E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 05 Ное 2020, 9:43

Rainbow написа:Нормално е, няма как ламбда сондите (oxygen sensors) да са ок, като изведнъж е изходящите газове са доста по замърсени ;)

Но грешките мисля бяха тези, при теб са по-друго, но може да е по същата причина според мен :roll:
29F4 Catalytic converter conversion
29F5 Catalytic converter conversion 2


След доста четене по въпроса при други хора с идентични кодове излиза, че postcat сензорите не работят коректно при тези грешки, а и имали живот определени километри, моите сигурно са оригиналните. Сензорите след катализаторите се водят "тяснолентови" - narrowband и влияят на широколентовите (преди катализаторите) относно AFR (Air fuel ratio, съотношението между въздух и бензин при изгаряне). Това влияе на разхода и работата на мотора, по INPA гледам, че напрежението на тяснолентовите сензори е доста ниско. Продават универсални сонди на БОШ на доста символична цена - около 80 на бройка (буксата сам си я правиш, има я в комплекта). Ще сменя двата тяснолентови, ще ресетна адаптациите и ще пиша после обратно какво съм постигнал.
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.11.2020
Местоположение: ВАРНА
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: E93/335i/N54/2007.04 : MHD Stage 2, Xhp Stage 3, catless downpipes, BMS dual cone intake, BMS cowl filters, oil catch can, M performance exhaust system, Eibach Pro Kit springs, stock turbos

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от E93.335i » 06 Ное 2020, 1:28

Здравейте колеги, нов съм във форума и реших да питам и тук за съвет, че много “майстори” и луди пари и ми писна вече от разправии. Преди броени дни извадих колата от сервиз. Сменях верига, биелни лагери, масло на кутията и всички възможни гарнитури поради течове на доста места и купих нови рециклирани турбини които по всичко личеше, че бяха с отремонтирани гейтове (отново стокови) които след рециклажа не са монтирани никога на кола. Та колата преди да влезне в сервиза имаше проблем с бууста и при подаване на повечко газ и кик дауни влизаше в лимп мод. По всичко личеше, че проблема идва от заминалите гейтове на турбините. След като колата беше направена, сложих софтуер на кутията xhp stage3. Майстора покара колата, тества я по негови думи колата беше супер, без проблеми с бууста всичко топ и без поводи за притеснение. Така бе и при мен, взех я , покарах я първия ден, всичко беше топ. Реших, че е време за ремап и на мотора( преди това взех колата със MHD Stage 1. След обслужването и въпросния ремонт, преминах на Stage 2, който изисква downpipes ( имам монтирани такива които са без катализатори). Цял ден карах и нормално и с раздаване на газ и без поводи за притеснение. И по път за вкъщи по магистралата ( колата беше в София в сервиз) при нормално подаване на газ между 140-150км/ч усвтих как изгубва бууст и се колебае в мощността и изведнъж - изненада: чека светва, влиза в лимп мод абсолютно същите признаци които имах преди влизането на колата в сервиз и въпросния проблем с турбините... и главоболията започнаха наново....Спрях, рестартирах мотора, тръгнах, покарах, дори направих малка гонка с един колвга по магистралата и ядове никакви. След известно време пак при леко подаване на газ, отново на около 150-160 колата влиза в лимп мод. Грешките които изписва на MHD са слвдните - 30FE DME Turbocharger, charge-air pressure too high. И 3100 DME Boost pressure control deactivation. Днес колата отива отново в сервиз за обслужване на спирачната система и смяна на свещи (избрал съм NGK 97968). Дайте ми съвет какво да гледам, къде да търся, чарджпайпове, вакуми или и аз не знам вече къде да го търся тоя проблем. Не мисля, че от нови рециклирани турбини след един лек ремап от Stage 1 на Stage 2 мога да си прецакам колата отново точно за 2 дни и хиляди разпиляни левове по обслужването....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vlado6669 » 10 Ное 2020, 0:12

Ако гейтовете са отремонтирани, проверете първо вакумните маркучи и вакумните соленоиди като ги байпасирате :idea: Също върнете и стейдж 1, да не би да има грешка в програмата на 2 ката...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 10 Ное 2020, 11:54

Виж вакуумните пътища да. Аз съм имал малка цепнатина и пак подобен филм. Също така при мен бяха заминали гарнитурите между downpipes & генерацията -> пак същият филм от време на време (това се хвана по трудно).
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.11.2020
Местоположение: ВАРНА
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: E93/335i/N54/2007.04 : MHD Stage 2, Xhp Stage 3, catless downpipes, BMS dual cone intake, BMS cowl filters, oil catch can, M performance exhaust system, Eibach Pro Kit springs, stock turbos

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от E93.335i » 10 Ное 2020, 15:52

Rainbow написа:Виж вакуумните пътища да. Аз съм имал малка цепнатина и пак подобен филм. Също така при мен бяха заминали гарнитурите между downpipes & генерацията -> пак същият филм от време на време (това се хвана по трудно).


Естествено по думите на “майсторите” вакуумите са проверени и няма нищо. Реших днес да де заема сам и открих този малък “процеп” дори не изглежда нещо УАУ, но при налягане със согурност се разширява и е твърде вероятно да изпусканот там. Утре ще отида да купя нов и да видя от там ли в проблема. Чарджпайпа същи разглобих, той е перфектен за сега.
7FA5D428-D716-43B8-B82B-2A677D2166BA.jpeg
B8437C33-102A-42D7-89C5-2CFFFFA7AFBA.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Rainbow » 11 Ное 2020, 18:05

Не го гледай, че е малко и моето беше така :) А аз визирах downpipe-a, не chargepipe-a :)

Отделно не знам дали "майсторите" дали го гледат на око, но принципно се ползва инструмент за вакуум (вакуум клещи) и се включват маркучите през него 1 по 1 и се вижда далеч по-лесно и по-бързо...
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 23.08.2016
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: не върви

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от hibernate » 12 Ное 2020, 13:13

Колега, имаш проблем с разтоварването на турбината, наблегни над соленоидите. Ако проблемът ти беше 30ff (under boost), тогава трябваше да търсиш дупки, процепи и счупвания по пайпове и тръби :)
BMW 335i E93 2007 - Automatic 360 whp at 100 octane Stage 1 MHD
M-Pack, Keyless-Go, CiC Professional + Combox Retrofit, EPS Retrofit, Hi-Fi Retrofit, Sport Recaro, Light package, index 12 injectors

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.11.2020
Местоположение: ВАРНА
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: E93/335i/N54/2007.04 : MHD Stage 2, Xhp Stage 3, catless downpipes, BMS dual cone intake, BMS cowl filters, oil catch can, M performance exhaust system, Eibach Pro Kit springs, stock turbos

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от E93.335i » 12 Ное 2020, 23:11

hibernate написа:Колега, имаш проблем с разтоварването на турбината, наблегни над соленоидите. Ако проблемът ти беше 30ff (under boost), тогава трябваше да търсиш дупки, процепи и счупвания по пайпове и тръби :)



Това беше и диагнозата на момчетата от сервиза в който бях. Препоръчаха ми да използвам само ОЕМ соленоиди, но виждам, че доста популярни са тези на Pierburg. Какво Ви е мнението за тях и да рискувам ли или да си взимам ОЕМ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от Войводата » 14 Ное 2020, 10:29

E93.335i написа:
hibernate написа:Колега, имаш проблем с разтоварването на турбината, наблегни над соленоидите. Ако проблемът ти беше 30ff (under boost), тогава трябваше да търсиш дупки, процепи и счупвания по пайпове и тръби :)



Това беше и диагнозата на момчетата от сервиза в който бях. Препоръчаха ми да използвам само ОЕМ соленоиди, но виждам, че доста популярни са тези на Pierburg. Какво Ви е мнението за тях и да рискувам ли или да си взимам ОЕМ.


Ако не се лъжа ОЕМ-ските соленойди са Pierburg :roll:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 6.11.2020
Местоположение: ВАРНА
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Мечтае да кара: E92 M3
Детайли за колата: E93/335i/N54/2007.04 : MHD Stage 2, Xhp Stage 3, catless downpipes, BMS dual cone intake, BMS cowl filters, oil catch can, M performance exhaust system, Eibach Pro Kit springs, stock turbos

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от E93.335i » 15 Ное 2020, 19:32

Малко инфо по темата да добавя. Днес успях да сменя единия соленоид за налягането, но втория ми се опъна. Един от вакуум маркучите не иска да ми се дава и не иска да излиза. В крайна сметка тествах колата само с единия нов сензор и за сега нямам никакви ядове с бууста на колата. Върви прилично дори успрях да разпаля новите зимни гуми :D :D :D

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 10.12.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 135i coupe DCT
Мечтае да кара: точно това
Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от radi1976 » 15 Ное 2020, 19:52

Колеги да попитам следното с N55 мотор на 90х.км. съм. Днес при каране извънградско с 150-180км. спрях за бензин и след това проблема. Паля и гасне не може да задържи празен ход, и така 4-5 пъти. Накрая запалих и директно газ и до София никакъв проблем цяла вечер си държи обороти на сфетофари и на място. Каква може да е причината? Закачих на диагностика 0 грешки. Свещи съм сменил преди 3х.км. бубини и помпа за налягане на бензина не съм....ако има общо. Благодаря :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от vlado6669 » 16 Ное 2020, 0:31

И бубините и помпата биха записали грешки за мисфайър и проблем с налягането на горивото :idea: Да не е тръгнал да заминава датчик на колянов или разпределителен вал :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 791
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от choio » 16 Ное 2020, 8:52

radi1976 написа:Колеги да попитам следното с N55 мотор на 90х.км. съм. Днес при каране извънградско с 150-180км. спрях за бензин и след това проблема. Паля и гасне не може да задържи празен ход, и така 4-5 пъти. Накрая запалих и директно газ и до София никакъв проблем цяла вечер си държи обороти на сфетофари и на място. Каква може да е причината? Закачих на диагностика 0 грешки. Свещи съм сменил преди 3х.км. бубини и помпа за налягане на бензина не съм....ако има общо. Благодаря :)


Афтърмаркет имобилайзер да имаш случайно поставян?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 10.12.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 135i coupe DCT
Мечтае да кара: точно това
Детайли за колата: задно, без активна рейка, без старт-стоп и с истинска ръчна

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от radi1976 » 16 Ное 2020, 11:56

Нямам имобилайзер. Да добавя само, че въднъж при газ на 1 и 2 ра до към 6-7х.об. светна чека и изписа че редуцира мощност ( но всъщност си вървеше ) загасих запалих и си беше ОК. После на чека излезе валветроник. Ресетнахме го и повече не е излизал. Ако има общо де....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 916
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: E9x 335i информация/тунинг (N54 ориентирана)

Мнение от DigitalExile » 16 Ное 2020, 15:04

Къде и какво гориво зареждаш?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook