За и Против разпънката 530д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

За и Против разпънката 530д

Мнение от tiho_madjarov » 01 Май 2019, 20:16

Колеги имам 530д-218 к.с. Тая разпънка какво ли не я правих и си пречуква и това е. Резбови втулки,нови по дебели болтове,стягам всичко и след 1-2 месеца пак започва да причуква.
Питането ми е,ако я махна дали ще пречи нещо осезаемо на стабилноста на колата,че ми омръзна да се занимавам с нея вече.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 12.02.2007

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от sk8 » 01 Май 2019, 22:07

Не се занимавай въобще, махай я и не я мисли.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от немо » 01 Май 2019, 22:30

Пробва ли с осигурител за резби?
Иначе ме кефите:БМВ са от малкото,които имат фабрично осигурител с/у изместване на предните "бомбета" или т.нар. "разпънка" ,а вие....-> в кофата :roll: :clap:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от Вуйчо » 02 Май 2019, 0:14

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 12:31, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 325Ci
Мечтае да кара: М5

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от tiho_madjarov » 02 Май 2019, 8:42

Аз преди месец като сменях маслото с филтрите,се помъчих доста да не я махам именно заради това,но...Абсурд,въобще не може да се намести въздушния филтър както трябва и кутията върху него. Как са могли да го измислят така немците,просто не ми го побира акъла. И ако сметнем ,че всяка година сменяме масло с филтри,2004 година автомобил до 2019 година са 15 години махане и слагане ей така,нормално е да се развалят тия резби и то в алуминий.
Освен на я махна и да пробвам как ще е. Ако не ме кефи,ще мисля варианти.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от zvetiko » 02 Май 2019, 12:32

tiho_madjarov написа:Аз преди месец като сменях маслото с филтрите,се помъчих доста да не я махам именно заради това,но...Абсурд,въобще не може да се намести въздушния филтър както трябва и кутията върху него. Как са могли да го измислят така немците,просто не ми го побира акъла. И ако сметнем ,че всяка година сменяме масло с филтри,2004 година автомобил до 2019 година са 15 години махане и слагане ей така,нормално е да се развалят тия резби и то в алуминий.
Освен на я махна и да пробвам как ще е. Ако не ме кефи,ще мисля варианти.


Не е нормално да се развалят, ако се прави както трябва- слага се грес, стяга се с динамометричен ключ, трябва да имаш необходимите вложки за да не разбиеш главата на винтовете.... За 15 години, 15 пъти едва ли е много. Вече, ако си решил да правиш неща, които са извън възможности те и само си мислиш, че може да ги направиш наистина е мъка- виждал съм и версия с отвъртане само на единия винт, огъване на разпънката под 90° и обратното връщане по същия начин...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1372
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от Kurtov » 02 Май 2019, 15:44

:OT:
Разпънка от е60, дали ще стане на е46-ца :mrgreen: ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от немо » 02 Май 2019, 20:35

Вуйчо написа:Немо, проблема е, че тази "разпънка" при е60 525/530 дизелов модел, трябва да се сваля при всяка смяна на въздушен филтър. Tази разпънка се маха отивайки 4 болта, които са завити в алуминиевият кош и бомбета на колата. И всяко отвиване и завиване малко или много е мъка и тази резба в един момент отива на кино.

Тази подробност за възд. филтър не я знаех,сори :( Но ако швабите са направили стоманен болт да се развива и завива многократно в алуминиева резба ( а не във някаква стоманена вложка в алуминия,нещо тип нит-гайка) са за сеХ :dummy:
Отделно го има това,че процедурата се извършва по строго определен начин,а не както дойде и за това се пре_бават работите...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 22.01.2016
Пол: Мъж

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от dimitar_g60 » 02 Май 2019, 22:08

Аз спокойно си сменям филтъра без да я махам.И при мен скърцаше ,но сложих дълги болтове на бомбетата и от долу с гайка и яко стягане.После на купето се преебаха резбите ,но ги нарязах наново .стегнах болтовете с метал пластик и нея пипам вече.Наложи ли се сваляне малко по трудно ,но това е.Иначе скърца гадно. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от Вуйчо » 02 Май 2019, 23:02

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 12:31, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от sstancho89 » 02 Май 2019, 23:28

Швабите са го измислили, това, че в БГ се стяга докато превърти и се връща четвърт после е друг въпрос. Аз на моята старата е60тка съм я махал сиг 10 пъти тая разпънка и съм нямал проблем. Ако пък имате проблем с алумина решението е

https://zimber-tools.com/bg/rchni-instr ... tools.html

Тогава вече няма да стягате в алумина, а в стоманена пружинка. Не се сещам десятки ли са болтовете, има всякакви комплекти за възстановяване на резби. За песимистите ще кажа, че на резба 12х1,5 10мм дълга стягам болт на 10кг без проблем вече многократно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 20.10.2015
Пол: Мъж

За и Против разпънката 530д

Мнение от 3186 » 03 Май 2019, 5:38

За Е60 потвърждавам - не се налагаше да се маха разпънка за смяната на въздушен филтър. Бил съм свидетел и на смяната му в Е93 330Д, но по спомени и там не беше нужно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от bokouser » 15 Май 2019, 10:13

Защо е необходимо да нарязвате нови резби, да възстановявате старите или други глупости? Детайла, на който се завива разпънката оригинален струва 37лв клиентска цена (без отстъпки) в Аутобавария, Дарукар, Елиткар и т.н. Действително въпросната опора е от много куца сплав - Al/Si9/Cu3/Fe и многократното развиване и завиване и разказва играта.
Само да допълня, че разпънката се маха, не само при смяна на въздушен филтър, но и при ремонт на много други неща, например смяна на маслен сепаратор / филтър подкартерни газове, сваляне на колектор, а колектора се сваля сравнително често, като започнем от вихрови клапи, течове от гумените уплътнения, разни вакуум маркучи, да не говорим за свещи, модул свещи (тук го наричаме реле) и т.н.
Факт е, че резбите на бомбетата издържат доста повече от резбите на централната опора, може би защото са от малко по-различна сплав, а и централната опора леко е завряна под пластмасата на чистачките, което затруднява правилното подвеждане на болтовете при завиване. В повечето сервизи им е любимо да работят с пневматичен гайковерт и при невнимание като ги напънат веднъж на криво са до там.
Но като цяло ако вземем предвид, че толкова години оригиналната опора на разпънката е издържала, не е такава драма да се смени веднъж, почти съм сигурен, че новата ще издържи докато колата е във вас. Аз лично я смених тази неделя и ако има интерес мога да опиша процеса.
Последна промяна bokouser на 15 Май 2019, 16:22, променена общо 7 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1663
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от ildivvy » 15 Май 2019, 10:43

Няма ли и някакви 'алтернативи' на този детайл от друг материал?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: За и Против разпънката 530д

Мнение от bokouser » 15 Май 2019, 10:51

Няма кой да ти го изработи, като го разгледах, не е много прост, пък и както споменах:
bokouser написа:Но като цяло ако вземем предвид, че толкова години оригиналната опора на разпънката е издържала, не е такава драма да се смени веднъж, почти съм сигурен, че новата ще издържи докато колата е във вас.

И друго - аз например обичам да си пипам сам по колата и всичко стягам с динамометричeн ключ по информация от ISTA, но айде сигурен съм, че повечето хора ще пропуснат това и все пак ако занапред точно там се внимава със завиването няма да има проблем години.

zvetiko написа:...Не е нормално да се развалят, ако се прави както трябва- слага се грес, стяга се с динамометричен ключ...

Сложиш ли грес или друга смазка напълно променяш натоварването на материала при затягане с динамометричен ключ. Където е необходимо да се сложи смазка задължително е описано в инструкцията.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook