въпрос за дюзи
Модератор: bum_bum
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
въпрос за дюзи
значи в темата за М10 с турбо, говорихме, че дюзите трябва да са 300++ кубика, обаче имам питане. Кое е по-добре, един ред дузи на 300кубика или 2 реда на 150? Щото 4бр на 300++, ще намера по-трудно, откокото 8 на 150-160 примерно
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: въпрос за дюзи
sonny написа:значи в темата за М10 с турбо, говорихме, че дюзите трябва да са 300++ кубика, обаче имам питане. Кое е по-добре, един ред дузи на 300кубика или 2 реда на 150? Щото 4бр на 300++, ще намера по-трудно, откокото 8 на 150-160 примерно
ако успееш да ги инсталираш читаво и да ги управляваш коректно става номера с двата реда
ама ако питаш мен и опита ми до тука с ис-а се оказва че до 300-400 коня не ти трябват два реда и си е по-добре едни по богати макар и да ги намериш по трудно втора ръка или да сабираш пари за чисто нови от по 160лв бройката в проспийд например http://prospeed.bg/tuning_product.php?c=3202&s=3786
re
А има ли дюзи с едни същи кубици а с различни параметри оказващи влияние на впръскването или електрониката?!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
Re: re
NESH написа:А има ли дюзи с едни същи кубици а с различни параметри оказващи влияние на впръскването или електрониката?!
Имат разлика в типа на формата и начина на закрепване към смукателния колектор и горивната рейка в Европа основно се изпозват Bosch style.
Те пък от своя страна се разделят на високомни със съпротивление на бобинките 12-16 ома като на БМВ ,МБ, Ауди и на
нискоомни като при италиянките ланчия ,алфа и др 2-4 ома
та те може да са с едни и същи кубици но като се поствят да кажем нискоомни дюзи от интеграле 310кубикови на бмв например което фабрично е за високоомни дюзи веднага сработва защитата на ецу-то и двигателя не работи коректно или изобщо не може да запали а в крайна сметка може да изгори някой от драйверите
освен кубици съпротивление и тип има значение и формата на рапръсквача има едноточкови 2то4кови 3 и 4 то4кови разпръсквачи
има значение също и работното налягане на дюзите пове4ето са за 2,5-4,5 бара по сравнителните таблици таблици за инжектори ги сравняват най-често при 3 бара налягане на горивото
има и такива с доста по-високо работно налягане аз скоро разбрах за тях от един приятел в един друг форум на по 30 и пове4е бара но ве4е незнам къде ги позват ф1 ли тук немога да кажа някой ако иска да допълни нещо

Последна промяна ludiagsm на 22 Яну 2007, 21:14, променена общо 1 път
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Aко сложиш достатъчно богати основни дюзи има голям шанс ЕКУ-то да не успее да се справи с смесите на рпазен ход, просто защото големите инжектори не могат да пръскат толлкова малко (тва образно казано, ако държиш мога да обясня и по технически
, та за това го има решението с 2ата реда в някой случй е по удачна, за справка форд косфорд (за бога) излиза от завода с два реда 




R.I.P Landikar
sonny написа:добро разяснение. Но вс пак, какви са +/- на двата реда и на единия ред. Става ясно, че ако се намерят многокубикови, никой няма да се занимава с глупости да прави два реда, но има ли + двата реда?
Има много плюсове, но както каза ти лудия за разни разумни сетъпи (до около 150-180кс/л) е малко излишна работа, освен ако не държиш да си много фешън.
Втория ред дава някои предимства като стабилен празен ход при огромни дюзи, както и много по-еднородна горивна смес от втория ред при много високи обороти. Другото всичко са усложнения.
А дали е така ...
Re: re
ludiagsm написа: има значение и формата на рапръсквача има едноточкови 2то4кови 3 и 4 то4кови разпръсквачи
Точно затова питах как формата и броя на разпръсквачите деиства на сместа ? Във всички случай ли по-големия брой я прави по хомогенна или се подбират според комбинацията клапани- форма на камерата?
- AlibiTu
- ентусиаст
-
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Ако търсиш дюзи имам едни 250цц при 3 бар, 6 броя от ФВ ВР6 ... 

Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
sonny написа:Цено, искам да ти вида технологичното разяснение![]()
Значи, ще обясня нещата принципно, не гарантирам точност в мерките.
Да започнем с това как работи дюзата за да мога след това да обясня и другото. Т.н "дюза" предтавлява елктромагните клапан. Неговото отваряне дава възможност преминаването на безнин.
Нахвърлях една много примитивна, принципна схема на работата на един инжектор

На схемата се вижда:
- входа за пълнене на дюзата с бензин.
- електромагнитен клапан
- разпръсквач
На тази схема електромагнитния клапан не е сработил и вюзата е "затворена". Когато обаче на електромагните се подаде импулс (от ЕКУ-то или друга електроника) се надлюдава следното :

Eлектромагхнита е отворил разпръсквача и горивото преминава през дюзата под налягането което е направило бензиновата помпа. Затова и дебита на дюзите се смята/дава под определено наляга, защото една дюза с даден отвор под едно налагане ще има един дебит, при по гомянало налагане по голям дебит и така.
Та въпросната дюза е отворена и бензина е потекъл.
Въпроса е защо не може да ползваме голям инжектор за да подаваме малки количества бензин - за празен ход например. Ами гледайки схемата си представете, че за да имам 500цц инжектор то той трябва да има достаъчно голям отвор при разпръскавача за да има този дебит. Сега обаче на нас ни трябва много по малък дебит. Както знаем от други теми (справка темата на Алекс не помня обаче в кой форум) всяка дюза си има минимално време за реакция, т.е времето необходимо за да се отвори инжектора, и времето за да се затоври. Тази величина е приблизетелно еднаква за повечето инжектори. Значи ако кажем, че ще за празния ход са ни е необходими минимално товаряне на ижектора, то при 190цц инжектор това време ще е предостатъчно да подаде необходимото гориво, но какво става при 500 цц ? Взимаме предвид минималното време за един цикъл (отваряне/затваряне) и следва, че при същото налягане този инжектор ще подаде доста по гояламо количество гориво, с което ще се вложи сътоношението въздух / бензин и от там и стабилния празен ход на двигателя. По принцип ако на един двигател работи стандартно с 190цц дюзи, и те бъдат подменени с 250 цц, то ЕКУ-то пак ще успява да догоди що годе нормален празен ход, регулирайки работата на дюзите, като взима предвид показанията на ламбда сондата и намалява подавниете импулси към инжекторите. Това обаче не важи с случая когато пдоменим 190цц инжектори с 550цц.


R.I.P Landikar
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Двата реда са по-трудни само от към техническо изпълнение...
аз за друг - не се сещам,
много дълго време бях само с един ред и както каза лудия до нормални граници става....НО има шанс да не можеш да ги уравляваш коректно...зависи с каква електроника ще си...
аз на мойта кола дюзи над 380сс просто се удавях у бензин
Затова мой съвет е първо да решиш до къде ще работиш колата...
ако е в разумни граници...с един ред само,
ако търсиш макс - или огромни и сериозен стандалоун или два реда
аз за друг - не се сещам,
много дълго време бях само с един ред и както каза лудия до нормални граници става....НО има шанс да не можеш да ги уравляваш коректно...зависи с каква електроника ще си...
аз на мойта кола дюзи над 380сс просто се удавях у бензин

Затова мой съвет е първо да решиш до къде ще работиш колата...
ако е в разумни граници...с един ред само,
ако търсиш макс - или огромни и сериозен стандалоун или два реда

- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Няма да се прави драгстер мисля че 1 ред са достатъчни 

Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани