М10 карбуратор + турбо?
Модератор: bum_bum
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
viper написа:...
Ми не знам колко надменен позьор съм, ама не аз съм седнал да уча казвам на хората как се прави турбо конверсия! Според мен ти си виждал турбини само на снимки и в на Явор колите и гаража, ако не е така докажи го с факти, и аз ще ти се извиня публично пред целия форум.
Сполай ти

П.С. Тва с надменния позьор го приемам като лична обида




R.I.P Landikar
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Ей да ви го на...
Ае стига се дърпахте и обиждахте!
Всеки знае Вайпъра какъв маняк е на тея М10-тки, аз също не мисля че има кой знае какъв хляб в такъв мотор но човека си ги харесва и аз пък му се кефя при всяка дума обеснява и защитава тезата си! За туй и често го базикам но не с лоши чуства!
А Цанков си се занимава също сериозно, макар да нямам никакво инфо за начинанието което е започнал съм останал с впечатлението че влага всички сили, средства и познания за да не стане некоя салата и това е хубаво защото хубавите работи стават бавно по някога, но по добре бавно отколкото изобщо да не станат
За това стига сте се дърпали, всеки ще има с какво да се похвали рано или късно и недейте да подценявате труда на другия човек!
Никой не се е родил научен и вместо да си помагаме ние се дърпаме!
П.С. И аз като най-големия простак си карам и си знам само едно и също и само това правя...ма за сега ми е добре
Като порасна и аз ще гледам към минаване на атмосферното налягане 

Всеки знае Вайпъра какъв маняк е на тея М10-тки, аз също не мисля че има кой знае какъв хляб в такъв мотор но човека си ги харесва и аз пък му се кефя при всяка дума обеснява и защитава тезата си! За туй и често го базикам но не с лоши чуства!
А Цанков си се занимава също сериозно, макар да нямам никакво инфо за начинанието което е започнал съм останал с впечатлението че влага всички сили, средства и познания за да не стане некоя салата и това е хубаво защото хубавите работи стават бавно по някога, но по добре бавно отколкото изобщо да не станат

За това стига сте се дърпали, всеки ще има с какво да се похвали рано или късно и недейте да подценявате труда на другия човек!
Никой не се е родил научен и вместо да си помагаме ние се дърпаме!
П.С. И аз като най-големия простак си карам и си знам само едно и също и само това правя...ма за сега ми е добре



Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

TOM написа:Много умувания, много глупости.....и накрая нищоСамо да ви кажа че да направиш М10 турбо не е трудно и не се изискват никакви хай,мега, ултра познания или подобрения по двигателя
Особенно ако се ползва карбураторен или "катализаторен" М10 и налягане около 0.5б. Никакви смени на бутала, дросели, валове и други екстри от интернет. Трябва един смотан колектор от тръби, турбина от кола със сходна кубатура, л-джетроник, някакъв интеркулер, по-богати дюзи и някакъв пиджибек или стендалоун. Всеки който разполага с малко умения и има работилница или достъп до такава може да се справи с работата
Томи, а какви са шансовете според теб да се надуе до 1.0 - 1.2 и горе-долу каква турбина ще му дойде? Щото то с проби става ама бавно и скъпо. Аз съм намислил нещо, ама да видя, първо да зема турбината. И друго, без никаква електроника, само с Л-джетроника, докъде може да стигне? Само не ми казвай до никъде, щот няма ти повярвам

Сони, л джетроника ще можеш да го ползваш до ~ 0.5 ама горещо ти препоръчвам някакъв пиджибек или стендалоун
Да надуеш М10 с 1.0-1.3 е напълно възможно със стандартните железа, но без управление на запалване и впръскване ще стигнеш доникъде
Както си мислиш да го правиш ей така хайдушката на 1.0-1.едиколко си бара....по-добрее недеееей
Трябва ти примерно МС, дюзи 5-600 см3, голяма турбина и кулер, усилена гарнитура, добър изп. колектор, голям дросел. И съвсем не на последно място сърце и вяра за да го направиш









е21 345 0-402м 12.18


- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Ето един сток м10б18
М.С. 2,Т3 и нитро.359 на колелата
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... turbo+dyno
М.С. 2,Т3 и нитро.359 на колелата
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... turbo+dyno
S-stail написа:Ето един сток м10б18
М.С. 2,Т3 и нитро.359 на колелата
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... turbo+dyno
Преди време си писах с пича ето малко инфо от лс-тата:
good & tight написа:fr3nzy написа:Hi
I saw your video of the m10 and its ridiculous fast. After a week or so i'm going to buy one 320 e21 with carbs (m10) and i wanna put it a turbo and it would be very usefull to know some of the mods that you've done to yours. thanks
From reading your post I would suggest you turbo the stock motor with the Megasquirt to get familiar with both. The stock motor can handle 10psi easily with a good tune and good flowing exhaust manifold expect around 220hp. For choice of turbo I would suggest a T3/T4 setup .63 turbine from a T3 & .60 compressor from a T04B or somthing similar in size. You'll have to adapt a bigger throttle body to your existing manifold, i'm using one from a 3.5.
The stock clutch wont last long you'll need to upgrade to somthing stronger.
I make exhaust manifolds for the M10 if your interested $450.
good & tight написа:fr3nzy написа:That sounds very nice for a start. I'm curious what did you do to your motor to achieve 323++ rwhp as this will be my future aim.
2.0 crank
91mm JE pistons
294 regrind cam
stock 1.8 head
323 hp was with 15psi and a 40 shot of nitrous
Та като цяло не му е много сток машинката.
TOM написа:Сони, л джетроника ще можеш да го ползваш до ~ 0.5 ама горещо ти препоръчвам някакъв пиджибек или стендалоунДа надуеш М10 с 1.0-1.3 е напълно възможно със стандартните железа, но без управление на запалване и впръскване ще стигнеш доникъде
![]()
![]()
Както си мислиш да го правиш ей така хайдушката на 1.0-1.едиколко си бара....по-добрее недеееей
Трябва ти примерно МС, дюзи 5-600 см3, голяма турбина и кулер, усилена гарнитура, добър изп. колектор, голям дросел. И съвсем не на последно място сърце и вяра за да го направиш
![]()
![]()
Аз и в другата тема писах. Значи ще те послушам, събирам и надувам до 0.5, ако всичко е ок, тогава ще се инвестира в електроника и допълнителните му работи. Според теб к26цата ще свърши ли работа?
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
- RP///M.cenitel.org
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 12.05.2006
Абе Вайпърче по всичко личи ,че си чувал за Москвето и едва ли си виждал на живо М10-ков блок.Гледам с Пенчев ви е интересна тази материя с междуцилиндровото разстояние та викам да ви дам един жокер понеже нищо не си фанал от предишният ми пост.То(разстоянието) няма нищо общо с дебелината на цилиндровата втулка
Второ ТЯ (цилиндровата втулка) съществува в реалния свят,набита е пресово в цилиндровия блок и съответно буталата не трият директно в ЧУГУНЯ
Връщайки се на старата сметка ,че от 4.5 тя е останала 2.5 мм.Ще ти поскажа най-лекото което се случва с нея(цилиндровата втулка) при селски тунинг с минаване от 89 на 92 мм. от М30Б35.Та значи както казахме под действието на температурата ,вече утънялата брутално стена поддава и при евентуално замерване се установява ,че тя е заимствала форма от качето на Цеко Сифоня ,тоест буре.А пък самото замерване ще бъде продиктувано от това ,че двигателя ще спре да върви
И това е най-лекото,както веке ти казах.По същата причина е невъзможна и конверсията от М20Б20,Б23 към М20Б25.
Обаче ти не си длъжен да ми вярваш,щото аз съм цопи и пасти и на практика това дето ти го разправям не съм го изпробвал,като видя бутало питам тва водна помпа ли е,не разбирам много от свръхпълнене ,щото още принципите на Бернули не знам и изобщо гьон
Ти обаче запомни едно нещо,не препоръчвай Тунинг дето не си го изпробвал,а само си чел из нета ,оти некой от юзърите ке остане без МАТОР


Връщайки се на старата сметка ,че от 4.5 тя е останала 2.5 мм.Ще ти поскажа най-лекото което се случва с нея(цилиндровата втулка) при селски тунинг с минаване от 89 на 92 мм. от М30Б35.Та значи както казахме под действието на температурата ,вече утънялата брутално стена поддава и при евентуално замерване се установява ,че тя е заимствала форма от качето на Цеко Сифоня ,тоест буре.А пък самото замерване ще бъде продиктувано от това ,че двигателя ще спре да върви



Обаче ти не си длъжен да ми вярваш,щото аз съм цопи и пасти и на практика това дето ти го разправям не съм го изпробвал,като видя бутало питам тва водна помпа ли е,не разбирам много от свръхпълнене ,щото още принципите на Бернули не знам и изобщо гьон

Ти обаче запомни едно нещо,не препоръчвай Тунинг дето не си го изпробвал,а само си чел из нета ,оти некой от юзърите ке остане без МАТОР

- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
RP///M.cenitel.org написа:................
Добре де,ти последно правил ли си го тва
или само философстваш,мисля доста хора сме заинтересовани

В нета примери бол за тая конверсия от 89към92мм.
- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
бе ти не гледай в нета а ми слушай кво ти дума RP///M.cenitel за мОсквичитеS-stail написа:RP///M.cenitel.org написа:................
Добре де,ти последно правил ли си го тва
или само философстваш,мисля доста хора сме заинтересовани![]()
В нета примери бол за тая конверсия от 89към92мм.

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
- ludiagsm
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
на същия принцип на блока от м50В20 с диеметър на цилиндрите 80мм
аз от два дни си мисля една простотия да стръгна на 84 и да сложа бутала от м42 или подобни на този диаметър , даже в4ера нанизах на един пистонен болт бутало от м50 б20 към такова от м42 и ясно си ли4и 4е ако блока някакси отнесе зверското стъргане няма проблем с пасването на буталата мотора 6те стане 2,2 литра с по здрави бутала но какво става със тия цилиндрови стени каква дебелина им остава май май досега никой не си е играл да пробва наистина а само на теория!
ПП:ако има някой дето е пробвал нека каже или някво инфо от нета пак е нещо
аз от два дни си мисля една простотия да стръгна на 84 и да сложа бутала от м42 или подобни на този диаметър , даже в4ера нанизах на един пистонен болт бутало от м50 б20 към такова от м42 и ясно си ли4и 4е ако блока някакси отнесе зверското стъргане няма проблем с пасването на буталата мотора 6те стане 2,2 литра с по здрави бутала но какво става със тия цилиндрови стени каква дебелина им остава май май досега никой не си е играл да пробва наистина а само на теория!
ПП:ако има някой дето е пробвал нека каже или някво инфо от нета пак е нещо
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
RP///M.cenitel.org написа:...
Аз също съм чувал че греят М20Б20 като се разстърже на 84 мм и че не става и че има много проблеми, и е нормално да е така при изтъняването на цилиндровата втулка! Аз лично не съм правил подобни ексцесий, гледал съм и съм чел някви фирми който си продават моторите за луди пари че го правят М20Б25 на 86 мм, но никога не се знае дали не слагат някви други цилиндрови втулки който да не стават на гъз

А другото което се сещам е че имам приятел който си направи М20Б20 на 84 мм, сложи му бутала от М50Б25, колянов вал от М20Б23 и мисля че малко сваля от буталата понеже е със 135 мм мотовилка, ама е с глава от М20Б20 (731) заедно със всмукателни колектори и цялата електроника му е сток! КОлата му върви прилично (или вървеше като се замервахме последния път...щото беше преди няколко месеца и мое да е фърлила котва както казваш, защото е напълно възможно и както АЛХ казва: часовникът цъка

S-stail написа:....
Аз също се присъединявам към мнението на Крикчето, щото съм сигурен че написаното от този човек е пробвано, във което може да си убеден

Никой не отчита факта че при минаването на по-голям диаметър хората който са го писали това по нет-а имат възможност да си позволят неща който ние тука не

Никой не знае дали не сменят цилиндровите втулки със такива който да издържат на тея натоварвания, щото повярвай ми напълно е възможно да се набиват ризи със космически сплави в тях

ludiagsm написа:...
Аз писах малко по-горе за М20Б20 разстъргван, прочети, ама все си мисля че и ти както мислиш да минава атмосферното налягане със сигурност ще свърши по-бързо отколкото очакваш след тея интервенций

Последна промяна Дилян Пенчев на 14 Яну 2007, 11:02, променена общо 1 път

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани