зареждане тоци...
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
зареждане тоци...
ебати кофти ситуацията се полу4и сутринта ставам в 7 на вънка е хладно леко по това време а аз имах мисия ...
и слизам аз до ма6ината цъкам алармата си4ко то4но завъртам да запала и греда ...
праи само 4ък 4ък и лампите гаснат следователно викам си аз нема ток достатъ4но заключих колата и така до преди малко когато останових , 4е маи няма достатъ4но зареждане...
на4и като запала колата и я остава да си работи на празен ход махам клемата на + и колата огасва а е студена и работи на 900-1000 оборота кажете какво вие мнението алтернатора ли е сдухал или ...









jba jbu jbadu jmuc bajuu
- didore
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: 4.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 М52B20
- Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор
То май ако нямаш прекъснат кабел от алтернатора, бушон или реле друго не остава 

Ма много ме кефи тази кола!!!










- BMWPower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 574
- Регистриран на: 15.10.2005
- Местоположение: Пловдив-Кичука каунти
- Пол: Мъж
- Кара: колко да кара
- Мечтае да кара: Е34-540
- Детайли за колата: То кола ли е чудо ли е
didore написа:То май ако нямаш прекъснат кабел от алтернатора, бушон или реле друго не остава
аз пък мога да сподела подобен проблем на нем пък не ми контактуваше хубаво лампата на алтернатора и понякое време се излкущчваше и у...

така че провери и това или малкото кабелче което възбужда генератора ,изкарай го о с една сондичка го дай на маса ако светне лампата знач е от генератора чети метки и така ако ли не е самия кабел или лампата провери си четкодържателя със самите четки на него има и кондензатор може и той да е изгорял струва 12лв заедно с четките

<<<DRIVE BMW ONLY>>>
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Това с откачането на клеми при работещ мотор е доста рискована операция. Напрежението при по-високи обороти, без акумулатор, може да стигне 30-40V. Познай какво става с електрониките в колата ...
Измери с мултицет напрежението на ниски и високи обороти (с включен акумулатор
). Трябва да има поне 1-2V разлика. Най-добре е да сложиш читав акумулатор за проба. Над 2000 об. напрежението трябва да е 14-14,5V.
Най-лесната проба - пипни ремъка - дали не е хлабав .
Измери гъстотата в клетките - трябва да е почти еднаква навсякъде. Ако има разлика над 0,05 - проблем.
Измери с мултицет напрежението на ниски и високи обороти (с включен акумулатор

Най-лесната проба - пипни ремъка - дали не е хлабав .
Измери гъстотата в клетките - трябва да е почти еднаква навсякъде. Ако има разлика над 0,05 - проблем.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

аз имам зареждане 13.6V средно а при вкл. всички консуматори (вкл. дълги) зареждането пада до 12.4V. от фирмата за акумул. казаха, че нормално разликата е 0.5-0.6V и ме посъветваха да проверя алтернатора.
акумулаторът ми е на 2 години и онзи ден неочаквано завъртам и к**.
оказа се, че от тъпия закон с фаровете на слънце и ежедневните задръствания аз не мога да го заредя пустия акумулатор, а само го разреждам. общо взето всичко ми е ОК само четките не съм проверявал още, но реших вечер да задържа няколко минути след прибиране работеща колата, за да позареждам батерията.
акумулаторът ми е на 2 години и онзи ден неочаквано завъртам и к**.
оказа се, че от тъпия закон с фаровете на слънце и ежедневните задръствания аз не мога да го заредя пустия акумулатор, а само го разреждам. общо взето всичко ми е ОК само четките не съм проверявал още, но реших вечер да задържа няколко минути след прибиране работеща колата, за да позареждам батерията.
- ///MILEN
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 14.07.2006
- Местоположение: Русе
- Кара: E30 31? , E34 525 TDS , E34 525 IX
- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Ето някои неща за акумулатори и зареждане, които аз знам. Не гарантирам, че всичко е 100% вярно, но някои неща съм ги тествал лично.
Всички знаем, че акумулаторите не са 12 волта, а малко повечко. Под 12,5 волта акумулаторът вече се води, че е недозареден. Добре зареден акумулатор е около 13 волта. Зареждащото напрежение трябва да е над 14 волта. Доколкото знам, номиналната стойност е 14,4 волта, но са позволени съвсем леки отклонения. Един изтощен акумулатор, когато се зарежда в колата, действа като голям консуматор и често пъти напрежението при зареждане пада значително под 14 волта. Именно тук може някой грешно да реши, че зареждането не работи читаво, пък всъщност акумулаторът да е сдухал. В зависимост от използването на автомобила акумулаторът може да не се дозарежда системно и така в един момент да стане неприятна ситуация. Затова е желателно да се следи дали в неработещо състояние на автомобила напрежението на акумулатора е над 12,5 волта. Всъщност всички тестери за акумулатори, дето ги продават, правят точно това - следят напреженията. Но и обикновен мултицет върши същата работа.
А за откачането на клемата, лично аз съм карал кола зимата по тъмно, т.е. с включени фарове, само на алтернатор. Акумулаторът беше разкачен, защото беше толкова разреден, че като го закача и колата на празни обороти гаснеше. И нищо не се изпепели. Така като чета за 30-40 волта и все си мисля, че трябваше всичките ми крушки да си заминат. А и акумулаторът просто действа като консуматор, независимо дали е зареден или не. Както е при зареждането на телефон от зарядно - докато се зарежда, батерията става консуматор. А един добре зареден акумулатор черпи нисък ток - не съм сигурен, но мисля, че е под 1А. Което е примерно 10-ина вата. Т.е. всеки консуматор в колата, харчещ 10-ина вата, би трябвало да замести като товар откачането на един изряден акумулатор.
Акумулаторът се изтощава от:
1. Саморазреждане.
2. Утечки по корпуса (акумулаторът винаги трябва да е сух отвън). Всъщност това е част от точка 1.
3. Работа на какво ли не, когато двигателят не работи (компютри, аларми, часовници и т.н.).
4. Палене.
При всички положения, когато двигателят работи, алтернаторът трябва да осигурява достатъчно ток за всички консуматори, за да не се налага да се черпи ток от акумулатора. Естествено е, че при по-високи обороти на двигателя се произвежда повече ток, отколкото на празен ход. И тук идва един деликатен момент, за който не съм съвсем сигурен. Алтернаторът трябва да подава определно напрежение независимо от консумацията - т.е. 14,4 волта. Но не знам какъв ток генерират алтернаторите при празен ход на мотора и дали този ток е достатъчен да задоволи всички ел.потребности. Но при всички положения би трябвало генерираният ток да е достатъчен. В противен случай акумулаторът бавно но славно ще се разреди, а това все си мисля, че при изправно зареждане не може да се случи, освен ако не сте сложили някаква невероятно мощна музика например. А пък ако акумулаторът е разреден, в този момент той става огромен консуматор, алтернаторът не може да насмогне и напрежението пада.
П.П. Ако съм написал някоя глупост, кажете да си едитна поста и да я изтрия да не взема да подведа някой с грешно инфо.
Всички знаем, че акумулаторите не са 12 волта, а малко повечко. Под 12,5 волта акумулаторът вече се води, че е недозареден. Добре зареден акумулатор е около 13 волта. Зареждащото напрежение трябва да е над 14 волта. Доколкото знам, номиналната стойност е 14,4 волта, но са позволени съвсем леки отклонения. Един изтощен акумулатор, когато се зарежда в колата, действа като голям консуматор и често пъти напрежението при зареждане пада значително под 14 волта. Именно тук може някой грешно да реши, че зареждането не работи читаво, пък всъщност акумулаторът да е сдухал. В зависимост от използването на автомобила акумулаторът може да не се дозарежда системно и така в един момент да стане неприятна ситуация. Затова е желателно да се следи дали в неработещо състояние на автомобила напрежението на акумулатора е над 12,5 волта. Всъщност всички тестери за акумулатори, дето ги продават, правят точно това - следят напреженията. Но и обикновен мултицет върши същата работа.
А за откачането на клемата, лично аз съм карал кола зимата по тъмно, т.е. с включени фарове, само на алтернатор. Акумулаторът беше разкачен, защото беше толкова разреден, че като го закача и колата на празни обороти гаснеше. И нищо не се изпепели. Така като чета за 30-40 волта и все си мисля, че трябваше всичките ми крушки да си заминат. А и акумулаторът просто действа като консуматор, независимо дали е зареден или не. Както е при зареждането на телефон от зарядно - докато се зарежда, батерията става консуматор. А един добре зареден акумулатор черпи нисък ток - не съм сигурен, но мисля, че е под 1А. Което е примерно 10-ина вата. Т.е. всеки консуматор в колата, харчещ 10-ина вата, би трябвало да замести като товар откачането на един изряден акумулатор.
Акумулаторът се изтощава от:
1. Саморазреждане.
2. Утечки по корпуса (акумулаторът винаги трябва да е сух отвън). Всъщност това е част от точка 1.
3. Работа на какво ли не, когато двигателят не работи (компютри, аларми, часовници и т.н.).
4. Палене.
При всички положения, когато двигателят работи, алтернаторът трябва да осигурява достатъчно ток за всички консуматори, за да не се налага да се черпи ток от акумулатора. Естествено е, че при по-високи обороти на двигателя се произвежда повече ток, отколкото на празен ход. И тук идва един деликатен момент, за който не съм съвсем сигурен. Алтернаторът трябва да подава определно напрежение независимо от консумацията - т.е. 14,4 волта. Но не знам какъв ток генерират алтернаторите при празен ход на мотора и дали този ток е достатъчен да задоволи всички ел.потребности. Но при всички положения би трябвало генерираният ток да е достатъчен. В противен случай акумулаторът бавно но славно ще се разреди, а това все си мисля, че при изправно зареждане не може да се случи, освен ако не сте сложили някаква невероятно мощна музика например. А пък ако акумулаторът е разреден, в този момент той става огромен консуматор, алтернаторът не може да насмогне и напрежението пада.
П.П. Ако съм написал някоя глупост, кажете да си едитна поста и да я изтрия да не взема да подведа някой с грешно инфо.
It's not who You are, it's who You know...
- ge_a
- Е30 IS Crasher
-
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Всичко е много добре описано, само дето мисля че закона на ОМ може да се обясни малко по разбираемо, щот гаранция давам че повече от половината тука хора не правят разлика между ток и напрежение
Иначе евала за поста

Иначе евала за поста

Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!


- Ludmil
- ентусиаст
-
- Мнения: 915
- Регистриран на: 4.09.2003
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Е46 M47N20
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Абе то и аз махам акомулатора и ми се е случвало да работи колата без акумулатор ама е много лошо! Не е проблема в напрежението защото реле-регулатора си функционира и без акумулаторна батерия!
Въпроса е че се получават едни такива пулсаций и смущения във електрическата инсталация на автмобила идващи от генератора който могат да разкажат играта на ЕКУ-то!
Акумулаторната батерия в случая играе ролята на филтър за иглаждането на тея смущение! Не си правете експерименти щото ще ви боли главата!
напрежението на акумулаторната батерия на загасен двигател без включени консуматори трябва да е от порядъка 13,2-13,6 Волта при читава батерия, добре заредена!
Въпроса е че се получават едни такива пулсаций и смущения във електрическата инсталация на автмобила идващи от генератора който могат да разкажат играта на ЕКУ-то!
Акумулаторната батерия в случая играе ролята на филтър за иглаждането на тея смущение! Не си правете експерименти щото ще ви боли главата!
напрежението на акумулаторната батерия на загасен двигател без включени консуматори трябва да е от порядъка 13,2-13,6 Волта при читава батерия, добре заредена!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Това за пулсациите добре, но все си мисля, че пасивен елемент не може да обира пулсации. А в електрониката за тая цел се използват кондензатори. Не съм на ТИ със системите за зареждане, затова определено не мога твърдо да заявя каква е истината. Тука в Казичене има един жичкаджия факир, дето цяла околия само него търси. Ще го питам, ако го мерна, но това е много трудно.... кръстили сме го Левски, че като потъне и никой не може да го открие...
Така и трябва да бъде. Ето това е пример за изправна система!
Ludmil написа:Хм ......
При мен е 14.2 - 14.5V без значение на какви обороти е и дали са включени фаровете ....
Така и трябва да бъде. Ето това е пример за изправна система!
It's not who You are, it's who You know...
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани