Висок разход на масло - 320д 163кс
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Висок разход на масло - 320д 163кс
Здравейте колеги,
бих искал да се посъветвам с хората които са се сблъсквали с подобен пробем.
Кратка история на колата: 2006г 163кс е91.
Симптом: 1л масло на 1500-1800км.
Ремонти: Ново турбо, почистен механично ДПФ, егр, интеркулер. Софтуерно колата няма намеси, както и има нормална работа (без да записва грешки). Единствено записваше грешки за запушен ДПФ. Изчисти се механично и колата започна да влиза в регенерации и да поддържа адекватни нива на обратно налягане (на празен ход от 9mbar - 20mbar) (на 4000+ до 200-270mbar).
Сменена гарнитура на капака, почистен и без проблеми филтър на картерните газове.
Колата като километри не мога да гарантирам на колко е (по табло 230к км), според мен е поне на 450к км. Няма проблем с компресията, колата е "пъргава", двигателя работи равномерно, дюзите изглеждат с нормални корекции.
Това което остава е смяна на само гумички на клапаните или цялостен ремонт на двигателя. Интересува ме, тези двигателя "страдат" ли от гумички на клапаните или ако се стигне до подобен проблем с такъв разход на масло то е явно дошло времето за цялостен ремонт на двигателя?
Това което ме озадача е, ако има проблем с пръстените на буталата, то не би ли трябвало да губи и компресия и мощността на колата също да намалее. Съответно ако се направи само ремонт на гумичките на клапаните не би ли трябвало това масло да спре да се харчи?
Много клипове и хора споделят да се следи какъв цвят на изгорелите газове се отделя когато се запали и тт.н.. но колата когато е с ДПФ, отзад цвят няма, всичко се хваща от него. Във връзка с това, ауспуха отзад е овъглен.
Някой колеги от Англия споделя за употребата на различни добавки в маслото като: Forte Lubricants Car Rear Crankshaft Seal Oil Leak Conditioner - 125ml,
някой пробвал ли ги е и има ли истина в цялата тази история?
Бих бил радостен, ако се получи адекватна и градивна комуникация по този казус!
Благодаря ви предварително!
бих искал да се посъветвам с хората които са се сблъсквали с подобен пробем.
Кратка история на колата: 2006г 163кс е91.
Симптом: 1л масло на 1500-1800км.
Ремонти: Ново турбо, почистен механично ДПФ, егр, интеркулер. Софтуерно колата няма намеси, както и има нормална работа (без да записва грешки). Единствено записваше грешки за запушен ДПФ. Изчисти се механично и колата започна да влиза в регенерации и да поддържа адекватни нива на обратно налягане (на празен ход от 9mbar - 20mbar) (на 4000+ до 200-270mbar).
Сменена гарнитура на капака, почистен и без проблеми филтър на картерните газове.
Колата като километри не мога да гарантирам на колко е (по табло 230к км), според мен е поне на 450к км. Няма проблем с компресията, колата е "пъргава", двигателя работи равномерно, дюзите изглеждат с нормални корекции.
Това което остава е смяна на само гумички на клапаните или цялостен ремонт на двигателя. Интересува ме, тези двигателя "страдат" ли от гумички на клапаните или ако се стигне до подобен проблем с такъв разход на масло то е явно дошло времето за цялостен ремонт на двигателя?
Това което ме озадача е, ако има проблем с пръстените на буталата, то не би ли трябвало да губи и компресия и мощността на колата също да намалее. Съответно ако се направи само ремонт на гумичките на клапаните не би ли трябвало това масло да спре да се харчи?
Много клипове и хора споделят да се следи какъв цвят на изгорелите газове се отделя когато се запали и тт.н.. но колата когато е с ДПФ, отзад цвят няма, всичко се хваща от него. Във връзка с това, ауспуха отзад е овъглен.
Някой колеги от Англия споделя за употребата на различни добавки в маслото като: Forte Lubricants Car Rear Crankshaft Seal Oil Leak Conditioner - 125ml,
някой пробвал ли ги е и има ли истина в цялата тази история?
Бих бил радостен, ако се получи адекватна и градивна комуникация по този казус!
Благодаря ви предварително!
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 951
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Колата пуши ли в различните режими на натоварване?
От сегменти много често губи компресия, ако твоята е в норми, малко вероятно е да е от това.
От гумички на клапаните ще попушва.
Вакуума проверявали ли сте?
За мен причината е или клапан на картерните газове (~120лв оригинал само), или вакуум помпа (~300 лв Pierburg).
Ако вакуум-помпата е чао, обикновено прави високо налягане вътре в двигателя и маслото "изчезва" през турбината.
От сегменти много често губи компресия, ако твоята е в норми, малко вероятно е да е от това.
От гумички на клапаните ще попушва.
Вакуума проверявали ли сте?
За мен причината е или клапан на картерните газове (~120лв оригинал само), или вакуум помпа (~300 лв Pierburg).
Ако вакуум-помпата е чао, обикновено прави високо налягане вътре в двигателя и маслото "изчезва" през турбината.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 850
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
A как се разбира дали вакуум помпата е чао?
Моята губи около литър между смените, т.е. за около 15К км.
Моята губи около литър между смените, т.е. за около 15К км.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Хаха... това с компресията е малко интересен момент..
Компресията може да е в норми и пак да гори масло в следните случаи:
1. Кофти масло.
2. Износването е започнало, цилиндрите имат лека елипса, но маслото все още играе роля на уплътнител и за това компресията още е ОК, но пък маслото попада в горивната камера и изгаря.
3. бутала с тънки маслени сегменти - нямам идея дали с такива на този мотор, но като цяло тези сегменти се правят по-тънки в последните години за да се намали триенето и респективно разходът на гориво.
4. Втулки и уплътнения на турбото.
5. Гумички - ще пуши сутрин като я запалиш сутрин синкаво, но пък DPF-а може би ще скрие този ефект.. така, че вероятно няма как да разбереш.
Относно вариант 1 - слагаш BMW 5W-30 Twin Turbo. Препоръчвам го, защото карам с такова.
Ако нямаш разход на масло поне първите да речен 5 хиляди км. всичко е наред - нормално износване. Карай колата с по-чести смени на около 6-7 хил. км. (макс. 10 000 км.)
Относно вариант 2 и от части може да повлияе благоприятно на вариантите 3 и 4: Предлагам да пробваш с добавка - Римет или XADO 1 shot, които действат 50 000 до 100 000 км.
Ако намалее/спре разходът на масло - имаш проблем с износване. Може да караш и така, с добавки, като отслабне ефекта на добавката слагаш нова или правиш ремонт - ти си избираш, но поне ще си наясно къде е проблема.
OIL LEAK добавките са за течове - т.е. изпускащи гарнитури.
Компресията може да е в норми и пак да гори масло в следните случаи:
1. Кофти масло.
2. Износването е започнало, цилиндрите имат лека елипса, но маслото все още играе роля на уплътнител и за това компресията още е ОК, но пък маслото попада в горивната камера и изгаря.
3. бутала с тънки маслени сегменти - нямам идея дали с такива на този мотор, но като цяло тези сегменти се правят по-тънки в последните години за да се намали триенето и респективно разходът на гориво.
4. Втулки и уплътнения на турбото.
5. Гумички - ще пуши сутрин като я запалиш сутрин синкаво, но пък DPF-а може би ще скрие този ефект.. така, че вероятно няма как да разбереш.
Относно вариант 1 - слагаш BMW 5W-30 Twin Turbo. Препоръчвам го, защото карам с такова.
Ако нямаш разход на масло поне първите да речен 5 хиляди км. всичко е наред - нормално износване. Карай колата с по-чести смени на около 6-7 хил. км. (макс. 10 000 км.)
Относно вариант 2 и от части може да повлияе благоприятно на вариантите 3 и 4: Предлагам да пробваш с добавка - Римет или XADO 1 shot, които действат 50 000 до 100 000 км.
Ако намалее/спре разходът на масло - имаш проблем с износване. Може да караш и така, с добавки, като отслабне ефекта на добавката слагаш нова или правиш ремонт - ти си избираш, но поне ще си наясно къде е проблема.
OIL LEAK добавките са за течове - т.е. изпускащи гарнитури.
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Благодаря Ви за мненията колеги!
Ще се постарая да отговоря на нещата които се коментираха:
1. Относно маслото, за сега съм карал с Motul 5w40 и Castrol 5w40. За Castrol-a знам, че има много противоречиви мнения, много измами с вноса му и т.н. Обикновено, след последната смяна (която е правя винаги на 10 000км), маслото започва да се гори от 3-4000км и от там до 10 000 на всеки 1500-1800 се долива 1л.
2. ДПФ-а беше тотално запушен, и заради това ми направи впечатление, че ауспуха беше чист. След като го почистих и колата започна да си прави регенерации, ауспуха постепенно започна да се овъглява... Което според мен е нормално. Добавки слагам в нафтата също като Хадо и Бардал.
3. Относно турбото, споменах че е чисто ново (RotoMaster), така че затова не го включвам в списъка с потенциални проблеми.
Честно казано съм малко скептичен към тези добавки, но след като цената на това Хадо е 100лв, скоро ми престои смяна на маслото, може и да го пробвам като бих върнал обратна връзка ако действа.
Другото, нещо което си мислих е да се дадат дюзите за проверка на стенд и смяна на гумичките на клапаните. (като най-евтин вариант с който да се започне).
Просто до сега с гумичките на клапаните, няколко майстора ми казват, че този двигател никога не страда от гумички и това е най-ненужното нещо да се прави на този двигател. Озадачен съм малко от тези изказвания. Теорията им е, че за да си отидат тези гумички, в общи линии ти трябва висока температура (която се среща главно и само при бензиновите коли, затова при тях това е често срещан проблем).
4. Никога не съм пробвам масло BMW, но като разлика в цената с мотула, не мисля че беше огромна, така че може направо с него да пробвам да сменя.
5. Относо проверката на Вакум помпата, до сега с различните софтуери когато е диагностицирана колата, никога не е излизала грешка, но предполагам има механичен начин по който да се тества. Ако има бих бил благодарен ако споделите майстор в Пловдив или клип.
Благодаря ви отново!
Ще се постарая да отговоря на нещата които се коментираха:
1. Относно маслото, за сега съм карал с Motul 5w40 и Castrol 5w40. За Castrol-a знам, че има много противоречиви мнения, много измами с вноса му и т.н. Обикновено, след последната смяна (която е правя винаги на 10 000км), маслото започва да се гори от 3-4000км и от там до 10 000 на всеки 1500-1800 се долива 1л.
2. ДПФ-а беше тотално запушен, и заради това ми направи впечатление, че ауспуха беше чист. След като го почистих и колата започна да си прави регенерации, ауспуха постепенно започна да се овъглява... Което според мен е нормално. Добавки слагам в нафтата също като Хадо и Бардал.
3. Относно турбото, споменах че е чисто ново (RotoMaster), така че затова не го включвам в списъка с потенциални проблеми.
Честно казано съм малко скептичен към тези добавки, но след като цената на това Хадо е 100лв, скоро ми престои смяна на маслото, може и да го пробвам като бих върнал обратна връзка ако действа.
Другото, нещо което си мислих е да се дадат дюзите за проверка на стенд и смяна на гумичките на клапаните. (като най-евтин вариант с който да се започне).
Просто до сега с гумичките на клапаните, няколко майстора ми казват, че този двигател никога не страда от гумички и това е най-ненужното нещо да се прави на този двигател. Озадачен съм малко от тези изказвания. Теорията им е, че за да си отидат тези гумички, в общи линии ти трябва висока температура (която се среща главно и само при бензиновите коли, затова при тях това е често срещан проблем).
4. Никога не съм пробвам масло BMW, но като разлика в цената с мотула, не мисля че беше огромна, така че може направо с него да пробвам да сменя.
5. Относо проверката на Вакум помпата, до сега с различните софтуери когато е диагностицирана колата, никога не е излизала грешка, но предполагам има механичен начин по който да се тества. Ако има бих бил благодарен ако споделите майстор в Пловдив или клип.
Благодаря ви отново!
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Пробвай РИМЕТ за ДИЗЕЛ или XADO 1 SHOT - ако имаш проблем с компресията заради износване на цилиндрите (заради запушения DPF) ще помогнат.
Относно DPF-а - мисля, че се е пробил и за това имаш сажди по кюнеца.
Аз с BMW Twin Power turbo 5W-30 доливам около литър за 10 000 км. пробег (90% се кара по магистрала)
Относно DPF-а - мисля, че се е пробил и за това имаш сажди по кюнеца.
Аз с BMW Twin Power turbo 5W-30 доливам около литър за 10 000 км. пробег (90% се кара по магистрала)
- ChrisDimitrov
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Да използвал и аз темата, че ме мъчи същият проблем от известно време.
Колата също е BMW E90 320d 163к.с. При последното пълно обслужване на двигателя ми бяха диагностицирали перката на турбината като "наранена от външно тяло" и имаща нужда от смяна. Доста се усъмних и реших да не я правя в същия сервиз. В последствие поръчах цялата средна част и си я смених при познат сервиз - оказа се след демонтажа, че старата си е ОК но така и така бях поръчал вече, реших да сложим новата все пак. В процеса ревизирахме и разни гарнитури и уплътнения, които бяха за смяна, обезмаслихме изцяло блока и в момента няма и капка масло никъде.
От тогава обаче разхода ми на масло скочи драстично - за 1000км си отиват към 300-400гр, при положение, че преди за 10К интервал съм доливал максимум 1л. Пробегът ми е изцяло извънградско / магистрално, защото си имаме друга кола за града. Няма загуба на мощност, няма пушене, ауспухът ми отзад е чист, ДПФ-ът не е задръстен и си регенерира нормално, течове няма никъде. Отначало си мислех, че причината е новата средна част на турбината и докато се понаместят нещата ще отмине, но вече минаха 4к км и си продължава. Пробвах различни масла, в момента съм с MOTUL SPECIFIC BMW LONG LIFE-04 5W40, но пак е същото.
Някакви идеи какво да гледам и евентуални причини? Познати казват евентуално дефектна / некачествена средна част на турбината, но пък няма проблем с работата ѝ, налягания, мощност и т.н. Единствената друга значителна промяна е махането на вихровите клапи и затапването - там също всичко е направено качествено и няма течове.
Колата също е BMW E90 320d 163к.с. При последното пълно обслужване на двигателя ми бяха диагностицирали перката на турбината като "наранена от външно тяло" и имаща нужда от смяна. Доста се усъмних и реших да не я правя в същия сервиз. В последствие поръчах цялата средна част и си я смених при познат сервиз - оказа се след демонтажа, че старата си е ОК но така и така бях поръчал вече, реших да сложим новата все пак. В процеса ревизирахме и разни гарнитури и уплътнения, които бяха за смяна, обезмаслихме изцяло блока и в момента няма и капка масло никъде.
От тогава обаче разхода ми на масло скочи драстично - за 1000км си отиват към 300-400гр, при положение, че преди за 10К интервал съм доливал максимум 1л. Пробегът ми е изцяло извънградско / магистрално, защото си имаме друга кола за града. Няма загуба на мощност, няма пушене, ауспухът ми отзад е чист, ДПФ-ът не е задръстен и си регенерира нормално, течове няма никъде. Отначало си мислех, че причината е новата средна част на турбината и докато се понаместят нещата ще отмине, но вече минаха 4к км и си продължава. Пробвах различни масла, в момента съм с MOTUL SPECIFIC BMW LONG LIFE-04 5W40, но пак е същото.
Някакви идеи какво да гледам и евентуални причини? Познати казват евентуално дефектна / некачествена средна част на турбината, но пък няма проблем с работата ѝ, налягания, мощност и т.н. Единствената друга значителна промяна е махането на вихровите клапи и затапването - там също всичко е направено качествено и няма течове.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Като я караш по магистралата, спокойно ли я караш или не? Ако се кара със 120-140 км/ч пада ли разхода?
1. Според мен 1 литър на 1800 км. след пробег 4000 км. е нормално за стара кола и не е никаква драма.
2. След като не си имал проблеми с турбото, вероятно не е било добра идея да го пипаш. Турбо моторите често пипат по малко масло.
3. За мен пробег за оптималната смяна на масло е на 5к до 8к км., което е горе-долу пробегът при който при теб също започва горенето на масло. Т.е. тогава маслото си е променило вече характеристиките и не е същото.
1. Според мен 1 литър на 1800 км. след пробег 4000 км. е нормално за стара кола и не е никаква драма.
2. След като не си имал проблеми с турбото, вероятно не е било добра идея да го пипаш. Турбо моторите често пипат по малко масло.
3. За мен пробег за оптималната смяна на масло е на 5к до 8к км., което е горе-долу пробегът при който при теб също започва горенето на масло. Т.е. тогава маслото си е променило вече характеристиките и не е същото.
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Нормално доливане е около литър на смяна, ама смяна на 15к км. Карал съм коли и на по 500к+ км и доливането е в тоя диапазон, от там нагоре има проблем.
Смяна на масло на 5-8к км Това е 15 годишен кош с най-масовия мотор на пазара, не бутиково ферари.
Смяна на масло на 5-8к км Това е 15 годишен кош с най-масовия мотор на пазара, не бутиково ферари.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
На М52TU2 дори не се долива при над 400к км. пробег. Но там няма турбо, маслото е доста количество, а буталата са от по-стария тип.
Пак казвам: то си личи - 5000 км. без да доливаш, след това разходът започва.
А това за смяна на 5000 км. си е супер добре ако може да си го позволиш. Една смяна е около 60 лв. за М47. За новите мотори дори е супер полезно да се прави, нали вече си има доста коли на 2.0 с около 200 коня? Даунсайзингът си иска ново масло.
Пак казвам: то си личи - 5000 км. без да доливаш, след това разходът започва.
А това за смяна на 5000 км. си е супер добре ако може да си го позволиш. Една смяна е около 60 лв. за М47. За новите мотори дори е супер полезно да се прави, нали вече си има доста коли на 2.0 с около 200 коня? Даунсайзингът си иска ново масло.
- ChrisDimitrov
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320d
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
SpeedyMan написа:Като я караш по магистралата, спокойно ли я караш или не? Ако се кара със 120-140 км/ч пада ли разхода?
1. Според мен 1 литър на 1800 км. след пробег 4000 км. е нормално за стара кола и не е никаква драма.
2. След като не си имал проблеми с турбото, вероятно не е било добра идея да го пипаш. Турбо моторите често пипат по малко масло.
3. За мен пробег за оптималната смяна на масло е на 5к до 8к км., което е горе-долу пробегът при който при теб също започва горенето на масло. Т.е. тогава маслото си е променило вече характеристиките и не е същото.
Спокойно ми е шофирането - точно 120-140 ми е диапазона, но не щадя ускоряването докато ги стигна. За турбото - уж беше диагностицирано с повреда от именит сервиз, но може и да са направили грешка, не ги виня.
За смяната по-рано - не ме бърка, защото имаме сервиз, но за мен, който едвам правя 10к км на година и ми е на практика "втора" кола си е чиста хамалогия на време. Просто ми е интересно да разбера причината да качи така разхода. Литър на 10К ми се виждаха по-нормално.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Висок разход на масло - 320д 163кс
Как мислиш да диагностицираш? Предполагам трябва да върнеш старото турбо като начало ако е възможно.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани