България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TNT, много се смях като го четох, ама то не е смешно защото си е истина. Сега аз не съм светец, но трябва да оцениш искреността ми защото не се правя на починала лисица във форума като си мълча или се изкарвам непорочен, а и оределено се старая в шофирането по цял ден, все пак е едно от малкото неща, които умея добре и ми е професия, пускам пешеходци, пускам коли в затруднение да се включат и куп такива неща, като в 90%-та от времето на пътя си се возя. Обаче като ти кажат бакшиш и край. Миналият ден спирам на пешеходна и пешеходеца тръгва да пресича, от другата страна обаче лети кола и не го пуска въпреки ръкомаханията му. Случвало се е така да спра и да мине такси без да чака. Изобщо няма логика в нищо такова кои пускат и кои не.
За магистралите каквото и да си говорим е мъка. Както казах ги избягвам, понеже минеш ли в ляво дори за пет секунди да изпревариш тир, отзад виждаш НЛО, което свети повече от тия заснеманите през годините. Тоест трябва или ти да си НЛО, или да се влачиш зад тира с 90.
Никога няма да забравя едно връщане от ваканция от ония, които булгаристан тв обичат да кръщават голямото завръщане, прибиране, пътуване и т.н. все едно сме пратили войска в Китай, а не хора, които отишли до някой голям гьол на юг или изток. Карам си аз нормално бавно за магистрала и пред мен в далечината виждам става нещо и съответно аварийни и ПЛАВНО намалям. Отзад някаква 25-30 годишна кифла с почти толкова дърт двуврат Мерцедес решава не знам и аз какво, заобикаля ме отдясно през аварийната с мръсна газ и се набива пред мен. Сега аз возя жена ми и двете СПЯЩИ деца, все тая че са вързани в кошници, понеже ако аз не внимавам...един Бог знае, но ако стане нещо в такъв момент, тая изобщо не подозира какво би последвало ако има някой пострадал в моята кола защото и самия аз не знам. Разбира се беше някаква с вирнат нос, бързаща да се прибере у София и да гледа по новините как е била от тези пътуващите в невероятно трудните пътни условия, което медиите превръщат в мисия до Луната и обратно.
Та чудя се аз, колко несериозен трябва да си и неразбиращ какво се случва за да направиш така.
На няколко пъти през годините ми се е случвало буквално да излизам от пътя с цялата кола за да избегна челен удар и то когато карам на прав път с 90-100. И винаги срещу мен са били не някакви изпреварващи с голяма скорост, ами точно обратното, такива които не могат да преценят и чакат забити на метър зад някой и почват да ускоряват с него едвам, едвам.
За магистралите каквото и да си говорим е мъка. Както казах ги избягвам, понеже минеш ли в ляво дори за пет секунди да изпревариш тир, отзад виждаш НЛО, което свети повече от тия заснеманите през годините. Тоест трябва или ти да си НЛО, или да се влачиш зад тира с 90.
Никога няма да забравя едно връщане от ваканция от ония, които булгаристан тв обичат да кръщават голямото завръщане, прибиране, пътуване и т.н. все едно сме пратили войска в Китай, а не хора, които отишли до някой голям гьол на юг или изток. Карам си аз нормално бавно за магистрала и пред мен в далечината виждам става нещо и съответно аварийни и ПЛАВНО намалям. Отзад някаква 25-30 годишна кифла с почти толкова дърт двуврат Мерцедес решава не знам и аз какво, заобикаля ме отдясно през аварийната с мръсна газ и се набива пред мен. Сега аз возя жена ми и двете СПЯЩИ деца, все тая че са вързани в кошници, понеже ако аз не внимавам...един Бог знае, но ако стане нещо в такъв момент, тая изобщо не подозира какво би последвало ако има някой пострадал в моята кола защото и самия аз не знам. Разбира се беше някаква с вирнат нос, бързаща да се прибере у София и да гледа по новините как е била от тези пътуващите в невероятно трудните пътни условия, което медиите превръщат в мисия до Луната и обратно.
Та чудя се аз, колко несериозен трябва да си и неразбиращ какво се случва за да направиш така.
На няколко пъти през годините ми се е случвало буквално да излизам от пътя с цялата кола за да избегна челен удар и то когато карам на прав път с 90-100. И винаги срещу мен са били не някакви изпреварващи с голяма скорост, ами точно обратното, такива които не могат да преценят и чакат забити на метър зад някой и почват да ускоряват с него едвам, едвам.
Последна промяна Top Gun Maverick на 05 Яну 2021, 10:58, променена общо 1 път
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На мен ми се е случвало да спирам аварийно и да се кръстя понеже срещу мен се изпреварват 2 тира ,а няма къде да отбия 

- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз се опитвам от половин час да се сетя кога ми се е случвало някой бързо каращ, но разумен човек да ми създаде ситуация, но не се сещам. Винаги, ама винаги са някакви кошници +++, с някой комплексар вътре или някой дето въобще си няма идея какво прави. Като отида на сбирка на автмобилисти и като хвърля едно око на джапанките на колите и като осъзнаят, че от 4-5 коли около мен, все разни "бегачки", само аз имам адекватни гуми и ми става лошо.
Пък законът нека си е закон, но не може да обхване всички ситуации и не може с лека ръка да се умаловажи преценката на шофьора. За мен това е дори по-важно. В работата ми колегите така се уповават на всички процедури, които трябва да се следват, като своеобразни закони, и като се случи ситуация извън процедурите, цъкат с език и казват "тва не е моя работа" и работата стои несвършена. Същото е и на пътя за мен - закон, закон и докато всичко се върти около правилата, няма грижи, ама една ситуация като се появи, дето закона не я покрива и мармалад..
С две думи, не мислиш ли с главата, никакъв закон не може да те спаси.
Пък законът нека си е закон, но не може да обхване всички ситуации и не може с лека ръка да се умаловажи преценката на шофьора. За мен това е дори по-важно. В работата ми колегите така се уповават на всички процедури, които трябва да се следват, като своеобразни закони, и като се случи ситуация извън процедурите, цъкат с език и казват "тва не е моя работа" и работата стои несвършена. Същото е и на пътя за мен - закон, закон и докато всичко се върти около правилата, няма грижи, ама една ситуация като се появи, дето закона не я покрива и мармалад..
С две думи, не мислиш ли с главата, никакъв закон не може да те спаси.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И затова има закон. Щото 98% не мислят с главата си. Щото свободата ги карат да си настъпват мотора със 180 в града и да преценят.
"За периода от 01.01.2020 г. до 30.11.2020 г. на територията на страната са
настъпили 5304 ТПТП, при които са загинали 425 и са ранени 6602 участници в движението
по пътищата"
https://www.mvr.bg/docs/librariesprovid ... d9dbaa88_0
Декември е силен месец, значи за 2020-та може и да чукнем 6000 преценяващи и разбиращи нещата.
"За периода от 01.01.2020 г. до 30.11.2020 г. на територията на страната са
настъпили 5304 ТПТП, при които са загинали 425 и са ранени 6602 участници в движението
по пътищата"
https://www.mvr.bg/docs/librariesprovid ... d9dbaa88_0
Декември е силен месец, значи за 2020-та може и да чукнем 6000 преценяващи и разбиращи нещата.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
колана е 50/50 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
425 загинали ми звучи рекордно ниско между другото.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Нормално, в голяма част от времето държавата беше малко позатворена.
2019 г. - загинали 628 и ранени 8499 участници в движението по пътищата при 6730 тежки ПТП
2018 г. - загинали 611 и ранени 8466 участници в движението по пътищата при 6684 тежки ПТП
2017 г. - загинали 682 и ранени 8680 участници в движението по пътищата при 6888 тежки ПТП
2016 г. - загинали 708 и ранени 9374 участници в движението по пътищата при 7404 тежки ПТП
2015 г. - загинали 708 и ранени 8971 участници в движението по пътищата при 7225 тежки ПТП
Предишни години преценяващите ситуациите и хората, търсещи свобода, са били малко повече.
П.П. Леките ПТП-та не ги броим, че там става много преценена ситуацията вече
2019 г. - загинали 628 и ранени 8499 участници в движението по пътищата при 6730 тежки ПТП
2018 г. - загинали 611 и ранени 8466 участници в движението по пътищата при 6684 тежки ПТП
2017 г. - загинали 682 и ранени 8680 участници в движението по пътищата при 6888 тежки ПТП
2016 г. - загинали 708 и ранени 9374 участници в движението по пътищата при 7404 тежки ПТП
2015 г. - загинали 708 и ранени 8971 участници в движението по пътищата при 7225 тежки ПТП
Предишни години преценяващите ситуациите и хората, търсещи свобода, са били малко повече.
П.П. Леките ПТП-та не ги броим, че там става много преценена ситуацията вече


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не забравяйте, че малко или много се подменя автопаркът в булгаристан.
Едно е да катастрофираш с 120км с ауди а8 2018 година или бмв ф10, друго е да катастрофираш със 120 в бмв е36 или ауди 80 или там някаква подобна.
Както и вдигам съм 180 с бмв е36, вдигал съм 180 с е46, вдигал съм и с е90. Еми е36 и е46 с 180 си е лагерна количка, дето и най-малката маневра те хвърля извън пътя.
Едно е да катастрофираш с 120км с ауди а8 2018 година или бмв ф10, друго е да катастрофираш със 120 в бмв е36 или ауди 80 или там някаква подобна.
Както и вдигам съм 180 с бмв е36, вдигал съм 180 с е46, вдигал съм и с е90. Еми е36 и е46 с 180 си е лагерна количка, дето и най-малката маневра те хвърля извън пътя.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
BaDxBoY написа:Както и вдигам съм 180 с бмв е36, вдигал съм 180 с е46, вдигал съм и с е90. Еми е36 и е46 с 180 си е лагерна количка, дето и най-малката маневра те хвърля извън пътя.
е46, ако е с нормално окачване а.к.а. м-техник, а не ай-ебах, ай-не-ебах или фак-ми-дед (fk) със 180 е сериозно стабилна кола (с хубави гуми по нормална магистрала)

да не говорим, че има 4 звезди по н-кап, а е36 1




Пасивната и активната безопастност от е39 и е46 нагоре са СЕРИОЗНИ!!! Включително доказана и във форума чрез катастрофи през годините

иначе за обновлението на автопарка съм съгласен, както и за локдауна и по-малкия общ брой км на населението
TNT написа:Зависи как си го преценил
бонус точки преценка +10

бонус точки преценка +9999

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е36 и Е46 наистина са коренно различни като поведение.
36ците ми и двете при 100км/ч и нагоре се усещаха странно и нестабилно, докато Е46 съм карал и не е така.
Но обновението на автопарка определено помага. Статистиката за 1990г е интересна
36ците ми и двете при 100км/ч и нагоре се усещаха странно и нестабилно, докато Е46 съм карал и не е така.
Но обновението на автопарка определено помага. Статистиката за 1990г е интересна


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 302
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Но броя на ПТП-тата не намаля драстично, намалят жертви и ранени. Ганьо и с новата S класа с фул пакет системи пак преценя
+100 точки преценка
Най-яко е в мъглата като се кара със 160, щото е преценено, че дистроника работи 




Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Е36 и Е46 наистина са коренно различни като поведение.
36ците ми и двете при 100км/ч и нагоре се усещаха странно и нестабилно, докато Е46 съм карал и не е така.
Но обновението на автопарка определено помага. Статистиката за 1990г е интересна
Няма да забравя на 18 или 19 бях, от София до Пловдив по магистралата с едно е36 320и купе. Беше зимата и валяха страшни парцали, по магистралата имаше поне 5-10см сняг. Е тая кола на всяка маневра ми тръгваше настрани .. Горе-долу от 120 км, 60-70км са ми били настрани. Дори и като ускоряваш леко, пак се изкривяваше някак си .. Преди година пък пътувах към Германия и някъде след Виена като ме запука един сняг пак не се виждаше къде е пътя, къде са мантинелите .. Бях с е90. Тая кола нарочно се мъчех да я пързалям на снега и неще, както и да я суча ... Гумите и на двете бяха зимни и добри. За е46 мнение много много не мога да дам, понеже карах 328 с твърдо окачване 60/40, доста доработки и тя пък в права линия въобще не се е движела в рамките на над 5-10000 км.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Миналата година януари пак беше топъл, но една сутрин след дъжда рязко задтудя и стана поледица, на всичко отгоре мъгла и аз с летни гуми бях щото колата я взех същата нощ след 2 месеца в бокса. И излизам, кво да правя, викам нали съм профи
ще карам бавничко. На прав участък извън града гледам 5 коли една в друга. Някакъв с ХаЛуди тръгнал в мъглата да изпреварва и ударил другия челно, други пък естествено не спазващи дистанция се ударили отзад. Държа да отбележа, че като влезнах от колата с още един местен от друга кола едвам стояхме на пътя от пързаляне. След няколко дни по една случайност карам последния ударил се в катастрофата. Питам го как стана и с колко кара и той вика ми с 60, но като натиснах спирачки и колата(30 годишна Фиеста)се пързаляше докато не спря в другия, а вика бях със зимни гуми. Сега тоя човек е на 50 и беше взел книжка преди няколко месеца.
Та това с дистанцията е причина засигурно 1/3 от ПТП-тата в БГ.
На нова година пък карам случайно пак до Бургас две момичета, които пътували с автобус в онази верижната катастрофа преди година ли, две ли беше, направихме тема тогава за нея озаглавена АД на магистрала Тракия, затова ли плащаме винетки. Та ми разправяха как били от последните минали и колко коли видели из канавките. Добре, че се качил по-възрастния шофьор да кара автобуса по едно време, понеже преди това младия само изпреварвал в снега и адския вятър, плюс, че гледал повече настрани отколкото напред.
Тая зима очаквам нещо подобно ако пак хване 2 дни студ и сняг. Дистанцията и ниската скорост в лоши атмосферни условия са 99.99%-та гаранция, че нищо няма да ви се случи или ако се случи, то ще е с минимални щети по вас самите. Но хората го подценяват.


На нова година пък карам случайно пак до Бургас две момичета, които пътували с автобус в онази верижната катастрофа преди година ли, две ли беше, направихме тема тогава за нея озаглавена АД на магистрала Тракия, затова ли плащаме винетки. Та ми разправяха как били от последните минали и колко коли видели из канавките. Добре, че се качил по-възрастния шофьор да кара автобуса по едно време, понеже преди това младия само изпреварвал в снега и адския вятър, плюс, че гледал повече настрани отколкото напред.
Тая зима очаквам нещо подобно ако пак хване 2 дни студ и сняг. Дистанцията и ниската скорост в лоши атмосферни условия са 99.99%-та гаранция, че нищо няма да ви се случи или ако се случи, то ще е с минимални щети по вас самите. Но хората го подценяват.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани