С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Недейте се базика, никога 0W-20.
Защо ?
Какъв е проблема ?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Dextuar написа:Аз също карам с 5w-30, но предвид, че двигателят работи на около 110 градуса, се чудех дали 5W-40 няма да е по-добър избор.
110 градуса не са проблем за двигателя, моя атмосферен Н52 лятото като загрее в града е 115, на магистралата до 110, вярно, че при него въртящият момент е два пъти по-нисък, т.е. и изскванията към маслото ще са по-ниски. Двигателят B58 е проектиран да работи и с много по-редки масла като 0w-20, с което мисля при нормална екплоатация също няма да има проблеми. Тези масла се и препоръчват от производителя като най-подходящи за него. Ако обаче ще се товари много, включително и през лятото, тогава има смисъл от по-гъсти масла с вискозитет 5w-40 където HTHS обикновено е 3,7-4,2 mPas, с което се гарантира, че при върхово натоварване маслената пелена ще е достатъчно здрава и плътна и няма да се стигне до задиране, заклиняване и блокаж. При нормална експлоатация маслата 5w-30 с HTHS >= 3,5 mPas, са си напълно достатъчни. За сравнение от завода колите с този двигател излизат с масло 0w-20, където HTHS е между 2,6 mPas и 2,9 mPas.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, как се проектира такъв двигател? Хайде разясни ако обичаш. Нищо лошо няма да му стане на мотора ако му се сложи подходящото xW-30 или xW-40.
Жокер: 0W-20 е измислено за да удовлетвори екологията понеже сваля с до 3 процента разхода спрямо xW-30. Това е целият цирк. А сега като си спомним че екологията е причината да слагат и ниски бутала, които в комбинация с рядкото масло, малкият обем и прекалено голямата за това литрова мощност ви подсигурява пращането на двигателчето в кофата след 150 000 км. т.е. 3 години мое каране.
Жокер: 0W-20 е измислено за да удовлетвори екологията понеже сваля с до 3 процента разхода спрямо xW-30. Това е целият цирк. А сега като си спомним че екологията е причината да слагат и ниски бутала, които в комбинация с рядкото масло, малкият обем и прекалено голямата за това литрова мощност ви подсигурява пращането на двигателчето в кофата след 150 000 км. т.е. 3 години мое каране.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, аз двигатели за работа с масла 0W-20 не проектирам - с това се занимават японци, американци - вече 20 години, а отскоро и европейците. В САЩ и Япония вискозитет 5W-40 мисля се ползва само в европейските автомобили, т.е. той е анахронизъм, а САЩ не е като да нямат мощни коли. Там хората наливат максимум 5W-30 или 10W-30 което е с понижен вискозитет HTHS до 3,5 mPas. Маслата А3/B4 и C3 с HTHS над 3,5 mPas които за нас са норма, се слагат само в европейските коли.
В новия Форд Мустанг с обем до 5л и 480 коня, както и в по-слабите модели, хората слагат 5W-20.
https://media.ford.com/content/dam/ford ... hspecs.pdf
https://www.americanmuscle.com/the-best ... stang.html
Ето какво масло например предлагат БМВ за моторите в М серията:
https://shop.bmw.de/INTERSHOP/web/WFS/B ... PID_672636
Тук може да се разгледа портфолиото им с масла за различните двигатели произвеждани от тях. Както се вижда за новите двигатели най-високия вискозитет е 0W-30. Единствено 10W-60 остава за старите мотори от М серията. Маслото BMW M TwinPower Turbo LL-01 SAE 0W-40 го спряха от производство още преди 2 години.
https://shop.bmw.de/INTERSHOP/web/WFS/B ... Name=BMWDE
В новия Форд Мустанг с обем до 5л и 480 коня, както и в по-слабите модели, хората слагат 5W-20.
https://media.ford.com/content/dam/ford ... hspecs.pdf
https://www.americanmuscle.com/the-best ... stang.html
Ето какво масло например предлагат БМВ за моторите в М серията:
https://shop.bmw.de/INTERSHOP/web/WFS/B ... PID_672636
Тук може да се разгледа портфолиото им с масла за различните двигатели произвеждани от тях. Както се вижда за новите двигатели най-високия вискозитет е 0W-30. Единствено 10W-60 остава за старите мотори от М серията. Маслото BMW M TwinPower Turbo LL-01 SAE 0W-40 го спряха от производство още преди 2 години.
https://shop.bmw.de/INTERSHOP/web/WFS/B ... Name=BMWDE
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
така така, но както на Ferrari се "препоръчва" 5W-30 и 5W-40, така се препоръчва и 10W-60 за същите двигатели...
Т.е. екологията си е екология, техническата реалност си е техническа реалност.
Т.е. екологията си е екология, техническата реалност си е техническа реалност.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И колко колеги с Ферарита имаме във форума? И за тях ли говром сега или за серийни двигатели които даже не са и от М серията?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Хахаа. колега, честно, няма нужда да питаш колеги за FERRARI, по-скоро всичко вече се диктува от еколИзите.
Дай да погледнем VOA на това новото масло за M-серията 0W-30, и да видим с какво е по-добро от старото масло за M-серията 10W-60
Дай да погледнем VOA на това новото масло за M-серията 0W-30, и да видим с какво е по-добро от старото масло за M-серията 10W-60
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Най-съшествената разлика е във вискозитета, на 10W-60 високотемпературният вискозитет сигурно е над 20 mm2/s, при 0W-30 ще е около 10 +-0,5 mm2/s. Иначе и на мен ми е интересно да се види анализа, но тъй като е рядко масло, не се продава още в Русия, трябва аз да го купувам, плащам и изпращам в руска лаборатория, което значи да хвърля едно 100 евро само за да си удовлетворя любопитството и то при условие, че маслото най-вероятно е неподходящо за моя двигател, тъй като е с понижен вискозитет.
Освен това смисъл да се прави анализ има, но заедно с BMW TwinPower Turbo LL-12 FE 0W-30, което не е за М серията, за да се установят какви са разликите между двете при условие, че уж са в един вискозитетен клас. При това разликите в цените е доста значителна - мин. цена на М-ковото е мисля към 13,4евро за литър, а на второто 9евро за литър и това с намаление за количества от 11 литра и съответно от 7литра.
Освен това смисъл да се прави анализ има, но заедно с BMW TwinPower Turbo LL-12 FE 0W-30, което не е за М серията, за да се установят какви са разликите между двете при условие, че уж са в един вискозитетен клас. При това разликите в цените е доста значителна - мин. цена на М-ковото е мисля към 13,4евро за литър, а на второто 9евро за литър и това с намаление за количества от 11 литра и съответно от 7литра.
- Tristaiosemnaiseis
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 313
- Регистриран на: 19.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: тист
- Мечтае да кара: непрекъснато
- Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
По принцип характеристиките на маслото се подбират по толкова много критерии и с толкова много съображения, част от които далеч извън нашата компетенция, че чак ми става смешно, като някой по форумите се изреже, че карал агресивно, или пък че колата му е вече на 200 000км и затова ще смени от 0W-30 на 10W-40 например.... Хора с далеч по-висока компетенция са го мислили, смятали, взимали предвид редица фактори... Същото е и с размера на гумите. Но БГ си е БГ!
Сипвайте, каквото дойде пък ако има нещо, буталото ще излезе да види кой кара...и така... 



- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вискозитетът е различен - ясно.
Но явно не ни е ясно как при
1. по-натоварен мотор,
2. с ниски бутала (разбирай по-добър разход на гориво но с по-голяма склонност от задиране),
3. по-рядко масло (съответно по-тънък филм по стените)
..се постига достатъчна защита с такова "тънко" масло? Какво са му вдигнали? Едва ли е ZDDP... Low SAPS ли са M-маслата?
Вероятно базовите масла са по-скъпи и устойчиви при M-моторите, но едва ли е по-добре от защита със старите М-масла...
Но явно не ни е ясно как при
1. по-натоварен мотор,
2. с ниски бутала (разбирай по-добър разход на гориво но с по-голяма склонност от задиране),
3. по-рядко масло (съответно по-тънък филм по стените)
..се постига достатъчна защита с такова "тънко" масло? Какво са му вдигнали? Едва ли е ZDDP... Low SAPS ли са M-маслата?
Вероятно базовите масла са по-скъпи и устойчиви при M-моторите, но едва ли е по-добре от защита със старите М-масла...
Последна промяна SpeedyMan на 09 Ное 2020, 16:28, променена общо 2 пъти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
По горе вече писах, за момента почти няма анализи на новите масла в новите мотори. Германците още на първата смяна слагат 5w-40, при руснаците има малко такива коли, за момента хората също слагат по традиция масла с по-висок вискозитет. Явно трябва да се изчака някоя друга година, докато тези масла пробият и започнат да се ползват по-масово.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Прочетох, Прочетох...
А те немците хич не разбират
Т.е измислили са го така: 0W-20 е масло за разработка до първа смяна и дори угаждат на еколозите.. като продават кола, която отговаря на еко-спецификациите. След това слагат каквото трябва, за да не съсипят механиката.
А те немците хич не разбират

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не знам какво разбират немците - конструкторите казват, че 0w-20 e препоръчаното масло за определени двигатели, колите излизат от завода с него. По форумите(немските) се вихрят разни предполагам гаражни специалисти и казват на всяка цена 5W-40, защото с него е по-добре за веригата. Аргументи някакви, изследвания, анализи и др. с които да си защитят позицията разбира се няма. Разчита се на това, че човекът имал опит и "знаел" повече от другите които са си обикновени потребители. И така всеки новобранец като дойде и поиска съвет какво да сложи в мотора, винаги се явяват въпросните хора и дават един и същ съвет. Аз лично не знам доколко са прави инженерите и доколко гаражните специалиси и затова разчитам на анализите да покажат каква е истината. При това се опитвам да експериментирам на моя двигател, в момента съм с масло 0W-30, каквото много малко хора с бензинови БМВ двигатели са склонни да ползват. За сведение в немския форум за маслата анализите с масла 0W-30 и 5W-30 в такива двигатели се броят на пръсти. При това тези с 0W-40 и 5W-40 са десетки, а може вече и стотици.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Нали си на ясно, че сегашните автомобили се правят колкото да изкарат гаранцията?
Колкото до "гаражните майстори", не трябва да се подценяват, особено немските. Те са хората които говорят от практика, а не от теория. А зная, че и доста инженери ДВГ ще се съгласят с използването на по-гъсто масло.
Много ясно. При едно яко каране от Мюнхен до Щутгарт или пък чак до Франкфурт ще има да доливат, нали се сещаш, че има доста места на които може да се кара с газ до дупка?
Всъщност с 0W-30 все пак вероятно е поносимо, но с 0W-20 ще е весело.
Колкото до "гаражните майстори", не трябва да се подценяват, особено немските. Те са хората които говорят от практика, а не от теория. А зная, че и доста инженери ДВГ ще се съгласят с използването на по-гъсто масло.
zaharia написа:.... За сведение в немския форум за маслата анализите с масла 0W-30 и 5W-30 в такива двигатели се броят на пръсти. При това тези с 0W-40 и 5W-40 са десетки, а може вече и стотици.
Много ясно. При едно яко каране от Мюнхен до Щутгарт или пък чак до Франкфурт ще има да доливат, нали се сещаш, че има доста места на които може да се кара с газ до дупка?
Всъщност с 0W-30 все пак вероятно е поносимо, но с 0W-20 ще е весело.
- A9A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

0W-30, 0W-20, 5W-40... Слагаш каквото се препоръчва от производителя и не го мислиш.
Купуваш си ново BMW. Караш го 200к км (с удължена гаранция) и го продаваш. Боли те *** какво ще прави следващият собственик. Ако не му изнася да си купи нова Dacia.
Никой не мисли за втория собственик. Колко да му запазиш живота на двигателя с избор на "по-добро" масло. Няма да го караш цял живот този автомобил...
Като искаш да караш премиум марка ще плащаш, няма вече купуваш и се надяваш да не се счупи нещо.
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани