Волан - много твърд
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Волан - много твърд
Не търсете датчици там, където няма такива
Колегата говори за е39 и има предвид сервотроника - волана се втвърдява с повишаване на скоростта, което е страшно добра екстра. При е46 не знам дали я има. Но съм карал 320д и действително хидравликата е една идея по-тежка (тежка е малко пресилено, но... кой както го усеща) - сравнявам с моето е36 и с е39-ка, която съм карал. Но си е ок - изобщо не бих казал, че е нужно да се набираш на волана и тем подобни упражнения. От всичко най-мразя коли с безумно леки хидравлики от рода на Шкода Фабия и т.н. Въртиш и имаш чувството, че волана не е свързан за нищо. Не мога да си представя това как ще се усеща при високи скорости, щом аз усетих един вид несигурност докато я вкарвах в един гараж
Така че и аз ще кажа редовното - който не е сменял скоро хидравличната течност да го направи. И да не усети "подобрение", то все пак няма да е напразна тая манипулация.


- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Волан - много твърд
Dirty M5 driveR написа:Не търсете датчици там, където няма такиваКолегата говори за е39 и има предвид сервотроника - волана се втвърдява с повишаване на скоростта, което е страшно добра екстра. При е46 не знам дали я има. Но съм карал 320д и действително хидравликата е една идея по-тежка (тежка е малко пресилено, но... кой както го усеща) - сравнявам с моето е36 и с е39-ка, която съм карал. Но си е ок - изобщо не бих казал, че е нужно да се набираш на волана и тем подобни упражнения. От всичко най-мразя коли с безумно леки хидравлики от рода на Шкода Фабия и т.н. Въртиш и имаш чувството, че волана не е свързан за нищо. Не мога да си представя това как ще се усеща при високи скорости, щом аз усетих един вид несигурност докато я вкарвах в един гараж
Така че и аз ще кажа редовното - който не е сменял скоро хидравличната течност да го направи. И да не усети "подобрение", то все пак няма да е напразна тая манипулация.

От разговори досега съм разбрал,че просто има различни Е46-ци в смисъл твърдостта на волана е различна,на предната с ново масло,без никакви проблеми е малко по -твърд от сегашна...гумите оказват влияние,но чак толкова.
Тази в момента същия мотор,волана е "по-лек" и доста по директен - и ми харесва..знам че хидравличната течност е 100% за смяна и скоро предстои..
Незнам само (просот идея) дали при 150кс има разлики при тези с АСЦ и ДСЦ


bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Волан - много твърд
Значи няма датчик...
, добре де ще приема, че това е твърдостта. А някой може ли да сподели марка и модел на хидравличната течност? М57N?


- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Волан - много твърд
marto853. написа:Гледай само цвета да е еднакъв.
Има 1 - червен
До колегата,за типа масло - отиди в дару,камор или просто вземи ATF масло по спомен 1 литър към 20+лв

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Волан - много твърд
marto853. написа::no: Не е така колега има и зелен.
Интереасно ми е освен АТФ на Ауди зелена ....и кои коли са със зелена...до тук от 4 автомобила различни марки все са червени..за Е46 е АТФ червен
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- marto853.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 27.06.2009
- Местоположение: sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 coupe 323ci
- Детайли за колата: Някво купе 2.5
Re: Волан - много твърд
Така е но не се знае какво е сипвал предишния собственик.За това по добре да се провери цвета.Аз съм виждал е36 със зелена хидравлична течност.Иначе по принцип някъде бях чел,че червеното масло е за хидравлични помпи задвижвани от ремъка, а зеленото е за електрическите хидравлични помпи.
Последна промяна marto853. на 06 Яну 2012, 10:23, променена общо 1 път
новият ми номер: 0877787835
- stoimenov_1958
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 176
- Регистриран на: 28.12.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: х5
Re: Волан - много твърд
Твърдостта на волана зависи много и от оборотите на двигатела.Затова оборотите на празен ход на място и в движение не са еднакви.Ако при някой не е така да си го оправи защото проблема ще усеща особено при паркиране и спускане с изключени прадавки.
Re: Волан - много твърд
Колега здравей,
твърд волан не е достатъчно. Като описание. Не е лошо да ти е по- мазен и плавен волана. Зависи каква е действителната причина? Твърд волан не допуска нормално завиване и показва затруднено или нефункциониране на елементи. Ако осезаемо се втвърдява волана говориш за лагер и семеринг на хидравликата.
Първо мек волан може да означава чувствително много леко завъртане на волана. Това се случва, когато хидравличната течност е вече износена и когато се отвърти капачето се вижда сиво вещество. Хидравличното масло също има вискозитет и също се износва, както знаеш.
Когато течността е нова воланът се върти мазно, но сдържано и изглежда твърд. Хидравличната помпа дава налягане и воланът не се помръдва лесно, а колата върви стегнато. Новата кола.
Когато, обаче, течността вече е износена и семерингът е започнал да се поврежда и прокапва, както и лагерът на хидравликата задира и течност напира семеринга, тогава воланът се втвърдява. Тогава сменяш лагер , смеринг или и двете. Майсторите ще те одървят с хидравлична рейка към хилядарка, а лагер и семеринг не отиват на много пари. Смяната на хидравлична течност е под един литър за системата - едно шише! Лагер- около 30 лева, семеринг около 20 лева... Матрял около 100 в най- лошия случай. Труд около 80лв. за честен майсторлък.
Слиза се в канал и се оглеждат тръбите на хидравликата на волана. Ако има теч, се изяснява причината. Ако е от тръба или маркуч, се мисли за смяна със здрав детайл, ако е от семеринг или лагер може да се сменят семеринг и лагер- не са скъпи, важно да е надежден детайл.
А/ гледа се за теч от хидравликата
1/ купува се хидравлично масло за смяна
2/ гледа се за разбит лагер и изпускащ семеринг
Б/
1/ отвори капачето и опиши това което виждаш - цвета на течността ако сивее- сменяш. Новата течност е червеникава, старата, износената без вискозитет течност сивее като металик заради боклука вътре,
2/ако има теч сменяш лагер или семеринг или и двете + течността защото едва ли си я сменял до сега.
=>1 воланът ти започва да се върти по- мазно и плавно, а не леко като неуправляем
=> 2 реакциите на автомобила са по- бавни с по- малко оборот.=> от новото масло и поправено налягане в хидравликата на волана.
Разбира се една рейка се разбива най- вече заради изстъпления на задкормилното устройство, което рути дрифтове и пържи гуми с извит волан. На износени и втвърдени маркучи, втвърден семеринг и износен лагер воланът започва да се втвърдява.
твърд волан не е достатъчно. Като описание. Не е лошо да ти е по- мазен и плавен волана. Зависи каква е действителната причина? Твърд волан не допуска нормално завиване и показва затруднено или нефункциониране на елементи. Ако осезаемо се втвърдява волана говориш за лагер и семеринг на хидравликата.
Първо мек волан може да означава чувствително много леко завъртане на волана. Това се случва, когато хидравличната течност е вече износена и когато се отвърти капачето се вижда сиво вещество. Хидравличното масло също има вискозитет и също се износва, както знаеш.
Когато течността е нова воланът се върти мазно, но сдържано и изглежда твърд. Хидравличната помпа дава налягане и воланът не се помръдва лесно, а колата върви стегнато. Новата кола.
Когато, обаче, течността вече е износена и семерингът е започнал да се поврежда и прокапва, както и лагерът на хидравликата задира и течност напира семеринга, тогава воланът се втвърдява. Тогава сменяш лагер , смеринг или и двете. Майсторите ще те одървят с хидравлична рейка към хилядарка, а лагер и семеринг не отиват на много пари. Смяната на хидравлична течност е под един литър за системата - едно шише! Лагер- около 30 лева, семеринг около 20 лева... Матрял около 100 в най- лошия случай. Труд около 80лв. за честен майсторлък.
Слиза се в канал и се оглеждат тръбите на хидравликата на волана. Ако има теч, се изяснява причината. Ако е от тръба или маркуч, се мисли за смяна със здрав детайл, ако е от семеринг или лагер може да се сменят семеринг и лагер- не са скъпи, важно да е надежден детайл.
А/ гледа се за теч от хидравликата
1/ купува се хидравлично масло за смяна
2/ гледа се за разбит лагер и изпускащ семеринг
Б/
1/ отвори капачето и опиши това което виждаш - цвета на течността ако сивее- сменяш. Новата течност е червеникава, старата, износената без вискозитет течност сивее като металик заради боклука вътре,
2/ако има теч сменяш лагер или семеринг или и двете + течността защото едва ли си я сменял до сега.
=>1 воланът ти започва да се върти по- мазно и плавно, а не леко като неуправляем
=> 2 реакциите на автомобила са по- бавни с по- малко оборот.=> от новото масло и поправено налягане в хидравликата на волана.
Разбира се една рейка се разбива най- вече заради изстъпления на задкормилното устройство, което рути дрифтове и пържи гуми с извит волан. На износени и втвърдени маркучи, втвърден семеринг и износен лагер воланът започва да се втвърдява.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Волан - много твърд
Колега, мерси за обяснението, мисля че е добро. Все пак, не знам как се определя точната твърдост. Не може на едната ми кола волана да се върти с тежестта на пръста а на другата да си изисква определено мускулно усилие. Не знам колко висока трябва да е скоростта за да не може да се управлява с лекия волан. т.е. сега ще направя профилактика на цялата хидравлична система и ще докладвам пак резултата, въпреки че на пръв поглед няма никакви проблеми.

- never
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320d
- Мечтае да кара: e46 320d
Re: Волан - много твърд
Колеги днес се сдобих с една е46 320д 150кс. и на връщане към нас и аз усетих тази твърдост на волана. Бях чул някъде, че има такъв датчик за твърдостта спрямо скоростта, но не съм сигурен, някои знае ли със сигурност има ли или няма датчик ?! 

Of all the things i've lost, i miss my mind the most
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Волан - много твърд
Няма, и си е така твърд... това е положението. Всъщност като му свикнеш е доста приятно усещането, другите, ще започнат да ти се струват лигави 


- makaveli316
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Волан - много твърд
И на мен впечатлението като седнах за първи път в бмвто беше, че волана е по-така твърдичак, но в последно време сякаш все по-твърд става на моменти.
Поръчах си няколко литра Dexron VI и ще сменям течността, пък и да няма подобрение пак добре ще е да го сменя, щото като го отворих беше почерняло като на африканец мадурите, отврат.
Update: Значи дойде ми дексрона и с една спринцовка изсмуках старото масло, което беше чернясало и налях от новото. Запалих колата и въртях 4-5 пъти от единия край до другия.
Така тая операция я направих сигурно 5-6 пъти и ми отне литър и 200. Сега в казанчето течността е много по-бистра и червена.
Преди малко я карах и разликата се усеща, определено не е на психическа основа, но не е голяма, чак да се шашне човек, но според мен си струва смяната, дори и да няма хич разлика.
Ще покарам днес пак и мисля да го флъшна още 2-3 пъти, да видим дали ще стане още по-бистра течността.
Ето и снимка как изглежда сега

Поръчах си няколко литра Dexron VI и ще сменям течността, пък и да няма подобрение пак добре ще е да го сменя, щото като го отворих беше почерняло като на африканец мадурите, отврат.
Update: Значи дойде ми дексрона и с една спринцовка изсмуках старото масло, което беше чернясало и налях от новото. Запалих колата и въртях 4-5 пъти от единия край до другия.
Така тая операция я направих сигурно 5-6 пъти и ми отне литър и 200. Сега в казанчето течността е много по-бистра и червена.
Преди малко я карах и разликата се усеща, определено не е на психическа основа, но не е голяма, чак да се шашне човек, но според мен си струва смяната, дори и да няма хич разлика.
Ще покарам днес пак и мисля да го флъшна още 2-3 пъти, да видим дали ще стане още по-бистра течността.
Ето и снимка как изглежда сега


Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
Re: Волан - много твърд
Здравейте.
При мен си беше твърд волана, но след удар стана още по-твърд и сега е зле.
Къде да търся проблема ?
Препдолагам освен рейката другаде няма от къде, но да попитам все пак.
При мен си беше твърд волана, но след удар стана още по-твърд и сега е зле.
Къде да търся проблема ?
Препдолагам освен рейката другаде няма от къде, но да попитам все пак.
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани