Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
andy написа:Ами картера за да се свали ? Или там не пипате?
Налични са 2 варианта - БМВ или евтиния без свалянето на мотора. Всичко на пода - чиста работа

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна bai_ILIA на 27 Сеп 2019, 16:28, променена общо 1 път
"Чемодан, вокзал, Москва"
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
bai_ILIA написа:andy написа:Ами картера за да се свали ? Или там не пипате?
Налични са 2 варианта - БМВ или евтиния без свалянето на мотора. Всичко на земята - чиста работа
Бухахаха точно по БМВ мотора не се сваля, сваля се по Кварталния вариант


- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Да, според БМВ се вади отгоре. Няма никаква разлика. За 6 цилиндров мотор е по-лесно така. В Дару го пуснаха отдолу. Няма разлика в цената или гаранцията
Кварталния/евтиния е без вадене/сваляне, със затруднен достъп, акробатични изпълнения, но значително по-ниска цена и се прави за 2 дни вместо 5, както го правят БМВ сервизите. Няма пълно щастие. После да не текне като лейка...Не са 1 или 2 случаите след този вид интервенция
Разбира се ако се направи кадърно също е удачен вариант.


"Чемодан, вокзал, Москва"
- HackeD
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Точно така, няколко случая на не свалени мотори и после текат от всякъде, затова със задна верига за да стане както трябва, мотора долу и да се работи на спокойно.
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
т.е. ако си вземеш 177 коня и свалиш мотора и му смениш всички вериги , гарнитури + оплътнения с оригинални , после нямаш да имаш проблеми , смисъл мотора си е ок ?
Последна промяна el lobo на 30 Сеп 2019, 9:21, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
bai_ILIA написа:Да, според БМВ се вади отгоре. Няма никаква разлика. За 6 цилиндров мотор е по-лесно така. В Дару го пуснаха отдолу. Няма разлика в цената или гаранциятаКварталния/евтиния е без вадене/сваляне, със затруднен достъп, акробатични изпълнения, но значително по-ниска цена и се прави за 2 дни вместо 5, както го правят БМВ сервизите. Няма пълно щастие. После да не текне като лейка...Не са 1 или 2 случаите след този вид интервенция
Разбира се ако се направи кадърно също е удачен вариант.
Да на 6 цилиндровия може и да е по удачно, но на 4 определено не си струва хамалогията.
Няма затруднен достъп оставено е предостатъчно място да се работи спокойно.
Специално за ф10 не мога да коментирам каква е процедурата, но на е90 си се прави спокойно на подемник, сваля си се и картера иначе няма как да се смени веригата на маслената помпа.
HackeD написа:Точно така, няколко случая на не свалени мотори и после текат от всякъде, затова със задна верига за да стане както трябва, мотора долу и да се работи на спокойно.
Не знам колко сакат трябва да си че да не можеш да монтираш правилно три гарнитури и един семеринг, че колата да ти тече като лейка след такава манипулация.
Освен това е редно да пишете ако сте го правили лично и знаете че конкретни неща не могат да се направят.
Защото така, на принципа аз чух или един приятел ми каза... е малко несериозно.
На М47/М57 картера също се сваля при смяна на ангренаж и там ли трябва да се метне мотора на земята, че да стане като хората?

Аз съм виждал с очите си кола вдигната на подемник за тази процедура и повярвайте ми ако не беше подходящо нямаше да тръгна да си правя и моя кола по този начин.
Важно е да не се спестяват важни неща(части и начин на монтиране) по процедурата на обслужване и всичко ще е наред.

Има не един и два случая в които се отваря мотора и се затваря със старите гарнитури, как няма да тече после?
Общо взето мен не ме е страх да си нацапам ръцете и ще си го направя сам и определено ще е много по изпипано всичко от колкото ако го прави който и да е друг.
Разбира се ще се възползвам от помощта и опита на стар приятел който е направил десетки пъти процедурата последните години


- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Принципно е така както го описваш за М57. Веригите на Е92 335д с М57 ги сменяха пред мен и картера се пуска надолу. Необходимо е моста да падне малко надолу и няма грижи. В домашни условия никой не би извадил мотор. Там е най-удачен варианта на място. Успех с интервенцията и може да споделиш с колегите някои тънкости. По скоро би било ценно за тези, които ще го правят сами 

"Чемодан, вокзал, Москва"
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Аз няма да го правя в домашни условия, просто не става, ще го правя на подемник в сервиз. Вкъщи на канала ще е доста по тегаво и няма смисъл.bai_ILIA написа:Принципно е така както го описваш за М57. Веригите на Е92 335д с М57 ги сменяха пред мен и картера се пуска надолу. Необходимо е моста да падне малко надолу и няма грижи. В домашни условия никой не би извадил мотор. Там е най-удачен варианта на място. Успех с интервенцията и може да споделиш с колегите някои тънкости. По скоро би било ценно за тези, които ще го правят сами

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте на всички!
Това е моя първи пост, така че най-напред бих искал да ви благодаря за одобрението във форума. Надявам много скоро да стана пълноправен член на БМВ клуб България. Предстои ми да купя своята първа кола (не броим старата на баща ми
). Избрал съм си BMW e91 или още казано, 3ка комби. Подробна инфорамация за точния модел => https://www.auto-data.net/en/bmw-3-seri ... 218hp-9945
По повод случая бих искал да ви попитам:
1. За какво трябва да гледам и внимавам при оглед на модела?
2. Какво трябва да обслужа веднага, щом я купя? (изключая масло и филтри)
3. Ангренажната верига на колко хиляди километра трябва да се смени?
4. Каква е адекватна цена за напълно окомплектования модел опоменат по-горе?
Всякаква информация би била полезна и оценена!
Блгадоаря ви предварително!
Това е моя първи пост, така че най-напред бих искал да ви благодаря за одобрението във форума. Надявам много скоро да стана пълноправен член на БМВ клуб България. Предстои ми да купя своята първа кола (не броим старата на баща ми

По повод случая бих искал да ви попитам:
1. За какво трябва да гледам и внимавам при оглед на модела?
2. Какво трябва да обслужа веднага, щом я купя? (изключая масло и филтри)
3. Ангренажната верига на колко хиляди километра трябва да се смени?
4. Каква е адекватна цена за напълно окомплектования модел опоменат по-горе?
Всякаква информация би била полезна и оценена!
Блгадоаря ви предварително!
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
jonno234 написа:Здравейте на всички!
Това е моя първи пост, така че най-напред бих искал да ви благодаря за одобрението във форума. Надявам много скоро да стана пълноправен член на БМВ клуб България. Предстои ми да купя своята първа кола (не броим старата на баща ми). Избрал съм си BMW e91 или още казано, 3ка комби. Подробна инфорамация за точния модел => https://www.auto-data.net/en/bmw-3-seri ... 218hp-9945
По повод случая бих искал да ви попитам:
1. За какво трябва да гледам и внимавам при оглед на модела?
2. Какво трябва да обслужа веднага, щом я купя? (изключая масло и филтри)
3. Ангренажната верига на колко хиляди километра трябва да се смени?
4. Каква е адекватна цена за напълно окомплектования модел опоменат по-горе?
Всякаква информация би била полезна и оценена!
Блгадоаря ви предварително!
1.Задължително ходиш с диагностика за колите които си набелязал. Такава кола на слух,мирис и външен вид не се купува. Гледайте да няма рязано/шунтирвано/преправяно/къртено/бито и т.н. и ако всичко е наред я карате на сервиз да я прегледат и други хора преди да я вземете. За теч на масла/фуги на купето и външен/вътрешен вид няма да говоря мисля, че на всички е ясно какво се гледа на една кола.
2.Тук много зависи от състоянието на автомобила. Като важните неща за всички са веригите и масла/филтри навсякъде. Пеперудките в колектора са доста важни има теми във форума.
3.На 6-цилиндровите мотори е препоръчително на 250000км да се сменят веригите. И тъй като не можеш да имаш вяра на колко километри е автомобила пред теб за твое спокойствие препоръчвам да си заделил 20-30% от сумата за покупка на автомобила за обслужване и твое спокойствие. Така или иначе няма да навъртиш 250 000 докато е при теб, не си играй с късмета. Задължително да ги сменя човек правил такива коли а не бай Илия кварталния майстор за тънка сума. Все пак търсиш спокойствие, а не бомба със закъснител.
4.Зависи дали ще е фейслифт или не, на какви екстри държиш, и в какво състояние е автомобила. Както и какъв бюджет си готов да дадеш за такава. Цените варират от гробници за 7000лв и можеш да се разгърнеш до 20бона. Ако разполагаш с финанси дълбоко препоръчвам фейслифт. Мисля че към 14-15000 има прилично оборудвани и в приемливо състояние коли. Ако си готов да направиш компромиси може да слезеш до към 10000лв. И съвет от мен без X-drive.
Това е моето мнение и не ангажирам никой с него

history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте dynalias,
Благодаря ви за бързия отговор!
Бих искал да ви попитам, какво имате предвид под:
"1.Задължително ходиш с диагностика за колите които си набе..."
Какво трябва да разбирам под "диагностика"?
Също, какво представлява самото проверяване в сервиз? За какво да им кажа ,че искам да я проверят? Това стандартна процедура ли е(качване на стенд за проверка на ръжда и закачане на компютър)? Каква е цената на процедурата?
Бихте ли ми препоръчали сервиз? Аз съм от София.
В кой сервиз е най-добре да бъде обслужен автомобила и имате ли представа, колко струва то? (+смяна на ангренажната верига)
Благодаря ви предварително!
Лека вечер.
Благодаря ви за бързия отговор!
Бих искал да ви попитам, какво имате предвид под:
"1.Задължително ходиш с диагностика за колите които си набе..."
Какво трябва да разбирам под "диагностика"?
Също, какво представлява самото проверяване в сервиз? За какво да им кажа ,че искам да я проверят? Това стандартна процедура ли е(качване на стенд за проверка на ръжда и закачане на компютър)? Каква е цената на процедурата?
Бихте ли ми препоръчали сервиз? Аз съм от София.
В кой сервиз е най-добре да бъде обслужен автомобила и имате ли представа, колко струва то? (+смяна на ангренажната верига)
Благодаря ви предварително!
Лека вечер.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
jonno234 написа:Здравейте dynalias,
Благодаря ви за бързия отговор!
Бих искал да ви попитам, какво имате предвид под:
"1.Задължително ходиш с диагностика за колите които си набе..."
Какво трябва да разбирам под "диагностика"?
Също, какво представлява самото проверяване в сервиз? За какво да им кажа ,че искам да я проверят? Това стандартна процедура ли е(качване на стенд за проверка на ръжда и закачане на компютър)? Каква е цената на процедурата?
Бихте ли ми препоръчали сервиз? Аз съм от София.
В кой сервиз е най-добре да бъде обслужен автомобила и имате ли представа, колко струва то? (+смяна на ангренажната верига)
Благодаря ви предварително!
Лека вечер.
Колегата има в предвид да вземеш с теб при огледа човек който има нужните софтуери и хардуери за да прегледа колата качествено на място.
Освен тях, този човек трябва да знае какво да гледа в една кола.
Неможе просто така да ти напишем какво да гледаш, нещата са много и според тях се прави комплексна оценка на конкретната кола.
Има неща които могат да се прежалят и да се оправят после има и такива които ще те съборят финансово и просто не си струва.
Като ти чета въпросите за мен става ясно че като цяло нямаш много понятие от автомобили и е лесно да бъдеш подведен, така, че се вслушай в съвета на колегата.
Колкото до това къде да си обслужиш колата пак всичко е според зависи.
За едни неща се ходи на едно място за други на друго и тн.
Видях на линка 325i, сигурен ли си, че искаш бензиново Е90 ?
viewtopic.php?f=112&t=273827

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Здравейте!
Бих искал да отбележа ,че понятие от автомобили имам. Имам конкретни въпросни ,възникнали от факта ,че никога не съм се занимавал с покупката на коли. Та, поради тази причина ,реших да задам въпросите си по толкова обяснителен и наивен начин. Никога не съм ходил на сервиз за подобни проверки и никога не съм използвал компютърна диагностика. ( за съжаление или не , всичките ми коли и мотори с които съм се занимавал са до 2000г.)
Неможе просто така да ти напишем какво да гледаш, нещата са много и според тях се прави комплексна оценка на конкретната кола.
^Като че ли се надявах да споменете , някои характерни слаби места на модела.
Струва ми се ,че да намеря такъв човек (разполагащ с диагностика) е доста трудно. Не може ли тази проверка да бъде извършена в сервиза?
Колкото до това къде да си обслужиш колата пак всичко е според зависи.
За едни неща се ходи на едно място за други на друго и тн.
^ Може би бихте препоръчали някой сервиз, базирано на личен опит.
И последно, да, сигурен съм че искам точно точи двигател. Защо да не бих? Разхода ли имате в предвид?
Бих искал да отбележа ,че понятие от автомобили имам. Имам конкретни въпросни ,възникнали от факта ,че никога не съм се занимавал с покупката на коли. Та, поради тази причина ,реших да задам въпросите си по толкова обяснителен и наивен начин. Никога не съм ходил на сервиз за подобни проверки и никога не съм използвал компютърна диагностика. ( за съжаление или не , всичките ми коли и мотори с които съм се занимавал са до 2000г.)
Неможе просто така да ти напишем какво да гледаш, нещата са много и според тях се прави комплексна оценка на конкретната кола.
^Като че ли се надявах да споменете , някои характерни слаби места на модела.
Струва ми се ,че да намеря такъв човек (разполагащ с диагностика) е доста трудно. Не може ли тази проверка да бъде извършена в сервиза?
Колкото до това къде да си обслужиш колата пак всичко е според зависи.
За едни неща се ходи на едно място за други на друго и тн.
^ Може би бихте препоръчали някой сервиз, базирано на личен опит.
И последно, да, сигурен съм че искам точно точи двигател. Защо да не бих? Разхода ли имате в предвид?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
jonno234 написа:Здравейте!
Бих искал да отбележа ,че понятие от автомобили имам. Имам конкретни въпросни ,възникнали от факта ,че никога не съм се занимавал с покупката на коли. Та, поради тази причина ,реших да задам въпросите си по толкова обяснителен и наивен начин. Никога не съм ходил на сервиз за подобни проверки и никога не съм използвал компютърна диагностика. ( за съжаление или не , всичките ми коли и мотори с които съм се занимавал са до 2000г.)
Неможе просто така да ти напишем какво да гледаш, нещата са много и според тях се прави комплексна оценка на конкретната кола.
^Като че ли се надявах да споменете , някои характерни слаби места на модела.
Струва ми се ,че да намеря такъв човек (разполагащ с диагностика) е доста трудно. Не може ли тази проверка да бъде извършена в сервиза?
Колкото до това къде да си обслужиш колата пак всичко е според зависи.
За едни неща се ходи на едно място за други на друго и тн.
^ Може би бихте препоръчали някой сервиз, базирано на личен опит.
И последно, да, сигурен съм че искам точно точи двигател. Защо да не бих? Разхода ли имате в предвид?
Аз не бих, защото са проблемни, харчат масло което се оправя само с основен ремонт в 90% от случаите.
Освен разхода на масло има и други недостатъци които го правят претенциозен и не надежден.
Иначе като цяло модела е доста сполучлив, здраво окачване и относително малко проблеми.
Важно е колата да е поддържана но то това важи за всички автомобили.
Разчети се по раздела за N52 и N53 моторите и ще добиеш представа какви са им болежките.

- chris_barnes
- ентусиаст
-
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
@jonno234 точно понеже досега ти е бил до коли преди 2000г може би затова гледаш предимно бензини. Дизелите след тази година доста евоюлираха и на твое място не бих ги пренебрегнал като вариант. 3.0 дизел в е91 ще бъде доста по-силен, надежден и безпроблемен от 3л бензин (и по-икономичен)
Успех с търсенето!


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани