Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
65 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Не става въпрос за производството на отделни поточни линии. Просто има различни технологии за кастване. BMW използва този процес за по-пърформанс моторите като N55: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypereutectic_piston
Разбира се надали буталата на 116d са такива.
Hypereutectic pistons are stronger than more common cast aluminum pistons and used in many high performance applications. They are not as strong as forged pistons, but are much lower cost due to being cast.
Compared to both 4032 and 2618 alloy forged pistons, hypereutectic pistons are significantly less strong. Therefore, for performance applications using boost, nitrous oxide, and/or high RPMs, forged pistons (made from either alloy) are preferred. However, hypereutectic pistons experience less thermal expansion than even forged pistons made from low expansion 4032 alloy. For this reason, hypereutectic pistons can run a tighter piston to cylinder clearance than forged pistons. This makes hypereutectic pistons a better choice for stock engines, where longevity is more important than ultimate performance.
До колкото знам BMW няма forged бутала заводски в нито 1 двигател.
Разбира се надали буталата на 116d са такива.
Hypereutectic pistons are stronger than more common cast aluminum pistons and used in many high performance applications. They are not as strong as forged pistons, but are much lower cost due to being cast.
Compared to both 4032 and 2618 alloy forged pistons, hypereutectic pistons are significantly less strong. Therefore, for performance applications using boost, nitrous oxide, and/or high RPMs, forged pistons (made from either alloy) are preferred. However, hypereutectic pistons experience less thermal expansion than even forged pistons made from low expansion 4032 alloy. For this reason, hypereutectic pistons can run a tighter piston to cylinder clearance than forged pistons. This makes hypereutectic pistons a better choice for stock engines, where longevity is more important than ultimate performance.
До колкото знам BMW няма forged бутала заводски в нито 1 двигател.
- surfboard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
andy написа:surfboard написа:wishy35 написа:drago9205 написа:По принцип да, но по-скоро наблюденията ми са, че умерено мощните 6-таци издържат най-много напр. 325,330,325,530.
Но и 4-цилиндровите дизели са също здрави.
То няма много 35д на пазара като цяло за да се направи хубава извадка. Иначе на моята 335д наближавам 150к км, имам я от малко над 100к и досега освен амортисьор суб буфер, други проблеми не съм имал. Някъде бях чел, че понеже двете турбини на 35д са “прости” тоест не са с променлива геометрия като на 330д например, на теория би трябвало да е по-надежден мотор дори. За практика ще докладвам пак подир няколко десетки хиляди километра
Колега, сигурен ли си в това? Голямата турбина почти на 100 % е с променлива геометрия.
Голямата турбина (и малката) почти на 1000% не са с променлива.
Малката дори няма директно управление на нея, а преди и след нея има клапи за байпас, голямата е с уестгейт.
Колега, понеже не съм вещ в тази материя, искам да попитам щом турбините нямат променливи геометрии, това значи ли, че са по-благоприятни за градско каране? На много места съм чел, че градското задръствало променливата геометрия на турбината с времето, а се оказва, че тези на 335д нямат такава?
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Да, но аз до сега не съм видял на БМВ задръстена геометрия, за разлика от ВАГ с Гарет турбините. ККК не задръства.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
andy написа:Да, но аз до сега не съм видял на БМВ задръстена геометрия, за разлика от ВАГ с Гарет турбините. ККК не задръства.
Нали и доста БМВ-та ползват Гарет, или бъркам ?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Kurtov написа:andy написа:Да, но аз до сега не съм видял на БМВ задръстена геометрия, за разлика от ВАГ с Гарет турбините. ККК не задръства.
Нали и доста БМВ-та ползват Гарет, или бъркам ?
Гарет 2260 се монтира във всички 330/325/530/525д и аз не съм срещал на някой да му се задръсти геометрията.
На БМВ по може да ти се повреди актуатора който управлява геометрията но и това е рядкост като цяло, неможе да се каже че се случва често.
От четири цилиндровите 116/118д/316/318д също са с гарет 1749 ако не се лъжа, на е39 и на е 46 330/530д пак е гарет 2256 също нямат проблеми с геометрията.
Това със задръстването на геометрията е по скоро от друго не от самата турбина, а от начина по който е направен мотора, на какви обороти да я развърта, каква е сместа , какви и кога газове минават през нея и тн.

65 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани