e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Здравейте колеги,
Надявам се ви хващам в добро здраве, изчиствайки дреболии по вашите автомобили!
Трябва ми малко повече информация от по-запознатите от вас, как точно протича комукиацията ОБД - всички модули по колата.
Проблем: Успявам да се свържа с DME модул и да чета всякакви грешки от там - сонди, датчици валове, темп на мотор, интейк темп и тн., но не успявам да се вържа към никой от модулите по К линията. Открих проблема когато реших да кодирам екстри.. Автомобилът е е46 2002 330и.
Намерих следната диаграма:
Та въпросът ми е, как точно върви комукиацията от ОБД към модулите по К линията и по конкретно, минава ли през километража първо (ОБД - километраж - К линия) или ОБД - x10116 свързващ блок К линия над бушоните - К линия с модули.
https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm
https://www.bmwgm5.com/E46_K-Bus.htm
Отговорът на този въпрос, би ми помогнал в търсенето на проблема - предполагам, че всичко минава през километража първо. Няма да се изненадам да са връщали километража преди да я купя и да са прекъснали някой кабел.. внос.
ПС: Всички модули и светлини, както и всичко по километража работи коректно, освен копчето БЦ на лостчето за мигачите (може би прекъснато кабелче и не мисля, че има връзка с генералния проблем).
Всеки съвет би бил добре дошъл!
Благодаря!
Надявам се ви хващам в добро здраве, изчиствайки дреболии по вашите автомобили!
Трябва ми малко повече информация от по-запознатите от вас, как точно протича комукиацията ОБД - всички модули по колата.
Проблем: Успявам да се свържа с DME модул и да чета всякакви грешки от там - сонди, датчици валове, темп на мотор, интейк темп и тн., но не успявам да се вържа към никой от модулите по К линията. Открих проблема когато реших да кодирам екстри.. Автомобилът е е46 2002 330и.
Намерих следната диаграма:
Та въпросът ми е, как точно върви комукиацията от ОБД към модулите по К линията и по конкретно, минава ли през километража първо (ОБД - километраж - К линия) или ОБД - x10116 свързващ блок К линия над бушоните - К линия с модули.
https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm
https://www.bmwgm5.com/E46_K-Bus.htm
Отговорът на този въпрос, би ми помогнал в търсенето на проблема - предполагам, че всичко минава през километража първо. Няма да се изненадам да са връщали километража преди да я купя и да са прекъснали някой кабел.. внос.
ПС: Всички модули и светлини, както и всичко по километража работи коректно, освен копчето БЦ на лостчето за мигачите (може би прекъснато кабелче и не мисля, че има връзка с генералния проблем).
Всеки съвет би бил добре дошъл!
Благодаря!
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Малко ъпдейт
Ето пиновете на ОБД:
От чуждестранен форум на е39:
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... except-DME
Измерих напрежението на 7 и 8 пин (8 пин е към километраж и други ел. компоненти, както се вижда по-горе на схемата).
Пин 7: 9.8V
Пин 8: 0.6V
Ще трябва да поразглобя малко и да видя окабеляването от пин 8 нататък. При е39 има някакъв разпределител, който се разпада заради влага. Някой запознат с някакви сходни проблеми при е46?
Ето пиновете на ОБД:
От чуждестранен форум на е39:
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... except-DME
Измерих напрежението на 7 и 8 пин (8 пин е към километраж и други ел. компоненти, както се вижда по-горе на схемата).
Пин 7: 9.8V
Пин 8: 0.6V
Ще трябва да поразглобя малко и да видя окабеляването от пин 8 нататък. При е39 има някакъв разпределител, който се разпада заради влага. Някой запознат с някакви сходни проблеми при е46?
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
1. Преди или след фейслифта си ?
- Преди фейса, ОБД буксата в купето е свързана само с мотора. За всички останали модули се ползва кръглата букса отпред при двигателя.
- След фейслифта вече всичко е пренасочено към буксата в купето, а кръглата под капака я няма.
2. Понякога печката (ако имаш) или разни афтърмаркет устройства блокират К шината, поради което всички по нея губят всякаква комуникация. При този случай не работят ел. стъкла, чистачки и други подобни функции, както и се записва грешка (не помня в кой модул) за проблем с комуникацията в К шината. Ако при теб тези неща работят, значи този вариант отпада.
3. За превъртането на километража не се реже нищо, едва ли е от това.
- Преди фейса, ОБД буксата в купето е свързана само с мотора. За всички останали модули се ползва кръглата букса отпред при двигателя.
- След фейслифта вече всичко е пренасочено към буксата в купето, а кръглата под капака я няма.
2. Понякога печката (ако имаш) или разни афтърмаркет устройства блокират К шината, поради което всички по нея губят всякаква комуникация. При този случай не работят ел. стъкла, чистачки и други подобни функции, както и се записва грешка (не помня в кой модул) за проблем с комуникацията в К шината. Ако при теб тези неща работят, значи този вариант отпада.
3. За превъртането на километража не се реже нищо, едва ли е от това.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Здравей Колега,
Мерси за инфото!
Колата е фейслифт. Както вече споменах, всички екстри работят и няма никакви проблеми, както нямам и печка.
Дали може някой с работеща К линия да измери напрежението на Пин 8 (пин 8 и маса на някой болт) при колата на контакт и да сподели, какво напрежение е измерил. Ако се потвърди, че проблемът е във връзката пин 8 - километраж (ако някой изкара над 2.5 волта), просто ще си поиграя да разглобявам в гаража уикенда.
Благодаря предварително!
Мерси за инфото!
Колата е фейслифт. Както вече споменах, всички екстри работят и няма никакви проблеми, както нямам и печка.
Дали може някой с работеща К линия да измери напрежението на Пин 8 (пин 8 и маса на някой болт) при колата на контакт и да сподели, какво напрежение е измерил. Ако се потвърди, че проблемът е във връзката пин 8 - километраж (ако някой изкара над 2.5 волта), просто ще си поиграя да разглобявам в гаража уикенда.
Благодаря предварително!
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 304
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Кабела за диагностика от къде си го вземал? Има ли превключател за укъсяване на 7 и 8 пин? Ако няма на повечето кабели не е укасен и симптомите са същите. Прифейса на 7-ми пин имаш комуникация само с двигател (евентуално и автомат), другите модули са на 8-ми пин.
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
AlonsoBest написа:Кабела за диагностика от къде си го вземал? Има ли превключател за укъсяване на 7 и 8 пин? Ако няма на повечето кабели не е укасен и симптомите са същите. Прифейса на 7-ми пин имаш комуникация само с двигател (евентуално и автомат), другите модули са на 8-ми пин.
Изключваме проблем със софтуер/кабели - изпробвал съм 3 различни кабела, колега с доста опит в отключването на екстри не успя да се свърже с модулите през К линията, както и в КБДремап при премахване на сонди се потвърди проблемът с К-линията.
Проблемът е някъде в кабелите: "Дали може някой с работеща К линия (е46 фейс) да измери напрежението на Пин 8 (пин 8 и маса на някой болт) при колата на контакт и да сподели, какво напрежение е измерил."
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
Какво е напрежението между K-линия (D-TXD1) и маса:
10-12V при липса на активност, пада за част от секундата, когато има активност. Това да стои 2.5V е проблем, така че съвсем правилно си се насочил и като цяло си свършил трудната част от задачата.
Дали комуникацията между ОБД2 буксата и K-BUS модулите се осъществява директно или минава през таблото?
- Минава през таблото, така че си зависим от връзката между:
1. D_TXD1 и таблото; Това тръгва от pin8 на OBD2 буксата и отива в pin25 от черната букса на таблото.
2. Връзката между таблото и K-BUS;
3. Връзката между K-BUS и всеки друг модул, който трябва да е свързан към тази шина.
Относно K-BUS, абсолютно всеки модул (та дори и кабел), който има връзка с K-BUS може да причини проблем и да спре цялата комуникация.
Писал си за разпределител при Е39. Аз не се сещам какво имаш предвид, но ако имаш предвид връзката (съединението) на всички I-BUS кабели или това на всички K-BUS кабели в колата, то при Е46 е по същия начин - има си над жабката "терминал" (една ламаринка), в която са включени 5-6 отделни K-BUS кабела. И ако точно този, който идва от таблото, е прецакан, то цялата K-BUS комуникация щеше да е долу, но тогава щеше да имаш толкова разнообразни проблеми (липса на индикации за мигачи, дълги, аварийн и много, ама много странни неща), че според мен това го изключваме като вариант, засега и се концентрираме върху D-TXD1.
Дано не се окаже, че колата ти е няколко месеца по-стара и има кръгла букса отпред при мотора...
10-12V при липса на активност, пада за част от секундата, когато има активност. Това да стои 2.5V е проблем, така че съвсем правилно си се насочил и като цяло си свършил трудната част от задачата.
Дали комуникацията между ОБД2 буксата и K-BUS модулите се осъществява директно или минава през таблото?
- Минава през таблото, така че си зависим от връзката между:
1. D_TXD1 и таблото; Това тръгва от pin8 на OBD2 буксата и отива в pin25 от черната букса на таблото.
2. Връзката между таблото и K-BUS;
3. Връзката между K-BUS и всеки друг модул, който трябва да е свързан към тази шина.
Относно K-BUS, абсолютно всеки модул (та дори и кабел), който има връзка с K-BUS може да причини проблем и да спре цялата комуникация.
Писал си за разпределител при Е39. Аз не се сещам какво имаш предвид, но ако имаш предвид връзката (съединението) на всички I-BUS кабели или това на всички K-BUS кабели в колата, то при Е46 е по същия начин - има си над жабката "терминал" (една ламаринка), в която са включени 5-6 отделни K-BUS кабела. И ако точно този, който идва от таблото, е прецакан, то цялата K-BUS комуникация щеше да е долу, но тогава щеше да имаш толкова разнообразни проблеми (липса на индикации за мигачи, дълги, аварийн и много, ама много странни неща), че според мен това го изключваме като вариант, засега и се концентрираме върху D-TXD1.
Дано не се окаже, че колата ти е няколко месеца по-стара и има кръгла букса отпред при мотора...
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
PeReZ написа:Какво е напрежението между K-линия (D-TXD1) и маса:
10-12V при липса на активност, пада за част от секундата, когато има активност. Това да стои 2.5V е проблем, така че съвсем правилно си се насочил и като цяло си свършил трудната част от задачата.
Дали комуникацията между ОБД2 буксата и K-BUS модулите се осъществява директно или минава през таблото?
- Минава през таблото, така че си зависим от връзката между:
1. D_TXD1 и таблото; Това тръгва от pin8 на OBD2 буксата и отива в pin25 от черната букса на таблото.
2. Връзката между таблото и K-BUS;
3. Връзката между K-BUS и всеки друг модул, който трябва да е свързан към тази шина.
Относно K-BUS, абсолютно всеки модул (та дори и кабел), който има връзка с K-BUS може да причини проблем и да спре цялата комуникация.
Писал си за разпределител при Е39. Аз не се сещам какво имаш предвид, но ако имаш предвид връзката (съединението) на всички I-BUS кабели или това на всички K-BUS кабели в колата, то при Е46 е по същия начин - има си над жабката "терминал" (една ламаринка), в която са включени 5-6 отделни K-BUS кабела. И ако точно този, който идва от таблото, е прецакан, то цялата K-BUS комуникация щеше да е долу, но тогава щеше да имаш толкова разнообразни проблеми (липса на индикации за мигачи, дълги, аварийн и много, ама много странни неща), че според мен това го изключваме като вариант, засега и се концентрираме върху D-TXD1.
Дано не се окаже, че колата ти е няколко месеца по-стара и има кръгла букса отпред при мотора...
Добро утро, колега!
Мерси за детайлната информация!
При е39 има букса свързваща няколко модула в К линията. Тази букса се намира точно в краката на шофьора под мокета и от влагата просто се разпада с времето.
Нямам проблем с никой от модулите (или поне забележими), който да ме насочи, затова започнах първо с измерванията. В няколко чуждестранни форума видях колеги с проблемни датчици на ъгъла на завиване (явно правят проблеми), без никакви индикации (светещо дсц и прочие).
По вин моята колата е: Prod. Date 2002-01-02 и няма букса при мотора. Ако има 20пинова букса отпред не би ли трябвало да липсва пластинката при пин 8?
https://www.mdecoder.com/decode/pc20556
Уикенда мисля да пробвам следните неща:
1. Откачане на буксата на датчика ъгъл на завиване, който в доста от случаите явно прави някакви проблеми - проверка дали има подобрение.
2. Проверка на комуникация сигнал от пин 8 и пин25 при таблото (за прекъснат кабел) - проверка пин14 от таблото към К шината при бушоните отпада (както колегата перез потвърди), защото колата щеше да откачи при такъв проблем.
https://www.bmwgm5.com/E46_IKE_Connections.htm
3. Ако нищо от това не помогне, просто ще тръгна от буксата на К линията при бушоните. Хубав гайд за действие:
https://www.bmwgm5.com/K-Bus_Troubleshooting.htm
Сходна тема:
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/ ... ar.225042/
Re: e46 прекъсната К линия, въпрос ОБД комуникация
snaydenov написа:При е39 има букса свързваща няколко модула в К линията. Тази букса се намира точно в краката на шофьора под мокета и от влагата просто се разпада с времето.
Не, и при Е39 съединението на отделните K-BUS линии се извършва над жабката в K-BUS терминал. Както и да е.
Проблемът е в липсата на D-TXD (txd1).
Или прекъснат кабел между пин8 и таблото, или проблем с таблото. Успех!
Последно избутване snaydenov от 22 Фев 2023, 14:19
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани