BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отговори

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 29.06.2013
Пол: Мъж

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от g_mihov » 03 Май 2020, 19:06

g_mihov написа:Здравейте, колеги, от два дни имам проблем с отварянето на багажника на F11 12/2011г 520д.Вчера опитах да го отворя, но не успях. Не се отваря нито от дистанционното нито от бутона на капака, нито отвътре бутона. Чува се някакво леко цъкане като натиснеш копчето. Моля, ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да ми даде съвет къде да търся причината. Предварително благодаря.

Въпроса е решен.Капачето на бутона за отваряне,част от която е гумена се е сцепила,а тя натиска лостчето,което задейства отварянето. Подложих две малки гумички и всичко заспа. :lol: :lol: :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 9:18

Какви са симптомите на некоректно работещи вихрови клапи?
Колата не записва грешки, но при натискане пуши доста черно и гори повече от нормалното за модела.
Как могат да се изолират, премахнат? До какви последствия би довело това? Ако се оставят постоянно отворени?
Моторът е Н57, 245к.с.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от ekalchev » 04 Май 2020, 9:27

Има тест "swirl flaps" който може да се пусне с диагностичен софтуер да се провери дали работят клапите, един колега беше сложил снимка от теста в друга тема. Това ще ти даде най-добра картина дали клапите са ти проблема, защото може да разбереш дали има нагар по тях и дали се затварят добре.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 9:40

Колега беше писал, че при него всичко си е излизало, но като отворили лостчето било счупено и реално колата си е мислила, че всичко е 6.
При мен лостчето беше откачено, когато колата дойде, грешки нямаше, закачихме го, грешки пак няма, но предвид, че по колата са правени доста неща от тогава не знам дали проблемът не е в тези клапи, та искам да имам план, като отворим в края на седмицата какво да направим преди да затворим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Taruno » 04 Май 2020, 10:20

grkv написа:Колега беше писал, че при него всичко си е излизало, но като отворили лостчето било счупено и реално колата си е мислила, че всичко е 6.
При мен лостчето беше откачено, когато колата дойде, грешки нямаше, закачихме го, грешки пак няма, но предвид, че по колата са правени доста неща от тогава не знам дали проблемът не е в тези клапи, та искам да имам план, като отворим в края на седмицата какво да направим преди да затворим.


Сваляте и гледате - на супер много се чупят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 10:24

Отново, чисто теоретично, ако не работят - без значение дали от лостче или моторче, как става изолирането и до какво води като последствия след това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Taruno » 04 Май 2020, 10:44

grkv написа:Отново, чисто теоретично, ако не работят - без значение дали от лостче или моторче, как става изолирането и до какво води като последствия след това?


Не ги изолирайте - 1во риск от падане НЯМА, второ ползи няма, и двата проблема са с много евтини решения.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от msch » 04 Май 2020, 10:48

Taruno написа:
grkv написа:Отново, чисто теоретично, ако не работят - без значение дали от лостче или моторче, как става изолирането и до какво води като последствия след това?


Не ги изолирайте - 1во риск от падане НЯМА, второ ползи няма, и двата проблема са с много евтини решения.
Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н. Все ремонт 4-5-6 К лева. Аз моите ги махнах още като взех колата, само още не съм ходил да ги изолират софтуерно. Сега ми дойде кита за EGR delete и тогава ще правя процедурата.

Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от Taruno » 04 Май 2020, 11:03

msch написа:
Taruno написа:
grkv написа:Отново, чисто теоретично, ако не работят - без значение дали от лостче или моторче, как става изолирането и до какво води като последствия след това?


Не ги изолирайте - 1во риск от падане НЯМА, второ ползи няма, и двата проблема са с много евтини решения.
Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н. Все ремонт 4-5-6 К лева. Аз моите ги махнах още като взех колата, само още не съм ходил да ги изолират софтуерно. Сега ми дойде кита за EGR delete и тогава ще правя процедурата.

Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk


Искам снимки - това да не ти е M57, тук клапите са на огромна дебела ос, която минава през ЦЕНТЪРА им и няма нито как да се счупи оста нито клапите. Почнахме да си говорим много слабо вероятни работи да не кажа тежка дума ама направо измислени. Свали си колектора виж метода на захващане и ще разбереш защо няма как да падне.

Направо ето снимка на моя, след почистване. Клапите ако искаш да ги премахнеш напълно трябва да се извади цялата ос иначе няма как да ги махнеш, а те са метални с дупка през тях и подсилване около оста БЕЗ захващане, както бяха на M сериите двигатели.

https://www.youtube.com/watch?v=Q2ejm-D-IDQ
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от ekalchev » 04 Май 2020, 11:36

msch написа:Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н.

Нали затова ги направиха пластмасови в N57 за да не чупят мотора. Виж цвета им те са от различен материал който е мек и е изчислено ако паднат в мотора както ставаше при M57 да няма повреди. Как тая пластмаса ще счупи бутало че ми е много интересно. Някой май те дои в тоя сервиз.

On the N57 engine the removal of the flaps is unnecessary and a complete waste of time.
It was the screws that came loose on the M engines, and were sucked in.
There are no screws on the N design, and even if the housing around the swirl flap was cracked, there was nowhere for it to go, and the long spindle keeps the flaps in place.
Carbon buildup is the issue with these engines, especially if they are used a lot for short trips. Petrols are better for this type of driving.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 11:47

Какви са симптомите ако клапите са останали затворени и съответно ако са останали отворени?

До момента по колата са правени:
Дюзи - 6 броя рециклирани
Вериги - сменени със всичко прилежащо към тях
ДПФ - премахнат и спрян софтуерно
ЕГР - затапен физически и спрян софтуерно (отпушен, запушен - разлика няма от гледна точка на пушенето)
Турбина - мерена многократно, дава перфектно налягане, та и бууст лийк няма.
Колектора е чистен преди хиляда километра.
На таблото не свети нищо лошо, не се записват грешки свързани с двигател. Общо взето колата си мисли, че всичко й е наред.

При равномерна газ се държи нормално, в градски условия също, разхода й в града е около 8, тоест всичко ОК.
При настъпване обаче пуши като локомотив от около 2к оборота до червено без промяна в пушенето, тоест не изчиства, както би трябвало. Съответно и гори повече - при поддържане 130-140 - около 9-10/100, което е много за модела. Просто виждам в огледалото как нафтата излиза под формата на черен тунел при магистрални скорости.
Говорим за Ф01, но едва ли има значение купето, моторът е н57, 245к.с.

Къде да търся проблема, предвид извършените по-горе неща?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 798
Регистриран на: 9.12.2019
Местоположение: София
Кара: 2016 m550d

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от ekalchev » 04 Май 2020, 11:50

Еми ти си махнал DPF-a, EGR-a и се чудиш защо пуши черно? Нали те затова са там точно да не пуши черно :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 12:03

На всички коли, които съм имал съм махал ДПФ-а с изключване софтуерно, знам как трябва да пуши дизел без ДПФ, когато всичко му е наред - в пика на торка изпушва черно и изчиства, продължителност в зависимост от качването на оборотите.
В случая не е така не само като пушене по целия диапазон на работните обороти а и чисто като обем пушек говорим за х3 на нормалното, разбирай виждам къде съм минал на предния завой.
Насочвам се към богата смес, тоест, твърде много нафта спрямо подадения въздух. В същото време турбината на живи данни (аз карам, този до мене гледа лаптопа) дава перфектни показания, значи нещо посредата притваря въздуха. Нещото посредата са тези клапи, или?
Пак казвам, това са мои доста голи съждения и съм отворен към всякаква критика, съвети и насоки къде да търся проблема.

Едит: Четох по разни форуми, че въпросните swirl flaps се отварят постепенно с оборотите на двигателя, като при 2к оборота трябва вече да са напълно отворени, ако при мен са затворени това би обяснило нормалната работа в градски условия и пушенето от богата смес при натискане. Отново, по-запознатите да се включват, ако нещо някъде бъркам като размишления. За жалост колата ще е на майстор чак в края на седмицата и уикенда евентуално ще мога да докладвам някакъв резултат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 111
Регистриран на: 1.05.2017
Местоположение: Варна
Детайли за колата: '12 BMW F11 535d xDrive

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от msch » 04 Май 2020, 13:24

ekalchev написа:
msch написа:Риск от падане има и то доста голям. В сервиза където ми поддържат колата за една година, вече два мотора N57 със счупени по една клапа и от там помляно бутало, малка турбина и т.н.

Нали затова ги направиха пластмасови в N57 за да не чупят мотора. Виж цвета им те са от различен материал който е мек и е изчислено ако паднат в мотора както ставаше при M57 да няма повреди. Как тая пластмаса ще счупи бутало че ми е много интересно. Някой май те дои в тоя сервиз.

On the N57 engine the removal of the flaps is unnecessary and a complete waste of time.
It was the screws that came loose on the M engines, and were sucked in.
There are no screws on the N design, and even if the housing around the swirl flap was cracked, there was nowhere for it to go, and the long spindle keeps the flaps in place.
Carbon buildup is the issue with these engines, especially if they are used a lot for short trips. Petrols are better for this type of driving.
Мен, колега никой не ме дои....
Когато взех колата имаше теч на масло от капака на клапаните. Когато го сменяхме, свалихме и колектора за да изчистим тая гняс. По съвет на момчетата, които работят там махнахме само вихровите клапи.
Колата няма промяна, към добро или лошо. Казаха, че и при тия мотори падат самите вихрови клапи, оста не се чупила вече.

От тогава за година и няколко месеца при тях видях две коли и двете с N57.
Със оплаквания за загуба на мощност и други съпътстващи симптоми.
След като извадиха всмукателния колектор и на двата мотора липсваше по една клапа.
Сега, ти ми кажи къде са клапите и защо след сваляне на главата, буталото през което са минали частите от клапата е като блъскано с чук. На места имаше вградена пластмаса в самото бутало.
Ще се опитам да изровя снимки....
На единия мотор и малката турбина ходи на ремонт, перката беше окривена от частиците ......



Sent from my MI NOTE Pro using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: BMW F10/F11 - мнения за начинаещи, бързи въпроси и отгов

Мнение от grkv » 04 Май 2020, 14:01

msch написа:По съвет на момчетата, които работят там махнахме само вихровите клапи.
Колата няма промяна, към добро или лошо.


Могат ли просто да се махнат ей така, без да се купуват разни комплекти за запушване и т.н. като при по-старите мотори? Притиснат съм от време за жалост.
Уточнението, че няма промяна към добро или към лошо като поведение на мотора спрямо работещи клапи е полезна, благодаря.

ПредишнаСледваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook