Дясна Дирекция ЗАЩО?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Дясна Дирекция ЗАЩО?

Мнение от denko » 12 Яну 2007, 4:09

От адски много време ме човърка едно нещо .. защо във всички островни държави автомобилите са с Дясна дирекция
Англия,Австралия,Япония, т.н
ако някой знае нека сподели ще съм благодарен :!:
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1583
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: София

Re: Дясна Дирекция ЗАЩО?

Мнение от WilliamsF1Team » 12 Яну 2007, 4:17

denko написа:От адски много време ме човърка едно нещо .. защо във всички островни държави автомобилите са с Дясна дирекция
Англия,Австралия,Япония, т.н
ако някой знае нека сподели ще съм благодарен :!:


Защото там слънцето винаги пече от "другата" страна... :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 8.02.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Мнение от veso VTK » 12 Яну 2007, 10:14

---Вярно.Не се бях замислял ама си е точно така.Явно има някаква идея. :roll:

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 12 Яну 2007, 10:31

Има една такава теория, че още преди да
определят движението на острова
е имало произведени някакви рейсове в
огромна бройка, на които качването е било
от ляво, и за да не правят промени, са си
направили движението от обратната страна.
В последствие както се сещате Австралия е била
дълго време колонизирана от осторвитяните,
както Тайван например и някои други страни,
в които движението е от обратната страна.
И така си е останало, ония са си свикнали и
не им дреме, пък и нали се сещате че англичаните
винаги трябва да са различни.

Не претендирам за достоверност, така съм чувал
некъде!
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 12 Яну 2007, 11:02

Аз пък съм чувал че е имало общо с конете и камшиците. Леваците са биели много на дясно и за да не пребият некой пешеходец на тротоара са карали в ляво.

Но всъщност си нямам представа и че трябва да има по добро обяснение. То Австралия карат от ляво заради Англия, но за Япония не знам.

Знам само че кат сменям скорости тук, дясната ми ръка винаги е на волана. . . но пък тука има много леваци такаче не е ясно дали това е добре или зле.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 29.05.2003

Мнение от deliveryman » 12 Яну 2007, 11:27

От корабите навремето,за Англия специално..за другите незнам.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 12 Яну 2007, 12:09

А бе не знам защо е така ама много ме кефи някой с кола с десен волан примерно в БГ като тръгне да изпреварва нещо голямо :mhihi: :mhihi: Ша му се счупи врата да гледа :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1441
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 2005 E61 525d
Мечтае да кара: просто да кара...
Детайли за колата: <3

Мнение от |`oTuH » 12 Яну 2007, 12:16

много интересна тема...
разрових малко в нета и ето...

В миналото почти всички пътували от лявата страна на пътя защото той бил най-видимата част за феодалното общество ( сиреч повече са се виждли богатите)... и както повечето хора са десняци, рицарите предпочитали да се движат от ляво за да може дясната им ръка да бъде по близо до опонента и до меча... освен това ходенето в ляво намалява риска меча (носен от ляво) да удря други хора...


Лист на "левите"

1. Anguilla
2. Antigua and Barbuda
3. Australia
4. Bahamas
5. Bangladesh
6. Barbados
7. Bermuda
8. Bhutan
9. Botswana
10. Brunei
11. Cayman Islands
12. Christmas Island (Australia)
13. Cook Islands
14. Cyprus
15. Dominica
16. East Timor
17. Falkland Islands
18. Fiji
19. Grenada
20. Guernsey (Channel Islands)
21. Guyana
22. Hong Kong
23. India
24. Indonesia
25. Ireland
26. Isle of Man
27. Jamaica
28. Japan
29. Jersey (Channel Islands)
30. Kenya
31. Kiribati
32. Cocos (Keeling) Islands (Australia)
33. Lesotho
34. Macau
35. Malawi
36. Malaysia
37. Maldives
38. Malta
39. Mauritius
40. Montserrat
41. Mozambique
42. Namibia
43. Nauru
44. Nepal
45. New Zealand
46. Niue
47. Norfolk Island (Australia)
48. Pakistan
49. Papua New Guinea
50. Pitcairn Islands (Britain)
51. Saint Helena
52. Saint Kitts and Nevis
53. Saint Lucia
54. Saint Vincent and the Grenadines
55. Seychelles
56. Singapore
57. Solomon Islands
58. South Africa
59. Sri Lanka
60. Suriname
61. Swaziland
62. Tanzania
63. Thailand
64. Tokelau (New Zealand)
65. Tonga
66. Trinidad and Tobago
67. Turks and Caicos Islands
68. Tuvalu
69. Uganda
70. United Kingdom (England, Wales, Scotland and Northern Ireland)
71. Virgin Islands (British)
72. Virgin Islands (US)
73. Zambia
74. Zimbabwe
4 8 15 16 23 42

UFO Pilot
Аватар
Мнения: 2752
Регистриран на: 2.08.2004
Местоположение: In a galaxy far, far away...
Пол: Мъж

Мнение от Azrail » 12 Яну 2007, 12:33

Цялото тва нещо го започва хитлер с неговата легендарна организация. Навсякъде по пътищата е поставял табелки "Rechts fahren", което ще рече "Карайте отдясно". Поне аз за това знам, че започва "ерата" на карането от дясната страна :D
MORE BEER!

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 12 Яну 2007, 12:52

Azrail написа:Цялото тва нещо го започва хитлер с неговата легендарна организация. Навсякъде по пътищата е поставял табелки "Rechts fahren", което ще рече "Карайте отдясно". Поне аз за това знам, че започва "ерата" на карането от дясната страна :D


Ами тука след всяко кръстовище има знак "Keep Left" да ти напомни :mhihi: Даже имам и в гаража си един такъв :mhihi:
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Мнение от fANTONa » 12 Яну 2007, 13:22

|`oTuH написа:много интересна тема...
разрових малко в нета и ето...

В миналото почти всички пътували от лявата страна на пътя защото той бил най-видимата част за феодалното общество ( сиреч повече са се виждли богатите)... и както повечето хора са десняци, рицарите предпочитали да се движат от ляво за да може дясната им ръка да бъде по близо до опонента и до меча... освен това ходенето в ляво намалява риска меча (носен от ляво) да удря други хора...


идеята е подобна ....

до колкото аз знам в миналото когато рицарите са си правили дуели, на коне , с дълги копия (не знам точно как се казват) и с щит , и се засилват един срещу друг , между тях има летва която ги разграничава ... и там са се движели от лявата страна за да може копието да се държи с дясната ръка и да е по близо до противника ... същото е и за меча предполагам ... при движението от ляво е по лесно да извадиш меч и да удариш някой от дясната ти страна ...

всъщност , ето каква е истината ... ама е на английски
http://www.2pass.co.uk/goodluck.htm
БМВ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1067
Регистриран на: 8.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от denko » 12 Сеп 2007, 20:02

Ето какво намерих
темата малко е от миналия век
но мисля че ще е интересно





Военни победи регулират уличното движение


В Библията е казано, че “левите пътища са развалени, а десните сам Господ наглежда” (Сол. 4:28). Може би затова никой европеец или американец не се замисля, защо се движи вдясно. А английското “ляво движение” се смята просто за една от многото странности на жителите на Острова. Въпрос на гледна точка. Английските полицаи връчват на автомобилистите, които се качват на фериботите или влизат в тунела под Ламанша, листовки със следното, нелишено от имперско самочувствие, предупреждение: “Не забравяйте, че на континента се движат от неправилната страна!” Всъщност да държи дясната страна на пътя или улицата, по-голямата част от днешния свят е приучен от трима диктатори, които в политическия смисъл на думата са по-скоро ляворадикални ­ Робеспиер, Наполеон и Хитлер.



В Русия Наполеон яде бой и не му беше до посоките на движението по пътищата.

От най-древни времена въоръжените конници, по правило представители на аристокрацията, са се движели вляво. Просто защото мечът или копието се държат в дясната ръка и така е по-удобно при двубоя с вражеския конник, който, разбира се, прави същото. Пехотинците плебеи пък са предпочитали да се движат вдясно, за да виждат отдалеч конниците и навреме да им правят път. И така това си става навик. Благородникът язди отляво, селякът се тътри вдясно. Тази традиция се затвърждава и от появата и разпространието на първия обществен транспорт в Европа и Северна Америка ­ пощенските карети и пътническите дилижанси. Кочияшите са заемали дясната страна на капрата. По две взаимосвързани причини. Първата е, за да могат да размахват спокойно дългите си камшици, без да плющят постоянно по покрива и да дразнят пътниците. Камшиците, естествено, са държали в дясната си ръка. Същевременно кочияшът е трябвало да има добра видимост към вътрешния коловоз. При тогавашната ширина и състояние на пътищата колите са се разминавали, както биха казали днешните шофьори, “на една боя” разстояние. Ясно е, че от дясното си място кочияшите са можели да контролира нещата в дясната страна на пътя. Това е било втората причина колите да се движат вляво. А от лявата страна на капрата на дилижанса, както знаем и от безбройните уестърни, е стоял неизбежният придружител с пушка в ръка...

Избухналата през 1789 г. Велика френска революция провъзгласява равенството, братството и свободата. Тези принципи на първо време се изразяват в рязане на главите на аристократите. Оцелелите, за да се спасят, се спешили и се размесили с тълпата, свикнала да се движи в дясната, “плебейска” страна на улиците и пътищата. Лявата страна буквално опустява. Якобинският диктатор Максимилан Робеспиер узаконява това “революционно” преобразование, като нарежда и на обществения транспорт да се движи вдясно. И въпреки че и неговата глава скоро пада под ножа на гилотината, “контрареволюционна реставрация” на лявото движение не се извършва.

На власт идва Наполеон. Завладявайки нови и нови европейски страни, той въвежда навсякъде френските порядки, включително и правилата за движение. Императорът утвърждава дясното движение далеч не от революционни съображения. Заедно с безкрайните армейски колони по пътищата на континента постоянно се придвижват и цели табуни коне ­ резерв за кавалерията и теглителна сила за артилерията и обоза. Обикновено тях са ги завързвали в колона от по два-три коня, а ги е водел един коняр, яздещ в първият ред вляво. Оттам му е било по-удобно, ползвайки дясната ръка, да придържа и съседния кон. А и отдясно далеч по-удобно контролирал насрещния поток на движение. Освен това, както е известно, самият корсиканец Наполеон е бил левичар. Затова се е качвал на коня от дясно. Така императорското “левичарство” допълнително способствало за налагането на дясното движение във всички завоювани или съюзни страни на Европа. И дори в Египет. Дошлите по-късно там англичани благоразумно запазили съществуващото вече положение. Още повече че все пак страната формално винаги е била суверенна държава.

Дясното движение се налага в Русия и Турция, тогава плътно следващи “френската мода”. А чрез Испания и Португалия ­ и в Латинска Америка.


Първите “катаджии”

се появяват

в древния Рим.

Лявото движение за пръв е официално установено в древния Рим. Там се появяват и първите “катаджии”. Защото по улиците на Вечния град още в античността са се получавали задръствания, малко различаващи се от днешните. През 1300 г. папа Бонифаций VII само затвърждава древната традиция, като издава едикт, задължаващ многобройните поклонници, изпълващи улиците на Рим, да се движат вляво. В Англия лявото движение е утвърдено официално от парламента чак в края на XVIII век, и то само за Лондон. Там само прословутите “кебове”, предшественици на днешните таксита, вече са надхвърляли цифрата хиляда. Да не говорим за броя на частните карети и файтони.



Ляво движение: британците и камилите не отстъпват от принципите си.


Вляво се движат и до днес всички бивши британски колонии и доминиони.Тази съдба избягват само американците. Вдясно ги “прехвърля” знаменитият маркиз Лафайет. Той дошъл от Франция да помага на въстаналите против британското владичество колонисти. В дясно се движат и в Канада, където още през ХIХ век са започнали да се съобразяват с могъщият южен съсед. Но за “компенсация”, през 1859 г. британският посланик в Токио пък уговаря японското правителство да възприеме лявото движение. Подобна английска намеса въвежда лявото движение и в Китай. Чак до 1946 г., когато в Пекин вече се съобразяват с Вашингтон и Москва, а не с Лондон...


Немски танкове сменят посоката във Виена

Най-любопитна е била ситуацията в Австро-Унгария. Старата империя като цяло устоява на Наполеон и там съществува ляво движение. То се запазва и след 1918 г. в Чехословакия, Унгария и Югославия. А самата Австрия се превръща в кошмар и за кочияшите, и за все по-многобройните шофьори. Защото западната є част, завладяна все пак някога временно от Наполеон, кара вдясно, а източната ­ вляво.

Ред въвежда един друг диктатор ­ Адолф Хитлер. След аншлуса през 1938 г. той за един час установява дясно “единообразие”, хвърляйки в хаос улиците на Виена. Това става напълно в духа на тоталитаризма ­ фюрерът просто нарежда на немските танкове да се движат вдясно... По същия “радикален” метод Хитлер въвежда дясното движение и в Чехословакия, Унгария и Югославия след тяхното окупиране или присъединяването им към Третия райх.

Неутрална Швеция преминава към дясно движение през 1967 г. Една наистина блестяща съвместна операция на полиция, армия и общински служители за 72 часа подменя пътните знаци и маркировката по пътищата и улиците на северното кралство. Причините за това решение са не толкова “евроинтеграционни”, както бихме казали днес, а чисто икономически. Просто на шведските автомобилни компании “Волво” и СААБ започва да им излиза твърде скъпо изпълнението на автомобилите в два варианта: с ляв волан за експорт и с десен ­ за родния пазар.


Камили спасяват

британската традиция

Върху отхвърляне на поредния видим остатък от британското колониално наследство се замислят през 60-те години и в Пакистан. Но тук проблем се оказва “преквалификацията” на камилите. Въпросът е в това, че керваните в тази част на света се движат и нощем и ездачите дремят върху удобните седла. Включително и водачът на кервана. А камилите са толкова добре обучени, че не само си знаят пътя, но и дисциплинирано се движат вляво.
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 22.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от ///Vasko » 12 Сеп 2007, 20:09

|`oTuH написа:
и както повечето хора са десняци, рицарите предпочитали да се движат от ляво за да може дясната им ръка да бъде по близо до опонента и до меча... освен това ходенето в ляво намалява риска меча (носен от ляво) да удря други хора...



Току що попитах един англичанин от Съндърланд и той ми каза същото, че е заради меча.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 12 Сеп 2007, 20:09

deliveryman написа:От корабите навремето,за Англия специално..за другите незнам.


останалите- колонии ;) :yes:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 12 Сеп 2007, 22:10

В англия като бях сяка петък вечер имаше поне по 3 челни катастрофи в мойто кварталче ... като се напият "Десняците" и забравят къде са и глей кво става
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook