С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Има си добавки, които се слагат когато колата направи доста километри, когато започне да пипа маслото, да речем над 250 000 км. или за мотор на БМВ дори над 400 000 км. Тогава е добре да сложиш примерно XADO 1 shot или Римет.
Относно Римет - знам го от баща ми поне от 20-25 години, слагано е на времето на разни соц-коли и дори BMW 2002, доста добър и стабилен ефект, който остава за доста пробег. Естествено не трябва да се предозира. Принципът на който действа: създава метален слой, който поема износването и така предпазва мотора. Периодично трябва да се слага нова добавка за да има винаги максимален ефект.
Но ако моторът вече е твърде зле, не би било успешно начинанието с добавки като Римет и Xado.
Колкото до HC, определено има HC масла, които са доста по-добри за използване при кола с пробег, от колкото масла с PAO. Но всичко си зависи от конкретния принцип на работа на маслото. Мисля, че дори и при F1 се използва HC, доста HC масла имат висока температура на запалимост и това е важно там. Ти какво имаш предвид под висококачествен HC?
Относно Римет - знам го от баща ми поне от 20-25 години, слагано е на времето на разни соц-коли и дори BMW 2002, доста добър и стабилен ефект, който остава за доста пробег. Естествено не трябва да се предозира. Принципът на който действа: създава метален слой, който поема износването и така предпазва мотора. Периодично трябва да се слага нова добавка за да има винаги максимален ефект.
Но ако моторът вече е твърде зле, не би било успешно начинанието с добавки като Римет и Xado.
Benord написа:А не е ли по-добре да си купите висококачествен HC,което е нископепелно масло и да му добавите керамика,молибден или нещо за уплътняване ако е необходимо и да си карате икономично, от някакви фантасмагории за Ф1?
Колкото до HC, определено има HC масла, които са доста по-добри за използване при кола с пробег, от колкото масла с PAO. Но всичко си зависи от конкретния принцип на работа на маслото. Мисля, че дори и при F1 се използва HC, доста HC масла имат висока температура на запалимост и това е важно там. Ти какво имаш предвид под висококачествен HC?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Моята е на 400к близо, маслото го сменям на 15. За този интервал не го пипа, като това значи въобще, та мисля да продължа да си карам с ПАО... 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
С какво масло караш?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Z3Ro* написа:Ясно е, че хидрокрек се представя на тубите за пълна синтетика, но това не е така. За синтетичното масло трябва синтез, не варене на супа... Аз примерно си карам стария кош с Петронас Синтиум 7000 0w40 - в него освен супа има и ПАО, и то прилично количество:
https://g.io.ua/img_aa/large/3446/42/34464265.jpg
Ето с това, но естествено има значение и състоянието на мотора, защото сложихме на едно Б8 3.2 от него и го пие като студен чай, както и всички останали масла, които са му слагани...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Повечето е HC според написаното тук.
Очаквах да е PAO наистина, но карай си с него щом си доволен.
Очаквах да е PAO наистина, но карай си с него щом си доволен.
- vanko242
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Benord написа:А не е ли по-добре да си купите висококачествен HC,което е нископепелно масло и да му добавите керамика,молибден или нещо за уплътняване ако е необходимо и да си карате икономично, от някакви фантасмагории за Ф1?
Според мен не колега. Хубавото масло е балансирано и от към добавки. Разбира се, там където няма може да се сложи някаво минимално количество, но по-принцип много рядко или е почти невъзможно да се наблюдава осезателен ефект, особено по стойностите за износа в анализите. Така, че ползата от добавки против триене и износване обикнвено е само въображаема и по-скоро за собствено успокоение. Да не говорим, че оскъпява като цяло смяната. Добавки за повишаване на вискозитета които съдържат явно полимерен сгъстител са още по-безсмислени. Така, че в нормалния случай няма смисъл да се ползват добавки, освен ако човек не знае точно какво има в добавката, и каква цел си поставя когато увеличава концентрацията на някои от елементите - евентуално калций, цинк, фосфор, молибден, бор, волфрам и т.н.
Например може среднопепелно масло да се подсили с някои калций, цинк, фосфор за да се доближи към високопепелните, или пък ако е разредено с естери да речем при което е паднала концентрацията на отделните елементи. Може би най-нормалният сценарий е да се слага добавка срещу триене и износване в която има бор, молибден, фосфор и цинк или волфрам, тогава когато в маслото съдържа само ZDDP или ZP, на базата на фосфорно-цинкови съединения. Например при един колега с дизелов мерцедес от руския форум за маслата, добавянето на Ceratec в който има бор и молибден в пълносинтетичното масло Castrol Edge 0W-30, даде отлични резултати или всъщност най-добрите по отношение на изновсването, в сравнение с няколк други реномирани масла които е ползвал. Такива случаи обаче са много, много редки, и никой няма гаранция каква ще е ситуацията с неговия двигател. Обикновено добавките не дават никакъв ефект - поне в 90% от случаите - анализите които съм виждал. Та ако се върнем пак в началото на темата - вместо да си играе човек с добавки е по-добре просто да си вземе хубаво масло в което си има всичко необходимо.
...препоръчвам ти тази тема, както и блога, регистриран съм там повече от 10 години:
а ето и линка:
https://bmwservice.livejournal.com/266334.html
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да, този блог е доста интересен.. има тестове на повечето популярни масла, дори такива с излагане на висока температура и се вижда как се държат маслата при 400 градуса..
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vanko242 написа:...препоръчвам ти тази тема, както и блога, регистриран съм там повече от 10 години:
а ето и линка:
https://bmwservice.livejournal.com/266334.html
Блогът го знам, когато започнах да се интересувам от масла, първо попаднах на него, дори се подведох при началните покупки по писанията там. Авторът му Сергей Смирнов, е известен с прякора Прожаркин, с който той се е сдобил заради специфичен експеримент(прожарка или печене на български) използван от него, при който маслото се загрява в колба до висока тепература, до пълното му изпарение, и след което според отстатъците от него се правят опити да се гадае колко качествено е то. За въпросното лице и съответно широко използвания и пропагандиран от него експеримент, както и за неговите последователи, на руския форум за маслата oil-club.ru мнението е отрицателно, какви са причините не искам да обяснявам.
Относно въпросната статия - в нея се разглежда някакъв съвсем екстремален случай, който няма как да се случи при поне 95% от колегите тук, най-малкото защото са малко хората с подобни двигатели. Той доказва единствено, че добавките срещу триене все пак работят, което е нормално и очаквано, никой никога не го е отричал това. Въпросът който съм засегнал в моя постинг е - доколко ефективна и ползотворна е тази работа, според резултатите от анализите на отработените масла и дали изобщо си струва оскъпяването на маслото заради подобни минимални придобивки. Да не говорим, че всяка една неорганична добавка повишава съдържанието на сулфатната пепел и задължително допринася за замърсяването на двигателя, а също оказва и сериозно влияние на работата и състоянието на самото масло, т.е. не трябва в никакъв случай да се прекалява с количеството. Добавките също имат и други отрицателни страни, за които не се говори много, а е добре да се знае за тях.
Вярно е, човекът събира важна информация по различни интересни теми, за което трябва да му се благодари, но трябва да се има едно на ум, когато става въпрос за неговите лични интерпретации и изводи.
Последна промяна zaharia на 06 Май 2020, 21:17, променена общо 2 пъти
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Муахахааа.. абе хора, не вярвайте на 100% на разни блогери, особено руски. Винаги 1 на ум там..
В България има ли независима лаборатория, която да прави анализи?
В България има ли независима лаборатория, която да прави анализи?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Повечето е HC според написаното тук.
Очаквах да е PAO наистина, но карай си с него щом си доволен.
Какво значи да е ПАО наистина? Покажи някое такова масло, дето е само ПАО - за парите, които струва, този Петронас е с едно от най-високите съдържания на ПАО. Има си прилични добавки.Освен всички числа на хартия, колата ми работи като бензинова, а зимата с 20 см. сняг отгоре няма разлика в звука почти при първи старт. Мога да покажа и снимка на свален капак на клапаните. Естествено е да съм доволен - никакъв разход, тих мотор, цена колкото Кастрол 5w40 TD... Какво да търся повече? Минал съм за 9 години с тая кошара през доста масла, понеже карам по 30-40 к на година. По-добро досега не съм намерил в бюджет около 110-120 лева за 7 литра...
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Z3Ro* написа:SpeedyMan написа:Повечето е HC според написаното тук.
Очаквах да е PAO наистина, но карай си с него щом си доволен.
Какво значи да е ПАО наистина? Покажи някое такова масло, дето е само ПАО - за парите, които струва, този Петронас е с едно от най-високите съдържания на ПАО. Има си прилични добавки.Освен всички числа на хартия, колата ми работи като бензинова, а зимата с 20 см. сняг отгоре няма разлика в звука почти при първи старт. Мога да покажа и снимка на свален капак на клапаните. Естествено е да съм доволен - никакъв разход, тих мотор, цена колкото Кастрол 5w40 TD... Какво да търся повече? Минал съм за 9 години с тая кошара през доста масла, понеже карам по 30-40 к на година. По-добро досега не съм намерил в бюджет около 110-120 лева за 7 литра...
Колега, няма какво да се притесняваш. В това масло ПАО-то е поне 30-40%, което ще рече около половината от базата, което е напълно достатъчно. Това масло го наливат в Мерцедес AMG при излизане от завода, също при гаранционното сервизното обслужване, разработено е от италианския отдел на Петронас, който ако не се бъркам е бившия отдел за маслата на Фиат. За смешната цена на която се продава в Германия е перфектно. Аз съм се заредил евентуално за другото лято с Syntium 7000 0W-40 и за зимата с Syntium 7000 DM 0W-30, предстои ми да изпоробвам за пръв път вискозитет 0W-30 в моя двигател. Цената на която го купих беше за 0W-40 - 19€ за туба 4л и при 0W-30 - 26€ за туба 5л. - смешни цени за подобни хубави масла, за 4-5евро на литър се продава обикновено евтиния хидрокрек.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Z3Ro* написа:SpeedyMan написа:Повечето е HC според написаното тук.
Очаквах да е PAO наистина, но карай си с него щом си доволен.
Какво значи да е ПАО наистина? Покажи някое такова масло, дето е само ПАО - за парите, които струва, този Петронас е с едно от най-високите съдържания на ПАО. Има си прилични добавки.Освен всички числа на хартия, колата ми работи като бензинова, а зимата с 20 см. сняг отгоре няма разлика в звука почти при първи старт. Мога да покажа и снимка на свален капак на клапаните. Естествено е да съм доволен - никакъв разход, тих мотор, цена колкото Кастрол 5w40 TD... Какво да търся повече? Минал съм за 9 години с тая кошара през доста масла, понеже карам по 30-40 к на година. По-добро досега не съм намерил в бюджет около 110-120 лева за 7 литра...
Е точно за това иде реч - бих искал да разгледаме масло с PAO поне около 80%, олдскул фул синтетика, без грам хидрокрек, добавени само естери.
Изобщо има ли такова на пазара в момента?
- nikola59
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа: В България има ли независима лаборатория, която да прави анализи?

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Жалко, на времето баща ми беше началник в една транспортна фирма и си имаха лаборатория. При тях се купуваха промишлени количества (варели) с двигателни масла и си имаха входящ контрол. Сега обаче не съществува.
Колкото до руските температурни тестове, открояват се няколко масла:
- нито капка PAO.
- вероятно малко PAO.
- карал съм с такова, когато имах Опел и се държеше прекрасно - добър мазен звук при всички обороти, освен това има одобрение за BMW LL-04. Цената е без конкуренция.

- това мога да го пробвам мисля. Не вярвам да има PAO.

- голям % PAO













- вероятно PAO, за по-спортни цели
- вероятно голям % PAO
- това си има голям % PAO
Колкото до руските температурни тестове, открояват се няколко масла:























Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
С това последното тройката вече 16 години върви.М40В16.Последно мерена компресия е 12.5 на вътрешните цилиндри и 12 на външните.Километрите са над милион вече,но точно колко не ги знам,че таблото е петото като смяна и някой ден наистина трябва да ги събера колко са точно.Колата я взех на 210 000км 2004-та.Производство 92-ра.Ама и хубави мотори се правеха навремето! Глава не е сваляна,картер също.Само кобилиците и са сменени с тези от М43. Разпределителният вал не е пипан.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани