добавка на Bardhal. Имам проблем в турбината който е в следтвие на прегравяне и т.н..... та сервизния ми препоръчва да си сложа тази добавка. Маслото което ще слагам е Ravenol VMP 5W-30, което се води MID SAPS. Има ли смисъл да слагам фюлериновата добавка?
Благодаря ти предварително!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 23 Фев 2021, 12:23

brabusbg написа:Моля ви за съвет относно фюлеринова добавка на Bardhal. Имам проблем в турбината който е в следтвие на прегравяне и т.н..... та сервизния ми препоръчва да си сложа тази добавка. Маслото което ще слагам е Ravenol VMP 5W-30, което се води MID SAPS. Има ли смисъл да слагам фюлериновата добавка?
Благодаря ти предварително!


Сигурно има смисъл, но тая добавка няма да ти ремонтира турбината.
Аз бих си ремонтирал турбото и карал без тази добавка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от brabusbg » 23 Фев 2021, 12:25

Kurtov написа:
brabusbg написа:Моля ви за съвет относно фюлеринова добавка на Bardhal. Имам проблем в турбината който е в следтвие на прегравяне и т.н..... та сервизния ми препоръчва да си сложа тази добавка. Маслото което ще слагам е Ravenol VMP 5W-30, което се води MID SAPS. Има ли смисъл да слагам фюлериновата добавка?
Благодаря ти предварително!


Сигурно има смисъл, но тая добавка няма да ти ремонтира турбината.
Аз бих си ремонтирал турбото и карал без тази добавка.


Не става въпрос за турбината, естествено че е ремонтирана (тя е разтопена половината). Въпроса е дали има смисъл от този вид добавки и по специално тази!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Фев 2021, 13:08

Колега @brabusbg, явно имаш някакъв проблем с получаване на лични съобщения.
Иначе фюлeриновата добавка на Бардал намалява триенето и износването в двигателя. Ако има проблем с турбината то той трябва да се решава механически, маслото каквото и да има вътре не може да го реши. Доколко ще помогне в случая добавката не мога да кажа, нищо не пречи да пробваш, в най-добрия случай може да намали в известна степен шума при работа на двигателя.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook