България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Готина картинка от горния линк (нямам време да я правя черно бяла
)

36 m vs 56 m ... без да вкл. времето за реакция щото всички сте пилоти на изтребители
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


36 m vs 56 m ... без да вкл. времето за реакция щото всички сте пилоти на изтребители

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:seimo написа:В нета е пълно с калкулатори за спирачен път спрямо скорост и разликата от 80 до 100 е някъде около 30-35%. Че има голяма разлика има обаче при 100 поне аз спазвам една дистанция ,а при 80 друга. Сега някой може и с 50 да кара ама като е на 5 метра от предната кола няма голяма файда. Въпроса е човек да се научи да предвижда ситуацийте от далеч и да не попада в тях ,а не да кара като кон с капаци пък макар и бавно.
На изънградско може и да го правиш.
Съмнявам се обаче на натоварен булевард в голям град да успееш да го постигнеш дори и да искаш.
Примерно на южната дъга на околовръстното в София в час пик да си увеличиш дистанцията с 35%
Що къв е дерта да държиш дистанция нали зависи от теб.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:TheDriver написа:seimo написа:В нета е пълно с калкулатори за спирачен път спрямо скорост и разликата от 80 до 100 е някъде около 30-35%. Че има голяма разлика има обаче при 100 поне аз спазвам една дистанция ,а при 80 друга. Сега някой може и с 50 да кара ама като е на 5 метра от предната кола няма голяма файда. Въпроса е човек да се научи да предвижда ситуацийте от далеч и да не попада в тях ,а не да кара като кон с капаци пък макар и бавно.
На изънградско може и да го правиш.
Съмнявам се обаче на натоварен булевард в голям град да успееш да го постигнеш дори и да искаш.
Примерно на южната дъга на околовръстното в София в час пик да си увеличиш дистанцията с 35%
Що къв е дерта да държиш дистанция нали зависи от теб.
Защото при 20-30м дистанция ще се ръгнат 2-3 катила резко пред теб на спирачка

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да бе сигурно 18 катила ще се ръгнат като държиш 5 метра повече 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Може да не ти се вярва, но в "софийското селско движение" оставянето на подобна дистанция е неофициална покана някой да се навре пред теб....
- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
seimo написа:Да бе сигурно 18 катила ще се ръгнат като държиш 5 метра повече
От доста време минавам по 200-500км на ден в София и околностите и ти го казвам от опит.Практически е невъзможно да спазваш нормална дистанция

Днес си направих пореден експеримент и се оказва,че на южната дъга със 70-75 в най-дясна лента изпреварваш поне 80% от движението

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Затова на околовръсното при ИКЕА или караш 120+ в лява лента, или трябва да караш 60-70 в другите, или да правиш някакъв слалум между колите постоянно.(bubsa) написа:seimo написа:Да бе сигурно 18 катила ще се ръгнат като държиш 5 метра повече
От доста време минавам по 200-500км на ден в София и околностите и ти го казвам от опит.Практически е невъзможно да спазваш нормална дистанция![]()
Днес си направих пореден експеримент и се оказва,че на южната дъга със 70-75 в най-дясна лента изпреварваш поне 80% от движениетоПо тангентата пак така,но със 100 при ограничение 120...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
на моста на ИКЕА задължително се кара със 120+ км/ч, особено ако искаш хубав акт...
Педалите висят нон стоп там... ама нон стоп!!!
Общо взето по околовръстното хиляди хора изгоряха с лев и продължава да е някакъв ужас от даване на газ!
не знам защо...
Педалите висят нон стоп там... ама нон стоп!!!
Общо взето по околовръстното хиляди хора изгоряха с лев и продължава да е някакъв ужас от даване на газ!



не знам защо...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:на моста на ИКЕА задължително се кара със 120+ км/ч, особено ако искаш хубав акт...
Педалите висят нон стоп там... ама нон стоп!!!
Общо взето по околовръстното хиляди хора изгоряха с лев и продължава да е някакъв ужас от даване на газ!![]()
![]()
![]()
не знам защо...
защото още хората не са усетили ефекта от глобите. още 6 месеца и нещата ще се кротнат си мисля.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
(bubsa) написа:seimo написа:Да бе сигурно 18 катила ще се ръгнат като държиш 5 метра повече
От доста време минавам по 200-500км на ден в София и околностите и ти го казвам от опит.Практически е невъзможно да спазваш нормална дистанция![]()
Днес си направих пореден експеримент и се оказва,че на южната дъга със 70-75 в най-дясна лента изпреварваш поне 80% от движениетоПо тангентата пак така,но със 100 при ограничение 120...
Всяка сутрин и всяка вечер си цъкам темпомата на 75 и си плавам с кораба в дясна лента покрай камперите в средна и бързаците на влакче в лявата.

Единствения дерт са тези дето се опитват да се включат от влизанията с 30 и да си ускоряват в дясна лента, но ги предпочитам пред останалите "обитатели на джунглата"
А това летене в час пик в лява лента със 120 е някава фантазия, единствения вариант е скачане между лентите, за да се доближи някой до тая скорост или моментен късмет. През 80% от времето си във влакчето с 70-90.
П.С. Аз също си джитках в средна лента до един момент. След спорове тук обаче и гледане на образователни филмчета за американската система и проблеми, осъзнах че трябва да променя нещо.
Като цяло от сравнително скоро имаме многолентови шосета(американците ще ми се смеят ако ме чуят) и ще мине време докато се научим на дисциплина на лентите. Законови текстове в тази област и часове в курсовете ще ускорят процеса, но и без тях нещата бавно се подобряват.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пинтев написа:Jarvis написа:Пич, кой говори за лимити? Говорим за около 100 при ограничение 80... или както върви целия поток в лява лента ако няма някой отпред умишлено да го запушва.
Като захапете няк'ва тема и се отплеснете в лакърдии... спирка няма.
Ти осъзнаваш ли 20 км/ч колко са..колко увеличават спирачният път и т.н Мале...голям философ си.Има си ограничения и е хубаво да се спазават.А тия дето обикалят по чужбина и въртяли по 2000 км искам да ги питам там спазват ли ограниченията...защото забелязвам как извън България никой не смее да кара с повече от ограничението.Карайте с 200 в Сърбия..като сте тарикати,или без винетка в Унгария..ама не в БГ сме тарикати
Не, че го толерирам, напротив даже, но баща ми с един негов приятел редовно ходят до Германия за черна и бял атехника, плюс някоя кола и каквкто там им попадне, дори маса за джаги на Сименс си имам, уникална е.

Нищо подобно. Иначе почнали да карат без винетка случайно, а после не искали да дават защото и без това им плащали на границата и ги е яд на тях, че само те се заяждат за стоката ако не им бутнеш(и Сърбите, но тях не ги броят за хора и не минават от там защото били прекалено алчни и нагли

За скоростта съм го казвал като виден нарушител, колкото повече ограничения, глоби и камери, толкова по-добре ще ми е и на мен. Естествено, че скоростта и фактическата обстановка са две различни неща, но повечето хора не могат да я разчитат, затова най-добре 80 максимална на двулентова път и ЯКО камери на всеки ъгъл. Скоро един така взе бърз завой срещу мен с един посивял тъмен гоУф 3-ка на ограничение 60 сигурно със 140, че чак се бе наклонил като патка и само го гледам как лети срещу мен. И там има всяко година боднати. Вярно с 330-ка Е90 сме го вземали с 200 тоя завой, но с 6-7 годишна кола тогава с нови премиум гуми и М окачване, рано сутрин без трафик. И пак казвах на шофьора да намали де преди да сте ме изяли, че съм бил аз.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе кой мисли за дистанция? В града точно от лошо преценена дистанция стават сакатлъците. Не си спомням кой пилот от българските беше казал, че има като неписано правило за определяне на безопасна дистанция, а именно: без значение от скоростта времето м/у теб и колата отпред да е минимум 3 секунди. Това ако искаш да си спокоен и да имаш време за реакция. Друг е въпроса обаче постижимо ли е в градски условия.....А винаги съм се чудил извън града как някой си мисли явно, че е мега добър шофьор и с по-добра реакция от останалите, че се залепя при скорост от 90-100-110 на 2 метра, че и по-малко от бронята на колата пред него...абе да го е страх човек да не му се наложи да удари по-здраво спирачки...та истината е, че в 99% от инцидентите са виновни надценените ни шофьорски умения!seimo написа:В нета е пълно с калкулатори за спирачен път спрямо скорост и разликата от 80 до 100 е някъде около 30-35%. Че има голяма разлика има обаче при 100 поне аз спазвам една дистанция ,а при 80 друга. Сега някой може и с 50 да кара ама като е на 5 метра от предната кола няма голяма файда. Въпроса е човек да се научи да предвижда ситуацийте от далеч и да не попада в тях ,а не да кара като кон с капаци пък макар и бавно.
Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:


- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ето положението на южната дъга...Това е от днес,но в делничен ден е по-фрапиращо.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
(bubsa) написа:Ето положението...
Плачевно е положението

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: acho.rs