грешка Р13В6
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
грешка Р13В6
P13B6
Какво означава тази грешка?
Кой може да ми каже как се решава проблема с тази грешка?
Какво означава тази грешка?

Кой може да ми каже как се решава проблема с тази грешка?
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: грешка Р13В6
В гугъл излиза, датчик изпускателен вал.
Пробвай със замяна и до колкото знам, особенно за тези датчици по мотора най-добре ОЕ, с афтърмаркет може и да не върви добре колата.
Аз лично на 46ца 2.8ту бях сменял този датчик с афтърмаркет " Вемо", и нямах проблем близо 50к км. но при Е9х не знам нека по запознатите да кажат.
Пробвай със замяна и до колкото знам, особенно за тези датчици по мотора най-добре ОЕ, с афтърмаркет може и да не върви добре колата.
Аз лично на 46ца 2.8ту бях сменял този датчик с афтърмаркет " Вемо", и нямах проблем близо 50к км. но при Е9х не знам нека по запознатите да кажат.

Re: грешка Р13В6
С толкова информация само човек с кристална топка може да помогне... опиши ситуацията малко по-подробно.
Има ли други записани грешки? Постоянно ли е активна или чат-пат? Нещо пробвал ли си вече? И т.н.
Има ли други записани грешки? Постоянно ли е активна или чат-пат? Нещо пробвал ли си вече? И т.н.
Re: грешка Р13В6
Ситуацията подробно:
Грешката се случва само при палене сутрин и то ако не съм карал няколко дни. Студът не се отразява на проблема- има го лятото, има го есента и зимата. Акумулаторът ми дава 14,5v зареждал съм го редовно, защото мислех, че той е причината.
С влизането в колата поставям OBD II и чета , защото след като загрее колата, грешката се трие.
Паля колата. След около 5-10 секунди светва чек-а /жълтия двигател/ и забива гонга . Бие и не спира. Истерично и не се трае!
Може да се повтори няколко пъти с последователно изгасване на колата. Когато колата се запали и загрее, грешката на загрял автомобил не се повтаря.
Вкарвам ОБД и ми изписва тази грешка, която соча горе.
Бях в Дару кар и от там купих ОЕМ датчика, сменил съм го веднага, но това положение си продължава няколко месеца след това.
Когато колата е загряла или я карам всеки ден такава грешка не ми се появява, чека не свети и не бие камбаната.. Нелогичното и необяснимото- колата върви равномерно , нямам никаква загуба на мощ. Разходът ми е нормален съобразно начина на каране , времето и трафика.
Въпросите които ме глождят:
Каква може да е връзката при студен старт с ваноса, ламбда сонда 1 , датчикът за изгорели газове, шоковия датчик или акумулатора с този проблем?
Нарочно не описах ситуацията, за да избегна излишен налучкващ шаманизмъм. Само хора, които са срещали проблема могат да дадат точен отговор с решение.
Иначе и аз видях в нета обяснението на тази грешка, но не мога да си обясня защо само на студен двигател се случва?
Грешката се случва само при палене сутрин и то ако не съм карал няколко дни. Студът не се отразява на проблема- има го лятото, има го есента и зимата. Акумулаторът ми дава 14,5v зареждал съм го редовно, защото мислех, че той е причината.
С влизането в колата поставям OBD II и чета , защото след като загрее колата, грешката се трие.
Паля колата. След около 5-10 секунди светва чек-а /жълтия двигател/ и забива гонга . Бие и не спира. Истерично и не се трае!
Може да се повтори няколко пъти с последователно изгасване на колата. Когато колата се запали и загрее, грешката на загрял автомобил не се повтаря.
Вкарвам ОБД и ми изписва тази грешка, която соча горе.
Бях в Дару кар и от там купих ОЕМ датчика, сменил съм го веднага, но това положение си продължава няколко месеца след това.
Когато колата е загряла или я карам всеки ден такава грешка не ми се появява, чека не свети и не бие камбаната.. Нелогичното и необяснимото- колата върви равномерно , нямам никаква загуба на мощ. Разходът ми е нормален съобразно начина на каране , времето и трафика.
Въпросите които ме глождят:
Каква може да е връзката при студен старт с ваноса, ламбда сонда 1 , датчикът за изгорели газове, шоковия датчик или акумулатора с този проблем?
Нарочно не описах ситуацията, за да избегна излишен налучкващ шаманизмъм. Само хора, които са срещали проблема могат да дадат точен отговор с решение.
Иначе и аз видях в нета обяснението на тази грешка, но не мога да си обясня защо само на студен двигател се случва?
Re: грешка Р13В6
Не отговори на съществен въпрос - има ли други съпътстващи грешки и какви са?
Кой от двата сензора смени - позиция на вал-а на изпускателните клапани или коляновия? Аз бих сменил и другия, но няма смисъл да взимаш БМВ, ОЕ-то е производство на Siemens VDO и е в пъти по-евтин. Преди време на мен ми хвърляше чат пат 2 грешки, не помня какви точно бяха кодовете но сочеха точно към сензора за позиция на изпускателния вал. След смяна с VDO проблема изчезна, но и симптомите нямаха почти нищо общо с твоите - просто някой път при рязко подаване на газ имаше едно замисляне за части от секундата.
При проблеми с ванос-а най-често виновника са соленоидите, или зацапани, или просто неработещи. При коли със смени на маслото през 25-30к обаче става и нещо друго, доста по-трудно за откриване ако не знаеш за него. Отстрани на главата има два възвратни клапан-а през които минава масло под налягане преди да стигне до соленоидите. Тези клапани имат фина цедка за улавяне на замърсители и когато маслото се сменя на заводските интервали се запушва. Тоест налягането на маслото не е достатъчно и особено при студен мотор, когато и маслото е много по-гъсто, следват нестабилен празен ход и естествено всевъзможни грешки за ванос-а.
Кой от двата сензора смени - позиция на вал-а на изпускателните клапани или коляновия? Аз бих сменил и другия, но няма смисъл да взимаш БМВ, ОЕ-то е производство на Siemens VDO и е в пъти по-евтин. Преди време на мен ми хвърляше чат пат 2 грешки, не помня какви точно бяха кодовете но сочеха точно към сензора за позиция на изпускателния вал. След смяна с VDO проблема изчезна, но и симптомите нямаха почти нищо общо с твоите - просто някой път при рязко подаване на газ имаше едно замисляне за части от секундата.
При проблеми с ванос-а най-често виновника са соленоидите, или зацапани, или просто неработещи. При коли със смени на маслото през 25-30к обаче става и нещо друго, доста по-трудно за откриване ако не знаеш за него. Отстрани на главата има два възвратни клапан-а през които минава масло под налягане преди да стигне до соленоидите. Тези клапани имат фина цедка за улавяне на замърсители и когато маслото се сменя на заводските интервали се запушва. Тоест налягането на маслото не е достатъчно и особено при студен мотор, когато и маслото е много по-гъсто, следват нестабилен празен ход и естествено всевъзможни грешки за ванос-а.
Re: грешка Р13В6
Нямам съпътстващи грешки. Сменил съм на изпускателния вал датчика. Чистил съм соленоидите. Ще сменя маслото 5В40 с 5В30, което също е пълна синтетика. Възможно е да е от гъстото масло. Маслото ще сменя на 15000 километра и няма да чакам до 20000км.
Тезата за гъсто масло е интересна. Ще видя компенсиращия клапан за масло, но той е твърде голям, за да се запушва, а 5В40 не е никак гъсто масло.
След смяна на маслото през януари ще пиша за промяна и окончателно решение на проблема.
Тезата за гъсто масло е интересна. Ще видя компенсиращия клапан за масло, но той е твърде голям, за да се запушва, а 5В40 не е никак гъсто масло.
След смяна на маслото през януари ще пиша за промяна и окончателно решение на проблема.
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани