Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 06 Авг 2020, 20:02

Здравейте , пускам този пост наясно с мисълта, че от 4 цилиндров мотор не може да се очаква звук на пръщене и Pop-Corn както при 6-8-10-12 цилиндровите мотори.

Но все-пак ако някой има опит и си е правил експерименти, нека сподели какво би се получило , ако изкормя питите на катализаторите и оставя само корпусите им с ламбда-сондите преди и след тях,изрежа средното гърне и на негово място изнадя с права тръба и най-накрая премахна и крайното гърне и поставя само един двоен аспух-накрайник примерно :)

Питанката се свежда до 2 неща:

1> Като вървеж ще върви ли усезаемо по-добре колата, освобождавайки директно изгорелите газове без преградите на катализаторите и резонаторите в средното и крайното гърне , както и ще записва ли грешки в ламда сондите преди и след карализаторите ?

2> Това, което не ми е чак-толкова важно и не съм с кой-знай какви очаквания от този 4 цилиндров мотор - след подобна интервенция какъв би бил звука от аспуха като "Смешна-Пръдня" , или поне-малко би се получил по-агресивен звук, както и това как би се отразило като шум в купето това и наоколо в този вариант би ли било предпоставка ако децибелите станат непредвидимо доста по-големи от очакванията периодично да ми белее главата от проблеми с катаджиите, не зная и не мога да си представа в тази схема колко шумен би могъл да бъде този мотор :)


Отново тема за размисъл и да Ъп-Нем малко форума :)

Поздрави и хубава вечер на всички колеги.
Последна промяна Guberkov на 06 Авг 2020, 20:16, променена общо 5 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Kurtov » 06 Авг 2020, 20:06

Моето скромно мнение е, че колата няма да върви усезаемо по-добре и ще записва грешки.
Звука ще бъде дразнещ за всекидневна кола по моите разбирания.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от ivoaudi » 06 Авг 2020, 23:12

И аз тъй си я представям
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 07 Авг 2020, 0:32

ivoaudi написа:И аз тъй си я представям


Как ? - като колегата Kurtov ли?

Аз към момента нищо не си представям , затова и съм пуснал този пост с цел да кажат хора,които евентуално са го правили това, което съм написал практически и да кажат какво се получава , теоритично и аз мога да си представям какво ли не...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от ivoaudi » 07 Авг 2020, 1:17

Ами ти си ги представяй както намериш за добре, но аз към негативите, за които те предупреди колегата ще добавя и че определено ще завишиш разхода, а вървежа дори ще понижиш. Не ми се филосовства сега.

Колкото до “представите”, не са един и два изкормените четирицилиндрови, атмосферни, 2 литрови мотори и резултатите са все едни и същи, та да, някои от нас можем спокойно да си представяме!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 07 Авг 2020, 12:23

ivoaudi написа:Ами ти си ги представяй както намериш за добре, но аз към негативите, за които те предупреди колегата ще добавя и че определено ще завишиш разхода, а вървежа дори ще понижиш. Не ми се филосовства сега.

Колкото до “представите”, не са един и два изкормените четирицилиндрови, атмосферни, 2 литрови мотори и резултатите са все едни и същи, та да, някои от нас можем спокойно да си представяме!

Хах колега пак от моя нормална питанка, стана дебат и спор в стил"Чапа" :)

Би ли ми обяснил как ще завиша разхода, от грешни стойности които подават към DME ламда-сондите зад катализатора за бедна/богата горивната смес ли? - може би това искаш да кажеш, ако такова твърдение е вярно въобще, защото тези след катализаторите са диагностични и само при тях би се променило нещо евентуално, пред катализаторите са регулиращи но там и преди и след нищо не се променя за да връщат грешно инфо към DME за колко бедна/богата е горивната смес :)

Аз не мисля да ги премахвам въобще като цяло катализаторите или пък да нарушавам размерите,формата и разстоянията на двата катализаторни обема - просто ще изкормя керамиката вътре,която вероятно само името и е катализатор вече след 170к и стои като коркова тапа в изпускателната система :)

В тоя ред на мисли, не виждам как вървежа ще стане по-малък, като освободя повече обем за испускане на отработените газове :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от ivoaudi » 07 Авг 2020, 13:31

Ламбдата преди катализатора задължително обявява бедна смес при изкормяне, другата не я броим, то е ясно.
Колкото до другото, писал съм го и преди:
Едно от най-трудното и най-изчисляваното нещо при атмосверните мотори е как аджеба да натикаме още малко кослород в камерите. Мотора ти е една проста помпа с входно изходен резонанс. Трептящи кръгове, един от които задължително ще нарушиш! Ще ти се струва, че върви повече, но всъщност ще се пълни по-малко, ти си решавай
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 07 Авг 2020, 14:45

ivoaudi написа:Ламбдата преди катализатора задължително обявява бедна смес при изкормяне, другата не я броим, то е ясно.
Колкото до другото, писал съм го и преди:
Едно от най-трудното и най-изчисляваното нещо при атмосверните мотори е как аджеба да натикаме още малко кослород в камерите. Мотора ти е една проста помпа с входно изходен резонанс. Трептящи кръгове, един от които задължително ще нарушиш! Ще ти се струва, че върви повече, но всъщност ще се пълни по-малко, ти си решавай


Ok, благодаря ще го мисля.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от The Heartlistener » 07 Авг 2020, 15:41

При такава интервенция /премахване на катализаторите/ задължително се променя софтуера заради сондите и за оптимизиране на смесообразуването. Иначе ще има прогресиращи и дразнещи симтоми като поведение на мотора. Има си фабрични софтуери на БМВ за някои пазари - 168-Евро2 и 199-Евро 0. Писал съм много по въпроса-прегледай темата за N42 в Е46 подфорума. При N46 в Е90 обаче работата не става с преинсталиране. Нужен е програматор за обнуляване моточасовете на еку-то, другото е кодиране на новата опция в FA.
За 199-без сонди на този мотор се добавя и пълноценен дебитомер, щото липсва фабрично - там има само температурен сензор.
Относно звука - гърнетата не пипай, защото после ще си върнеш всичко обратно. Моят N42 /който на практика е същия мотор/ е без катализатори, с прав колектор от Евро2 кола и тръба на мястото на основния кат. Пробвал съм и без задно гърне - на неприятната звукова атака издържах точно един ден, като се има предвид че средното си беше на мястото.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 07 Авг 2020, 20:40

The Heartlistener написа:При такава интервенция /премахване на катализаторите/ задължително се променя софтуера заради сондите и за оптимизиране на смесообразуването. Иначе ще има прогресиращи и дразнещи симтоми като поведение на мотора. Има си фабрични софтуери на БМВ за някои пазари - 168-Евро2 и 199-Евро 0. Писал съм много по въпроса-прегледай темата за N42 в Е46 подфорума. При N46 в Е90 обаче работата не става с преинсталиране. Нужен е програматор за обнуляване моточасовете на еку-то, другото е кодиране на новата опция в FA.
За 199-без сонди на този мотор се добавя и пълноценен дебитомер, щото липсва фабрично - там има само температурен сензор.
Относно звука - гърнетата не пипай, защото после ще си върнеш всичко обратно. Моят N42 /който на практика е същия мотор/ е без катализатори, с прав колектор от Евро2 кола и тръба на мястото на основния кат. Пробвал съм и без задно гърне - на неприятната звукова атака издържах точно един ден, като се има предвид че средното си беше на мястото.


Браво - това е отговора,който очаквах и съм благодарен,за което колега.

Ясно е вече че не е здравословно да се барат катализаторите.

В тоя ред на мисли да попитам, след катализаторите насетне поне от там не би следвало да има каквито и да било проблеми,някой който го е правил ей-така за експеримента да сподели :

Ако се изрежат и премахнат средното и крайното гърне и на тяхно място се поставят прави тръби с диаметъра на оригиналната изпускателна тръба, и финиша е един хубав накрайник, как звучат нещата като сила и плътност при N46b20 , демек има ли въобще смисъл и ефвкт от подобна гимнастика :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от ildivvy » 08 Авг 2020, 14:26

Според мен, всичко, което се опитват да кажат колегите е, да не се променя нищо по изпускателната система на тези 4-цилиндрови мотори! Резултата е плачевен! Така го разбирам аз...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E83 3.0i, ex e46, Е34, Е36
Детайли за колата: M54B30, Mystic blau metallic, High speed setup, s861a

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от The Heartlistener » 08 Авг 2020, 20:20

С риск да се повтарям - не е проблем да се махнат катализаторите, просто нещата трябва да се свършат и на софтуерно ниво за да стане оптимално смесообразуването. Звукът няма да се промени осезаемо при положение че си има средно и задно гърне. Цялото това нещо си има и много плюсове като поведение на мотора, но обикновено се прави когато катовете излязат от строя и започнат да оказват негативно влияние върху работата на двигателя.
Съвсем друго е да се махнат заглушителите /гърнетата/. Катализаторите дори и да си стоят, не могат да свършат тяхната работа. "Пръднята" /цитирам колегата :lol:/ няма да е никак смешна, а направо убийствена. И за хората по улиците, и за тези в колата.
Ако не можеш да правиш велики неща, прави дребни неща по велик начин...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 10 Авг 2020, 12:27

The Heartlistener написа:С риск да се повтарям - не е проблем да се махнат катализаторите, просто нещата трябва да се свършат и на софтуерно ниво за да стане оптимално смесообразуването. Звукът няма да се промени осезаемо при положение че си има средно и задно гърне. Цялото това нещо си има и много плюсове като поведение на мотора, но обикновено се прави когато катовете излязат от строя и започнат да оказват негативно влияние върху работата на двигателя.
Съвсем друго е да се махнат заглушителите /гърнетата/. Катализаторите дори и да си стоят, не могат да свършат тяхната работа. "Пръднята" /цитирам колегата :lol:/ няма да е никак смешна, а направо убийствена. И за хората по улиците, и за тези в колата.

Ами може вече и да са се позадънили, след това горене на масло преди ремонта защото ако преди диагностиката не ми е записвала грешки за катализаторите, вече започна след ремонта за горене на масло да позаписва такива грешки от време на време , а това до колко влияе на работата на мотора към момента все-още не мога да преценя - как да го разбера това ако са задръстени вече?

В тоя ред на мисли някъде някой предлага лия тази цялата процедура извършена качественно и както трябва - физическо премахване на катализаторите + доказано читаво софтуерно решение с отлична адаптация на горивната смес за този мотор и къде?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 11 Авг 2020, 19:34

И все-пак:

Ако някой е пробвал да остави само катализаторите без средното и крайното гърне за N46b20, а назад всичко права тръба до аспух/накрайници какво се чува като звук в айдъл и съответно при назобване :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Нова тема- N46B20 - права генерация от А до Я

Мнение от Guberkov » 16 Авг 2020, 12:06

А ако се премахне само средното гърне(резонатора) , без да се пипат катализаторите и крайното гърне , някой правил ли е този експеримент как се променя звука от аспуха.
Според мен би трябвало да има разлика само в ниските обороти,но това вие ще кажете ако сте го пробвали вече.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook