Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - обща тема
Интересно върви първият тест за годината, ето резултатите от сутрешната сесия :
Обиколки :
Vettel - 72
Bottas - 69
Hulkenberg - 65
Sainz - 56
Verstappen - 52
Raikkonen - 46
Kvyat - 35
Perez - 20
Grosjean - 18
Времена:
1 Vettel Ferrari 1m18.161s
2 Perez Racing Point 1m19.944s
3 Bottas Mercedes 1m20.127s
4 Raikkonen Alfa Romeo 1m20.160s
5 Verstappen Red Bull 1m20.174s
6 Sainz McLaren 1m20.430s
7 Hulkenberg Renault 1m20.980s
8 Grosjean Haas 1m21.500s
9 Kvyat Toro Rosso 1m21.732s
Обиколки :
Vettel - 72
Bottas - 69
Hulkenberg - 65
Sainz - 56
Verstappen - 52
Raikkonen - 46
Kvyat - 35
Perez - 20
Grosjean - 18
Времена:
1 Vettel Ferrari 1m18.161s
2 Perez Racing Point 1m19.944s
3 Bottas Mercedes 1m20.127s
4 Raikkonen Alfa Romeo 1m20.160s
5 Verstappen Red Bull 1m20.174s
6 Sainz McLaren 1m20.430s
7 Hulkenberg Renault 1m20.980s
8 Grosjean Haas 1m21.500s
9 Kvyat Toro Rosso 1m21.732s
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Само на мен ли цвета на матовото Ферари ми мяза на изгоряла от слънцето червена Жигула
На клипчета особено е ужасно грозно


На клипчета особено е ужасно грозно

Re: Формула 1 - обща тема
Тази снимка е доста потъмнена.
На нормално видео оранжавее и особено на слънце е точно както го описва колегата
На нормално видео оранжавее и особено на слънце е точно както го описва колегата

- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Какво е outwash? Може ли на Бг? Червеното матово Ферари ми харесва на мен.
Това дето каза Биното не значи, че ще зарежат другия пилот ако се справя по-добре от Фетел. Грешка е според мен да му дават още един шанс на Фетку, но времето ще покаже дали съм прав.
Давай Шарл! Трепай Фетел


Това дето каза Биното не значи, че ще зарежат другия пилот ако се справя по-добре от Фетел. Грешка е според мен да му дават още един шанс на Фетку, но времето ще покаже дали съм прав.
Давай Шарл! Трепай Фетел



Re: Формула 1 - обща тема
Грубо казано въздушен поток които отива встрани от болида.
В една "нормална" ситуация "въздухът" удря предното крило после носачите и гумата, продължава назад към бадж бордовете кутиите на радиаторите и т.н.
Тази "нормална" ситуация обаче е крайно нежелана във Ф1, защото генерира оргомно количество неконтролируеми турболентни потоци към чувствителни части от колата(под, кутии на радиаторите, зоната зад тях и дифузиора).
След 2009 всички "flow conditioners"(малки крилца изчистващи потоците) бяха ограничени и за това от онзи момент насам екипите направиха революция в областта на контрол над потоците чрез вортекси. Или иначе казано създаваш високо-енергиен насочен въздушен поток, който можеш да контролираш, за да контролираш ниско-енергиен поток който е извън твой директен контрол по принцип.
В резултат на което предните крила реално се използват за генериране на вортекси и "outwash" повече отколкото за генериране на същинска притискаща сила.
Целта е предното крило да създава високо-енергиен въздушен поток "изсмукващ" възможно най-много въздух далеч навън(outwash) от предните гуми. В същото време вътрешните ръбове на елементите на предното крило(близо до носа) създават прочутия Y250 вортекс, който в комбинация с вортексите създадени от бадж бордовете създава outwash зад предните гуми.
В един перфектен свят тези два силни потока чистят въздуха който отива към задната част на колата и драстично подобряват работата на под, дифузиор, радиатори и т.н.
Предните гуми са най-големият кошмар на аеродинамиците
Негативният ефект от цялото нещо е, че това драстично увеличава "аеродинамичната следа" на болида.
Ако един аеродинамично семпъл болид има следа с турболентен въздух широка 2.5м, затваряща се на 15м назад., то настоящите болиди ще имат следа широка 3.5м, затваряща се на 30м назад. Цифрите са примерни нямам реални данни.
В една "нормална" ситуация "въздухът" удря предното крило после носачите и гумата, продължава назад към бадж бордовете кутиите на радиаторите и т.н.
Тази "нормална" ситуация обаче е крайно нежелана във Ф1, защото генерира оргомно количество неконтролируеми турболентни потоци към чувствителни части от колата(под, кутии на радиаторите, зоната зад тях и дифузиора).
След 2009 всички "flow conditioners"(малки крилца изчистващи потоците) бяха ограничени и за това от онзи момент насам екипите направиха революция в областта на контрол над потоците чрез вортекси. Или иначе казано създаваш високо-енергиен насочен въздушен поток, който можеш да контролираш, за да контролираш ниско-енергиен поток който е извън твой директен контрол по принцип.
В резултат на което предните крила реално се използват за генериране на вортекси и "outwash" повече отколкото за генериране на същинска притискаща сила.
Целта е предното крило да създава високо-енергиен въздушен поток "изсмукващ" възможно най-много въздух далеч навън(outwash) от предните гуми. В същото време вътрешните ръбове на елементите на предното крило(близо до носа) създават прочутия Y250 вортекс, който в комбинация с вортексите създадени от бадж бордовете създава outwash зад предните гуми.
В един перфектен свят тези два силни потока чистят въздуха който отива към задната част на колата и драстично подобряват работата на под, дифузиор, радиатори и т.н.
Предните гуми са най-големият кошмар на аеродинамиците

Негативният ефект от цялото нещо е, че това драстично увеличава "аеродинамичната следа" на болида.
Ако един аеродинамично семпъл болид има следа с турболентен въздух широка 2.5м, затваряща се на 15м назад., то настоящите болиди ще имат следа широка 3.5м, затваряща се на 30м назад. Цифрите са примерни нямам реални данни.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Тези неща дето написа за турболентните потоци съм ги чувал, но думата нищо не ми говореше
Мерси иначе за информацията. 




- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Формула 1 - обща тема
Понеже пак променят обозначенията на гумите, та отново ще има известен момент на "привикване" към новите цветове, номерации, свойства и тн.
Ето информацията предоставена от производителя:
https://press.pirelli.com/whats-new-wit ... a-1-tyres/
Ето информацията предоставена от производителя:
https://press.pirelli.com/whats-new-wit ... a-1-tyres/
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Ще се постарая да започна сезона в добра форма, а ако Матиа (Биното) има проблем заради двама бързи пилоти, значи добре съм си свършил работата."
Шарл Льоклер в отговор на думите на Матиа Биното, че Ферари ще заложи на Себастиан Фетел като първи пилот в началото на сезон 2019
Само така младеж!

Ето нещо интересно от Фейс групата Страничката за Формула1
Матиа Биното предупреди Ферари да останат фокусирани!
Според всички в падока усещането е, че Ферари са свършили невероятно добре работата си по отношение на задвижващата система и аеро пакета.
Когато журналист успее да се добере до Биното, последния трудно сдържа усмивката си и едва запазва здрава връзка със земята, но въпреки това не споделя повече от: " Преживяхме първите няколко дни..."
Анализаторите предвиждат минимум половин секунда на обиколка предимство за Ферари, но само в една обиколка, в дълъг тур времената определено не стоят така поне до момента. Въпреки добрите до момента резултати Биното предупреди екипа на Ферари, че трябва да остане силно фокусиран върху основната си дейност да продължи да подобрява и развива болида, особено по време на сезона, защото Мерцедес са много добри в разрешаване на проблемите си.
Шарл Льоклер в отговор на думите на Матиа Биното, че Ферари ще заложи на Себастиан Фетел като първи пилот в началото на сезон 2019
Само така младеж!



Ето нещо интересно от Фейс групата Страничката за Формула1
Матиа Биното предупреди Ферари да останат фокусирани!
Според всички в падока усещането е, че Ферари са свършили невероятно добре работата си по отношение на задвижващата система и аеро пакета.
Когато журналист успее да се добере до Биното, последния трудно сдържа усмивката си и едва запазва здрава връзка със земята, но въпреки това не споделя повече от: " Преживяхме първите няколко дни..."
Анализаторите предвиждат минимум половин секунда на обиколка предимство за Ферари, но само в една обиколка, в дълъг тур времената определено не стоят така поне до момента. Въпреки добрите до момента резултати Биното предупреди екипа на Ферари, че трябва да остане силно фокусиран върху основната си дейност да продължи да подобрява и развива болида, особено по време на сезона, защото Мерцедес са много добри в разрешаване на проблемите си.

Re: Формула 1 - обща тема
“If there are particular situations our priority will be Sebastian. I think it’s normal, especially early in the season, he is the guide with which we aim for the Championship."
Изказването на Биното беше преекспонирано.
Преди да се вадят каквито и да е заключения трябва да се има предивд политиката във Ферари, феновете и италианската преса.
Една от основните критики миналата година беше, че след определен момент Фетел не е бил поставен като номер 1. Биното трябва да успокои тези духове. Няма как да сложи Леклерк като номер 2 без да има солидни аргументи зад това решение и да са минали няколко състезания, защото има други кръгове които го подкрепят и не харесват Фетел.
Фетел ще има последен шанс тази година и нищо няма да му бъде простено особено от италианската преса. Леклерк ще трябва да се доказва веднага, но поради особената ситуация с Фетел ще има шанс да се наложи, ако го бива. Т.е. не очаквам ранно фаворитизиране на Фетел.
Аз обаче не съм фен на Леклерк и не споделям лъскателствата към него. Не мисля, че е новто дете чудо

Колкото до тестовете - Тая схема я гледаме от поне 5 години. Ферари са обявени за фаворити, а Мерцедес за изоставащи и после в Австралия реалността е друга.
Мерцедес и Ред Бул винаги са били най-големите скатавки по време на тестове. Ферари винаги са показвали най-много притиснати от същите политика, фенове, италианска преса.
С други думи Ферари не може да си позволи да скатава прекалено много.
Аз не мисля, че можем да правим каквито и да е заключения преди средата на следващия тест.
Ясно е, че Мерцедес в момента карат по строга делта. Колко точно могат да натиснат под зададеното време никой не може да каже. При Ферари няма индикации че са кара по строга делта.
За мен големият проблем пред Мерцедес е предното крило. Ако се окаже че философията на за предното крило на Ферари, Алфа и Рено е по-добра Мерцедес не може да я копира изцяло. Т.е. те до голяма степен са вързани за настоящата си концепция.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Аз обаче не съм фен на Леклерк и не споделям лъскателствата към него. Не мисля, че е новто дете чудо![]()
.
И защо мислиш така? Виждал ли си какво правеше преди да дойде във Ф1?
Ама иначе не е новото дете чудо



Re: Формула 1 - обща тема
Виждал съм, виждал съм и в Ф1 какво прави.
Само дето спорадичните супер представяния не са достатъчни във Ф1.
Леклерк има проблем с постоянтството по отношение на поредни бързи обиколки и най-добри сектори. Показа го и през първата седмица от тестовете. Може и да успее да се справи с това, но не е сигурно дали и кога. Това е сериозен проблем в квалификацията. Ако това продължи да го препъва през първата половина на сезона, ще изпадне в много трудна ситуация кариерно.
Миналата година редуваше супер представяния със спадове. Това минаваше под радара в Заубер, но в голям отбор като Ферари няма да му бъде простено.
Друг проблем който виждам с него са многото на брой завъртания породени от негови грешки и то не в ситуации в които натиска здраво колата. Някой от завъртанията бяха в ключови моменти. Завъртя се в Китай и си провали състезанието като преди това вече се беше завъртял в Q1, завъртя се в Германия, завъртя се мисля че два пъти в Япония, две завъртания в тренировките във Франция, завъртане в тренировката в САЩ.
Всичко това без да е притискан от някого или да е имало контакт. Според мен води категорично класацията по този показател. За мен това е проблем
Ще видим, тази година ще е ключова, виждали сме много големи таланти, които са невероятни в Ф2/Ф3000/ГП2, но идвайки в голямата битка просто не могат да се справят.
Само дето спорадичните супер представяния не са достатъчни във Ф1.
Леклерк има проблем с постоянтството по отношение на поредни бързи обиколки и най-добри сектори. Показа го и през първата седмица от тестовете. Може и да успее да се справи с това, но не е сигурно дали и кога. Това е сериозен проблем в квалификацията. Ако това продължи да го препъва през първата половина на сезона, ще изпадне в много трудна ситуация кариерно.
Миналата година редуваше супер представяния със спадове. Това минаваше под радара в Заубер, но в голям отбор като Ферари няма да му бъде простено.
Друг проблем който виждам с него са многото на брой завъртания породени от негови грешки и то не в ситуации в които натиска здраво колата. Някой от завъртанията бяха в ключови моменти. Завъртя се в Китай и си провали състезанието като преди това вече се беше завъртял в Q1, завъртя се в Германия, завъртя се мисля че два пъти в Япония, две завъртания в тренировките във Франция, завъртане в тренировката в САЩ.
Всичко това без да е притискан от някого или да е имало контакт. Според мен води категорично класацията по този показател. За мен това е проблем

Ще видим, тази година ще е ключова, виждали сме много големи таланти, които са невероятни в Ф2/Ф3000/ГП2, но идвайки в голямата битка просто не могат да се справят.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Представянето му през миналата година не е доказателство за слабо представяне през 2019-та, но ще видим...
Това, че Ферари са го взели говори, че има талант.
Това, че Ферари са го взели говори, че има талант.

Re: Формула 1 - обща тема
Колега @TheDriver би ли споделил впечатленията си от вчерашния тест ден ? Нямах възможност да гледам лайф таиминга, а пък и ти обясняваш доста изчерпателно и синтезирано случващото се
От това което отгоре отгоре прочетох е че Мерцедес са дошли с ново аеро, Ферари в сутрешната сесия са имали проблем по охладителната система, а при Мерцедес са загубили следобеда с проблем в мотора. Пък Редбула показал зъби

От това което отгоре отгоре прочетох е че Мерцедес са дошли с ново аеро, Ферари в сутрешната сесия са имали проблем по охладителната система, а при Мерцедес са загубили следобеда с проблем в мотора. Пък Редбула показал зъби

Re: Формула 1 - обща тема
Вчера беше труден ден от към следене. Скай няма да имат пряко предаване от втория тест, Аутоспорт бяха почти безполезни, Ауто мотор унд С(ш)порт бяха единствените от големите които пускаха някаква качествена информация. Лайв тайминга се скапа и времена от стинтове почти липсваха
За капак снощи са разбили колите на АМуС и са им откраднали лаптопи и друга техника
(тия немци са баси наивниците
- раницата с лаптопа на задната седалка).
Явно концепцията за предното крило тип Ферари/Алфа/Рено е хванала Мерцедес леко неподготвени и след представянията на болидите са се захванали за работа. Страниците на предното крило вече не отвеждат въздух навътре към гумата(имаха странна концепция, напълно нелогична - вместо еднплейта да създава outwash, той насочваше въздух навътре зад елементите на предното крило и право към гумата. Идеята уж беше, че този поток ще бута нагоре и навън вортексите и потока от основните елементи на крилото). Сега страниците са с нормална форма извити навън възможно най-много и отрязани в края колкото правилата позволяват, а основните елементи на крилото леко се снишават към края(далеч не колкото при Ферари). Освен това носът им има нова(по-грозна) форма с две стеснявания малко след върха там където започва cape-a(съжалявам, но просто няма подходящ термин на български - "пелерина"?!), Общо взето носа им прилича на голямо трибуквие
и то много по-реалистично от на останалите
Освен крилото обаче колата е драстично променена. Явно вече са работили по тези промени и само се е наложило да добавят новото крило и нос. Бадж бордовете са невероятни - сложността е х2 спрямо предната седмица, капакът на двигателя е променен и "спуска" много повече въздух към дифузьора. Имат и едни допълнителни насочваши елементи над бадж борда за да вкарват повече въздух надолу в посока под/дифузьор. Мисля, че обявиха, че са променили над 1000 елемента по колата
Промените според мен говорят, че колата им не е оправдала очакванията за пристискане и то главано в задната част. Просто концепцията им за предното крило явно не е "чистила" въздуха достатъчно добре назад.
Според мен обаче имат сериозен проблем(което не означава че ще са бавни), те са единствения отбор които кара без голям наклон на колата. Няма как да са супер агресивни с предното крило както могат да са останалите, защото ще създадат сериозен аеродинамичен дисбаланс. Т.е. вероятно ще останат с предно крило чийто елементи са дълги и не изтъняват в края.
Сутринта Хамилтън хвърли всички в шок с 25.7 трети сектор(26.хх е най-бързото време от квалификацията миналата година).Но се оказа, че е пресякъл шикана
Общо взето карането им беше типичното гонене на делта и проверяване на параметрите на новия аеропакет. Още не са показали нито един коз. Разбира се следобяд Ботас имаше проблем с мотора - веднага обявиха, че е проблем с налагането на маслото и "превантивно" ще сменят двигателя.
Ферари бяха разочарованието до обяд
Леклерк излезе и в типичен стил от предната седмица веднага започна с високо темпо в първата обиколка, но в сектор 2 на втората нещо стана и бавно се прибра в бокса. От теб чувам, че става въпрос за охладителна система. Информацията която аз имам е, че са сменяли двигател. Разбира се отговорите на ПР на Ферари бяха класически - "Нямаме сериозен проблем. Просто проверяваме някои неща"
След като излязоха отново последваха "дълги" стинтове със С3/С4 гуми с доста гориво(вероятно). Нещо като симулация на първи стинт от състезание. И стинтовете бяха разочароващи меко казано - сериозна деградация и 4.5 секундна дупка щом гумите преминаха ръба. По същото време Гасли правеше идентична програма с Ред Бул-а и неговите обиколки бяха с 0.5 по-бързи, а накрая пропадането беше 2.5 секунди.
Започва да се затвърждава мнението, че към момента Ферари имат проблем с деградацията на гумите. Като причините явно са в новата концепция на предното крило. Не създава достатъчно пристискане заради късите основни елементи и това нарушава аеродинамичния баланс в следстие на което задницата има много повече притискане и унищожава гумите.
Останалите - Уилиамс гонят спонсори с обиколки с малко гориво и меки гуми, но дори така времената не са впечатляващи. Рено са в ничията земя и стинтовете още повече го затвърждават, Макларън бяха отчайващи в 3ти сектор, което говори за проблем с аерото отново
, Торо Росо тестват и за Ред Бул и въртят обиколки с малко гориво, Алфа се позагубиха и вече не изпъкват като миналата седмица.



Явно концепцията за предното крило тип Ферари/Алфа/Рено е хванала Мерцедес леко неподготвени и след представянията на болидите са се захванали за работа. Страниците на предното крило вече не отвеждат въздух навътре към гумата(имаха странна концепция, напълно нелогична - вместо еднплейта да създава outwash, той насочваше въздух навътре зад елементите на предното крило и право към гумата. Идеята уж беше, че този поток ще бута нагоре и навън вортексите и потока от основните елементи на крилото). Сега страниците са с нормална форма извити навън възможно най-много и отрязани в края колкото правилата позволяват, а основните елементи на крилото леко се снишават към края(далеч не колкото при Ферари). Освен това носът им има нова(по-грозна) форма с две стеснявания малко след върха там където започва cape-a(съжалявам, но просто няма подходящ термин на български - "пелерина"?!), Общо взето носа им прилича на голямо трибуквие


Освен крилото обаче колата е драстично променена. Явно вече са работили по тези промени и само се е наложило да добавят новото крило и нос. Бадж бордовете са невероятни - сложността е х2 спрямо предната седмица, капакът на двигателя е променен и "спуска" много повече въздух към дифузьора. Имат и едни допълнителни насочваши елементи над бадж борда за да вкарват повече въздух надолу в посока под/дифузьор. Мисля, че обявиха, че са променили над 1000 елемента по колата

Промените според мен говорят, че колата им не е оправдала очакванията за пристискане и то главано в задната част. Просто концепцията им за предното крило явно не е "чистила" въздуха достатъчно добре назад.
Според мен обаче имат сериозен проблем(което не означава че ще са бавни), те са единствения отбор които кара без голям наклон на колата. Няма как да са супер агресивни с предното крило както могат да са останалите, защото ще създадат сериозен аеродинамичен дисбаланс. Т.е. вероятно ще останат с предно крило чийто елементи са дълги и не изтъняват в края.
Сутринта Хамилтън хвърли всички в шок с 25.7 трети сектор(26.хх е най-бързото време от квалификацията миналата година).Но се оказа, че е пресякъл шикана

Ферари бяха разочарованието до обяд


След като излязоха отново последваха "дълги" стинтове със С3/С4 гуми с доста гориво(вероятно). Нещо като симулация на първи стинт от състезание. И стинтовете бяха разочароващи меко казано - сериозна деградация и 4.5 секундна дупка щом гумите преминаха ръба. По същото време Гасли правеше идентична програма с Ред Бул-а и неговите обиколки бяха с 0.5 по-бързи, а накрая пропадането беше 2.5 секунди.
Започва да се затвърждава мнението, че към момента Ферари имат проблем с деградацията на гумите. Като причините явно са в новата концепция на предното крило. Не създава достатъчно пристискане заради късите основни елементи и това нарушава аеродинамичния баланс в следстие на което задницата има много повече притискане и унищожава гумите.
Останалите - Уилиамс гонят спонсори с обиколки с малко гориво и меки гуми, но дори така времената не са впечатляващи. Рено са в ничията земя и стинтовете още повече го затвърждават, Макларън бяха отчайващи в 3ти сектор, което говори за проблем с аерото отново

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани