проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от host » 25 Яну 2019, 17:27

колеги чета ви темата от няколко дни (дето малко се скарахте) , НЕ желая да провокирам конфликти и т.н. искам само да питам, защото в крайна сметка нищо не разбрах

аз примерно имам м52 ... и винаги съм мислел, че ако трябва да се обезвъздуши (сега трябва защото бях проверявал нивото и завил хлабаво капачката и карах така 1 ден) , просто изчаквам да загрее и отвивам малката пробка отгоре и чакам да спре да излиза въздух

знам, че м52 , не е като вашия мотор сигурно си има особеност някаква там която обсъждате , обаче можете ли накратко да ми обясните какво е "нормалното" обезвъздушаване (това което си мисля аз ли е) и както се прави при N42B20 :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 25 Яну 2019, 17:30

Въпросната тема да ти кажа послужи тогава само да заблуди доста хора. Аз не харесах тогава разнищването, ама то с радио спори ли се... Имаше един специалист, мисля дори точно автора, който истерично държеше да намали налягането без да мисли да бутне температурата надолу, а това си е риск, при това голям! Виждам, че чуваш петела и ще се съгласиш с мен. Затова и зарязах онази тема, щото се превърна от полезна в супер вредна. Иначе:


" Мисля,че глагола 'регулира' не е точен!"
И да и не. Действително няма нещо, което да регулира налягането, но пък има нещо, което е буквално калибрирано и баш си определя колко да е това налягане. Подсказвам вече прекалено много :ok: Всъщност ако трябва да съм точен, нещата определящи налягането са две, не едно. Също така:


"при различните температури имаме различни налягания в системата!"
Всъщност температурата е почти константа. Имам предвид, че при загряването то е ясно, че се повишава. Въпроса е като загрее и си работи вече в работен режим, кой определя налягането? Грубо казано при изправен н42 имаме около 105 градуса с процент, два отклонение. Нито температурата шава много, нито налягането. Кои две неща определят колко да е това налягане??:) Аз буквално вече го казах и ако и сега няма отговор ще го преживея много трудно :D

Малко прилича на оф дискусията, но всъщност не е, щото ако има някакъв проблем с този ми ти "най-скапан двигател на БМВ", това е именно температурата и налягането в охладителната му система. Иначе си е железен. Наистина!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 25 Яну 2019, 17:38

host написа:колеги чета ви темата от няколко дни (дето малко се скарахте) , НЕ желая да провокирам конфликти и т.н. искам само да питам, защото в крайна сметка нищо не разбрах

аз примерно имам м52 ... и винаги съм мислел, че ако трябва да се обезвъздуши (сега трябва защото бях проверявал нивото и завил хлабаво капачката и карах така 1 ден) , просто изчаквам да загрее и отвивам малката пробка отгоре и чакам да спре да излиза въздух

знам, че м52 , не е като вашия мотор сигурно си има особеност някаква там която обсъждате , обаче можете ли накратко да ми обясните какво е "нормалното" обезвъздушаване (това което си мисля аз ли е) и както се прави при N42B20 :roll:


Не, не, не, не! Никакво каране! Аз поне не тая никакви негативни чувства към никой! Какво лошо има да поспорим? Раждат си се истини в споровете, наистина?! А и нали затова е форум? Колкото до обезвъздушаването, така както си го направил си е добре. И не - НЯМА специфично и сложно обезвъздушаващи се мотори. Има повредени такива(които бълват непрестанно въздух например от някъде) и хора, на които всичко им е сложно. От там идва и мита за специфично обезвъздушаваните мотори. Сложни мотори. Ядрена техника братче. От незнание. От калпави и неуки гаражисти. Много съм им набрал, ей.. :banghead:

ПС Предния ми пост бе към ildivvy
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1646
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 25 Яну 2019, 18:31

Иво,аз твърдя (или поне супер сериозно си мисля,позовавайки се на всичко,което съм учил по физика),че когато колата е вече загряла и работи на 90'С,налягането вътре в системата е 1,2-1,3бар ,примерно (или някъде там),но не е 2бара в никой случай и това не зависи от капачката по никакъв начин (стига тя да не е на 1,2бара също :D )! С повишаване на темературата,налягането в затворената система се повишава! Не мога да го докажа при колата,защото няма как да свържа манометър в системата,но искрено го вярвам! Капачките на японските са на 1,1-1,2бара при термостати,поддържащи 80'С! Т.е. при тях нормално в системата налягането е 1бар,но то и няма как да е друго,защото това си е ниска температура и още няма голямо темп.разширение! При дизела е подобно. Всички знаем,че когато турбото сгъсти въздуха,неговата темература се повишава! Процеса е и обратно! Ако стопляме флуида,неговото налягане расте! В момента ми убягва името на процеса...БМВ използват затворена система с клапан за изпускане на по-голямо налягане,за да запазят водата течна при по-висока температура! Всички знаем,че на Еверест,където налягането е доста по-ниско,водата завира на доста по-ниска температура! Това е доказано и с опити :D При по-високо налягане,точката на кипене се измества към по-висока температура и така!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1646
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 25 Яну 2019, 18:44

Всъщност,всичко ще стане ясно в момента,в който се свърже манометър към системата и започнем да говорим с точни цифри! При каква температура,какво налягане имаме :D ! Лично аз не мисля,че при 90-105'С имаме 2бара в системата! Тогава маркуча е на "камък' със сигурност!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 26 Яну 2019, 0:19

За надморската височина и завирането на водата си прав.
Обаче защо тръгна целия спор.Всички искаме да намалим температурата на водата/антифриза ,за да предотвратим бързото втвърдяване на гумичките на клапаните,гумените гарнитури и о-пръстени.
Само,че не се замисляме едно нещо.Което аз все повече почвам да осъзнавам.Вие ще кажете дали съм прав или не.На колко градуса отваря стария модел термостат на n42.Иво n52 е с такъв в момента.На 95C°
Моя стария също беше на 95C° Това е оригиналния термостат от първите години на n42
Той е без нагревател и без букса.
След това слагат термостат на 105C° с нагревател и букса.
Да се върнем малко назад в годините
https://www.autopower.bg/термостат-behr-bmw-3-coupe-e46-316-ci-tm15105-g1529c44-i11448602.html

Е46 което е преди фейса с m43 двигател работи също на 105C°

E36 има също термостат на 95C°

https://www.autopower.bg/термостат-mahle-original-bmw-3-coupe-e36-316-i-ti2095-g1479c44-i17543573.html
Има и много други такива модели бмв-та които работят на над 95С°
Мерцедесите също работят на 95,103,105 C°

И къде ми е идета от всичко това.Моя първия двигaтел дори при 95C° беше страшно изпечен.Течеше като лейка,гореше масло от гумичките и т.н.Този работи много километри на около 90C° и пак почна да се омазнява целия.
Проблема колеги не е в температурата ,а в некачествените материали(гумени)
Мерцедесите не горят масло в повечето случаи.m43 не гори масло,а работи на 105C°
М62 не гори масло,а n62 има проблем с гумичките
За мен няма кой знае колко да помогне ако от 105C° бутнем антифриза на 90-95C°
Проблем с опичнето на гумите не е от водата,а от маслото.Важна е температурата на маслото.Замислете се с колко ще свалите маслото ако редуцирате температурата на водата само с 10 C°
С много малко,което едва ли е решаващо за изпичането на гумите
Аз си мисля,че както всички знаем е програмирано стареенето ,за да се купуват части.
Минаха годинире на вечното е30 и мерц.124
Аз реших на n62-то да не пипам зводската температура.На определен пробег си сменям гумите и карам.Много мислих дали да го преправя като съм направил на n42 ама се отказах.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Яну 2019, 1:31

ildivvy:
"аз твърдя,че когато колата е вече загряла и работи на 90'С,налягането вътре в системата е 1,2-1,3бар ,примерно,но не е 2бара в никой случай и това не зависи от капачката по никакъв начин"
Така си е, дори налягането си целнал

"С повишаване на темературата, налягането в затворената система се повишава!"
Също вярно, все пак имаме разширение в затворен съд.

"Капачките на японските са на 1,1-1,2бара при термостати, поддържащи 80'С"
Не само при японските. Колкото се връщаме назад в годините, все по-студени са моторите, с по-ниско налягане в охл. с-ма

" Всички знаем, че когато турбото сгъсти въздуха,неговата темература се повишава"
Тук не намерих връзка. Предполагам си го написал погрешка"

"Всички знаем, че на Еверест, където налягането е доста по-ниско,водата завира на доста по-ниска температура"
Не само на Еверест, на Мусала също има трудности с варенето на боб :D И тук си прав

dentamed:
"Проблема колеги не е в температурата ,а в некачествените материали(гумени)"
Най-лошото от цялата история може би е, че има наистина голяма вероятност да си прав в това твърдение. Гледам например, по мотора има доста о-пръстени, които не мърдат с времето. При мен, дори след случката с кофтито помпа, температурите лятото скачаха на 116гр и все пак доста гуми ги свалих меки и еластични. Друг пример - оригиналните вложки се изпичат още на 80 000км, а после, веднъж вече сменени с Елринг да речем, карат и по 300 000 без да мръднат!!!! :!: Келява история. Но все пак, смятам ще се съгасиш, че евентуалното охлаждане на мотора си носи и други, не малко плюсове?
Използвам случая и да драсна, че днес си сложих изпарителя и да ти кажа обезвъздушаването стана пей сърце. От раз, както винаги! Само пуснах 2 пъти въздуси, запалих и той си се стопли дори на празен ход, без изобщо да форсирам

Иначе за двама ви: :D
нещото, което определя налягането в охл. с-ма е обема на камерата, образуваща се в разширителното казанче между нивото на охл. течност и капачката. Този обем е "зададен" грубо с указанията за мин и макс на нивото. Компресирания въздух в нея е "пружината", която ще "натиска" отгоре течността с предварително, грубо зададена стойност, зависеща от обема и за да не заври антифриза рано, рано. Именно затова имаме и зададени минимум и максимум на нивото, за да не нарушим много обема на тази камера. Причината да има мин и макс не е нито опасността мотора да загрее, ако нивото е малко, нито опасността да хвърли вода мотора, както често твърдят умни гаражисти или каквото и да е друго ако нивото е в повече. Тук мога да вметна, че до голяма степен desoxr имаше право с твърдението, че да се отваря безконролно капачката не е много гот. Давам пример - нагряли сме да речем на 90гр и отворимкапачката. Вече си е имало определено налягане от разширение, което ще избяга и няма да се компенсира от оставащото неголямо доразширение. Ако впоследствие мотора се подгони, може и да стане беля. Аз тогава игнорирах мнението на desoxr, защото otliöno знам какво правя и вземам винаги всичко предвид, но много хора няма да го направят и си е риск!
Второто нещо, което играе роля за налягането е еластичността на гумените съединения като цяло. Те отговарят на някакви стандарти как и с колко да се "разтегнат" и не е съвсем гот ако се изпосменят неконтролирано с неподходящи такива. Имаше преди дори Рена, на които определен маркуч играеше ролята на камерата в разширителното казанче - той беше калибриран да се разширява с определена еластичност и ставаше на балон.

.....пак стана сложно, маа му стара, извинявайте :ok:
Последна промяна ivoaudi на 28 Яну 2019, 22:56, променена общо 2 пъти
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Яну 2019, 1:56

А следното не е много он, ама имаше някъде назад в дебрите на таз тема дискусия за проблем с гадно прискърцване или вибрация, резонанс. Доста колеги се оплакват от неоткриваем, много дразнещ шум и при мен също се появи, та не се траеше. Скъса ми нервите напоследък и оня ден и свалихме таблото с един приятел. Прикачам фото, където съм заградил с червено виновните места. Трябва да се облепи с нещо заголената ламарина и пак да се клипсне таблото. Аз използвах платнян изолирбанд. Навих по около 3 намотки и ефекта е.....тишина! :D
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1646
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 28 Яну 2019, 10:46

Това с "турбото,сгъстения въздух и температурата" не го бях сложил по погрешка,а за да припомня физичния закон,чието име пак не се сещам в момента,че при загряване,налягането се повишава и обратно - при повишаване на налягнето се повишава и температурата! През уикенда се сетих и исках да допиша и аз,че налягането в нашите системи зависи и от въздушната "междина" между течността и капачката в разш.съд,но компа в нас е прецакан и ти си ме изпреварил! В този ред на мисли,ако се поддържа малко по-ниско ниво,в системата ще има и малко по-ниско налягане при равни други условия :yes: ! Според мен,в моделите без нагревател в термостата,спокойно може да се сложи и една идея по-студен термостат!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 28 Яну 2019, 11:35

Хора, да ви питам нещо пак набързо, че съм в друг филм:
Включват ли ви се климатиците сега в студеното? Правиха ми моя и отново не охлажда никак. Компресора се включва и майстора казва, че наляганията идват, но не охлажда. Аз нещо логика не виждам
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Моята тема за въпроси за 318i 143к.с. 2003

Мнение от smok85 » 30 Яну 2019, 19:42

Здравейте колеги.От 2 дни съм отново собственик на БМВ.Колата е много хубава и върви страхотно,но има няколко проблема.Сигурно ще има и други въпроси,за това за да не пускам отделни теми ще ги събера на едно място в тази.

Днес си направих комп.диагностика ,която извади следните грешки.
датчик на колянов вал
датчик на вмукателен разпределителен вал
датчик на изпускателен разпределителен вал

За коляновия вал е ясно,но не мога да разбера двата датчика на разределителните валове еднакви ли са,защото в сайтовете за части не мога да се ориентирам.Не пише за кой вал са и за да не поръчам 2 еднакви ви питам .


Другия проблем е,че се чува силно виене от едно цилиндрично тяло разположено до дроселовата клапа.Знаете ли за какво е то и защо вие?

Проблем номер 3.Днес като търсех датчика за коляновия вал попаднах на тези 3 кабелчета от които 2 бяха прекъснати.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
1,3,5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Моята тема за въпроси за 318i 143к.с. 2003

Мнение от ivoaudi » 31 Яну 2019, 0:55

Колега, има наистина супер тема, свързана с тоя, 143 коньов мотор, всичко е разнищено вече. По въпроса с датчиците на разпределителните валове са еднакви, да. Но по-хубавото е, че след смяната на тоя на коляновия вал, вероятно ще ти изчезнат и другите грешки. Тоест, не бързай да ги поръчваш.
По втория въпрос - единственото цилиндрично тяло, намиращо се до дроселовата клапа е масления филтър и той няма как да вие :idea: може би грешиш?
Колкото до кабелите, не изглеждат да са от оригиналната инсталация, за да се каже повече трябва да се проследят.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: Моята тема за въпроси за 318i 143к.с. 2003

Мнение от smok85 » 31 Яну 2019, 6:25

Благодаря колега.Ще сменя първо датчика на коляновия вал и ако не се оправи ще сменя и другите на разпр.валове.
Става въпрос за това цилиндрично тяло до дроселовата клапа.
IMG_20190129_082931.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
1,3,5

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 31 Яну 2019, 10:21

Това е един електромотор, който движи дисата. Постоянно ли го чуваш това виене? Да нямаш предвид вдно жуженв за 5-10 сек на контакт?
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 31 Яну 2019, 18:05

Не е след контакт.Колата ми има проблем - гасне когато загрее.Познатия датчик на разпределителен вал.Поръчал съм го и в събота ще го сменя,но когато угасне и остане на контакт понякога се чува много силно виене и като отворя капака на пипане се разбира,че виенето идва от това моторче.
1,3,5

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook