температура на охлаждащата течност
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ZdravkoR9805
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 28.09.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Детайли за колата: E60 - 520D
F10 - 535D
Re: температура на охлаждащата течност
noone написа:Аз пък да се дооплача...
Днес градско, след около 45мин каране, с малко трафик, без никакво форсиране и гонене стрелката на маслото почна да играе... вярно макс до 1 сек напред... но се виждаше как се движи напред-назад малко над 100-те градуса. При температура навън 28-29 градуса, направо ми се стори невъзможно...
Дано се окаже тъпия термостат например, има някаква вероятност... че на такова нещо ако загравя, направо не знам
Ето клипче, ако се отваря: https://photos.app.goo.gl/WU5KrLPs46t7Ph5w6
Тя нали се води гаранционна. Ще ги юркам да я видят гаранционно нещо
Колега, аз само докато гледах клипчето и се стреснах..


Поздрави!
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: температура на охлаждащата течност
Без активирано скритото меню не е коректно да се говори за температура на маслото. Аз съм я вдигал до 108 градуса моментно. Стрелката и на 80 и на 110 е в средата над 100...Ако има натоварване и повишение на температурата, най-бързо се охлажда с 2 предавки надолу. Като стои на ниски обороти дебита на водната помпа е къс и с 2 зъба надолу 4-5 градуса заминават за 1-2 секунди. Това на антифриза. Тръгне ли надолу антифриза, с него и маслото...Примерно прохода на Бургас-Варна в спортен режим на кутията и много жега с климатик, температурите са с няколко градуса по-ниски, от колкото да ми катери с 1300 оборота и антифриза на 100-102 градуса. Разбира се ако всичко е наред дали е 97 или 102 градуса няма никакво значение понеже колата си знае работа...Със 160км/ч на климатик съм виждал и 92 градуса и 102 градуса температура на антифриза.
"Чемодан, вокзал, Москва"
Re: температура на охлаждащата течност
bai_ILIA написа:Без активирано скритото меню не е коректно да се говори за температура на маслото. Аз съм я вдигал до 108 градуса моментно. Стрелката и на 80 и на 110 е в средата над 100...Ако има натоварване и повишение на температурата, най-бързо се охлажда с 2 предавки надолу. Като стои на ниски обороти дебита на водната помпа е къс и с 2 зъба надолу 4-5 градуса заминават за 1-2 секунди. Това на антифриза. Тръгне ли надолу антифриза, с него и маслото...Примерно прохода на Бургас-Варна в спортен режим на кутията и много жега с климатик, температурите са с няколко градуса по-ниски, от колкото да ми катери с 1300 оборота и антифриза на 100-102 градуса. Разбира се ако всичко е наред дали е 97 или 102 градуса няма никакво значение понеже колата си знае работа...Със 160км/ч на климатик съм виждал и 92 градуса и 102 градуса температура на антифриза.
Не знам с кой километраж си,но с най-обикновенния си личи дори и 99 и 101 градуса,леко се измества не е точно на 100,а след това сложих 6wb и при него наистина стои стрелката нагоре към 100,дори и да е на 95 градуса
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
Ето моята температура като качвам шипка. За пръв път я виждам да минава 100C но явно защото карам бавно нагоре. При бързо каране може би водната помпа се върти по-бързо и темп. на маслото не мърда.
https://www.youtube.com/watch?v=iSYjhpUJu0Y
https://www.youtube.com/watch?v=iSYjhpUJu0Y
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте пак, аз съм със стрария километраж и там наистина е много чувствителна стрелката. Пуснах да гледам в скритото меню температурата.
Събота, Сф-Кулата посока, беше хладно, около 26-29 градуса и не мърдаше. Антифриза на излизане от София вдигна до към 99-100, но за много малко, а на маслото не мръдна. По пътя, пак с поддържащо темпо около 150км/ч антифриза беше 88-93, а маслото си стоеше на 100. Което е както трябва.
Днес в обратната посока, с темп до към 33 градуса, вече преди София на изкачванията като я понатисна малко да поизпреваря и антифриза се вдигаше до 101, а маслото до 104 го гледах. Но като я отпусна и антифриза падаше бързо, също така и маслото. Но мине ли и градус над 100 и стрелката на маслото се мърда веднага. (На стария ми Пасат Б7, темп на маслото стигаше 115-117 градуса в жегите, като на антифриза поне по стрелка не мърдаше от 90, като си мисля, че от 85-110 все си стои на 90 градуса там:) ).
Та не знам като вдига моментно до 104 маслото и антифриза до 101 някъде не е ли ок?
По магистралата, при няколко изпреварвания и все същото 101-104 някъде се вдигаха временно градусите, повече не видях. Като влязох в Сф, антифриза се вдигаше временно до 97-98, но маслото си беше ок....
Събота, Сф-Кулата посока, беше хладно, около 26-29 градуса и не мърдаше. Антифриза на излизане от София вдигна до към 99-100, но за много малко, а на маслото не мръдна. По пътя, пак с поддържащо темпо около 150км/ч антифриза беше 88-93, а маслото си стоеше на 100. Което е както трябва.
Днес в обратната посока, с темп до към 33 градуса, вече преди София на изкачванията като я понатисна малко да поизпреваря и антифриза се вдигаше до 101, а маслото до 104 го гледах. Но като я отпусна и антифриза падаше бързо, също така и маслото. Но мине ли и градус над 100 и стрелката на маслото се мърда веднага. (На стария ми Пасат Б7, темп на маслото стигаше 115-117 градуса в жегите, като на антифриза поне по стрелка не мърдаше от 90, като си мисля, че от 85-110 все си стои на 90 градуса там:) ).
Та не знам като вдига моментно до 104 маслото и антифриза до 101 някъде не е ли ок?
По магистралата, при няколко изпреварвания и все същото 101-104 някъде се вдигаха временно градусите, повече не видях. Като влязох в Сф, антифриза се вдигаше временно до 97-98, но маслото си беше ок....
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
Re: температура на охлаждащата течност
Здравейте,
Днес ходих в АутоБавария... но като цяло ме отказаха от чистенето на радиатора. За 4-5 градуса моментно вдигане на температурата нямало смисъл да се занимавам, защото си било нормално в жегите и при напъване на колата. Важното било, че си ги сваля после и не вдига много високи градуси.
Та ми предложиха да изчакам още малко да минат жегите и ако пак го прави на по-хладно време - тогава да отида за чистене на радиатора.
Аз гледах радиатора през решетката... и ми изглежда чистичък
Но не знам дали не се наслагва прах/песъчинки между ламелите и те да запушват топлоотделянето... Може ли да се "види" лесно през решетката дали ти е замърсен радиатора или не става много ясно само през решетката?
Днес ходих в АутоБавария... но като цяло ме отказаха от чистенето на радиатора. За 4-5 градуса моментно вдигане на температурата нямало смисъл да се занимавам, защото си било нормално в жегите и при напъване на колата. Важното било, че си ги сваля после и не вдига много високи градуси.
Та ми предложиха да изчакам още малко да минат жегите и ако пак го прави на по-хладно време - тогава да отида за чистене на радиатора.
Аз гледах радиатора през решетката... и ми изглежда чистичък

If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!
- msch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: температура на охлаждащата течност
Колега, ако имаш възможност свалете радиатора и го почистете.
Аз нямам проблем с загряването, но бях решил преди време. Доста хора са писали, че се затлачва между радиаторите. Моята е 8 годишна и едва ли някой някога е свалял радиаторите за почистване.
Сега намерих време и свалихме радиатора за почистване. На пръв поглед и моят не изглеждаше много мръсен....

След като го извадихме, видях че е доста мръсен и на много места въобще не се виждаше през питата, когато го вдигнеш към директна светлина...

Използвах момента да свалим и кулера на въздуха...Състоянието му се вижда

Забравих да направя снимки в измито състояние, че беше неделя и деня замина.
Утре ще пътувам повече време извън града и ще пусна скритото меню да гледам как ще се движат температурите.
Аз нямам проблем с загряването, но бях решил преди време. Доста хора са писали, че се затлачва между радиаторите. Моята е 8 годишна и едва ли някой някога е свалял радиаторите за почистване.
Сега намерих време и свалихме радиатора за почистване. На пръв поглед и моят не изглеждаше много мръсен....


След като го извадихме, видях че е доста мръсен и на много места въобще не се виждаше през питата, когато го вдигнеш към директна светлина...





Използвах момента да свалим и кулера на въздуха...Състоянието му се вижда




Забравих да направя снимки в измито състояние, че беше неделя и деня замина.
Утре ще пътувам повече време извън града и ще пусна скритото меню да гледам как ще се движат температурите.
- msch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: температура на охлаждащата течност
Да, явно е пропускал радиатора по-малко. Доста старо засъхнало изглеждаше. Няма загуба на налягане, но ще я наблюдавам.
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: температура на охлаждащата течност
няма какво да му наблюдаваш, иди да ти го надуят, 100% изпуска
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
Това на снимката ако не се лъжа е интеркулера който е след турбото, съответно през него минават сажди, така ли е? Чудно ми е ако е така, как не се налага чистена на интеркулера както на входящия колектор?
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: температура на охлаждащата течност
Колега, не минават сажди през кулера
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: температура на охлаждащата течност
FaceOff написа:Колега, не минават сажди през кулера
Да, явно входа от EGR-a e след кулера. Аз си мислех че тази чернилка е същата като във входящия колектор.
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: температура на охлаждащата течност
Най-вероятно ако я покараш малко по агресивно, и после свалиш кулера, отновно ще има следи от масло. Най-добре да ходиш да го проверят.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани