С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 21 Ное 2020, 13:06

Нали си без ДПФ вече, защо да е ЛЛ-04?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 22 Ное 2020, 0:09

SpeedyMan написа:Дай малко факти колега. Какво му е толкова култово?
И аз това се чудя, ама гледам, че всеки втори във форума го боготвори.



Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 22 Ное 2020, 10:48

FaceOff написа:Нали си без ДПФ вече, защо да е ЛЛ-04?

Както казах, още не съм решил колега. А ДПФ-а не съм го махал, просто предполагам, че е пробит :bchug:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 22 Ное 2020, 20:28

vvasilev1 написа:
SpeedyMan написа:Дай малко факти колега. Какво му е толкова култово?
И аз това се чудя, ама гледам, че всеки втори във форума го боготвори.

Мисля вече много пъти съм писал какви са им предимствата на техните масла, но явно бързо се забравя и трябва периодично да се припомня. Първото нещо - нямат фалшификати, могат да се купуват директно от немските магазини, където при по-големи поръчки доставката е без пари. Второто предимство беше ежегодното 20% намаление на цените през октомври, с което обаче май трябва да се простиме вече.
Иначе главното отличе от другите масла е базата която е напълно синтетична - ПАО и в някои от маслата естери и предполагам PAG. Освен това в много от скъпите масла има добавка против износване на базата на органичен молибден и волфрам. Например маслото VST с цена от 42евро за 5л. или SSL 49евро за 5л, като база превъзхождат почти всички масла на пазара които със сходни цени и са на база хидрокрек или GTL. Освен тези има и други техни масла които са с по-ниски цени, но са на пълносинтетична база макар и да са с по-стари пакети с добавки и да нямат молибден и волфрам. ПАО/то както знаем е по-стабилно при високи температури и издържа по-дълго на деградация и окисление, оттук оставя и по-малко отлагания и нагари в двигателите. Освен това с новата технология USVO Ravenol гарантират, че ползват по-модерни вискозитетни подобрители, които се полагат в по-малки количества и са по-издържливи и устойчиви при попадане на гориво или при високи температури и натоварвания, което също намалява количестват на отлаганията и нагарите голяма част от които се получават вследствие деградацията и разрушението на вискозтетния подобрител. Сега това не са малки предимства и може маслата им да не са толкова добри откъм физични свойства и реология като на тези на големите като Мобил да речем, но при навременна смяна, само заради базата и добавките ще се преставят отлично, а мисля и дори по-добре от маслата на конкурентите, стига да се сменят на разумни интервали. Колкото и да не е, ПАОто и естерите винаги оставят по-малко боклуци в двигателя от хидрокрека и GTL, поне такива са мненията които битуват по форумите, именно заради изброените по-горе свойства с които те ги превъзхождат. При това сме посочвали какви са цените на суровината ПАО и естери, и е ясно, че е нормално такива масла да са по-скъпи от хидрокрека който е 3-5 пъти по-евтин от тях.
Така, че по мое мнение, където имаме по-високи температури и по-високи обороти и натоварвания, ПАОто е по-добрият избор. Освен това тези масла издръжат по-дълго при експлоатацията. Аз съм посочвал в моя двигател който заради проблеми със сегментите, а предполагам и други, хидрокрека дава багажа към 6-7 хил км, а ПАОто към 10-11хил. При това трябва да отбележа, че средната ми скорост е над 60км/ч и превърнато в моторни часове говорим за 100-110мч и 160-170мч. Разбира се в изряден двигател нещата могат да изглеждат по-иначе, но предполагам определена разлика винаги ще има. Но според моите оценки ПАОто издържа задължително поне едно 20% по-дълго отколкото хидрокрека преди да започне да си влошава и или губи определени свойства. Иначе откъм износване и двата вида разбира се ако имат съответните компонените може да се каже са на едно ниво, дори е възможно хидрокрека да се престави и по-добре.
Така, че нещата донякъде са индивидуални и зависят от състоянието на двигателя и условията на екплоатация. Затова, ако се сменя маслото в здрав двигател на по-кратък интервал, да речем до 200 моторни часа за бензинов двигател, хидрокрека би трябвало да е все още в добро състояние и да пази двигателя чист. При дизелите поради по-ниската работна температура, той може да издържа и по-дълго.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 22 Ное 2020, 22:11

Дааам, но технологиите се развиват.

PAO + естери = олдскул синтетика.

PAO е чисто и стабилно базово масло, но не лепи добре по повърхности, за това не се използва без други базови масла.
Естерите скапват уплътненията на двигателите.
Хидрокрекът лепи добре, не се отразява толкова зле на уплътненията, но не е толкова чист

При GTL всички недостатъци са отстранени. За това дори и MOBIL1 започва да използва GTL (FS серията)

Ravenol имат ли вече GTL?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 22 Ное 2020, 23:31

Технологиите се развиват, но в не в тая посока за която си мислиш ти. ПАО плюс естери за момента няма замяна в мотоспорта, не се очертава и да има. Никой не слага само ПАО в крайното масло, обикновено максимума е 60-70%. Тъй като естерите имат много добри полярни свойства и лепят както си се изразил, те се добавят в ПАОто и 5 до 7% са абсолютно достатъчни за целта. Също има и други химически съединения които вършат същата работа едно от тях са алкилираните нафталини. Пакетът с присадки който заема до 10тина процента от крайната смес също е разтворен обикновено в минерално масло което също неутрализира негативните свойства на ПАОто. Освен тях идва и към 10% вискозитетен подобрител който отново е разтворен в минерално масло или хидрокрек. Така, че всякакви проблеми свързани със свиване на еластомерите или по-голямо съпротивление в самото масло напълно се решават. Висококачествените спортни масла - виж RedLine, Amsoil, Fuchs, Millers, MOTUL, Yacco, Rowe, Ravenol и др., се правят изключително на таква база, дори в някои като например RedLine, естерите достигат до 30% от базата.
GTL си е обикновено хидрокреково масло, получено от цепене на дългите парафинови вериги произведени от природен газ на по-къси и еднородни част. Има си същите проблеми като хидрокрека. Разбира се някои от свойствата му са значително подобрени и го доближават до ПАОто, но сред тях не е по-високата термостабилност и устойчивост при големи натоварвания. Същата работа е и с различните продукти от вискокачествен хидрокрек от група III+ които също вече се доближават по много от качествата си до PAOто.
В Mobil1 се използва GTL в премиум маслата си FS и ESP още от 2015-2016 година. Ползват го, защото явно са сключили изгоден договор с Shell и го вземат на добра цена от тях. За сведение GTL е някъде с 30долара на тон по-скъп отколкото хидрокрека, което ще рече с около 4%, т.е. разликата е нищожна.
Равенол имат PAO, естери и PAG, които са по-добри от GTL-a.

Ако GTL беше равностоен на ПАОто и естерите, никой нямаше да дава по 2700$ за тон от първото и по 6000$ за тон от вторите, а щеше да си купи евтин GTL за по 780$ тона, и да прави спортни масла с тях.

Горните неща многократно съм ги писал вече, но явно или не се разбира или не се чете.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 23 Ное 2020, 0:42

Е то в моторспорта колата върви няколко часа без да се гаси.
При нормално каране при гасене вечерта и палене на сутринта PAO-то прави проблем, защото повърхностите стават сухи за това време, за това през годините процентът на PAO в състава бива намаляван.

Предполагам ти също си караш колата на пътя, не и в моторспорта.

GTL си има отделна група базови масла, не съм сигурен до къде му е общото с хидрокрека, макар, че вероятно са доста сходни.

Не знам от къде MOBIL си вземат GTL-a, но мисля че не е от SHELL. CAS номерата не са шелски.

А според теб кой друг произвежда GTL освен SHELL?

Кои масла на RAVENOL са PAG?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Ное 2020, 1:13

Завода на Шел в Катар който е пуснат 2011г е струвал $ 19 млрд. Освен тях само южноафриканската фирма SASOL произвежда GTL и то още от 1955 година но в много по-малки количества и го ползват явно за собствени нужди. Други производители освен тях няма. Така, че Мобил купуват от Шел.
Имам няколко смени с масла изцяло на ПАО база - до 60-70, проблеми след престой не съм имал никога. При това при мен колата си стои от неделя до следващия петък-събота, през седмицата не я ползвам. Ти какво масло на ПАО си слагал и какъв точно ти е бил проблема?
Общото на ГТЛ с хидрокрека съм го писал по-горе - и двете се получават от парафини чрез хидрокрек. Парафините при хидрокрека са получени от минерално масло, а на ГТЛ са синезирани от природен газ.
Информацията за ПАГ в маслата на Равенол съм я виждал в тяхна реклама. По прицип изцяло такива масла няма, а той се ползва само като добавка в някои техни масла, предполагам към 5% или малко повече в маслото. В кои точно не мога да кажа, за целта трябва да се гледат анализите и да се търси в графиката на ИЧ спектър дали има пик в определена област. За момента не съм видял някой да се е занимавал с това, така, че не може да се говори, че има реално потвърждение. Иначе повече ПАГ има в маслата на Kroon Oil серията Poly Tech, но там също не е в големи количества.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 23 Ное 2020, 1:25

При мен проблемите бяха течове - вероятно заради естерите. (REPSOL CARRERA 5W-50 и MOBIL1 5W-50)
Ravenol VMP си го гореше колата.
CASTROL 0W-40 имах проблеми с клапана масленото тяло - не задържаше маслото и всяка сутрин се налагаше да подкачва от картера след палене
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Ное 2020, 1:58

Teчовете са били най-вероятно заради ПАОто което свива еластомерите, а естерите ги разширяват. В горните масла само с Mobil-a е имало по-малко ПАО около 10-20%, в останалите е бил над 50%. За разлика от другите масла в които има поне 5% естери, в Castrol-a няма никакви, явно са използвали друго вещество да противодейства на свиването и да подобри смазването. За да решиш проблема, ако се е дължал наистина на липсата на естери, е трябвало да налееш половин литър хладилно масло с полиолестери 68 или 100.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Ное 2020, 2:54

За колегите които питаха как да намалят шума при работата на двигателя, предлагам следната комбинация от добавки, която би трябвало да има много добър ефект и може да се слага на 5-6л масло

1. Един флакон 250мл Eurol Engine Oil Treat който съдържда волфрам, цена 13лв
него съм си го купувал от тук http://autogroup-kp.com/index.php?route ... ct_id=2476
2. Две трети флакон Liqui Moly Cera TEC за двигателно масло 300ml - той съдържа модификатори срещу триене бор и молибден. Ако двигателят е прекалено шумен може да се сложи и целия флакон
Тази добавка се продава на много места минималната цена за флакон на която съм попадал е към 32лв.
3. Естерната добавка на Mannol 9929 Ester Motoröl-Additiv 500ml, която съдържа мин 50% естри и е безопасна за маслото. Може да се прибавят една или до две дози от тази добавка. Тъй като тя е с по-нисък вискозитет е добре ако се слага в 5W-30 масло да е до 1 опаковка за да не понижи прекалено много вискозитета. Освен базовите масла, тя съдържа и нормалните добавки против износване на база цинк и фосфор, също молибден и калций, които се слагат в моторните масла, което значи, че пакетът с присадки в маслото няма да се разреди от нея.
Ето тук я дават съвсем евтино 500мл само за 9,2лв http://autogroup-kp.com/index.php?route ... ct_id=6222
4. Вместо естерната добавка на Манол могат да се ползва до половин литър хладилно полиолестерно масло PОЕ-68 или POE-100
като например SUNISO SL100 ако се търси по-висок вискозитет https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ts_id=2593
или SUNISO SL68 ако е достатъчен по-нисък https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ts_id=2592
Ако се слагат естерите, то те трябва да се смесят добре с маслото например чрез продължително разтръскване на съда за смесване, преди то да се налее в двигателя. Когато се купуват хладилни масла е много важно да се внимава да се вземат именно с горния вискозитет и да са полиолестерни, защото има също масла с по-нисък и по-висок вискозитет, а също и на други бази - PAG и др., които са неразтворими в моторното масло и могат да повредят двигателя.

Тъй като естерите понижават по-бързо алкалното число на маслото, когато се ползва горната комбинаця е необходимо маслото да се сменя на по-къс интервал, да кажем максимум 200-250моторни часа, за да няма проблем с образуване на киселинна среда в него.

За последната съставка - полиолестерите от т.4. Тук е добре за всеки случай да се направи проба с маслото което ще се налива, за да се види дали е съвместима с него. Например руснаците правиха подобни експерименти и с едно от маслата на Мотул след смесването и оставяне на сместта в покой, маслото се отдели от естерите което не трябва да става. Така, че за опита е достатъчно да се смесят малко количество естери с малко масло, да кажем 50мл естери и 100-200мл масло в някакво шише, да се разтръска хубаво то докато се получи хомогенна смес и да се остави някъде на тъмно, да престои няколко дена да се види дали след това естерите ще се отделят от маслото.
Аз например не съм правил подобни опити и направо сложих моите естери които бяха Errecom POE-68 и Errecom POE-100 в маслото и нямах някакви поне видими проблеми и при работата на двигателя и в анализа на отработеното масло. За всеки случай за да няма изненади е добре човек да се застрахова и да си направи труда да извърши горния експеримент.
Ако човек има притеснения по отношение на полиолестерите, по-добре да не ги ползва и да сложи само от другите добавки. Иначе ако остане полиолестерно масло, съдът в който ще се съхранява трябва да се затвори много добре да не прониква въздух в него и да се държи на тъмно и място с умерена или по-ниска температура.

Конкретно при мен естерите, молибдена и волфрама доведоха до понижаване на износването по отношение на желязото и медта. В друг анализ с масло Mobil1 FS 0W-40 в което има естери, молибден и бор, се отбеляза намаление на износа по алуминий. Предполагам това става благодарение на действието боровите съединения. В момента на немския форум за маслата има голям интерес към тях - по-специално към продуктite на Archоil и народът слага за щяло и нещяло борови съединения в маслото. Обаче повече от 200-300 части на милион бор е вече прекалено и може да има негативени ефекти. Затова и горе при Кератека съм писал 2/3 флакон на 5-6л масло което дава долу горе подобна концентрация.

До момента съм изпробвал само комбинацията 1+4 и молибден от самото масло, но на лято при следващата смяна което ще е с пълна синтетика Rowe hightec synth rs sae 0w-40, ще добавя и бор и молибден с Кератека, да видя дали ще се потвърди теорията за връзката между намаляване на износването по алуминий при присъствие на боров нитрид в маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от DigitalExile » 23 Ное 2020, 12:43

Т'ва с тия всичките добавки горе ми звучи като да биеш на умрял инжекция :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Ное 2020, 12:51

Вярно, ако двигателят е заминал с добавки няма да се оправи. Обаче например Мобил в маслата си ESP и FS ползва подобни комбинации - 5-7% естери, 80ппм молибден и 320ппм бор. Аз към тях предлагам да се добавят и 100ппм волфрам, който в комбинация с молибдена дава много добър ефект. Повече от това не може да се направи. Да се пълни маслото с големи количества бор или молибден или даже цинк и фосфор както в някои уж състезателни масла вече не е съвсем добре.
И като чета какво съм писал една добра комбинация е просто масло от горните серии на Мобил и едно флаконче Eurol Engine Oil Treat само за 13лв. Това ако човек иска масло на база GTL.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 23 Ное 2020, 21:40

Аз пък мисля, че вместо толкова много добавки най-добре е един флакон РИМЕТ 35 лв. Ползвал съм го преди и работата на моторът доста утихва, дори когато е студено. Няма естери и си е вид керамика.
Предполагам XADO 1 Shot също.

Другото, което мисля, да се ползват масла за High Millage Vehicles.

Например това долу. Нямам идея защо RAVENOL са се спрели на сравнително рядък за целта вискозитет 5W-30 и дали тия естери няма да прецакат уплътненията... но може да се потърси по-подробна информация за състава му.


RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30
Изображение
Последна промяна SpeedyMan на 23 Ное 2020, 21:47, променена общо 1 път
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 23 Ное 2020, 21:45

zaharia написа:Teчовете са били най-вероятно заради ПАОто което свива еластомерите, а естерите ги разширяват. В горните масла само с Mobil-a е имало по-малко ПАО около 10-20%, в останалите е бил над 50%. За разлика от другите масла в които има поне 5% естери, в Castrol-a няма никакви, явно са използвали друго вещество да противодейства на свиването и да подобри смазването. За да решиш проблема, ако се е дължал наистина на липсата на естери, е трябвало да налееш половин литър хладилно масло с полиолестери 68 или 100.
След смяна на маслото с хидрокрек проблемът остана. Все пак има вероятност клапанът да се е доскапал или да е съвпаднал с наливането на въпросния CASTROL. Но мисля, че имаше PAO. (Става дума Castrol Edge 0W-40, 2011/2012-та година )
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook