България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Отново не ми отговорихте какво правим с тировете и автобусите, нямат право да карат с над 100 по закон, а в баирите често карат с 80. И какво общо има толерантността с разликата в скоростта?
"Онзи хвалещия се" обясни много добре в кои ситуации съм карал с 90, поради недостатъчна мощност от двигателя. Учудващо, нито един път не съм бил в ситуация, в която тези около мен е трябвало да променят скоростта/траекторията си, въпреки "влаченето". Ако тези "бавните" изчезнат, ще е хубаво да изчезнат и тези, които при 160 са ми на 2 метра от бронята, при изпреварване на дълга колона.
Единственото, за което съм напълно съгласен от последните мнения е, че толерантността е двупосочна. И на мен не ми е приятно когато на планински път има хора, каращи с 30, но какво мога да направя? И на тях да им забраним да шофират? Изчаквам с достатъчна дистанция, като има удобно място изпреварвам и си продължавам по пътя.
P.S. Преди да сте ме захапали отново, когато карах въпросната кола, винаги съм тръгвал в неадекватни часове (много рано сутрин или много късно вечер), за да няма коли и да бъде по-приятно пътуване и за мен и за околните.
"Онзи хвалещия се" обясни много добре в кои ситуации съм карал с 90, поради недостатъчна мощност от двигателя. Учудващо, нито един път не съм бил в ситуация, в която тези около мен е трябвало да променят скоростта/траекторията си, въпреки "влаченето". Ако тези "бавните" изчезнат, ще е хубаво да изчезнат и тези, които при 160 са ми на 2 метра от бронята, при изпреварване на дълга колона.
Единственото, за което съм напълно съгласен от последните мнения е, че толерантността е двупосочна. И на мен не ми е приятно когато на планински път има хора, каращи с 30, но какво мога да направя? И на тях да им забраним да шофират? Изчаквам с достатъчна дистанция, като има удобно място изпреварвам и си продължавам по пътя.
P.S. Преди да сте ме захапали отново, когато карах въпросната кола, винаги съм тръгвал в неадекватни часове (много рано сутрин или много късно вечер), за да няма коли и да бъде по-приятно пътуване и за мен и за околните.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Разбира се, че и тези със 160 трябва да изчезнат. Вероятно щеше да ти е по-лесно за тезата ако защитавах тези, които превишават скоростта... но аз и това не одобрявам.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От относително скоро имаме опит с каране по "магистрали" и многлентови пътища/улици.
Нямаме нито културата, нито опита, нито законите за тях.
С времето ще се понаучим(срещу съответната цена в ламарини и животи за жалаост), а ако имаме късмет рано или късно ще получим по-адекватни правила за лентите, obstructing flow of traffic и т.н.
До тогава всеки ще се оправя както може.
Всъщност колегите от САЩ да кажат, но въпреки че това е страната с най-много опит по такива шосета и доста добри закони по отношение на движението по тях, идиотизми не липсват.
Нямаме нито културата, нито опита, нито законите за тях.
С времето ще се понаучим(срещу съответната цена в ламарини и животи за жалаост), а ако имаме късмет рано или късно ще получим по-адекватни правила за лентите, obstructing flow of traffic и т.н.
До тогава всеки ще се оправя както може.
Всъщност колегите от САЩ да кажат, но въпреки че това е страната с най-много опит по такива шосета и доста добри закони по отношение на движението по тях, идиотизми не липсват.
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Разбира се, че и тези със 160 трябва да изчезнат. Вероятно щеше да ти е по-лесно за тезата ако защитавах тези, които превишават скоростта... но аз и това не одобрявам.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ако не си червен, не означава, че си син. Закачих се заради конкретната скорост, откъдето дойде примера с автобусите. Говорим за едно и също с различни думи.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:...
2 ленти да са чак пък многолентови, ама то това си важи и за немагистралите

Ако всички си карат с ограничението +- 10 км/ч пътуването ще е много по-спокойно и ненатоварващо. Аз никакви закони не искам да се променят, изобщо. Само да ги усложняваме с още глупости... Ама едно е да караш бавно с 70-80 и да те разминават с 90 км/ч... друго е със 140, разликата е малко по-голяма.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз пък не разбрах, що американците се дават за пример
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И аз не съм сигурен, там пътната инфрастуктура е много по-различна. Само лентите да вземеш, са значително по-широки и се кара много по-бавно.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Nickelback написа:Аз пък не разбрах, що американците се дават за пример![]()
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
защото ако се пуснеш от единия край на бостън или ню йорк до другия край я видиш една катастрофа я не. докато в софия ще видиш поне 2-3 ... и софия е много по-малка и с по-малко брой возила.
също пътуването в щатите е с много по-ниско ниво на стрес. просто по магистралите никой не прави глупости. камионите си седят в дясно, в най- лявата лента се кара с не повече от 10 мили отгоре на ограничението (55-70 мили според магистралата и щата) и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Nickelback написа:Аз пък не разбрах, що американците се дават за пример![]()
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
защото ако се пуснеш от единия край на бостън или ню йорк до другия край я видиш една катастрофа я не. докато в софия ще видиш поне 2-3 ... и софия е много по-малка и с по-малко брой возила.
също пътуването в щатите е с много по-ниско ниво на стрес. просто по магистралите никой не прави глупости. камионите си седят в дясно, в най- лявата лента се кара с не повече от 10 мили отгоре на ограничението (55-70 мили според магистралата и щата) и така...
Нищо не каза... както винаги

Питам с какво американеца е за пример (конкретни качества) пред германеца например върху конкретната инфраструктура?
Що си мислиш, че не съм се пускал, не знам, и ние плебеите сме ходили по земята

Bay area - San Diego (за магистрали се говореше мислА) съм виждал поне три катастрофи за деня, когато съм пътувал. Хондаджии с ръце на тавана на райсърския Сивик и т.н. А бе колоритно си е


Та да, чакам да кажеш нещо конкретно, а не какво мога да видя или не

ПС: Ей го бре


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Nickelback написа:Питам с какво американеца е за пример (конкретни качества) пред германеца например върху конкретната инфраструктура?
с това, че ако примерно карам една нормална кола (200-300 коня) 10 пъти ще предпочета да измина 500км по американска магистрала от колкото по немска. пък ти си го върти както си искаш

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ясно, нулеви аргументи както винаги 
Но да, върти го както искаш
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Но да, върти го както искаш

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
2 ленти да са чак пък многолентови, ама то това си важи и за немагистралите.
Ако всички си карат с ограничението +- 10 км/ч пътуването ще е много по-спокойно и ненатоварващо. Аз никакви закони не искам да се променят, изобщо. Само да ги усложняваме с още глупости... Ама едно е да караш бавно с 70-80 и да те разминават с 90 км/ч... друго е със 140, разликата е малко по-голяма.
Ами Околовръстното, Малинов, България и т.н. са си многолентови за мен

Нещо което можем да наречем магистрала имаме от изключително кратко време.
Ама те няма да почнат всички да карат с ограничението +-10 км/ч ей така от самосебе си, както и минималната скорост на магистрала, която цитираш.
Трябва да мине време във въпросната среда, докато всички колективно започнем да караме така и докато "държавата" се светне, че минималната скорост трябва да се вдигне.
Примерно, баща ми няма шанс да приеме поведението, писаните и неписаните правила за flow of traffic. Като него са хиляди хора, които имат стаж в други времена и навиците са им други, като се добавят и младите хора които не го осъзнават става ясно колко вода трябва да изтече.
За да осъзнае някой, че е опасно едни да карат със 140+ в лява лента докато другите се влачат с под 90 в дясна, той трябва да е изпадал в ситуация която да му го покаже. Примерно да изпреварва и да се наложи да се прибере в бавната колона. Колко пъти мислиш трябва да го преживее преди да осъзнае, че разликата в скоростта е проблем? Аз залагам на поне 5 съдейки по хората около мен. Колко време ще мине преди тези 5 конфликтни ситуации да се случат - година, 5,10?
Аз също съм против прекалено сложните правила, но в момента правилата по отношение на ползването на лентите са доста противоречиви, а такива за obstructing flow of traffic липсват.
И без тях ще станат нещата, но времето докато ни уврат главите ще е по-дълго.
П.С. Дадох САЩ като пример заради най-сериозния опит по отношение на трафик по магистрали и многолентови пътни артерии(знам кой, кога е правил магистрали, но не мисля че немците могат да се конкурират по отношение на колективно изминати километри по такива пътища с американците)
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:П.С. Дадох САЩ като пример заради най-сериозния опит по отношение на трафик по магистрали и многолентови пътни артерии(знам кой, кога е правил магистрали, но не мисля че немците могат да се конкурират по отношение на колективно изминати километри по такива пътища с американците)
Е как да се конкурират като щатите са 5 пъти по-големи и като площ, и като население...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:П.С. Дадох САЩ като пример заради най-сериозния опит по отношение на трафик по магистрали и многолентови пътни артерии(знам кой, кога е правил магистрали, но не мисля че немците могат да се конкурират по отношение на колективно изминати километри по такива пътища с американците)
Какъв толкова опит е необходим, не ми стана ясно?

Аз не съм видял немец да си блее в телефона и да чати на път за работа, докато в щатите са на всеки километър такива...
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
"Щатите" е доста обширно понятие... Калифорния е щатът с най-лошата пътна инфраструктура,. Особено и5 от бей ериата до ЛА- 2 ленти, дясната от които с отвратителна настилка заради камионите, в лявата често се влачат разни блейки. Катастрофи има често.
Е поне никой не слиза да чупи огледала.
На източния бряг са доста по-добре магистралите.
Е поне никой не слиза да чупи огледала.
На източния бряг са доста по-добре магистралите.
enigma
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
የተጨቆኑትን ነጻ አውጡ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: mr_petroff