BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ekalchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 798
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Значи като махах клапите на старата ми кола e60 пак разправяха, че нямало разлика но при мен имаше разлика - увеличи се турбо лага и в ниските обороти не работеше двигателя както преди. Това "няма разлика" е много субективно.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
msch написа:Мен, колега никой не ме дои....ekalchev написа:msch написа:Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н.
Нали затова ги направиха пластмасови в N57 за да не чупят мотора. Виж цвета им те са от различен материал който е мек и е изчислено ако паднат в мотора както ставаше при M57 да няма повреди. Как тая пластмаса ще счупи бутало че ми е много интересно. Някой май те дои в тоя сервиз.On the N57 engine the removal of the flaps is unnecessary and a complete waste of time.
It was the screws that came loose on the M engines, and were sucked in.
There are no screws on the N design, and even if the housing around the swirl flap was cracked, there was nowhere for it to go, and the long spindle keeps the flaps in place.
Carbon buildup is the issue with these engines, especially if they are used a lot for short trips. Petrols are better for this type of driving.
Когато взех колата имаше теч на масло от капака на клапаните. Когато го сменяхме, свалихме и колектора за да изчистим тая гняс. По съвет на момчетата, които работят там махнахме само вихровите клапи.
Колата няма промяна, към добро или лошо. Казаха, че и при тия мотори падат самите вихрови клапи, оста не се чупила вече.
От тогава за година и няколко месеца при тях видях две коли и двете с N57.
Със оплаквания за загуба на мощност и други съпътстващи симптоми.
След като извадиха всмукателния колектор и на двата мотора липсваше по една клапа.
Сега, ти ми кажи къде са клапите и защо след сваляне на главата, буталото през което са минали частите от клапата е като блъскано с чук. На места имаше вградена пластмаса в самото бутало.
Ще се опитам да изровя снимки....
На единия мотор и малката турбина ходи на ремонт, перката беше окривена от частиците ......
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
Еми просто не ти вярвам - при Ацалов съм виждал поне 30 свалени колектора ако не и повече всички за почистване и просто е невъзможно да падне клапа. Чистил съм си моя колектор на един приятел на N47 F30 и сваляхме на един друг на Ф01, всички са едни и същи с разликата, че на N47 можеш да ги смениш без да сменяш колектора за смешни пари и не си заслужава чистенето.
П.с. клапите не са пластмасови, на пипане са студени та не знам каква сплав са, но не са поликарбонат чегъртал съм ги с отвертка

Дори и да падне цялото обкръжение да се напука и отиде навътре самата клапа, няма къде да отиде тя си е на оста.
Последна промяна Taruno на 04 Май 2020, 17:39, променена общо 1 път
- msch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
На моята кола махнахме само клапите. След почистването на колектора, така и така беше разглобено всичко, върнахме оста на мястото и. Моторчето и всички лостчета за задвижване на оста също са си на мястото. Моторчето е закачено, за да не дава грешка. Все още не съм ходил при човека, които ще ми оправи софтуеъра. В момента нямам проблеми с колебания в оборотите на празен ход, както и турбо лаг, както описа колегата. Минал съм към 15К км така, аз нямам негативни усещания. Мотора работи перфектно, нямам и записани грешки до момента.grkv написа:msch написа:По съвет на момчетата, които работят там махнахме само вихровите клапи.
Колата няма промяна, към добро или лошо.
Могат ли просто да се махнат ей така, без да се купуват разни комплекти за запушване и т.н. като при по-старите мотори? Притиснат съм от време за жалост.
Уточнението, че няма промяна към добро или към лошо като поведение на мотора спрямо работещи клапи е полезна, благодаря.
Преди да изчистим колектора имаше тресене на празен ход само при студен мотор в рамките на 10-15 сек., като продължителността зависеше от това колко е студено навън.
Има кит, които се продава за запушване на отвора за оста. По-късно мога да го изровя, че сега пиша от телефон и не ми е удобно.
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
- msch
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 1.05.2017
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Съгласен съм с теб. Аз не убеждавам никого за това кое би било добре за неговия мотор. Само споделих това, което съм видял с очите си! Технически грамотен съм и не съм тук във форума, за да търся внимание или да пиша небивалици. Аз също не вярвах... Самите клапи не знам от какъв материал са изработени. Пазя си стария капак на клапаните, както и вихровите клапи в един кашон и утре ще ги погледна.Taruno написа:msch написа:Мен, колега никой не ме дои....ekalchev написа:msch написа:Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н.
Нали затова ги направиха пластмасови в N57 за да не чупят мотора. Виж цвета им те са от различен материал който е мек и е изчислено ако паднат в мотора както ставаше при M57 да няма повреди. Как тая пластмаса ще счупи бутало че ми е много интересно. Някой май те дои в тоя сервиз.On the N57 engine the removal of the flaps is unnecessary and a complete waste of time.
It was the screws that came loose on the M engines, and were sucked in.
There are no screws on the N design, and even if the housing around the swirl flap was cracked, there was nowhere for it to go, and the long spindle keeps the flaps in place.
Carbon buildup is the issue with these engines, especially if they are used a lot for short trips. Petrols are better for this type of driving.
Когато взех колата имаше теч на масло от капака на клапаните. Когато го сменяхме, свалихме и колектора за да изчистим тая гняс. По съвет на момчетата, които работят там махнахме само вихровите клапи.
Колата няма промяна, към добро или лошо. Казаха, че и при тия мотори падат самите вихрови клапи, оста не се чупила вече.
От тогава за година и няколко месеца при тях видях две коли и двете с N57.
Със оплаквания за загуба на мощност и други съпътстващи симптоми.
След като извадиха всмукателния колектор и на двата мотора липсваше по една клапа.
Сега, ти ми кажи къде са клапите и защо след сваляне на главата, буталото през което са минали частите от клапата е като блъскано с чук. На места имаше вградена пластмаса в самото бутало.
Ще се опитам да изровя снимки....
На единия мотор и малката турбина ходи на ремонт, перката беше окривена от частиците ......
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
Еми просто не ти вярвам - при Ацалов съм виждал поне 30 свалени колектора ако не и повече всички за почистване и просто е невъзможно да падне клапа. Чистил съм си моя колектор на един приятел на N47 F30 и сваляхме на един друг на Ф01, всички са едни и същи с разликата, че на N47 можеш да ги смениш без да сменяш колектора за смешни пари и не си заслужава чистенето.
П.с. клапите не са пластмасов, на пипане са студени та не знам каква сплав са, но не са поликарбонат чегъртал съм ги с отвертка![]()
Дори и да падне цялото обкръжение да се напука и отиде навътре самата клапа, няма къде да отиде тя си е на оста.
Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk
- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: Смяна на волан с такъв от фейс
Мерси, колеги.
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
- equipment
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 m550d xdrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Когато моят колектор беше за чистене, клапите бяха останали на затворено положение. Колата при първо палене за деня тресеше за 20-30 секунди и вкарваше в купето миризма на изгоряла нафта. Набираше до 100 за 9 сек.вместо за 6 сек... А при натискане педала до долу, отзад излизаха чернилки,а съм с ДПФ. Това бяха поне при мен симптомите. За 100 лв ми изчистиха перфектно колектора и вече 20 000 км.няма никакви проблеми 

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Симптомите ми са същите, макар и далеч по-слаби. При мен е чистено, но това не пречи клапите да са останали затворени.
По всичко личи това да ми е драмата. Ако трябваше да се проверява пак всичко наново за грешно зацепване на вериги, дюзи пак по стендове и т.н. свят ми се завива...
Ще докладвам края на седмицата, че и ремап предстои, но нека първо в стоков вид я подкараме като хората...
По всичко личи това да ми е драмата. Ако трябваше да се проверява пак всичко наново за грешно зацепване на вериги, дюзи пак по стендове и т.н. свят ми се завива...
Ще докладвам края на седмицата, че и ремап предстои, но нека първо в стоков вид я подкараме като хората...
- equipment
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 m550d xdrive
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Забравих най-важното да кажа -моторчето, което движи клапите ..то се беше прецакало, не работеше и затова те останали на затворено положение. Та виж и ти това моторче при теб да не прави парчета : )
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
grkv написа:Здравейте,
започвам с това, че колата е ф01 2009г, но в случая едва ли има значение.
От два дни насам чувам на произволни интервали писукане докато карам.
Писука както по три пъти в минута, така и по веднъж на час. Както и с магистрална скорост, така и с колата на място. Не мога да хвана някаква зависимост. По екраните не свети нищо при въпросното писукване. Развързах блутуута на телефона, отново писуква.
Идеи?
Мистерията е разкрита, макар и отчасти.
Днес идвах до София с една хондичка и чух същия звук, но не от тонколоните на колата а от телефона.
Работеше само приложението Waze.
Странното е, че в БМВ-то, когато Waze си се обажда за камера, струпване или каквото и събитие да предстои на пътя си се чува от самия телефон, не през медията на колата. Да, блутуута е вързан, но той е само за разговори, колата няма аудио стрийминг, та ми е още по-странно.
Убеден съм също, че съм го чувал и на ''развързан'' блутуут... тази част ми е малко мътна, но при положение, че днес чух абсолютно същите звуци от телефона в Хонда на 15 години, нещата са ясни.
П.С. Отключих си телефона и започнах да гледам - карайки по пътя събирам някакви точки и картинки...

- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Волан от ф30 на ф10
Колеги, преди време питах за волан от ф10 фейс дали става на ф10 преди феис. Обаче ми изпадна от ф30, и продавача каза че нещо се преправяло за да стане. Знаете ли за какво става въпрос?
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
Re: Волан от ф30 на ф10
danzel-jtd написа:Колеги, преди време питах за волан от ф10 фейс дали става на ф10 преди феис. Обаче ми изпадна от ф30, и продавача каза че нещо се преправяло за да стане. Знаете ли за какво става въпрос?
Не става. Диаметърът при шлиците е по-малък на волана от Ф30.
- danzel-jtd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 16.06.2012
- Кара: Audi 1.9 tdi;BMW e46 320da 12.2002
Re: Волан от ф30 на ф10
Значи да си търся само от ф10.Трудно е да си намеря с всички екстри и за това си мислех че от ф30 ще стане понеже ми изглеждат еднакви
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Обещах да докладвам как са се развили нещата - положително!
Премахнахме клапите изцяло и колата се промени коренно! При мен просто не работеха и си стояха в някаква позиция полу-затворена.
Преди, на студена леко изпушваше бяло и тресеше 3-5-10 секунди, в зависимост от външната температура, като стопли не пушеше беличко но винаги паленето беше със секунда две въртене и тогава запалване. Въпреки, че дюзите са рециклирани си бях предвидил нов стенд за идната седмица, да провери и друг сервиз. Не съм правил връзката клапи - палене. И все още не правя връзката, но фактите са такива.
В момента на студено не пуши въобще, пали гладко и най-вече пали с натискането на бутона отведнъж!
От към вървене, в ниските разлика няма от преди, във високите колата се изтрелва. Нищо общо с преди.
От към пушене - изпушва едно кълбенце между 3к и 3.3-4к оборота, преди и след това си е чисто, както трябва да бъде.
Пояснявам, че колата е 3.0д с една турбина, доколкото четох проблемите с невървеж се появават при колите с две турбини.
Предстои ремап, ще докладвам и след него, но за сега впечатленията ми са повече от положителни. Да се има предвид, че колата ми беше спъната и ''болна'', разликата между стокова в добро здраве и такава с премахнати клапи би била много по-малка.
Премахнахме клапите изцяло и колата се промени коренно! При мен просто не работеха и си стояха в някаква позиция полу-затворена.
Преди, на студена леко изпушваше бяло и тресеше 3-5-10 секунди, в зависимост от външната температура, като стопли не пушеше беличко но винаги паленето беше със секунда две въртене и тогава запалване. Въпреки, че дюзите са рециклирани си бях предвидил нов стенд за идната седмица, да провери и друг сервиз. Не съм правил връзката клапи - палене. И все още не правя връзката, но фактите са такива.
В момента на студено не пуши въобще, пали гладко и най-вече пали с натискането на бутона отведнъж!
От към вървене, в ниските разлика няма от преди, във високите колата се изтрелва. Нищо общо с преди.
От към пушене - изпушва едно кълбенце между 3к и 3.3-4к оборота, преди и след това си е чисто, както трябва да бъде.
Пояснявам, че колата е 3.0д с една турбина, доколкото четох проблемите с невървеж се появават при колите с две турбини.
Предстои ремап, ще докладвам и след него, но за сега впечатленията ми са повече от положителни. Да се има предвид, че колата ми беше спъната и ''болна'', разликата между стокова в добро здраве и такава с премахнати клапи би била много по-малка.
- A.Ivanov 81
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 9.02.2020
- Пол: Мъж
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
Здравейте. Интересува ме как се извършва коректна смяна на горивен филтър?Опасявам се помпата за високо налягане да не остане на сухо, докато се напълни новия филтър. При последната смяна майстора сложи филтъра и въртя на стартер, докато колата запали. Това ли е правилния начин за смяна? Става въпрос за 3.0д 245.кс
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4176
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов
A.Ivanov 81 написа:Здравейте. Интересува ме как се извършва коректна смяна на горивен филтър?Опасявам се помпата за високо налягане да не остане на сухо, докато се напълни новия филтър. При последната смяна майстора сложи филтъра и въртя на стартер, докато колата запали. Това ли е правилния начин за смяна? Става въпрос за 3.0д 245.кс
Тя все пак е работила и в буталцата и има гориво, така че не е проблем. Обикновенно се дава няколко пъти на контакт и тогава въртиш и пали.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани