Москвич 2140 Люкс
Модератор: Общи модератори
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Москвич 2140 Люкс
ивчо написа:Като гледам как масово не могат чистачките да си сменят, и е майтап . Въпреки че, не е голямо геройство да разбираш от коли де . И все пак, дойде едно поколение което не е много технически ориентирано .
По-лошото е , че не могат да карат , мани ти че технически не са грамотни. То технически и аз не съм грамотен



Последна промяна Моджо на 05 Яну 2021, 16:37, променена общо 1 път
Хм,хм...
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Москвич 2140 Люкс
Моджо написа:Жалузите ги помна, помня, че и капака се отваряше с дърпането на една двойна кука (май такак беше)) а не с лостче както е ся. Вартбурга пък имаше фрайлауф. Ръчна газ не знам да е имал Москвича. Смукач-да. Ръчна газ имаха и ЗИЛ-а и ГАЗ-та, ама то си беше баш ръчна газ, а не смукач.
Така де - смукач да е

Те и чистачките бяха на ръчна помпа с подобна кнопка, ужас

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Москвич 2140 Люкс
ivoaudi написа:
Конкретно за москвичите: назад имаше мнение, че не толкова качеството им бе зле, колкото частите на българския пазар бе плачевно, особено като дойде светлата, иб...на демокрация. Поне моите наблюдения са такива. Истински некачествени бяха по-скоро Алеко
Те тия части винаги са били зле, когато са от тамошният автопром, дори и оригинални.


Ubi dubium, ibi libertas
Re: Москвич 2140 Люкс
ивчо написа:ivoaudi написа:По онези времена се ширеха мнения, автоинструкторите да учат на предимно такива автомобили и си имаше логика. След подобни трудности си "оправен"Повечето неща в живота бяха антиджендърски и всеки детайл си работеше в правилната посока.
Ся пък е почти задължително да си джеди. Ай оди го карай някое съвременно недуразумение да подкара москвич без да цирли и да се вайка. Бе полезни си бяха москвичите
Да ти кажа, прави си ... Като гледам как масово не могат чистачките да си сменят, и е майтап . Въпреки че, не е голямо геройство да разбираш от коли де . И все пак, дойде едно поколение което не е много технически ориентирано . Както каза колегата младежите с лаптопа могат повече неща от нас
ама пък тия дето могат хем могат да разглабят мотори хем могат да нагласят лаптопи и motec-и са най- можещите

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
Ами, аз изобщо не пледирам, че бе върха на качеството, но ми правеше впечатление, че като сложа руски шарнир и отива да си оре там по нивите и го забравям. Не така стоеше въпроса като сложа такъв от наш някакъв магазин. Все пак не мога и да кажа, че имах огромен опит с москвичи. Може и да греша
Със сигурност обаче мога да кажа, че несъвършенствата и лошото качество бяха предимно в купе, ел инсталация, тенекии и дреболии. Окачване, двигател, спирачки, привод, изобщо силовите агрегати и механика....бих ги отнесъл по-скоро към качествените
Със сигурност обаче мога да кажа, че несъвършенствата и лошото качество бяха предимно в купе, ел инсталация, тенекии и дреболии. Окачване, двигател, спирачки, привод, изобщо силовите агрегати и механика....бих ги отнесъл по-скоро към качествените
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Москвич 2140 Люкс
Москвич, Жигули, Лада и т.н., за великия ЗАЗ да не говорим, всичко е като отмъщението на автомобилостроенето.
Не знам кой може да ги сравнява с която и да е друга марка от онова време. Просто имаше 3 вида руски боклуци и трябваше да се избере от тях. Да не говорим, че на западния пазар, са били идентични пари със западните марки, с които нямат нищо общо.
За сметка на това, у нас се чакаше по 15на години за Лада, за москал по-малко.
Не знам кой може да ги сравнява с която и да е друга марка от онова време. Просто имаше 3 вида руски боклуци и трябваше да се избере от тях. Да не говорим, че на западния пазар, са били идентични пари със западните марки, с които нямат нищо общо.
За сметка на това, у нас се чакаше по 15на години за Лада, за москал по-малко.
- r19
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: Москвич 2140 Люкс
При Москвич модела се определя от двигателя и от годината на производство. Най-елементарно казаноивчо написа:Nickelback написа:Някой да потвърди - тия двата отляво са 408, а другите два отдясно са 412 (за вторите съм сигурен, за първите - не), нали така?
Ми реално има и 412 купе с 4 фара и 8-ца с квадратни![]()
![]()
Начиии вОпще имало и там сбирщайнЛошото е че 412 фамилията е голяма
![]()
и понякога стават едни мармалади ..
ivoaudi написа:По онези времена се ширеха мнения, автоинструкторите да учат на предимно такива автомобили и си имаше логика. След подобни трудности си "оправен"Повечето неща в живота бяха антиджендърски и всеки детайл си работеше в правилната посока.
Ся пък е почти задължително да си джеди. Ай оди го карай някое съвременно недуразумение да подкара москвич без да цирли и да се вайка. Бе полезни си бяха москвичите
Да ти кажа, прави си ... Като гледам как масово не могат чистачките да си сменят, и е майтап . Въпреки че, не е голямо геройство да разбираш от коли де . И все пак, дойде едно поколение което не е много технически ориентирано . Както каза колегата младежите с лаптопа могат повече неща от нас
408 означава мотор 408 с година на производство от 1965 до 1969 включително. Купето е с 4 фара и вертикални стопове. В същото купе през 69г излиза кратка серия модел 412 със същото купе но новият мотор.
408И означава 408 мотор и година на производство от 1970 до 1975 включително. Купето е с правоъгълни фарове, хоризонтални стопове и триъгълни мигачи.
412 означава същото купе от 1970 до 1975г с мотор 412.
2138 модел означава 408 мотор в следващото купе от 1976 до 1982г. И т.н
2140 означава купе 1976 до 1982г. С мотор 412!
Интересен факт е, че Пежо са осъдили за авторски права Съветският съюз, че им копира моделното означение и 412 става 2140( нула 412 прочетено на обратно)

Събори на Клуб Москвич провеждаме всяка година и са доста интересни. Всеки е добре дошъл. Последният път събрахме около 100 автомобила от марката.
Предните дискови спирачки на Москвич са 4 бутални( не 2 бутални както някой беше писал) с диск 250мм което на хартия пък и на практика си е доста добре. От опит казвам, че сервотата и помпите са супер зле, но аз лично ползвам от западна кола преработена и колата спира уникално добре. Същите дискове и апарати се ползват от доста по-тежката Газ 24 Волга.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk

- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Москвич 2140 Люкс
Аз знам за Москвич 408, че Пежо са мрънкяли. И са го продавали навън като "Елиза" А в Белгия даже е сглобяван като "Скалдия". Даже и Волги са сглобявали пак там.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Москвич 2140 Люкс
alekangg написа:Москвич, Жигули, Лада и т.н., за великия ЗАЗ да не говорим, всичко е като отмъщението на автомобилостроенето.
Не знам кой може да ги сравнява с която и да е друга марка от онова време. Просто имаше 3 вида руски боклуци и трябваше да се избере от тях. Да не говорим, че на западния пазар, са били идентични пари със западните марки, с които нямат нищо общо.
За сметка на това, у нас се чакаше по 15на години за Лада, за москал по-малко.
До около 70те години са били напълно адекватни на западните в ценовия си клас автомобили . Не си виждал какви дараци са произвеждани от другата страна затова ти се струва че са зле . После нещата почват очевидно да буксуват докато през 80те всичко се движи по инерция във соц блока .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
А ако се вземат предвид и условията, при които са експлоатирани(пътища, масла, гориво), нещата изглеждат съвсем различно. Ей така, едностранно и без да се вземе всичко предвид не става да се съди
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Москвич 2140 Люкс
Jordana написа:alekangg написа:Москвич, Жигули, Лада и т.н., за великия ЗАЗ да не говорим, всичко е като отмъщението на автомобилостроенето.
Не знам кой може да ги сравнява с която и да е друга марка от онова време. Просто имаше 3 вида руски боклуци и трябваше да се избере от тях. Да не говорим, че на западния пазар, са били идентични пари със западните марки, с които нямат нищо общо.
За сметка на това, у нас се чакаше по 15на години за Лада, за москал по-малко.
До около 70те години са били напълно адекватни на западните в ценовия си клас автомобили . Не си виждал какви дараци са произвеждани от другата страна затова ти се струва че са зле . После нещата почват очевидно да буксуват докато през 80те всичко се движи по инерция във соц блока .
Ххе, дай да видим какви дараци имат, а аз след това ще дам също.
Още в края на 60те в САЩ правят икони, ама какво са пред Москал и Лада..
70-те
Опел Манта, рекорд, форд капри, пежо 504, ситроени, фиат и т.н.
Карал съм всякакви коли, произведени от 60 години насам, включително всички видове руски боклуци и имам доста голяма база за сравнение, не е да съм чувал от баща ми кое как е било, както повечето пишещи.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Москвич 2140 Люкс
Ладата не я бутайте изобще. Доработен фиат 124, ма не си е оригинал. А икони мое са правили ма я ги вкарай иконите у полето да видим или и сипи а72. Преди всичко тия коли са правени за техните си условия. И до ден днешен е така. 408 е много успешен модел продаван в много страни.
Висш клас не са, даже и среден не са, ма детството ни е минало в тях. Поне на някои))).
Висш клас не са, даже и среден не са, ма детството ни е минало в тях. Поне на някои))).
Хм,хм...
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Москвич 2140 Люкс
Нищо не е било адекватно. Още като бях дете баща ми работеше в Либия и съм изкарал едни три години и аз там по край него. Та съм се возил на доста японски, немски и американски коли по онова време и мога спокойно да заявя че нямаха нищо общо със соц боклуците. Американските пък как бяха наблъскани с екстри още по онова време които даже си вървяха стандартно при тях въобще не ми се говори. А някои като Е23 745i и W116 450SEL 6.9 и днес нямат аналог като въобще не може да се сравняват с разните му там дачии-мачии и подобни кенефи.
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Sent from my SM-G950U using Tapatalk
Последна промяна peshehodetz на 05 Яну 2021, 18:34, променена общо 1 път
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Москвич 2140 Люкс
Съвсем изплиска легена. Каква 7-ма серия те подгони пък тебе
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани