Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Формула 1 - обща тема
В официалния сайт на Ф1 също пише , че няма да обжалват от Рено.
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... n5Pr4.html
Аз го разбирам , че обжалват не обжалват следващия им старт е под въпрос , по-скоро не.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... n5Pr4.html
Аз го разбирам , че обжалват не обжалват следващия им старт е под въпрос , по-скоро не.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Макс стана жертва на собствената си арогантност
Мислеше си, че винаги всичко ще е в негова полза, но беше приземен.
Очаквам интересно състезание заради проблемите с охлаждане, притискане, сцепление, гуми и тн

Мислеше си, че винаги всичко ще е в негова полза, но беше приземен.
Очаквам интересно състезание заради проблемите с охлаждане, притискане, сцепление, гуми и тн
- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема
Абе нали щеше да вали цял уикенд, днес поне ще валне ли
Тежка катастрофа за Ботас, жалко че се случи точно на последния възможен завой. Очаквам титла днес 


- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Хахаха и в състезанието сам се прецака пъпчо тъпчо. Жалко, че му прецакаха състезанието на Шарл с последния бокс, но въпреки това съм доволен, че завърши пред двете лимонади.

Re: Формула 1 - обща тема
Заспало състезание особенно в този късен час
Мерцедес го спечелиха според мен заради по-добрата информация която събират, анализират и използват. Ферари изобщо не очакваха гумите да държат толкова много и добре, че беше Фетел да ги светне. Жалко за Льоклер и проваления 2ри бокс, но наистина му липсваше темпо за победата вчера.
Щеше да е интересно ако Макс не бе спукал гума и не бе наказан Събота
Някой разбра ли защо пуснаха VSC в началото ?

Мерцедес го спечелиха според мен заради по-добрата информация която събират, анализират и използват. Ферари изобщо не очакваха гумите да държат толкова много и добре, че беше Фетел да ги светне. Жалко за Льоклер и проваления 2ри бокс, но наистина му липсваше темпо за победата вчера.
Щеше да е интересно ако Макс не бе спукал гума и не бе наказан Събота

Някой разбра ли защо пуснаха VSC в началото ?
Re: Формула 1 - обща тема
Ферари имам чувството, че всеки път започват с добра начална стратегия за състезанието, но не са готови да я сменят бързо в движение спрямо контрата на съперниците им.
Тоя ход с дундуркането на гумите докато си отпред е супер, но трябва ти да дърпаш конците с питстоповете, почнеш ли да реагираш(и то със закъснение) бавното темпо от първите обиколки работи срещу теб.
А им липсваше и темпо като цяло. Леклерк трябваше да е в позиция да навакса много повече време, но той просто нямаше темпо.
Хамилтън за пореден път се скъса да играе игрички, новото момче сигурно доста се е изпотило
Тоя ход с дундуркането на гумите докато си отпред е супер, но трябва ти да дърпаш конците с питстоповете, почнеш ли да реагираш(и то със закъснение) бавното темпо от първите обиколки работи срещу теб.
А им липсваше и темпо като цяло. Леклерк трябваше да е в позиция да навакса много повече време, но той просто нямаше темпо.
Хамилтън за пореден път се скъса да играе игрички, новото момче сигурно доста се е изпотило

Re: Формула 1 - обща тема
Не гледах Петък кой с какви гуми въртеше, но си мисля че Неделя пистата изненада всички освен Мерцедес
Стратегията на Хамилтън изобщо не беше изненадваща поне за отбора на Мерцедес, а Ботас беше с горе долу идентична с идеята да покрие някое от 2те Ферарита нали ако нещо
Фетел малко след като влезна Льоклер се усети, че са много далеч от истината и успя да стабилизира темпото за по-дълъг стинт с план С
по спомен даже още веднъж го викнаха за стоп, но той продължи да си кара. Тук идва разликата с Льоклер, незнам какъв е бил балансът на 2те Ферарита но Фетел много бързо разбра ситуацията и се ориентира по най-добрия начин, докато Льоклер го забиха от бокса с грешно сметнатата стратегия в офиса.


Фетел малко след като влезна Льоклер се усети, че са много далеч от истината и успя да стабилизира темпото за по-дълъг стинт с план С

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Четох изказване на Леклер, че грешката е в него защото не е дал точна информация за колата на екипа си, не я е усещал добре (както Фетел) и затова са избързали с бокса и са минали на стратегия с 2 стопа
Тия гуми обаче са голяма мистерия - производителя казва макс 40 биколки с твърдите, средняшките отбори въртят с тях 50 с константно темпо
, топ отборите 40 с медиум
Една по-ясно изразена деградация на гумите мисля, че ще направи състезанията доста по-интересни
Тия гуми обаче са голяма мистерия - производителя казва макс 40 биколки с твърдите, средняшките отбори въртят с тях 50 с константно темпо


Една по-ясно изразена деградация на гумите мисля, че ще направи състезанията доста по-интересни
Re: Формула 1 - обща тема
Пирели само могат да гадаят. Правят се тестове за гуми на които настройките не е съвсем ясно колко са близки до реалността и не е съвсем ясно колко се натиска.
Аз ако бяха на мястото на отборите също щях да съботирам по всякакъв начин точността на информацията, която отива към Пирели. Или по-скоро да се опитвам да я манипулирам, така че крайният продукт да е удобен за мен.
Освен това данните които Пирели изнасят имат за база някакво относително високо темпо, а виждаме, че всички се разкарват като на парад след първите 3-4 обиколки и всячески се опитват да добутат гумите до по-късен първи(и единствен) стоп.
В общи линии Пирели изобщо не ги слушам какво говорят.
Аз ако бяха на мястото на отборите също щях да съботирам по всякакъв начин точността на информацията, която отива към Пирели. Или по-скоро да се опитвам да я манипулирам, така че крайният продукт да е удобен за мен.
Освен това данните които Пирели изнасят имат за база някакво относително високо темпо, а виждаме, че всички се разкарват като на парад след първите 3-4 обиколки и всячески се опитват да добутат гумите до по-късен първи(и единствен) стоп.
В общи линии Пирели изобщо не ги слушам какво говорят.

Re: Формула 1 - обща тема
Don_Diego написа:Една по-ясно изразена деградация на гумите мисля, че ще направи състезанията доста по-интересни
Това по-скоро ще доведе до спад в състезателното темпо, отколкото да вкара екшън. Според мен правилното решение беше да върнат още доставчици на гуми и всеки да е свободен с избора на гуми, а не както е в момента Юни месец се знае кой какви гуми ще използва за състезанието Септември


Да не забравяме и че във всички екипи има много мозъци, които работят за победа а не за да направят състезанието интересно. Регулациите и ФИА са тези които трябва да направят състезанията интересни, но за жалост и там е пълна мъгла

- alozavar
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 10.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Формула 1 - обща тема
Какво мислите за всички нови регулации, които се приеха вчера? Най ми е интересно въпросът с бюджетите как ще го спазват, $175 милиона ми звучи леко малко за някои отбори, може и да не съм прав де... Също е интересно как няма да могат да пипат по колите още от FP3, вместо от квалификацията. Доста неща са, на мен лично колите са ми леееко грозни, но може би е въпрос на свикване, а и все още са само рендъри.
Впрочем, по въпроса с park fermѐ - как се справят отборите, ако има суха квалификация и състезание на дъжд (или обратното), предвид че ако не се лъжа могат да пипат само крилото и дифа? Правят компромисни настройки, ако се знае че ще вали, които да са нещо по средата или се действа твърдо за сухо и после пилотът да му мисли? Наистина ми е интересно, ако някой може да сподели технически обосновано мнение
Впрочем, по въпроса с park fermѐ - как се справят отборите, ако има суха квалификация и състезание на дъжд (или обратното), предвид че ако не се лъжа могат да пипат само крилото и дифа? Правят компромисни настройки, ако се знае че ще вали, които да са нещо по средата или се действа твърдо за сухо и после пилотът да му мисли? Наистина ми е интересно, ако някой може да сподели технически обосновано мнение

- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Формула 1 - обща тема

Почва любимия ми кръг от F1 в САЩ . Преди години тук в един уникален дъжд Ферари станаха първи като се бореха с два или три болида само, другите до 20 бяха отпаднали. Надявам се и този уикенд Ферари да се представят на ниво.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
Re: Формула 1 - обща тема
alozavar написа:Какво мислите за всички нови регулации, които се приеха вчера?
Гледам Ф1 от времето, когато по телевизията даваха само ГП на Монако и Ричи Груев (Бог да го прости) коментираше по Първа програма. Всички промени в годините на този спорт са правени в името на безопасността и в правенето му на по-интересен за зрителите. Още от момента, в който махнаха турбото и направиха моторите 3.5л После 3л и т.н. и т.н. Някога Ф1 беше върха на технологиите. Всичко ново се тестваше първо там, после навлизаше в нормалните коли. Сега, или добро, или нищо. Но както казва комшията, какво ли разбирам аз???
Re: Формула 1 - обща тема
alozavar написа:Какво мислите за всички нови регулации, които се приеха вчера? Най ми е интересно въпросът с бюджетите как ще го спазват, $175 милиона ми звучи леко малко за някои отбори, може и да не съм прав де... Също е интересно как няма да могат да пипат по колите още от FP3, вместо от квалификацията. Доста неща са, на мен лично колите са ми леееко грозни, но може би е въпрос на свикване, а и все още са само рендъри.
Впрочем, по въпроса с park fermѐ - как се справят отборите, ако има суха квалификация и състезание на дъжд (или обратното), предвид че ако не се лъжа могат да пипат само крилото и дифа? Правят компромисни настройки, ако се знае че ще вали, които да са нещо по средата или се действа твърдо за сухо и после пилотът да му мисли? Наистина ми е интересно, ако някой може да сподели технически обосновано мнение
Рark fermѐ правилата и в момента не са това което изглеждат.
На теория отборите влизат в условия на park fermѐ със старта на квалификацията и излизат при старта на състезанието. Ако четеш правилата оставаш с впечатлението, че те почти нищо не могат да пипат между квалификация и състезание, реалността обаче е друга.

Ако имаме суха квалификация, но в неделя завали, рейс директорът разрешава на отборите да правят промени "от гледна точка на безопасност" и т.н. Т.е. това да се залага на настройки за мокро не съществува, отборите си настройват колите за настоящите условия и знаят, че ако те се променят ще им бъде разрешено да променят настройката.

Отгоре на това редовно се заменят и части.

На всички редовно им се позволява да сменят датчици, части по скоростни кутий и т.н. Което пък създава една сфера на прецеденти и всеки път има все повече прецеденти с които да се обосновеш.
С други думи в момента park fermѐ не съществува в чист вид.
Това което промените за 2021 въвеждат към настоящата система ще удари възможността за развитие по време на сезона, но няма да се отрази на настройките на колите квалификация/състезание.
До сега беше възможно да се появиш с експериментално предно крило(напирмер) да го тестваш и ако данните са добри да го сложиш за квалификация и състезание, в противен случай опцията да се върнеш към старата спецификация е валидна.
От 2021 моментът на scrutineering се променя и караш с това което си дошъл в петък сутрин грубо казано. Ако се появиш с експериментална част която не работи, си съсипваш целия уикенд. Вариантът проба грешка отпада.
Аз не съм убеден, че това е непременно добра мярка

Само дето големите вече имат усъвършенствни симулации и съм сигурен, че ще напомпат много здраво $$$$ точно там през 2020 преди да влязат ограниченията на бюджетите.Ще започне една война на симулациите в която малките пак ще са изоставащи.
Ограничението на бюджетите е "врата в поле". Има един известен цитат, че богатите плащат по-малко данъци от бедните, защото бедните не могат да си позволят да укриват доходи.
Същото ще се случи и във Ф1, единственото хубаво нещо е, че укриването на разходи ще е свързано с използване на разработики за шосейни коли, та и ние може да намажем след време.

Колкото до новите техничеки правила - Когато промениш нещо във Ф1 винаги трябва да мислиш за последствията 10 хода напред и 5 встрани. Това почти никога не се случва и за това постянно нещата са забатачени.
Безспрно връщането на граунд ефекта за мен е най-доброто нещо което направиха. Както и да го въртя не намирам сценарии по който това може да се обърне и да ни захапе отзад

Прогнозираните стойности за намаляването на wake-а обаче ще бъдат разбити на пух и прах от отборите много бързо. Със сигурност ще има ефект, но далеч няма да е колкото прогнозирания. Във Ф1 нищо не се забравя, играта с генерирането на вортекси и контролиране на въздушни потоци с други въздушни потоци ще продължи.
За мен бяха прекалено либерални с предното крило и им оставиха много разрешени елементи. Задното крило изглежда интересно, но няма да остане така чисто за дълго.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Честита 6-та титла на Хамилтън и всички фенове на Мерцедес! Жалко за Шарл, че нямаше шанс да постигне повече, но Ферарито на тази писта беше мега зле. На Фетел май му се строши окачването от неравностите. Относно правилата за 2021-ва аз съм позитивно настроен и се надявам да са успешни.
На мен дизайна на новите колите много ми допада!


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани