BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- hibernate
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 23.08.2016
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: не върви
BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Здравейте колеги, пиша от името на приятел. Лятото му взехме една канадка внос 2006та година. Моторът е N52 (3 литра бензин с газова уредба). Проблемът е, че харчи значително количество масло (около литър на 1000км.).
Това, което сме правили досега по колата (свързано с мотора):
- Сменена голяма диса клапа (старата без счупена и се разхождаше в колектора).
- Сменени гарнитури на всмукателя.
- Сменени маркучи за картерните газове (горен и долен).
- Сменено тяло oil catch can.
- Сменени свещи (някакви бош, извадени според оем номера по вин).
- Сменена гарнитура на картера(беше доста омазнен). Не видях да има присадки, стружки и боклуци в картера, просто масло.
Според вас къде може да се намира проблема? Моторът работи плавно и равномерно, няма колебания на оборотите, както на бензин, така и на газ. Няма големи пушеци отзад, но колата е с катализаторите, дали те маскират въпроснтие пушеци(ако чак толкова успява...)? Говорих с местен гид, който каза, че каквото и да съм правил, нямало да реши проблема, нито сегменти, нито маслообирачи, защото с времето цилиндрите на n52 блока ставали елипсовидни и оттам гълта масло в цилиндъра
Какъв е вашият опит, че се чудим какво да я правим тази кола.
Това, което сме правили досега по колата (свързано с мотора):
- Сменена голяма диса клапа (старата без счупена и се разхождаше в колектора).
- Сменени гарнитури на всмукателя.
- Сменени маркучи за картерните газове (горен и долен).
- Сменено тяло oil catch can.
- Сменени свещи (някакви бош, извадени според оем номера по вин).
- Сменена гарнитура на картера(беше доста омазнен). Не видях да има присадки, стружки и боклуци в картера, просто масло.
Според вас къде може да се намира проблема? Моторът работи плавно и равномерно, няма колебания на оборотите, както на бензин, така и на газ. Няма големи пушеци отзад, но колата е с катализаторите, дали те маскират въпроснтие пушеци(ако чак толкова успява...)? Говорих с местен гид, който каза, че каквото и да съм правил, нямало да реши проблема, нито сегменти, нито маслообирачи, защото с времето цилиндрите на n52 блока ставали елипсовидни и оттам гълта масло в цилиндъра

BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Сегменти, гумички на клапани.
И човека е прав, че дори и да ги смениш пак ще гори, ама няма да е литър на хиляда километра със сигурност.
И човека е прав, че дори и да ги смениш пак ще гори, ама няма да е литър на хиляда километра със сигурност.
- Denis yusein
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 24.07.2018
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: X1 Restyl,Suzuki Vitara,ATV-китайче
- Мечтае да кара: Повече в гората и на сняг.
- Детайли за колата: Вече има и 118d N47 в колекцията
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Има ли развитие по темата , аз съм със същия проблем.
Сменил съм и Гумички на клапани.
Пробвайте да карате само на бензин , да видите дали ще го гори маслото .
Сменил съм и Гумички на клапани.
Пробвайте да карате само на бензин , да видите дали ще го гори маслото .
- Vankata_84
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 5.03.2008
- Местоположение: до Своге
- Пол: Мъж
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Ако искате да са здрави тия мотори трябва да се махнат катализаторите. Докато ги има няма опция да не се опича и гори масло после. При Ауди даже много често задират цилъндър.
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Vankata_84 написа:Ако искате да са здрави тия мотори трябва да се махнат катализаторите. Докато ги има няма опция да не се опича и гори масло после. При Ауди даже много често задират цилъндър.
Може ли да обясниш, защо им пречат катализаторите и как така двигателя започва да харчи масло от катализатори ?
- Vankata_84
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 5.03.2008
- Местоположение: до Своге
- Пол: Мъж
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
С две думи са тапа която вдига температурата на изгорелите газове прекомерно много. Температурата на из.газове от буталото до катализатора, целия тракт! Всичко по този път се опича. Обикновено Евро 4-5 моторите имат по един пред-катализатор след него основен катализатор, на 4 цилиндров имаш 2бр. тапи(катализатори). При Ауди V6 имаш 4бр. катализатори, при БМВ може да имаш два предкатализатора и един общ основен не знам как е, но докато тия неща ги нямаше всичко беше наред
(имам предвид двигатели Евро3 категория преди 2002ра). Имаше масларки, но можеше да се оправят. Иначе производителите много добре знаят какво ще стане в един момент с мотора, но за тях това е само добре. Основно проблема тръгва и от развитието на двигателите и опитите на се постигне по-високо КПД. Масово на новите мотори не се слагат маслени пръскалки и мазане на пистонния болт през биелата. Правят ги да работят на сухо и каквото плисне в цилиндъра да смаже. Целта е махане на съпротивление от мотора = на по-висока мощност при едни и същи условия. С две думи толкова, не конкретизирам за 3.0 при БМВ а като цяло за алум.блокове и моторите Евро4.

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Като нищо могат да се юрнат сега колеги да си свалят катализаторите, че да спрат да им харчат масло колите
Как не съм се сетил и аз..
Как не съм се сетил и аз..
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Ако се върнем на темата - мисля колкото повече време е карано със залепнали и запечени сегменти, толкова повече нараства вероятността да се стигне до износване и на цилиндрите, а и също по самите сегменти. Иначе ако се хване проблема навреме, би трябвало само смяната на сегменти да е достатъчна за да се намали консумацията на масло. В горния случай обаче е много странно, че именно 3литровия двигател е засегнат - той обикновено не страда от този проблем, и при това колата идва от Канада. Там доколкото знам не карат лонглайф интервали по 25-30хил км които са основната причина за проблемите със сегментите. Най-вероятно колата е карана основно градско на къси разстояния и така даже и при малък пробег е натрупала много моторни часове и маслото се е скапавало при всяка смяна. И вместо да са взели мерки и да задържат консумацията на определено ниво да кажм литър на 5-6К или дори на 3-4К км, са продължили да я карат по същия начин и досъсипали сегментите напълно.
Това разбира се ако причината е точно в сегментите. Иначе може да се направят стандартните тестове за проверка на състоянието на филтъра на картерните газове и на гумичките на клапаните за да се види дали проблема не идва от тях.
Това разбира се ако причината е точно в сегментите. Иначе може да се направят стандартните тестове за проверка на състоянието на филтъра на картерните газове и на гумичките на клапаните за да се види дали проблема не идва от тях.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Всъщност противно на легендите, спеклите сегменти спомагат за по-добро мазане, а не за износени цилинри, но това не е толкова важно
Моите лични наблюдения, са че причините за харча при н52 са две - високата температура често спича маслените сегменти и ги "скрива" в каналите, логично. Втората причина пак заради сварения на 120 градуса мотор, хем се случва да поомекнат сегментите, хем както бе споменато горе, понякога цилиндрите заприличват на макарони. Те не са само елипси, макаронено извити са. На тоя кривия цилиндър му слагай каквито си искаш сегменти..
Официалната версия е, че първоначално вгражданите бутала уж биле с дефект в профила на каналите и компани, аз поне нещо не стигам до тоя извод като първопричина
Иначе за прекалените пробези между смяната на маслата си прав. Аз, който бях твърд привърженик на дългите пробези започнах да си преосмислям възгледите и започвам да сменям на максимум 20х км
Моите лични наблюдения, са че причините за харча при н52 са две - високата температура често спича маслените сегменти и ги "скрива" в каналите, логично. Втората причина пак заради сварения на 120 градуса мотор, хем се случва да поомекнат сегментите, хем както бе споменато горе, понякога цилиндрите заприличват на макарони. Те не са само елипси, макаронено извити са. На тоя кривия цилиндър му слагай каквито си искаш сегменти..
Официалната версия е, че първоначално вгражданите бутала уж биле с дефект в профила на каналите и компани, аз поне нещо не стигам до тоя извод като първопричина
Иначе за прекалените пробези между смяната на маслата си прав. Аз, който бях твърд привърженик на дългите пробези започнах да си преосмислям възгледите и започвам да сменям на максимум 20х км
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Моята N52B25 харчеше по около 400-500мл. на 1000км. Имаше леко омасляване на масления охладител. Смених двете му гарнитури и сега направих 10хил без да доливам. Т.е. не повече от 100мл. на 1000км.
Казано просто, преди да отваряш мотора, се убеди, че никъде нищо не тече. Да, моята не ядеш по литър на хиляда, но поне с 300мл е паднал разхода само от масленото тяло. Затова аз бих те посъветвал да го направиш. После измиваш хубаво мотора отвсякъде и гледаш за омасляване. Ако няма - тогава мисли за сегменти и клапани.
Казано просто, преди да отваряш мотора, се убеди, че никъде нищо не тече. Да, моята не ядеш по литър на хиляда, но поне с 300мл е паднал разхода само от масленото тяло. Затова аз бих те посъветвал да го направиш. После измиваш хубаво мотора отвсякъде и гледаш за омасляване. Ако няма - тогава мисли за сегменти и клапани.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Карам м52б28 на 50000км след ревизия и за 7-8000км километра слиза от макса до средата, а картера ми мазнее, калпава гарнитура явно уцелих, а не се сменя толкова лесно.Не зная как ти с лек теч от маслен охладител си оправил този брутален разход на масло.Не се заяждам ама или послъгваш или нещо генерално се е променило в стила на каране или в маслото.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
И аз си мислех, че е лек теч и затова 2г. не го пипах
След като видях мотора и кората под него 2 седмици след измиване, тогава разбрах колко е бил теча.
Иначе съм от този тип чешити, дето ако има 10 възможни причини за даден проблем, аз ги правя една по една, за да знам от коя от тях е била реално проблема.

Иначе съм от този тип чешити, дето ако има 10 възможни причини за даден проблем, аз ги правя една по една, за да знам от коя от тях е била реално проблема.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- Vankata_84
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 5.03.2008
- Местоположение: до Своге
- Пол: Мъж
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Да не би да не е ясно, че разхода на масло на двигател от този тип е от сегменти? Просто опитах да обясня от къде е тръгнала едната драма на тези сегменти да са спекли. Казвам едната драма защото едно хубаво загряване с лошо масло ще има пак същия ефект, също и продължително само градско шофиране и тн. Температура е първопричината, не мисля да влизам в полемики под каква форма е унищожен мотора. Факт, че много 10 годишни бензинки са с такъв проблем.
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Vankata_84 написа:С две думи са тапа която вдига температурата на изгорелите газове прекомерно много. Температурата на из.газове от буталото до катализатора, целия тракт! Всичко по този път се опича. Обикновено Евро 4-5 моторите имат по един пред-катализатор след него основен катализатор, на 4 цилиндров имаш 2бр. тапи(катализатори). При Ауди V6 имаш 4бр. катализатори, при БМВ може да имаш два предкатализатора и един общ основен не знам как е, но докато тия неща ги нямаше всичко беше наред(имам предвид двигатели Евро3 категория преди 2002ра). Имаше масларки, но можеше да се оправят. Иначе производителите много добре знаят какво ще стане в един момент с мотора, но за тях това е само добре. Основно проблема тръгва и от развитието на двигателите и опитите на се постигне по-високо КПД. Масово на новите мотори не се слагат маслени пръскалки и мазане на пистонния болт през биелата. Правят ги да работят на сухо и каквото плисне в цилиндъра да смаже. Целта е махане на съпротивление от мотора = на по-висока мощност при едни и същи условия. С две думи толкова, не конкретизирам за 3.0 при БМВ а като цяло за алум.блокове и моторите Евро4.
А дизелите, защо не опичат, като освен катализаторите имат и ДПФ-и, че и турбини на всичкото отгоре ?

- Vankata_84
- Потребител
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: 5.03.2008
- Местоположение: до Своге
- Пол: Мъж
Re: BMW E60 N52 2006 - разход на масло
Температурата на изгорелите газове е значително по-ниска. Освен това при тях наличието на турбина задължава производителя да направи добра маслена система(задължителни пръскалки на буталата разбирай). Освен това нали все се оплакват, че не загряват зимата 

17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани