BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- equipment
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 m550d xdrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Колеги, с какво почиствате черния налеп от накладки по предните 2 джанти?
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
BMW_1914 написа:Здравейте,
Може ли мнение за F10, 520 d, 184 к.с., седан, автоматик ?
При F10 520/528i бензиновите са имали проблем с веригата, по точно един от обтегачите но след 2014 е отстранен. За дизелите не знам дали е имало нещо подобно. Иначе колата може да ти се стори леко слаба, но си зависи от гледната точка все пак. Лично аз съм карал със същия мотор но 320d и ми се стори че доста върви, но да не забравяме и значителната разлика в теглото. Ако обаче не си състезател и икономията на гориво ти е приоритет ще останеш доволен от колата.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте колеги, в момента карам Е91 320D 177к.с., но съм на път да се разделя с него и искам да взема нещо по-ново (и по-мощно). Конкретно ме интересуват 2 модела F10/11 i F31 с двигател 3.0 дизел хдрайв около 2013 година модел. Имам няколко въпроса и ще ви бъда много благодарен ако съдействате:
1. Има ли огромна разлика в подръжката на 2та модела? Предполагам че 5та серия изисква по-сериозни финанси, но до сега съм подържал 3та серия и не съм плащал сериозни суми за ремонти.
2. От към динамика, има ли голяма разлика? 5цата видях че е с около 150тина килограма по-тежка, но предполагам че и доста по-комфортна.
3.Може би най-важния въпрос, за бюджет НЕпревишаващ 26к лева, възможно ли е да се вземе читав екземпляр, тъй като видях че има 15тина обяви, покриващи паричния критерий?
Главно съм се насочил към F10, за това пускам темата тук, просто искам да си сверя часовника, дали желанията отговарят на възможностите ми
Благодаря
1. Има ли огромна разлика в подръжката на 2та модела? Предполагам че 5та серия изисква по-сериозни финанси, но до сега съм подържал 3та серия и не съм плащал сериозни суми за ремонти.
2. От към динамика, има ли голяма разлика? 5цата видях че е с около 150тина килограма по-тежка, но предполагам че и доста по-комфортна.
3.Може би най-важния въпрос, за бюджет НЕпревишаващ 26к лева, възможно ли е да се вземе читав екземпляр, тъй като видях че има 15тина обяви, покриващи паричния критерий?
Главно съм се насочил към F10, за това пускам темата тук, просто искам да си сверя часовника, дали желанията отговарят на възможностите ми

Благодаря

- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Ф10 е доста по-тежко от е90, 150кг отгоре спрямо е60 не е90. хдрайва му се чупят раздатките. Ще имаш смяна на вериги най-вероятно ако не са сменяни. Бюджета ти е в долната граница и е много вероятно да купиш боклук за тези пари. Ф10 е много комфортна кола, особено с adaptive drive.
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Аз съм поддържал тройка, каквато караш сега и в момента карам Ф01 3.0д (седма серия, която технологично е почти едно към едно с ф10).
Общо взето максимата, че колкото по-висока е серията, толкова по-скъпо не е грешна, но е доста разтеглива.
Като нови - може би, но моделите вече са на около 10 години и всичко, което им се случва сега като ремонти се извършва от сервизи извън официалния и с части извън оригиналните, макар и някой да си мисли, че слага нещо оригинално.
Това по въпроса дали струва повече поддръжката от сегашната ти тройка - Има константа и променлива. Константата са гражданска и каско. Променливата - зависи колко си наивен по сервизите и колко си склонен да се занимаваш сам да си намираш нещата.
Гуми - няма разлика в колите, и едните и другите могат да се карат на 16-19 цола, зависи какво ти се падне и какви гуми искаш.
Масло - няколко литра в повече, не е определящо.
Вериги - и с двете коли можеш да минеш с около хиляда лева, може и с пет хиляди в зависимост от сервиза и приказките с които те омаят.
Кутия - тука е много зависи, може да не ти се наложи въобще да ремонтираш, може да ти се наложи още в първата седмица ако не хванеш симптомите в тест драйва.
Спирачки - тук най-често е по-скъпо, но е нещо, което не се прави често, и не е главоломно по-скъпо от сегашната ти кола, та също не е от значение за избора.
Това са ти разходите общо-взето.
Остават разни инцидентни неща, специфични за моделите, но да кажем, че за повечето неща вече има достъпни заместители, рециклиране и т.н.
Тези коли могат да се поддържат сравнително евтино ако човек не залита по майсторски приказки а гледа нещата обективно.
Аз съветвам да се избягва 4х4 заради кекавите раздатки и невъзможността за завиване и на задните гуми, което за мен е екстра, на която се радваш целогодишно, но това е лично мнение с което не ангажирам.
По въпроса с парите - божа работа. За мен е несериозно да се генерализира така по една цифра. Има гробници по 30к, изпадат понякога хубави коли и по 20к, зависи.
Общо взето максимата, че колкото по-висока е серията, толкова по-скъпо не е грешна, но е доста разтеглива.
Като нови - може би, но моделите вече са на около 10 години и всичко, което им се случва сега като ремонти се извършва от сервизи извън официалния и с части извън оригиналните, макар и някой да си мисли, че слага нещо оригинално.
Това по въпроса дали струва повече поддръжката от сегашната ти тройка - Има константа и променлива. Константата са гражданска и каско. Променливата - зависи колко си наивен по сервизите и колко си склонен да се занимаваш сам да си намираш нещата.
Гуми - няма разлика в колите, и едните и другите могат да се карат на 16-19 цола, зависи какво ти се падне и какви гуми искаш.
Масло - няколко литра в повече, не е определящо.
Вериги - и с двете коли можеш да минеш с около хиляда лева, може и с пет хиляди в зависимост от сервиза и приказките с които те омаят.
Кутия - тука е много зависи, може да не ти се наложи въобще да ремонтираш, може да ти се наложи още в първата седмица ако не хванеш симптомите в тест драйва.
Спирачки - тук най-често е по-скъпо, но е нещо, което не се прави често, и не е главоломно по-скъпо от сегашната ти кола, та също не е от значение за избора.
Това са ти разходите общо-взето.
Остават разни инцидентни неща, специфични за моделите, но да кажем, че за повечето неща вече има достъпни заместители, рециклиране и т.н.
Тези коли могат да се поддържат сравнително евтино ако човек не залита по майсторски приказки а гледа нещата обективно.
Аз съветвам да се избягва 4х4 заради кекавите раздатки и невъзможността за завиване и на задните гуми, което за мен е екстра, на която се радваш целогодишно, но това е лично мнение с което не ангажирам.
По въпроса с парите - божа работа. За мен е несериозно да се генерализира така по една цифра. Има гробници по 30к, изпадат понякога хубави коли и по 20к, зависи.
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
grkv написа:Аз съм поддържал тройка, каквато караш сега и в момента карам Ф01 3.0д (седма серия, която технологично е почти едно към едно с ф10).
Общо взето максимата, че колкото по-висока е серията, толкова по-скъпо не е грешна, но е доста разтеглива.
Като нови - може би, но моделите вече са на около 10 години и всичко, което им се случва сега като ремонти се извършва от сервизи извън официалния и с части извън оригиналните, макар и някой да си мисли, че слага нещо оригинално.
Това по въпроса дали струва повече поддръжката от сегашната ти тройка - Има константа и променлива. Константата са гражданска и каско. Променливата - зависи колко си наивен по сервизите и колко си склонен да се занимаваш сам да си намираш нещата.
Гуми - няма разлика в колите, и едните и другите могат да се карат на 16-19 цола, зависи какво ти се падне и какви гуми искаш.
Масло - няколко литра в повече, не е определящо.
Вериги - и с двете коли можеш да минеш с около хиляда лева, може и с пет хиляди в зависимост от сервиза и приказките с които те омаят.
Кутия - тука е много зависи, може да не ти се наложи въобще да ремонтираш, може да ти се наложи още в първата седмица ако не хванеш симптомите в тест драйва.
Спирачки - тук най-често е по-скъпо, но е нещо, което не се прави често, и не е главоломно по-скъпо от сегашната ти кола, та също не е от значение за избора.
Това са ти разходите общо-взето.
Остават разни инцидентни неща, специфични за моделите, но да кажем, че за повечето неща вече има достъпни заместители, рециклиране и т.н.
Тези коли могат да се поддържат сравнително евтино ако човек не залита по майсторски приказки а гледа нещата обективно.
Аз съветвам да се избягва 4х4 заради кекавите раздатки и невъзможността за завиване и на задните гуми, което за мен е екстра, на която се радваш целогодишно, но това е лично мнение с което не ангажирам.
По въпроса с парите - божа работа. За мен е несериозно да се генерализира така по една цифра. Има гробници по 30к, изпадат понякога хубави коли и по 20к, зависи.
Много благодаря за отзивчивия и пълен отговор, колега!
Да, наясно съм че вериги, масло, гуми и прочие са еднакви за какъвто и модел кола да караш, ако има сходни характеристики (цолаж на гуми, вид двигател и т.н.) Мен повече ме притесняват неща като окачване примерно. До колкото знам Е61 примерно беше само със въздушни възглавници отзад (ако греша, моля да не бъда публично поруган

Още веднъж, благодаря, надявам се скоро да се похваля като собственик на Ф1* серията!

- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
В няколко постинга споменавате че при хДрайв моделите има проблеми с раздатката, това отнася ли се и за Х5 от последните няколко години и след какъв пробег се появяват.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
В нашата фирма сме шест човека ,които караме Хдрайв и никой не е имал проблем с раздатката.Вярно е,че няма кола на над 160 000км.Истината е да се купи кола на малко километри със сервизна история и редовна смяна на маслото в раздатката и няма да имаш проблеми.
- PolandBall
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 1.07.2015
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: Carless
- Мечтае да кара: Всичкото ///M
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Ориентировъчно, каква е цената за смяната на маслото на раздатката?
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
PolandBall написа:Ориентировъчно, каква е цената за смяната на маслото на раздатката?
Къде ? В официален или не толкова официален сервиз. Маслото е към 80лв, труда според зависи... Махат се корите, пуска се надолу генерацията, маха се това което държи раздатката, подпора или както се нарича и ако си с атц350 преди 10/2011 имаш пробка за източване ,ако си ATC35L там пробка няма и трябва да се свали раздатката и да се източи надолу с главата ,т.к. с маркуч и помпа много едва ли ще излезе, ако някой е пробвал да каже. Събира около 600 гр по спомен. Нямам идея в официален колко пари ще вземат. Сигурно има хора, които са го правили, да споделят ако помнят. На мен ми взеха почти нищо ,т.к. сменяхме фланеца на раздатката към задния диф и семерингата, барабар с каретата - двете. Едното т.к. бе от алуминиевите и е задължително да се смени, а другия бе просто напукан. Че беше удобно да е сменя течността.... И честно казано досега ремонти, изключая прашниците на предните и тампони на носачи и чистене колектор, другите неща са заради този xdrive. Две предни полуоски - 1000лв неоригинал , масло преден диф 90лв половиката, семерингите два броя.... после едното гумено каре алуминиевото замяна с гумено - 280лв , фланеца 460лв + 50лв семеринга ....... Фланеца и той си има проблемна история наред със самата раздатка, но сякаш по изявени при f30 .......
- msch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
На раздатката маслото се сменя без особена драма и без сваляне или завъртане на раздатката. Успяхме да го източим от пробката за наливане. Говоря на ATC35L.
Направихме подобно нещо на кука от едножилен проводник или друго подходящо нещо от гъвкав метал, като за него прикрепихме маркуче от система за смяна на спирачна течност. Така успяхме да достигнем дъното на раздатката и успяхме да извадим около 500-600мл. масло.
Това е маслото BMW 83 22 2 409 710
1л. - 70лв. Събира 0,6л.
Смяната не си спомням колко излезе, защото тогава правих смяна на всички масла и течности по колата.
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
Направихме подобно нещо на кука от едножилен проводник или друго подходящо нещо от гъвкав метал, като за него прикрепихме маркуче от система за смяна на спирачна течност. Така успяхме да достигнем дъното на раздатката и успяхме да извадим около 500-600мл. масло.
Това е маслото BMW 83 22 2 409 710
1л. - 70лв. Събира 0,6л.
Смяната не си спомням колко излезе, защото тогава правих смяна на всички масла и течности по колата.
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
Последна промяна msch на 16 Юни 2020, 20:17, променена общо 1 път
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Номенклатурен номер : 83222409710
Описание : МАСЛО РАЗПРЕД. КУТИЯ DTF -1L
Ед.цена (с ДДС) : 85.00 BGN
Има наличност
Има гледам в нета и по 66лв.
Описание : МАСЛО РАЗПРЕД. КУТИЯ DTF -1L
Ед.цена (с ДДС) : 85.00 BGN
Има наличност
Има гледам в нета и по 66лв.
- tekabg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Сл.Бряг,Schwarzwald
- Пол: Мъж
- Кара: 530xd F11 individual
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Аз сам си смених маслото и не съм свалял раздатката с помпа изсмуках маслото през пробката около 600мл. някъде излезе.Масло налях на Равенол DTF-1 и струваше точно 23,85€ за един литър.
- PolandBall
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 1.07.2015
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: Carless
- Мечтае да кара: Всичкото ///M
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Цената на маслото е ок, по-скоро за труда колко биха взели в официален и неофициален сервиз?
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
PolandBall написа:Цената на маслото е ок, по-скоро за труда колко биха взели в официален и неофициален сервиз?
При смяната на маслото на раздатката се прави и процедура с диагностиката. В Дару е към 140лв без ДДС. Извън официалния сигурно ще се спести някой лев, но не се знае какво ще направят с диагностиката. Като цяло е елементарна операция.
https://imgur.com/OMc5OFW
"Чемодан, вокзал, Москва"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани