Нерешим проблем със скорости
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Нерешим проблем със скорости
Здравейте колеги, колата Е90 318 2006г. с N46B20 мотор и скорости GETRAG - GS6-17BG.
Още със самото закупуване на колата доста често не искаше да включи първа скорост, а втора я включва трудно, останалите скорости са без проблем.
Когато не иска да влючи първа минавам на втора и тогава връщам първа и включва, но понякога и това не върши работа и трябва да отпусна съединителя и пак да го натисна, за да включи.
Особенно е неприятно когато съм първа кола на световара и започнат хората да ми свирят отзад като си мислят, че спя вътре, а аз просто не мога да включа на скорост!
Поетапно през следващите месеци смених маслото с FEBI отговарящо на MTF LT-3 и сложих добавка QMI SX6000 за скорости – скъпа добавка и нулев ефект.
По-късно махнах CDV-то – това имаше най-голям ефект към подобрение.
След няколко месеца смених съединител + маховик + лагер и 3-те марка LUK и пиновете отстрани на скоростите, в които лагеруват вилките(на старите нищо им нямаше).
Единственото подобрение беше, че колата спря да притриса при потегляне – маховика беше разбит, но фабричния луфт на пружините не се беше променил(новия беше със същия луфт), а 2-та диска играеха вертикално - единя спрямо другия.
Накрая смених и долната помпа на съединителя с марка FTE за само 50лв. Оригиналната помпа също е FTE и е 1 към 1 с тази, която купих само дето има щампа на BMW, но уви оправия с този проблем няма! Единственото, което не съм сменил още е горната помпа.
Интересното, е че след всяка интервенция по съединителя и скоростите, колата за около 3 дни си включва много добре и почти няма засичане, но след това всичко си е по старому.
Има известно подобрение когато колата е загряла или е карана по-дълго време извънградско с по-висока скорост.
Какво ще кажете за добавката на XENUM VRX GEAR + отново смяна на маслото?
Още със самото закупуване на колата доста често не искаше да включи първа скорост, а втора я включва трудно, останалите скорости са без проблем.
Когато не иска да влючи първа минавам на втора и тогава връщам първа и включва, но понякога и това не върши работа и трябва да отпусна съединителя и пак да го натисна, за да включи.
Особенно е неприятно когато съм първа кола на световара и започнат хората да ми свирят отзад като си мислят, че спя вътре, а аз просто не мога да включа на скорост!
Поетапно през следващите месеци смених маслото с FEBI отговарящо на MTF LT-3 и сложих добавка QMI SX6000 за скорости – скъпа добавка и нулев ефект.
По-късно махнах CDV-то – това имаше най-голям ефект към подобрение.
След няколко месеца смених съединител + маховик + лагер и 3-те марка LUK и пиновете отстрани на скоростите, в които лагеруват вилките(на старите нищо им нямаше).
Единственото подобрение беше, че колата спря да притриса при потегляне – маховика беше разбит, но фабричния луфт на пружините не се беше променил(новия беше със същия луфт), а 2-та диска играеха вертикално - единя спрямо другия.
Накрая смених и долната помпа на съединителя с марка FTE за само 50лв. Оригиналната помпа също е FTE и е 1 към 1 с тази, която купих само дето има щампа на BMW, но уви оправия с този проблем няма! Единственото, което не съм сменил още е горната помпа.
Интересното, е че след всяка интервенция по съединителя и скоростите, колата за около 3 дни си включва много добре и почти няма засичане, но след това всичко си е по старому.
Има известно подобрение когато колата е загряла или е карана по-дълго време извънградско с по-висока скорост.
Какво ще кажете за добавката на XENUM VRX GEAR + отново смяна на маслото?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нерешим проблем със скорости
Колега или маслото е грешно или синхронизаторите на 1-ва и 2-ра са за смяна, няма друг вариант.
Тия кутии са смешни пари и ще ти е много по евтино и лесно да вземеш кутия втора ръка от някоя англичанка на малко километри.
Тия кутии са смешни пари и ще ти е много по евтино и лесно да вземеш кутия втора ръка от някоя англичанка на малко километри.

Re: Нерешим проблем със скорости
vld написа:Колега или маслото е грешно или синхронизаторите на 1-ва и 2-ра са за смяна, няма друг вариант.
Тия кутии са смешни пари и ще ти е много по евтино и лесно да вземеш кутия втора ръка от някоя англичанка на малко километри.
Друга кутия да търся също е вариант, но и риска тя също да не е в ред е много голям, а това мога да го разбера чак когато я монтирам.
Някъде среща ли ли сте резервни части(синхронизатори и т.н.) за тези кутии защото оригинални май няма?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нерешим проблем със скорости
Така е но една кутия втора ръка ще ти струва 100-200лв, а ремонт на твоята много повече, да не говорим, че части как ще намериш е под въпрос.

Re: Нерешим проблем със скорости
vld написа:Така е но една кутия втора ръка ще ти струва 100-200лв, а ремонт на твоята много повече, да не говорим, че части как ще намериш е под въпрос.

Все пак Е90 все още не Е36...........

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нерешим проблем със скорости
lexone написа:vld написа:Така е но една кутия втора ръка ще ти струва 100-200лв, а ремонт на твоята много повече, да не говорим, че части как ще намериш е под въпрос.
100-200лв.?!?!!! Средната цена на тази кутия(най-често срещаната) е около 600лв., само на едно място съм я виждал за 300лв. в не ясно състояние, а на друго и за 800-900лв.
Все пак Е90 все още не Е36...........
Не занам как някой ще даде 900лв за кутия на кола която струва 500 паунда в англия.
Поразтърси се малко или се свържи с някой който внася англичанки и се разбери с него като му дойде такава кола да ти звънне да я пробваш реди да я разглоби.
П.С.
Тази кутия я има във всяко 4 цилиндрово е90/е60/е87, както и в X1 E84 118i.
От 2003-та насам, можеш да си убеден, че един гетраг 250 за е36 ще е доста по скъп от кутия за 116i от 2003г.
Така, че има значение как си търсиш кутията втора ръка, просто не търси кутия за кола 2015г. както може да се уцели X1 E84, а търси от някоя е87.

Re: Нерешим проблем със скорости
Първо смятам да пробвам с друго масло и добавка. Какво масло ще е по-подходящо 75W90 или 75W80?
Споделете впечатления от различни марки, както и добавки. Пък и тогава ако не стане вече ще търся други скорости.
Споделете впечатления от различни марки, както и добавки. Пък и тогава ако не стане вече ще търся други скорости.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нерешим проблем със скорости
lexone написа:Първо смятам да пробвам с друго масло и добавка. Какво масло ще е по-подходящо 75W90 или 75W80?
Споделете впечатления от различни марки, както и добавки. Пък и тогава ако не стане вече ще търся други скорости.
MTF LT-3 1L това е маслото за твоята.
Номенклатурен номер : 83222339221
Описание : BMW MTF LT3- 1 L
Ед.цена (с ДДС) : 57.80 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените

Re: Нерешим проблем със скорости
И аз имах този проблем, карах я така 40-50к км и взе да става доста шумна, за около хиляда километра стана нетърпимо и имах чувството, че във всеки един момент може да се сцепи на две и да блокира гумите.
Купих кутия от англичанка за 300лв, за един следобед я смениха и общо за 2 дена и смешни пари си реших проблема кардинално.
Новата кутия се усеща много по-добре от старата, скоростите влизат много по-стегнато и прецизно.
С новата съм вече 15хил км и започвам леко да забелязвам трудно влизане на първа, но много рядко.
Предполагам пътя ще е същия, ако тази кара още 50к км съм доволен... и по-малко да е, 300 лева за кутия са нищо. За каквото и да е предвид километрите са нищо.
Купих кутия от англичанка за 300лв, за един следобед я смениха и общо за 2 дена и смешни пари си реших проблема кардинално.
Новата кутия се усеща много по-добре от старата, скоростите влизат много по-стегнато и прецизно.
С новата съм вече 15хил км и започвам леко да забелязвам трудно влизане на първа, но много рядко.
Предполагам пътя ще е същия, ако тази кара още 50к км съм доволен... и по-малко да е, 300 лева за кутия са нищо. За каквото и да е предвид километрите са нищо.
- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Нерешим проблем със скорости
chris_barnes написа:Залагам на износен чоп под вилката на съединителя.
Щом е по зле като е студена не е чопа.

- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Нерешим проблем със скорости
Той да смени чопа пък пак ще говорим 
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk

- NGneer4eto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: по Аутобан
- Детайли за колата: снегорин
Re: Нерешим проблем със скорости
Ако става въпрос за керливото пластмасово чопче, което подпира вилката , ми се е чупило и не ми влизаха скоростите. А ако са сменили съединителя и не са сменили тази простотия, дето не струва почти нищо, майсторите са за убиване. Това задължително се сменя при сваляне на кутията, защото пластмасата се изяжда и се скапва. Слага се ново, оригинално! Не слагайте метално, защото ще изяде вилката и може да направи проблем, а предполагам може и стружки да пуска след време.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Нерешим проблем със скорости
Само кутия втора ръка!!!
Но не е 100-200 лв, по-скоро 5-600, както казаха колегите.
Добавки - НЕ! Ял съм го и за това повече на нищо не бих сложил добавка.
Тази кутия е пълен т**ак. И на 25 е същата като код, но не става.
Моята първо я ремонтирах - 10К км и роди, после втора ръка (на около 100К км) и нямаше ядове.
При мен - изплюваше първа, задна не влизаше. Беше стопила лагерите там. На `новата` кутия доляхме литър масло, къде е отишло - не знам. Проверявайте си нивото на маслото!
Хубавото е, че за 4 цилиндровите се намират доста повече, от тези на 6, 25. Виж за 30-ка имаше много тогава.. Ама там са и здрави - ЗФ.
Но не е 100-200 лв, по-скоро 5-600, както казаха колегите.
Добавки - НЕ! Ял съм го и за това повече на нищо не бих сложил добавка.
Тази кутия е пълен т**ак. И на 25 е същата като код, но не става.
Моята първо я ремонтирах - 10К км и роди, после втора ръка (на около 100К км) и нямаше ядове.
При мен - изплюваше първа, задна не влизаше. Беше стопила лагерите там. На `новата` кутия доляхме литър масло, къде е отишло - не знам. Проверявайте си нивото на маслото!
Хубавото е, че за 4 цилиндровите се намират доста повече, от тези на 6, 25. Виж за 30-ка имаше много тогава.. Ама там са и здрави - ЗФ.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани