Какво масло да избера??
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Значи по SAE -Society of Automotive Engineers, което ще рече сдружение на автомобилните инженери, вискозитета на маслото се мери при 0 градуса по Фаренхайт - -17.8 градуса Целзий и при 210 градуса фаренхайт - 98.9 градуса по Целзий . Маслото се изпитва като се довежда до една от двете температури и се оставя да изтича през специално калибриран отвор и се отчита времето за което изтича определено количество. Колкото по-бързо изтече ( по-рядко е маслото ) толкова по-малко е числото в неговото означение. Масло 10W40 примерно e 2 пъти по-гъсто при -18 градуса от 5W40 и със същия вискозитет при 99 градуса. Това е в общи линии.
- Dido_stz
- ботокс ефект
-
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
а кое масло е за предпочитане - по-гъстото или по-рядкото? И какво да е полу-синтетика или пълна синтетика



the project is ready....




- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Според мен ако ти е читав мотора и не мислиш да гониш времена за обиколки слагай 10W40 полусинтетика. Аз си сипах такова на БМВ наливно от ВАРИ и е по 10лв литъра някъде. По принцип за зимата е добра идея ако ти е много запазен двигателя да караш и 5W40, но то като гледам и каква зима е тая година ....
- Enslaving_Lecher
- ентусиаст
-
- Мнения: 937
- Регистриран на: 28.04.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E83 LCI, Е60
- Мечтае да кара: BmW F06 M
Извинявам се, че ще питам и аз нещо, но да не пускам сходна тема
Доста неща ми се изясниха и на мен, но не разбрах кое какво е и какви са разликите между полу-, пълна синтетика и минерално масло? И кое е най-добро? Аз в момента съм с Lemforder 10w40, какво ви е мнението за него?

- Dido_stz
- ботокс ефект
-
- Мнения: 882
- Регистриран на: 5.12.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: черна сянка
- Мечтае да кара: още по-черна сянка
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
Enslaving_Lecher написа:Извинявам се, че ще питам и аз нещо, но да не пускам сходна темаДоста неща ми се изясниха и на мен, но не разбрах кое какво е и какви са разликите между полу-, пълна синтетика и минерално масло? И кое е най-добро? Аз в момента съм с Lemforder 10w40, какво ви е мнението за него?
колкото повече км ти е колата е по добре да се слага по гъсто масло 15W40 или 15W50 например над 200000км
- Andronoff
- триногата
-
- Мнения: 2001
- Регистриран на: 10.01.2007
- Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
- Пол: Мъж
Dido_stz, днес сменях масло, филтри и ми направиха диагностика на едно място в Стара Загора (няма да кажа къде, за да не прозвучи като реклама) , останах доволен и платих 70 лева (е, маслото и филтрите бяха от мен:)) Сложих Шел Хеликс Плюс , а трите филтъра си ги купих пак от града от един магазин и платих 45 лева за тях...
Колеги и аз ще си изкажа мнението при все че си изкарвам хляба с продажба на масла.От седмица и половина карам БМВ и останах много учуден колко малко марки масла имат одобряващ сертификат от производителя БМВ.Както един от колегите по-горе писа на кожуха на вентилатора има стикер на Кастрол с препоръчваните масла от тях.Моля да забележите ,че никъде няма одобрено масло с вискозитет 10w40 , 15w40 , 15w50 .В тоя ред на мисли има само одобрение на Кастрол формула 10w60 който вече не се произвежда (не и под това име).
Маслата които одобрява производителя са : 0w40 , 5w40 , 5w30 , така че вие си направете извода какво сте наляли вътре.
Друг съвет ,щом сте решили да си купите дадено масло , на самия етикет има спецификация по API , по ACEA и следват одобренията на фирмите.За одобрение на БМВ трябва да търсите един от следните сертификати : BMW LL-98, BMW LL-01 , BMW LL-04.
Това е от мен , ако имате въпроси ,питайте ,колкото можем ще отговаряме.
П.П. Не че имам нещо против Мотул, но смятам че еуфорията около това масло не се дължи на качествата му , а на лансирането му от определн кръг хора.
Маслата които одобрява производителя са : 0w40 , 5w40 , 5w30 , така че вие си направете извода какво сте наляли вътре.
Друг съвет ,щом сте решили да си купите дадено масло , на самия етикет има спецификация по API , по ACEA и следват одобренията на фирмите.За одобрение на БМВ трябва да търсите един от следните сертификати : BMW LL-98, BMW LL-01 , BMW LL-04.
Това е от мен , ако имате въпроси ,питайте ,колкото можем ще отговаряме.
П.П. Не че имам нещо против Мотул, но смятам че еуфорията около това масло не се дължи на качествата му , а на лансирането му от определн кръг хора.

- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Сигурен съм че за моя мотор БМВ препоръчват 10W40 и не ми се вярва тия екзотики да са единствените допустими масла за БМВ.
vitamincpp написа:Сигурен съм че за моя мотор БМВ препоръчват 10W40 и не ми се вярва тия екзотики да са единствените допустими масла за БМВ.
Ами колега виж си стикера при мотора.По каталога си излиза 0w40 , 5w40(за твоята кола) а пък ти си наливай каквото искаш.
Аз просто изразих мнение и посочих какво и къде да се гледа.
Айде със здраве и безаварийно.

- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
ivanko_rs написа:Колеги и аз ще си изкажа мнението при все че си изкарвам хляба с продажба на масла.От седмица и половина карам БМВ и останах много учуден колко малко марки масла имат одобряващ сертификат от производителя БМВ.Както един от колегите по-горе писа на кожуха на вентилатора има стикер на Кастрол с препоръчваните масла от тях.Моля да забележите ,че никъде няма одобрено масло с вискозитет 10w40 , 15w40 , 15w50 .В тоя ред на мисли има само одобрение на Кастрол формула 10w60 който вече не се произвежда (не и под това име).
Маслата които одобрява производителя са : 0w40 , 5w40 , 5w30 , така че вие си направете извода какво сте наляли вътре.
Друг съвет ,щом сте решили да си купите дадено масло , на самия етикет има спецификация по API , по ACEA и следват одобренията на фирмите.За одобрение на БМВ трябва да търсите един от следните сертификати : BMW LL-98, BMW LL-01 , BMW LL-04.
Това е от мен , ако имате въпроси ,питайте ,колкото можем ще отговаряме.
П.П. Не че имам нещо против Мотул, но смятам че еуфорията около това масло не се дължи на качествата му , а на лансирането му от определн кръг хора.
ъъ а защо не попиташ някой който пък се занимава с коли на по 10-тина години, а не чисто нови, колко точно е смисъла от 0w или 5w масла за такъв двигател?
второ, като ги ПРОДАВАШ, ТЕСТВАШ ли ги как се държат и при какви условия доколко си запазват качествата? ходиш по клиенти да им гледаш двигателите и да тестваш маслата след 10 000 км?
понеже имах 1/2 часов разговор с човек от рали отбор, който каза абсолютно противоположно на твоето мнение, и за мен си остава неговия съвет доста по-достоверен от твоя. Ти продаваш масла, и чао, ефекта от тях остава неизвестен за теб. или бъркам?
п.с. и монтьор който има достатъчно добро име, е на мнение че по-скоро 10w40 отколкото 5w40 за една не-нова кола. и двете стават, но това че 10w40 'не е предписано' е тотална глупост
- vitamincpp
- ентусиаст
-
- Мнения: 1198
- Регистриран на: 16.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: e46 330Ci convertible
Ами вървете да ви сменят маслото в Дару или Камор и да видим дали няма да ви кажат че маслото е 10W40 - големи разбирачи. Всичко което е различно от това масло са някакви екзотики общо взето. Всички нагоре са обикновено за по стари и износени двигатели, а надолу за читави мотори работещи при много ниски температури - особено долната стойност. На мен ми казаха че за зимата може да сложа и 5W40 но то като гледам каква е зимата добре че не го направих
А иначе няма лошо и масла по 30лв/л да сложите 0W80
, а това оригиналното масло БМВ дето е 10W40 сигурно го произвеждат по поръчка на БМВ за Дачия 



Мда,и в този форум работите тръгнаха на кавга.
Абе колеги ,аз просто изразих мнение и както сам съм написал по-долу на предишния пост - вие си решавате какво да слагате.
Конкретно към Тош- аз не продавам само масла.Малко или много съм инженер по ДВГ и разбирам доста от някои работи.Това ,че даден рали пилот ти казва какво ставало и какво не,не е лошо.Обаче ти правиш ли сметка че ралиджийките са коли със съвсем по друг начин настроени мотори и съвсем други хлабини.Много ясно че не могат да карат с нормални масла.Пример ти давам с Ескорт Косуърт(описан беше някъде)който е сковани бутала и т.н. и с много големи хлабини на цилиндровата група.Докато не загрее на около 70-80 градуса си е чисто самоубийство да се кара ,защото износването му е огромно.Ако колата ти е настроена(на английски - тунингована) да работи на доста по-високи обороти и т.н. слагаш каквото трябва за да работи,но за стандартен мотор със сток части дори и на 10 години ,който дали се знае или незнае дали бута масло да му се слагат такива масла с вискозитет много различаващ се от предписаните, си е за сметка на собственика.
И пак да напомня ,това си е мое мнение ,не задължавам никой.
П.П. Тош, мислиш ли че нямам повече информация за държането на маслата от клиентите си - сервизите?
П.П.1 В нашия иначе спокоен град се заформи едно мнение към групата на рали пилотите или въобще на състезателите, че това са хора които наистина от нищо не разбират.Няма да казвам кои хора пострадаха от техни "много точни" съвети понеже не искат да се рзгласяват.Но е факт че който иска да си настрои мотора и колата както трябва ,да бяга далече от тях.(давам го просто като информация,моля без коментари ,защото няма да го коментирам)
Абе колеги ,аз просто изразих мнение и както сам съм написал по-долу на предишния пост - вие си решавате какво да слагате.
Конкретно към Тош- аз не продавам само масла.Малко или много съм инженер по ДВГ и разбирам доста от някои работи.Това ,че даден рали пилот ти казва какво ставало и какво не,не е лошо.Обаче ти правиш ли сметка че ралиджийките са коли със съвсем по друг начин настроени мотори и съвсем други хлабини.Много ясно че не могат да карат с нормални масла.Пример ти давам с Ескорт Косуърт(описан беше някъде)който е сковани бутала и т.н. и с много големи хлабини на цилиндровата група.Докато не загрее на около 70-80 градуса си е чисто самоубийство да се кара ,защото износването му е огромно.Ако колата ти е настроена(на английски - тунингована) да работи на доста по-високи обороти и т.н. слагаш каквото трябва за да работи,но за стандартен мотор със сток части дори и на 10 години ,който дали се знае или незнае дали бута масло да му се слагат такива масла с вискозитет много различаващ се от предписаните, си е за сметка на собственика.
И пак да напомня ,това си е мое мнение ,не задължавам никой.
П.П. Тош, мислиш ли че нямам повече информация за държането на маслата от клиентите си - сервизите?
П.П.1 В нашия иначе спокоен град се заформи едно мнение към групата на рали пилотите или въобще на състезателите, че това са хора които наистина от нищо не разбират.Няма да казвам кои хора пострадаха от техни "много точни" съвети понеже не искат да се рзгласяват.Но е факт че който иска да си настрои мотора и колата както трябва ,да бяга далече от тях.(давам го просто като информация,моля без коментари ,защото няма да го коментирам)
30 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани