Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от msi200 » 28 Яну 2021, 18:05

Лошото, че никой няма да сменя маслото на лизингова кола по-често от предписанието. И аз да съм с кола под наем, и аз няма да го сменям.
Така че, при кола на 5г, всичко освен 3д е по-рисково.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от acho.rs » 28 Яну 2021, 18:11

GT2012 написа:
acho.rs написа:
GT2012 написа:Здравейте на всички,
карам F07 2012 година и като цяло съм много доволен от парахода. Изключвам това, че малко ме дразни малкия багажник и леката тромавост при опит за бързо изпреварване. Та.......засилил съм се да я сменям с Х5 Ф15, така че да си угодя на багажник и сега остава да реша за двигателя!!! Но щом на Ф-ката ми е слаб 3.0, все по-често поглеждам към 5.0 за Х-а....
Поздрави

Не е точно така :
-ако си карал Ф07 със стария 3л дизел със стария мотор с 245кс, следващия с 258кс е значителено по-силен от официалните 13кс.
- главното предаване и от там, като цяло скоростите в Х5 са доста по-къси.
- разликата в теглото на 5ГТ и Х5 е 100ина кг - колкото един резервоар гориво, а 5ГТ доста по-високо от 5ца комби.. И +25мм клиерънс.

Не знам с каква скорост караш, но ако говорим за изпреварвания с досускорения 60-120км/ч няма да имаш проблеми. Нагоре вече аеродинамиката разказва играта на камиона.

В крайна сметка 40д е още по-силен, макар че при този мотор вече се срещат проблеми. Има доста такива със сменен мотор, така че ако се намери кола с такъв мотор е добър вариант.

ПС: сега проверих официалните данни - не съм се заблуди, наистина Х5 Ф15 30д е по-бързо до към 150км/ч от 5ГТ с 245кс дизел. :idea:


GT-то е със стария мотор - 180 KW и при резки изпреварвания се губи една секунда при кикдаун и това ме напряга. По принцип не съм некъв състезател, но ми се иска, когато се налага да мога да разчитам на това под капака. Най-интересното е, че има в момента обяви и от двата двигателя (4.0 и М5.0Д) със сменени двигатели и това леко ме обърква, към кой да се насоча. Все си мисля, че и 4.0 ще ми е достатъчна като цяло, но пък ако е по-проблемен, ще взема по големия.

Ако все още говорим за Ф15 :
- и двата мотора 40 и 50д са проблемни. Логиката сочи 50д защото и колата идва серийно с много повече екстри и уж трявба да държи по-висока цена. Проблема е че заедно със екстрите идва серийно спортно окачване, което прави и без това твърдата возия, още по-зле. Ф15 е на платформа на Е70 и дори в базов вариант си е бая друсаща спортна джипка . Някак си когато се говори за Ф15 и Ф16, никой никъде не споменава колко добро поведение имат колите в завои и колко по-добри са в това отношение от конкуренцията. На мен повече от толкова "спорт" не ми трябва в ежедневна кола и 40д с адаптив+дайнамик драйв би било идеалната кола... За съжаление аз не исках да рискувам с 40д а адаптив драйв просто нямам :D В допълнение мога да кажа да търсиш и спортните седалки, защото базовите са като на Е46ца

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Mollov » 28 Яну 2021, 18:26

msi200 написа:Лошото, че никой няма да сменя маслото на лизингова кола по-често от предписанието. И аз да съм с кола под наем, и аз няма да го сменям.
.


"Под наем" и "На лизинг" за мен са две различни неща.... при първата разходите ги поема Наемодателя, при втората обаче... Ако имаш предвид, че "под наем" е принципа със смяна на колата с нова на всеки 3-4 години - може би си прав.... Ся, това че много народ са мърлячи или гледат на колата като на "вещ"... е отделна тема :)

Факт е, че от няколко години насам с тия 4г/200к гаранция... масово не им дреме и само карат... и проблемите после да ги мисли "тоя след мен".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от msi200 » 28 Яну 2021, 18:52

Mollov написа:
msi200 написа:Лошото, че никой няма да сменя маслото на лизингова кола по-често от предписанието. И аз да съм с кола под наем, и аз няма да го сменям.
.


"Под наем" и "На лизинг" за мен са две различни неща.... при първата разходите ги поема Наемодателя, при втората обаче... Ако имаш предвид, че "под наем" е принципа със смяна на колата с нова на всеки 3-4 години - може би си прав.... Ся, това че много народ са мърлячи или гледат на колата като на "вещ"... е отделна тема :)

Факт е, че от няколко години насам с тия 4г/200к гаранция... масово не им дреме и само карат... и проблемите после да ги мисли "тоя след мен".


В чужбина(големите пазари на коли), като кажеш лизинг, се има предвид т.нар. "оперативен лизинг". Ползват го частните лица и фирмите. Отделно, БМВ се ползва масово от фирми. Плащаш първоначална вноска и после всеки месец до изтичане на договорения период. След този период, връщаш колата. Колата никога не става твоя и постоянно е в гаранция. При това положение, защо му е на човек/фирма да се набутва за по-чести смени на масло?
I love the sound of V8 in the morning...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Mollov » 28 Яну 2021, 20:59

Да, напълно съм наясно с оперативният лизинг :) Но дори и тогава.... едно масло.... голямо набутване, няма що :D Интересно ми е... ако трябва да остави колата за ремонт и да няма опция за заместващ автомобил и седи без тая кола известно време... дали ще му излезне по-евтино в сравнение с едно-две допълнителни смени на маслото :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от acho.rs » 28 Яну 2021, 22:23

Mollov написа:Да, напълно съм наясно с оперативният лизинг :) Но дори и тогава.... едно масло.... голямо набутване, няма що :D Интересно ми е... ако трябва да остави колата за ремонт и да няма опция за заместващ автомобил и седи без тая кола известно време... дали ще му излезне по-евтино в сравнение с едно-две допълнителни смени на маслото :)

Ти имаш ли представа, колко струва смяна на масло на голям Х в официален сервиз :evil: Ако сменяш на 10 000км, маслото и филтрите могат да стигнат почти цената на горивото за тия 10 000км.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 25.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F15

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от theraven_nz » 28 Яну 2021, 22:45

acho.rs написа:
Mollov написа:Да, напълно съм наясно с оперативният лизинг :) Но дори и тогава.... едно масло.... голямо набутване, няма що :D Интересно ми е... ако трябва да остави колата за ремонт и да няма опция за заместващ автомобил и седи без тая кола известно време... дали ще му излезне по-евтино в сравнение с едно-две допълнителни смени на маслото :)

Ти имаш ли представа, колко струва смяна на масло на голям Х в официален сервиз :evil: Ако сменяш на 10 000км, маслото и филтрите могат да стигнат почти цената на горивото за тия 10 000км.


Не ми се рови из фактурите от последните обслужвания на Ф15-ката (40д), но само масло и маслен + въздушен е не повече от 300, хайде 400 лв, това са 2 резервоара или 1500км. Малко пресилено. В момента всички официални сервизи имат акции за обслужване, което прави смяната в друг сервиз неоправдано. Факт е, че проверявам после сменено ли е на щеката :mhihi: понеже не присъствам, но това е моя специфика, не е имало изненади :D
---

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от acho.rs » 28 Яну 2021, 23:38

1.Няма промоция на Х5 и Х6 :idea:
2. Няма как да смениш само маслен и въздушен, трябва да се смени и климатик и често горивен. Климатика е 350лв, рециркулационения е 80лв,въздушния 150лв, литър масло е над 35лв :kuku:
В момента всички филтри обслужването е над 1000лв и това с 20% офф на части. И на мен не мис е вярваше, но тази операция вече е 1000-1300лв. Тъй че ако мога да смятам, колата ми гори средно 9.5/100, за 10к км това са 950литра нафта х 1.7лв... Не са много далече.

Иначе знам че можеш да слезеш на 400лв извън дилърството, знам че в дилърството може да кажеш - само масло и въздушен+маслен, но коментирахме нови коли, а дори така да го направиш пак ще минеш 500лв

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1024
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от msi200 » 29 Яну 2021, 8:48

То и 50лв да е, пак нямаш стимул да си губиш половин ден за кола, която не е твоя.
I love the sound of V8 in the morning...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: X5 G05/X1 F48
Мечтае да кара: 911

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Jorixa » 29 Яну 2021, 10:54

msi200 написа:Лошото, че никой няма да сменя маслото на лизингова кола по-често от предписанието.


Кое му е лошото, имаш си борд компютър, който ти следи маслото и ти казва кога да отидеш да го смениш -> отиваш и ти го сменят безплатно. Като компютъра ми казва да го сменя след 20к километра, и БМВ ми го покрива безплатно, защо бих искал да отида след 10к и да се набутам сам да си го сменя?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от 3186 » 29 Яну 2021, 10:57

Лошото е за хората от вторичния пазар. За тоя дето кара новата кола няма лошо, освен разхода на кинти :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: X5 G05/X1 F48
Мечтае да кара: 911

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Jorixa » 29 Яну 2021, 11:05

3186 написа:Лошото е за хората от вторичния пазар. За тоя дето кара новата кола няма лошо, освен разхода на кинти :mhihi:


Разбрах че е лошо, но пак не разбрах кое е лошото? Смисъл, кое да слушам, компютъра който е специално разработен и програмиран от БМВ инженери за съответния двигател, или рандом юзър от БГ форум?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от 3186 » 29 Яну 2021, 11:08

Аз бих послушал вътрешния си глас :mhihi: и не бих сменял масло на 30к км на кола, за която ми пука. А бордовия компютър може и да е разработен от инженери, но параметрите му ги "пишат" икономистите.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Mollov » 29 Яну 2021, 12:04

Jorixa написа:
Разбрах че е лошо, но пак не разбрах кое е лошото? Смисъл, кое да слушам, компютъра който е специално разработен и програмиран от БМВ инженери за съответния двигател, или рандом юзър от БГ форум?


Не е нужно да си завършил "двг на BMW", че да си наясно с някои неща около тия ДВГ и прочие. По тая логика отиди и на някоя М-ка ѝ сменяй маслото на 12к-15к, щото така е предписано, от ЕнжЕнерете на BMW... и после ще говорим отново. ;) Много вече плакаха...

Освен това... също е добре да си отговориш на въпроса защо в Западна Европа интервалите за смяна са около 30к, ама в България преди години ги "върнаха" на 22-25к... тва пак е въпрос без повишена трудност. ;)

P.S. Доста "рандом юзъри в БГ форуми" разбират много повече, от колкото си мислиш :) :yes:


acho.rs написа:2. Няма как да смениш само маслен и въздушен, трябва да се смени и климатик и често горивен.


Не мога да отида и да поискам да ми сменят само масло и маслен филтър, за моя сметка, когато поискам? Брей... я си провери информацията, че е налице изненада ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 4.10.2018
Кара: X5 G05/X1 F48
Мечтае да кара: 911

Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6

Мнение от Jorixa » 29 Яну 2021, 13:18

Mollov написа:Освен това... също е добре да си отговориш на въпроса защо в Западна Европа интервалите за смяна са около 30к

Официалния интервал беше 30к, да, но компютъра ми прецени още на 22к да го сменя, отидох и го смених. 10к е малко оувъркил, за чисто нова кола.

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook