Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
Здравейте колеги. Наскоро се сдобих с едно доста разбито но красиво купе с М50Б20 от 92ра, воден от емоции и тъпи решения. След серия от най различни ремонти преди 2 дена на арматурното табло ми отказаха оборотомера, економи-мера, и сървиз-мера не изчезва след палене и каране. След малко четене из форуми разбрах че DME модула (намира се под прозореца в дясно на двигатеелния отсек) се наводнявал и от там правил проблеми. Изкарах моя, за щастие не е наводнен и като го отворих си е перфектен. Обаче се натъкнах на друг проблем. Забелязох че кабелите от куплунга за връзка с устройства (този кръглия за зануляване итн) са пооголени и някой нагорели. като се поразрових и поразглобих видях че единият кабел целия е без облицовка и изглежда е греел от край до край. Като отворих куплунга забелязох че 2 от контактите са разтопени. Та какво според вас е най удачно да направя. Дали да сменя само жиците които са нагорели и да ги поизолирам или да сменя и куплунга или пък цялата инсталация. и дали това не говори за някакъв друг проблем. Горе долу чаткам от електроника. Ето снимки:
image hosting free
image hosting free
Re: Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
Малко хедс ъп. Оборотомера и другине неща по таблото се оправиха. В ДМА модула колкото и добре да изглеждаше видях някои места по платката на които имаше оксидация. Почистих го с контактен спрей и четка за зъби, ръгнах го обратно и нещата се оправиха. Все пак остава проблема с инсталацията. Мислех си за какво ли ще са тея 2та стопените контакта на буксата. По принцип на капачката 2 от пиновете влизат в тях. Дали просто да не ги махна и да махна и жицата стопената?
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
Провери този кабел за какво отговаря де , не махай просто така жици ! Щом е прогорял има проблем по веригата , провери какво може да е , че може доста по-лоши неща да се случат .. чак след това го замени успех!
Re: Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
Мда. Тея дни ще се поразровя още. Струва ми се че отива към едно от релетата извън фюзбокса, ама не съм сигурен. Като поодрежа изолацията ще стане ясно. Иначе покарах така колата извесно време с оголения кабел, и като отворя капака и го барна нито е горещ нито нищо. За всеки случей я оставям с изключени клеми на акомулатора.
Re: Проблеми с Арм. табло и инсталация 320 1992г.
И така. Ето резултатът. Нагорялата жица стига до кръглата букса закачена за фюзбокса. Под нея продължава и влиза под самия фюзбокс с другите жици. От там жицата е запоена (не заводски) за друга по дебела жица и влиза в купето.
Купих си жица 2.5 квадрата с силиконова обвивка и я смених от край до край и преди буксата и след. Изолирах всички други засегнати жици и пребрах всичко( тази бялата ).
Като се порастърсих из нета се оказа че тази нагоряла жица е за Motronic RxD L-line
Номер 15 на следващата снимка
На иснпекшън сокета тя се връзва с 2 пинчета от капачката за номер 14. Мерих за съпротивление между 2те пинчета над 800 ома е. Все пак леглата са нагорели незнайно защо.
И така всико запоих изолирах затворих. Запалих двигателя и меря тея 2та пина (14 и 15) на запален двигател дават 14+ волта. На изгасен пак има ток при тях ( незнам дали така трябва да е ) на номер 14 дава 11.5 , на 15 (нагорелия) 9 волта.
Иначе колата работи и седя бая време кабела нито грее нито има нещо друго. Всичко върви нормално.
И все пак изключих акомулатора. Та дали немога просто да го махна тоя кабел и какво ще е това нещо. Motronic RxD L-line?
Купих си жица 2.5 квадрата с силиконова обвивка и я смених от край до край и преди буксата и след. Изолирах всички други засегнати жици и пребрах всичко( тази бялата ).
Като се порастърсих из нета се оказа че тази нагоряла жица е за Motronic RxD L-line
Номер 15 на следващата снимка
На иснпекшън сокета тя се връзва с 2 пинчета от капачката за номер 14. Мерих за съпротивление между 2те пинчета над 800 ома е. Все пак леглата са нагорели незнайно защо.
И така всико запоих изолирах затворих. Запалих двигателя и меря тея 2та пина (14 и 15) на запален двигател дават 14+ волта. На изгасен пак има ток при тях ( незнам дали така трябва да е ) на номер 14 дава 11.5 , на 15 (нагорелия) 9 волта.
Иначе колата работи и седя бая време кабела нито грее нито има нещо друго. Всичко върви нормално.
И все пак изключих акомулатора. Та дали немога просто да го махна тоя кабел и какво ще е това нещо. Motronic RxD L-line?
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани