Съвети и въпроси относно избор на Е6х

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от vld » 26 Авг 2020, 8:30

ivanski_2 написа:
vld написа:Тази стойност се записва когато няма връзка с модула....

:OT:
А имаш ли идея, защо най-често тази стойност я има в лайтмодула,а връзка с него има ?

Нямам представа, виждал съм я на доста различни модули и аз така преди години се шашнах първия път, но като се разчетох по нета и разбрах, че при липса на комуникация се записва тази стойност.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 26 Авг 2020, 10:38

banan4i написа:Да, първо предположих, че някой се е изложил с връткането, но като се появи абсолютно същата стойност на друга кола, се усъмних :lol:

Видях че LRR е реално дистроника, да предполагам ли, че двете грешки значат, че не работи?
LRR: CAN message with fault value received
LRR: Operating voltage


Принципно LRR e Long-Range Radar. Втората грешка е че в някакъв момент волтажа достигащ до сензора е бил извън границите. Трябва да се видят конекторите и бушоните, ако всичко е ок, триеш, караш и гледаш дали ще се появи пак. Ако е LCI кола бих проверил и трите сезора, не знам дали има отделен код за SRR сензорите.

LRR: CAN message with fault value received - значи че ACC е получило неадекватен инпут от друг модул на колата(ECU, тракшън контрол, 100 неща са). В повече детайли:

For the ACC function, information from partner control units is essential. The partner control units transmit this information via CAN messages to the ACC/LRR control unit. The fault is entered if the relevant partner control unit sends a default value or invalid ID in the relevant message ACC/LRR control unit instead of the required information and this impairs the ACC function. In this case, a fault code memory entry should also be made in the corresponding partner control unit. The relevant partner control unit (= sender of this message) is displayed in the test module at the bottom.

Example: The engine control unit detects that the calculated torque is incorrect due to a system error. It still sends the corresponding message, but this time with an invalid ID or a default value.

Fault effect: The defective information from the partner control unit means that the ACC/LRR control unit switches off and interrupts accelerating.

For this fault, the cause does NOT lie in the ACC/LRR control unit or in the ACC software.

Read the fault code memory of the relevant partner control unit and continue troubleshooting according to test plan in the relevant partner control unit


Като цяло не са нещо притеснително тея две грешки. В комбинция с KGM, CID и CAS обаче мирише на проблеми с инсталацията.
DDE: Exhaust backpressure sensor - вероятно проблем с ДПФ-а - запушен, откраднат некадърно, не регенрира правилно.

И нали щеше да ми покажеш кво си харесал? :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: тист
Мечтае да кара: непрекъснато
Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Tristaiosemnaiseis » 26 Авг 2020, 11:02

Здравейте,

Да ви споделя моите размисли и страсти относно избор на Е60/Е61, за да кажете дали съм прав... Колата ще се кара почти само извънградско и надеждността, еластичността и разхода на гориво са ми основни приоритети.

Като че ли е най-добре да търся следното:

-Двигател - нямам колебания....530d и 535d, т.к. 525d е с по-слаба кутия и няма как да бъде ремапнат, колкото позволява двигателя...
-Година на производство - със сигурност LCI, като най-добре е да е 2009/2010, за да е с по-новият CIC, а не с проблемният след толкова години експлоатация CCC...
-Каросерия - като че ли е доста по-добре да е седан, защото при него липсва въздушното задно окачване, което при автомобил над 10 години е склонно към дефекти, липсва (до колкото съм запознат) проблем с кабелните снопове на багажната врата/модулите, вградени горе в спойлера/проблемите с отварянето на малкото стъкло/чистачката, също така седаните са с шибидах вместо панорама, който определено създава по-малко ядове...

Това са само мои разсъждения - поправяйте ме, ако греша някъде...

п.п.Знам, че ако искам максимална надеждност, трябва да си купя нова кола, но това ще стане едва когато мога да си позволя чисто ново BMW :mrgreen:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 26 Авг 2020, 12:00

LCI CCC въобще не е проблемно и разликата със CIC е предимно визуална. Не очаквай много.
А Е60 е пословично с проблемния шибидах. И в последствие наводнените модули. И панорамата и шибидаха са опции, ако те притесняват толкова си вземи без. Въздушното окачване пък не съм чувал да е проблемно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от bmw55 » 26 Авг 2020, 12:58

Въздушното окачването е проблем след 300к в повечете случаи правиш възглавници или най-добре нови ОЕ и повече не го мислиш.
Вземи я без шибидах, че там само ядове.
Като гледаш икономия що гледаш 535, там разхода е с 1-2 нагоре извънградско.
Като е за извънградско защо ти е автомат, а не ръчка?
525д LCI на задно имам и без пипания по електрониката е добре извънградско, освен ако си решил да караш по немските аутобани, за там е слаба :mhihi:
И на-вече ако изпадне хубава кола, и няма CIC или някоя друга "задължителна екстра" не го мисли, а взимай хубавия автомобил и си глей кефа :ok:
Бъди честен пък да става квото ще

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от vld » 26 Авг 2020, 13:15

Дали комби или седан е въпрос на вкус, а при някои хора и необходимост.
На мен ми харесват визуално седаните много повече, ама когато си търсех кола попаднах на хубаво комби.
Въздушното окачване не би трябвало да те притеснява, то просто не създава проблеми, и да създаде, една въглавница е 200лв...
Проблеми с въздушното има при префейс комбитата и то поради конструктивна недомислица в захранващия с въздух компресора маркуч.
Задължително автоматик, на такава кола е просто грехота да се кара с ръчни скорости.

П.С. фейсовото ЦЦЦ е като префейсовото, е да една идея по бързо е, ама си е медия от 2001-ва година, леко да не е баш същото като ЦИЦ.
Той не, че и той е близо до съвременните мултимедии ама все пак има някакви по човешки възможности...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Exclusive89 » 26 Авг 2020, 13:16

Това са пълни глупости, че 35д гори 1-2л. даже и повече спрямо 30д.. Автоматика е супер при LCI, не бих погледнал ръчка. Общо взето добре си се ориентирал. Успех!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 16.07.2009
Местоположение: София
Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от kamendc » 26 Авг 2020, 14:02

Братовчед ми има Е61 lci, първите няколко месеца като я взе (от Италия) клекна едната възглавница, скоро след това и другата. И не са май по 200 лева. Едно време имах Е39 комби, по 400 бяха.
Инак какво да му е слабо на 525д за извънградско, аз съм точно с такова, 530 може да е с половин-една секунда по-бързо от 0-100, ама като излезеш на магистралата и сложиш темпомата на 130-140, колко пъти ще ти се налага да доускоряваш?
Точно както колегата по-горе мисля, излезе ли запазена кола вземай, пък с каквито опции се случи. Успех! А за автомата съм с две ръце ЗА, много е хубава тази кутия, и много малко харчи с нея, въобще не вдига спрямо ръчката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 19.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d '09

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Malik » 26 Авг 2020, 14:37

Аз също съм на мнение, че избора между седан и комби е въпрос на вкус.

На мен ми е първо комби и честно казано не знам как съм карал друга кола преди това :lol:

Нещата, които си изброил като недостатъци, за мен, са най-големите предимства - панорамата, окачването и отваряемото стъкло на багажника.

Възглавниците наистина са по 200 лв. Също толкова е и ремонта на компресора.

Бутона на стъклото е 100.

Иначе много правилно си се ориентирал към кола 2009-2010г. Ако имаш възможност да си вкараш екземпляр от Германия или Швейцария значително си повишаваш шансовете да не те боли много главата.

Мотора ще трябва сам да си избереш. Всеки ще ти каже различно.

Аз например съм с 235кс и съм страшно доволен от вървеж и разход.

Също така имай предвид, че фейсовия автомат е страхотен.

Успех.
Последна промяна Malik на 26 Авг 2020, 15:04, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Dextuar » 26 Авг 2020, 14:52

И имай предвид, че 2009-2010 са на цената на Ф10, така че да не залитнеш в грешната посока ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330xd && 525d
Мечтае да кара: В европейска България

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от bmw55 » 26 Авг 2020, 16:37

Exclusive89 написа:Това са пълни глупости, че 35д гори 1-2л. даже и повече спрямо 30д.. Автоматика е супер при LCI, не бих погледнал ръчка. Общо взето добре си се ориентирал. Успех!


За автомата винаги съм ЗА особенно от фейса нагоре и 8степенния.
За 35д имам доста примери спрямо 25 и 30д.
Бъди честен пък да става квото ще

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: тист
Мечтае да кара: непрекъснато
Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Tristaiosemnaiseis » 26 Авг 2020, 16:37

Dextuar написа:И имай предвид, че 2009-2010 са на цената на Ф10, така че да не залитнеш в грешната посока ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

F10/11 не е моята кола... Имам поглед върху модела :mrgreen:

Явно, че ако е комби, трябва още с покупката да сменя възглавниците, и каквото още се сменя и рециклира, защото може да са по 200лв, ама ако ми се случи докато съм, да кажем в Австрия на ски...малко солено ще ми излезе и определено ще е неприятно изживяване! :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от nickem » 26 Авг 2020, 17:08

vld написа:П.С. фейсовото ЦЦЦ е като префейсовото, е да една идея по бързо е, ама си е медия от 2001-ва година, леко да не е баш същото като ЦИЦ.
Той не, че и той е близо до съвременните мултимедии ама все пак има някакви по човешки възможности...

Интерфейса при фейсовото ССС е ъпдейтнат и изглежда доста по-приемливо. Хардуера е различен и проблемите с горенето са решени.
Идеята ми беше, че CIC също е антика, да не влизаме в полемики.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от FaceOff » 26 Авг 2020, 18:57

Tristaiosemnaiseis написа:
Явно, че ако е комби, трябва още с покупката да сменя възглавниците, и каквото още се сменя и рециклира, защото може да са по 200лв, ама ако ми се случи докато съм, да кажем в Австрия на ски...малко солено ще ми излезе и определено ще е неприятно изживяване! :yes:


Вярно, че на мен ми се наложи доста скоро след покупката да сменя възглавниците, но не мисля, че е задължително да се сменят превантивно, просто трябва да се огледат за нацепвания, и дали са заприличали на бурета. В двата случая е добре да ги смениш. Аз ползвах услугите на Вабонти, и съм доволен, а цената е съвсем приемлива. Просто задължително гледай фейс, циц, миц, все тая. Това за ръчната кутия, и че битурбото извънградско харчи 1-2 литра повече на 100 са пълни глупости. Е34, Е39, Ф10 са уникални и седан и комби, Е60 не бих си купил нивга. Е39 ми беше първото комби, Е61 ми е първото 4х4, и мисля за в бъдеще да спазвам тази конфигурация :mhihi: лошото е, че раздатките ги правят все по-калпави..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: тист
Мечтае да кара: непрекъснато
Детайли за колата: 08' E91 325d - сега; 'E36 316i Compact - сега; '02 E46 330i Touring - преди; '97 Е36 318i Touring - преди; '00 BMW 540iA - преди; '02 BMW E46 330Ci SMG - преди; '99 BMW E36 328i Touring - преди;

Re: Съвети и въпроси относно избор на Е6х

Мнение от Tristaiosemnaiseis » 27 Авг 2020, 8:27

FaceOff написа:
Tristaiosemnaiseis написа:
Явно, че ако е комби, трябва още с покупката да сменя възглавниците, и каквото още се сменя и рециклира, защото може да са по 200лв, ама ако ми се случи докато съм, да кажем в Австрия на ски...малко солено ще ми излезе и определено ще е неприятно изживяване! :yes:


Вярно, че на мен ми се наложи доста скоро след покупката да сменя възглавниците, но не мисля, че е задължително да се сменят превантивно, просто трябва да се огледат за нацепвания, и дали са заприличали на бурета. В двата случая е добре да ги смениш. Аз ползвах услугите на Вабонти, и съм доволен, а цената е съвсем приемлива. Просто задължително гледай фейс, циц, миц, все тая. Това за ръчната кутия, и че битурбото извънградско харчи 1-2 литра повече на 100 са пълни глупости. Е34, Е39, Ф10 са уникални и седан и комби, Е60 не бих си купил нивга. Е39 ми беше първото комби, Е61 ми е първото 4х4, и мисля за в бъдеще да спазвам тази конфигурация :mhihi: лошото е, че раздатките ги правят все по-калпави..

Ам, да - точно това пропуснах да напиша... Избягвам 4х4, защото:
1.Честно казано никога не съм закъсвал и не ми се е налагало да ползвам такава система
2.До колкото съм запознат раздатките и предните кардани са доста уязвими към повреди, които те оставят директно на пътя
3.Малко или много вдига разхода...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook