Що е то Портване и има ли почва у нас

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Що е то Портване и има ли почва у нас

Мнение от N.Mihaylovski » 14 Яну 2007, 0:41

Имам едно въпросче относно портване на глава в какво се състои,как се прави,и в следствие какво се променя,каков трябва да се промени и защо се прави
Търсих но не намерих и реших да се допитам до вас
П.П Молябез ОФФ Топик и караници ;)
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 14 Яну 2007, 0:50

:yes: на мен ми предстои портване на главата защото сменям валове но и аз не съм много в час :mhihi: но знам,че се разширяват всмукателните канали :)
мале в понеделник я вкарвам и до четвъртък трябва да е готова :confused: хора молете се да стане добре :uups:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 14 Яну 2007, 20:28

:roll:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 14 Яну 2007, 21:02

"Порт"-ване - (абе нема ли българска дума за тва?) - портовете са каналите (всмукателни и изпускателни) в главата, портването е обработката им така, че през тях да прминава повече въздух / горивовъздушна смес (най-общо казано). Малко теория - с портването се цели "доискусуряване" на каналите, щото като почти вс. друго серийно производство (направено от някой си някъде си) има още много какво да се иска когато се гони максималното. Много хора си мислят че портовете трябва да са колкото може по-големи (точно преди да пробият водната риза :mhihi: ) което е абсолютно грешно - колкото е по-голям канала толкова е по-ниска е скоростта на газовете при едни и същи обороти и вс. друго еднакво, така при много големи канали на ниски обороти бензина просто "изпада" от сместа щото скоростта е ниска...Потока на газовете е много по-чувствителен към формата, отколкото към размера на порта. Грубо правило е че диаметъра на канала трябва да е около 0.8 от Д на гърлото на клапана (тва е вътрешният диам. на леглото на клапана, той се смята за ограничаващо сечение на порта), за почти перфектана форма на порта може да се разшири до 0.85-0.9 . Ако е по-голям вече не печелиме нищо като поток, само губиме скорост на газовете, независмо дали е NA или турбо или мурбо мотор. Прехода от канала към гърлото трябва да е макс. плавен, много често леглото просто стърчи в канала, тва ръбче задължително се изглажда. Повечето глави реагират положително на премахването на м-ала пред водача на клапана, а ако може да си позволиме намален ресурс - и на самия водач (тая част която стърчи в порта естествено ;) ). Иначе водачите могат да се заострят. Леглата на клапаните трябва да са с три ъгъла - тва е много важно за добър поток. Ако има праг м/у колектора и порта задулжително се премахва, като се колектора се центрова на щифтове или втулки и гарнитурата се използва за шаблон. Са на практика - самото стъргане е най-добре да се прави с пневматична шлифовалка, тя има много корави радиални лагери и може да понесе натоварването, и може да се навре в порта без проблем, особено удължените. Става и с бормашина, обаче тя има голям патронник и слаби лагери, една бормашина издържа портване на 2 до 4 глави...Стърже се с карбидни борчета (едни такива назъбени метални топчета :mhihi: ), те са с различни форми, абе на практика е въпрос на личен избор. Борчето не трябва да се задържа на едно место, а да се въри равномерно из канала до получаване на желаните форми и размери. След стъргането следва полиране със шкурка - може ръчно (щом останеш без отпечатъци начи е добре полирано :mhihi: ), може и с т.нар. ветрило (със шлифовалка/бормашина) - листчета шкурка в/у метална ос. Аз лично съм против полирането до огледало, поне на всмукателните портове, колкото може да се постигне със шкурка 180 е напълно достатъчно, изпускателните може и до огледало (никой обаче не е доказал колко е голяма файдата от тва, май е само за чешане на мерака). Ако се сменя серийния вал със "по-голям" главата трябва да се портва, щото големия вал дава и по-добро пълнене и главата може да се окаже ограничител. Портване + сериен вал обаче също има ефект, ако може да се осигури и допълнително гориво за допълнителния въздух, който ше влезе...ама тва май е друга тема. Тва е от мене, или поне квото се сещам сега.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 14 Яну 2007, 21:10

:bowdown:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 15 Яну 2007, 2:48

Чакай ся защо трява да са с 3 ъглъла? Ми 4 и 5 ъгловите къде ги слагме? А тези направени с R образен нож при които няма ъгли :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 15 Яну 2007, 2:55

БОРКО-ЧИПА написа::yes: на мен ми предстои портване на главата защото сменям валове но и аз не съм много в час :mhihi: но знам,че се разширяват всмукателните канали :)
мале в понеделник я вкарвам и до четвъртък трябва да е готова :confused: хора молете се да стане добре :uups:



тия валове пасват ли на м50б20 разкажи малко за тях моля

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 15 Яну 2007, 10:45

Чакай ся защо трява да са с 3 ъглъла? Ми 4 и 5 ъгловите къде ги слагме? А тези направени с R образен нож при които няма ъгли

Мисля че на хората им стана ясно какво искам да кажа - поне с три ъгъла, не с един или с два, човека се интересува как да направи нещо на практика и аз се опитвам да му помогна. Това че могат да се направят със закръгление е факт, само че от това не се печели почти нищо в сравнение с триъгловите легла, освен това на практика не знам някой да ги прави със закръгление ( което не значи че никой не ги прави така, просто не е разпространено). За 4 и 5 ъгловите важи същото, мисля че и ти си разбрал ясно какво искам да кажа, ама се правиш на интересен :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook