Как се справя XDrive през зимата?
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Може да прехвърли до 100% чисто теоретично ако DSC-ти забие спирачката на колелата отзад и раздатката е зацепила съединителя, тогава ще отиде всичкия въртящ момент отпред...това разбира се става за секунда и е по-скоро маркетиногово отколкото в реалността приложимо, но на практика е възможно когато се намесят системите за някакво отрицателно време.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Как се справя XDrive през зимата?
Borymeckata написа:stocky написа:Това не значи, че към задният мост не отива мощност (по-точно въртящ момент).
Еее... няма как да отива въртящ момент към мост, чиито колела боксуват (и двете)... Може - някакъв минимален, колкото да се преодолее съпротивлението...![]()
![]()
Моментът нали е сила х рамо - а тук силата клони към 0. Все едно към свободно въртящ се вал - какъв момент ще предадеш?
Задният мост не е свободно въртящ се никога. Затова ще се погрижи DSC-то, което при колите с xDrive е по-различно от на RWD вариантите и работи много тясно с актуатора на раздатката. И при най-малкото усетено приплъзване първо се играе със зацепването на съединителите на раздатката, след това се ограничава мощността, подавана от мотора и накрая DSC-то ще набие спирачките. За клипчетата, които споменаваш с roller test-овете, според мен DSC-то има доста по-голяма роля за издрапването, отколкото xDrive. На голяма част от тях се вижда как почва да буксува задният мост, след това и предния и накрая колата излиза от ролерите (когато DSC-то окаже спирачно усилие на въртящото се свободно колело). При Subaru Symmetrical AWD-то нещата стоят по сходен начин. Там обаче колите без умното им VTD (аналог на нашето DSC) често не могат да издрапат от ролките или от диагоналния тест, въпреки че са със сходно Symmetrical AWD, както и тези с VTD.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Как се справя XDrive през зимата?
И двамата сте прави, истината е, че 100% на предния мост може да се случи само когато колелата отзад нямат никакво сцепление (на лед или задницата се хлъзне някъде в снега).
Пишат си го и в техническото описание на ATC 400/500 раздатките.
Пишат си го и в техническото описание на ATC 400/500 раздатките.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани