С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Castrol EDGE 0W-30 и CASTROL EDGE PROFESSIONAL BMW 0W30 са едно и също масло и второто по-принцип трябва да е по-евтино, тъй като има по-малко допуски и е предназначено за ползване в сервизните центрове, така, че от всички предложения можеш да избереш най-ниската цена стига произходът да е извън съмнение.
По идея и двете масла трябва да имат сходно качество и да вършат една и съща работа. Затова най-добре е да ги пробваш и двете и да се ориентираш към това което ти допада повече или работи по-добре в твоя двигател. Абсолютно същото важи и за останалите премиум масла на големите производители, а също и на другите утвърдени в бранша фирми. Разликата между тези двете и Castrol EDGE 0W-30 освен във вискозитета е в базата която при него е пълносинтетична - полиалфаолефини. Това значи, че то ще е по-стабилно при по-високи температури и натоварвания, ще деградира и ще се окислява по-бавно и по-трудно и ще държи двигателя по-чист.
Ако става въпрос за маслени филтри абсолютно е ненужно да се доплаща за ОЕМ, филтрите на Mann и Mahle/Knecht са сред лидерите на пазара(също според проучванията на oil-club.ru), ако нямаш някакви особени претенции към марката просто ползвай някой от тях.
А някой има ли наблюдение кое е по-добре Castrol EDGE M 5W-30 или на БМВ маслото, или кое предпочита? Цената е доста близка и бих взел по-доброто (съмнявам се да има еднозначен отговр)
По идея и двете масла трябва да имат сходно качество и да вършат една и съща работа. Затова най-добре е да ги пробваш и двете и да се ориентираш към това което ти допада повече или работи по-добре в твоя двигател. Абсолютно същото важи и за останалите премиум масла на големите производители, а също и на другите утвърдени в бранша фирми. Разликата между тези двете и Castrol EDGE 0W-30 освен във вискозитета е в базата която при него е пълносинтетична - полиалфаолефини. Това значи, че то ще е по-стабилно при по-високи температури и натоварвания, ще деградира и ще се окислява по-бавно и по-трудно и ще държи двигателя по-чист.
А има ли голямо значение марката на филтрите, които взимам? Предполагам ако не взимам най-евтиния или ако взема ОЕМ, няма да сгреша?
Ако става въпрос за маслени филтри абсолютно е ненужно да се доплаща за ОЕМ, филтрите на Mann и Mahle/Knecht са сред лидерите на пазара(също според проучванията на oil-club.ru), ако нямаш някакви особени претенции към марката просто ползвай някой от тях.
- lpStoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2019
- Кара: E92
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Бих ти препоръчал 5W-30, понеже колата ти вече не е първа младост предполагам. 0 идва доста рядко и по-лесно се изтича от масленото тяло на филтъра в картера.
Добър съвет. Моята гони 300 хил км, тъй че е много далеч от първа младост. Затова може би ще няма да падам до 0W : )
zaharia написа:По идея и двете масла трябва да имат сходно качество и да вършат една и съща работа. Затова най-добре е да ги пробваш и двете и да се ориентираш към това което ти допада повече или работи по-добре в твоя двигател.
Пак много благодаря за съвета, така и ще направя. Даже честно казано се съмнявам, че ще мога да намеря някаква осезаема разлика, но ще пробвам и ще видя. Сравнително скоро ще сменям маслото и първо в листа ми е това на БМВ.
zaharia написа:Ако става въпрос за маслени филтри абсолютно е ненужно да се доплаща за ОЕМ, филтрите на Mann и Mahle/Knecht са сред лидерите на пазара(също според проучванията на oil-club.ru), ако нямаш някакви особени претенции към марката просто ползвай някой от тях.
Мерси много, сега ще подбера по най-разумната цена.
Вече нямам търпение да си сменя маслото

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма смисъл да пестиш от филтри. Повечето евтини са за сметка на качеството - къде по-малко филтрираща площ, къде по-лош филтърен материал, къде лош овърмолдинг, къде кофти размери особено при сложните геометрични форми (както е при мен въздушния - пресечен конус, с основи от елипса... )
Може би към "добрите" бих причислил и BOSCH, CHAMPION, и HENGST, но обикновено вземам KNECHT.
Може би към "добрите" бих причислил и BOSCH, CHAMPION, и HENGST, но обикновено вземам KNECHT.
- lpStoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2019
- Кара: E92
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Може би към "добрите" бих причислил и CHAMPION, и HENGST, но обикновено вземам KNECHT.
Повечето "промо" комплекти, които бях виждал (масло и филтри) включваха именно HENGST филтри. Аз лично нямам никаква идея колко добри са

Бих избрал или него или някой от тези, които zaharia препоръча. Те иначе са ми известни и от предния автомобил, който карах.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Няма смисъл да пестиш от филтри. Повечето евтини са за сметка на качеството - къде по-малко филтрираща площ, къде по-лош филтърен материал, къде лош овърмолдинг, къде кофти размери особено при сложните геометрични форми (както е при мен въздушния - пресечен конус, с основи от елипса... )
Може би към "добрите" бих причислил и BOSCH, CHAMPION, и HENGST, но обикновено вземам KNECHT.
За CHAMPION нямам представа, но BOSCH и HENGST също трябва да са от най-добрите.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
CHAMPION е малко позабравена щатска марка собственост на Federal Mogul и всъщност е една от легендарните. Пробива при свещите за бензинов мотор в началото на миналия век, Основана 1899 г.
Имат доста части обещаващи OEM качество, като накладки и дискове - За E39 си бях вземал пера за чистачки и бях доста доволен, работеха меко и безшумно няколко години.
Дори имат масла, но нямам мнение за маслата, понеже не съм ги използвал. Дори мисля, че не се предлагат техни масла на пазара в BG.
Всъщност има разни масла CHAMPION, но са белгийски и нямат общо с FEDRAL MOGUL.
Логото е това по-долу, а на белгийските масла на нашия пазар е съвсем друго.

Вероятно сте виждали това лого по разни състезателни коли, дори преди години на болиди от F1 .
Имат доста части обещаващи OEM качество, като накладки и дискове - За E39 си бях вземал пера за чистачки и бях доста доволен, работеха меко и безшумно няколко години.
Дори имат масла, но нямам мнение за маслата, понеже не съм ги използвал. Дори мисля, че не се предлагат техни масла на пазара в BG.
Всъщност има разни масла CHAMPION, но са белгийски и нямат общо с FEDRAL MOGUL.
Логото е това по-долу, а на белгийските масла на нашия пазар е съвсем друго.
Вероятно сте виждали това лого по разни състезателни коли, дори преди години на болиди от F1 .
- Optrop
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 4.08.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330 xd E91
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Мисля, че имахме нещо общо с Wolf, но не съм сигурен. На тяхните туби съм виждал логото което си споделил. Като цяло много ми хвалиха маслото за ск. кутия. Доверих им се не съжалявам. Но така или инъче го сменям на 50 000 км. Квото и да е ще го лашкам толкова. Относно филтрите (горивен, маслен) взимам на Ман.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някой пробвал ли е маслата на liqui moly на бензинов мотор? Имате ли впечатления от техните масла?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
emo25 написа:Някой пробвал ли е маслата на liqui moly на бензинов мотор? Имате ли впечатления от техните масла?
Преди 10на години ползвах Лики Моли 10в40 с молибден, маслото в тубата беше мътно сиво. Супер тиха работа на мотора, но не беше за всеки мотор, а предимно за издухалници като тогавашния ми автомобил

След време ползвах доста висок клас 5в40 лики моли мисля че 4100 беше вида му но по случаиност го налях на 3 различни мотора които по принцип си горяха масло но тогава още не знаех и го отдадах на маслото.Тогава приключих с тази марка и скоро се замислих че въпросните мотори се оказаха маслояди.
И с Шампион масло имам опит, не са лоши масла за парите си , Wolf мисля че е вътре и се предлага от ТехКо.Наливам на хора дето не робуват на колите си много и никои не се е оплакал от шумове и разход.Едната кола беше Зафира 1.9 Цдти всеки месец си правеше 10000км и сменяхме масло, така до 100 000+км без разход и проблеми,наливахме 5в40 Шампион.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
За кой шампион става дума колега?
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:За кой шампион става дума колега?
5в40 PIC 3 мисля че се водеше, те са два вида 5в40,тоя дето е по-скъпия, има спецификация за помпа дюза и т.н.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То това е белгийския CHAMPION.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:То това е белгийския CHAMPION.
Какво трябва да значи това?

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
emo25 написа:Някой пробвал ли е маслата на liqui moly на бензинов мотор? Имате ли впечатления от техните масла?
Първото масло с което смених като купих колата беше Liqui Moly 5W-30 Top Tec 4200. Моят мотор има проблем с горенето на масло, с хидрокрекови масла като споменатото най-добрият му резултат е 1л на 3100км. С това масло на Liqui Moly всъщност съм наблюдавал най-висок харч - за едно пътуване през август Ст. Загора - Виена с чакане по границите ми изгори 1л за 1270 км, което така си и остана негативен рекорд. Както и в другите хидрокрекови масла, след като се минат 6-7хил. км с него, разходът започва да се покачва. В момента за втори път карам с Meguin Megol Super Leichtlauf 5w-40, което всъщност е масло на Liqui Moly, тъй като преди няколко години те купиха Meguin който всъщност им прави и маслата. Голяма част от маслата на Meguin имат аналалози при Liqui Moly, разликата е в опаковките и цените които при Liqui Moly последните са в някои случаи с 100% по-високи. Относно Meguin Megol Super Leichtlauf е хубаво пълностинтетчно масло, като негатив може да се посочи високата сулфатна пепел 1,4% и съответно по-стария допуск на BMW Longlife-98. С него при по-ниски температури ми тракат повдигачите, но това си е проблем с по-високия вискозитет. В по-хладно време при студен старт двигателя работи по-грубо докато загрее. Иначе за лятото подобни проблеми не се наблюдават, то е много стабилно, с него съм постигал най-нисък разход на масло - 1л на 4000км. За хора които искат да карат с евтина пълна синтетика е много добър избор.
По принцип маслата на Liqui Moly са сравнително скъпи в сравнение с останалите, преобладаващата част са на база хидрокрек, добре е при желание да се ползват, да се търсят аналозите им - ако имат такива - сред маслата на Meguin.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани