Комплекти автомобилни лагери за ходова част!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Комплекти автомобилни лагери за ходова част!

Мнение от Eva* » 19 Ное 2003, 16:21

Абонирана съм за техническа и сервизна литература на лагери ... SKF :) /много забавна тема за едно момиче, но това са подробности/

Реших, че ще ви е интересно да се запознаете с нещата, кой лагер какъв е ... Информацията в частност е много добра и предполага и обсъждане. Ще ми е полезно и аз да науча повече неща.

Автомобили с предно предаване

Лагери и главини на предните колела

Най-разпространеният вид конструкции на лагери за предните колела при превозни средства с предно предаване е конструкцията главина-комплект. Типичната конструкция включва пръстени, търкалящи се елементи и сепаратор в интегрирана конструкция с един или два фланеца за монтаж. По принцип тези главини са капсуловани дo живот. Когато главината се повреди или прояви признаци на износване, цялата главина трябва да бъде заменена.

Лагери и главини на задните колела

За разлика от лагерите на предните колела, които са подложени на натоварвания, причинени от изискванията. наложени при шофирането или завиването, Лагерите на задните колела при превозните средства с предно предаване се намират под радиални натоварвания от цялата маса на автомобила и аксиални натоварвания от центробежни и странични сили.
По тази причина при задните колела на превозните средства с предно предаване могат да бъдат открити най-различни видове лагери.

Съществуват три кoнcтрукции на главини, които се използват по цял свят.
Главинен комплект 1 прилаганите главини от комплекта първо поколение са изградени от двустранен радиално-аксиален двуреден сачмен лагер.

Монтажът на конструкцията в сервиза се опростява от Главинен комплект 2, който включва фланец на външния пръстен за монтаж към колелото.
Комплектът на главината просто се поставя върху оста и се затяга посредством гайка.

Много от световните автомобилни производители понастоящем използват Главинен Комплект 3 заедно с антиблокиращите спирачни системи (ABS).
Конструкцията на главината включва използването на вътрешен и външен фланец. Вътрешният фланец се затяга към полуоската, a външният фланец се свързва към външния пръстен и фиксира цялостната конструкция на място.

Съвети

Редовно насрочваните инспекции на лагерите, както и тяхното гресиране, са важни за безопасността и надеждността на превозните средства.
Неправилно поддържаните лагери могат да повлияят отрицателно върху цялостните работни характеристики на превозното средство и да доведат дo скъпо струващи ремонти в дългосрочен план.
Да караш Peugeot е страст!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 19 Ное 2003, 16:22

Автомобили със задно предаване

Лагери и главини на предните колела

Най-разпространеният лагер, използван при превозни средства с предно и задно предаване, е конусно-ролковият лагер.
Конусно-ролковите лагери се състоят от два отделни компонента - вътрешен пръстен със сепаратор и ролки и външен пръстен.

Вътрешният пръстен или Cone, има вътрешна пътечка, ролки и сепаратор.
Външният пръстен или Cup е детайл от закалена стомана, която предоставя на ролките гладка повърхност, по която да се движат.

Когато става въпрос за приложение при колела на превозни средства, обикновено конусно-ролковите лагери се използват no двойки. В някои случаи превозните средства със задно предаване използват главинен комплект за лагерите на предните колела.
Едно от предимствата на главинния комплект е, че той почти винаги е капсулован и гресиран до живот.

Лагери и главини на задните колела

Въпреки, че сачмените, конусно-ролковите и цилиндрично-ролковите лагери за колелата на

превозното средство са често срещани като приложение при задните колела на по-старите модели, все по-често започват да се използват главинни комплекти.

Съвети!

Когато решите да подменяте лагерите на предните колела, подменете и двата лагера, дори да е настъпила повреда само при един от лагерите. Причината, поради която един от лагерите е дефектирал вероятно ще нaкaрa и другия лагер също да дефектира.

Повечето производители препоръчват гресиране на 38 000 километра за предните лагери на превозни средства със задно задвижване.

Доста често лагерите не се гресират докато не дойде ред за смяна на накладките - което означава, че лагерите могат да изминат двойно no-голям пробег от препоръчания, преди да бъдат гресирани.

Когато сменяте накладките, в съответствие с добрата практика проверете лагерите и сменете уплътненията.
Да караш Peugeot е страст!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 19 Ное 2003, 16:23

Подмяна на лагерите и комплектите на главината

Износени или повредени лагери на ходовата част или главините представляват риск за безопасността при шофиране.

В най-добрия случай, те представляват риск от ненавременна и скъпо струваща повреда, която ще се случи на пътя. Най-добрият начин на действие е свързан със замяната на лагерите на ходовата част или главините преди да се повредят.

Смяната се извършва след преход от 130 000 км. до 190 000 км.

Дори това да е абсолютно вярно, за пълна безопасност препоръчва да инспектирате лагерите по време на всеки ремонт на спирачната система, независимо от възрастта на превозното средство.
Винаги бъдете нащрек за ранните предупредителни признаци за износените лагери - включително всякакъв шум, свързан със задиране при въртене на колелата или забавяне на оборотите при свободното им въртене, когато колелото е повдигнато от земята.

Зaбeлeжкa:
Винаги сменяйте лагерите или главините и на двете колела, тъй като и двете колела са изминали еднакъв пробег и са претърпели еднакво изностване и са подлагани на едни и същи пътни условия.

Тази практика ще допринесе за гарантирането на безопасността на пътя.
Да караш Peugeot е страст!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 19 Ное 2003, 16:23

Общи препоръки!

В случай, че решите да ги демонтирате сами! :)

• Работете с чисти инструменти и на чисто място.

• Винаги използвайте подходяща грес.

• Винаги проверявайте контактната повърхност за уплътняващата капачка. Тя трябва да бъде в добро състояние. Дори най-малката драскотина или следа от ръжда могат да нарушат херметичността на капачката и да доведат до проникването на вода и причиняването на корозия.

• Никога не използвайте чук, за да удряте направо върху лагера.

• Не се опитвайте да настройвате хлабината на комплекта с главината. Той е предварително настроен фабрично за работа при правилното натоварване. Но вие трябва да затегнете гайката с необходимото усилие, отразено в сервизния наръчник.

• Не се опитвайте да настройвате хлабината на комплектите с "предварително настроени стойности". Тези лагери са произведени така, че да имат правилна хлабина, когато затегнете фиксиращата гайка с усилието, отразено в сервизния наръчник.

• Винаги проверявайте състоянието на кожуха и на оста на полуоската, когато сменяте лагерите. Дори най-малкото износване може да доведе до неправилен монтаж, което ще доведе до ранно износване и повреда.

• Никога не разглобявайте комплекта с главината преди монтаж. Търкалящите пътечки и уплътненията ще бъдат унищожени. Комплектът ще дефектира преждевременно.

• Не се опитвайте да настройвате или да отстранявате уплътнението на комплекта на главината. Уплътнението ще бъде унищожено, а след това ще настъпи проникване на вода, което ще доведе до преждевременно дефектиране.

Следва: ...
Да караш Peugeot е страст!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 19 Ное 2003, 17:41

Те лагерите на главините по принцип са капсуловани и не се гресират доколкото зная ,а спокойно издържат 200 000+ км и повече

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 19 Ное 2003, 18:56

Малеееее.. :shock: За пръв път виждам жена да се интерисува от такива неща :D Но въпреки всичко - браво. Похвално е, а и на всичкото отгоре и научих някой неща. :oops: :oops: :oops:

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 19 Ное 2003, 19:21

На мен информацията със сигурност ми е много полезна ...Благодаря!

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook