Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 22 Юли 2018, 16:37

CuMo88 написа:
vld написа:
CuMo88 написа:Аз също съм на този принцип, именно поради тази причина екстрите изобщо не ме интересува, а по-важния аспект е колата да е гледана. Давам конкретния пример -

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc - въпросната кола се продава в средния ценови сегмент за модела, няма кой знае какви екстри, по данни от колегата kolp въпросната бройка е на документирани 480 000 км., колко са врътнати след това - само тя си знае.

Други две бройки -
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc

за да не притеснявам въпросния колега проверих номерата на шаситата по телефон в Мкар, излезе, че тази, която е на по-малко пари е влизала един-два пъти първите три-четири години, последно 2011 г. са я виждали в техен сервиз, а другата - по-скъпата изобщо не е влизала.

И пак казвам, ако се абстрахираме, че става въпрос за кола от премиум производител - BMW, а говорим за среден, към нисък клас като купе, на тази възраст, с най-"слабия" за модела мотор и без екстри, не са ли прекалено много 11-12 хиляди лева?
Колкото до колегата Spaidy - защо да не ги сравнявам, след като трите премиум марки особено последните 10 години показват слабости присъщи на "бюджетните" такива. Или и ти си като повече шофьори на мерцедес примерно - абонат по сервизите, автомобилен сноб - като види опел, форд или фолскваген се смее, ама под мустак си говорят във форума за слаби ел. инсталации и ръжда?
Колега спри да гледаш италянски кенефи и нещата ще си дойдат на мястото. За ориентир на цените можеш да ползваш немското мобиле, там можеш да видиш колко струва 320д на 250к км. И колко струва такова на 400++, а все още изскачат о такива на по 180-200к. Км. Отделно гледам че искаш м47, аз мога да ти кажа че и N47 не е никак лош, просто там ако няма история си загинал.... Няма вариант да сравняваш Опел голф и Пежо с БМВ, просто нямат база за сравнение. Такова издържливо животно като БМВ 320д няма аналог нито във ваг нито никъде!

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Колега, след всичките ми апели за малко по-трезво разсъждаване в момента не звучиш по-различно от някой 22-23 годишен от фолкваген форума дето е готов да даде 4500 лв. за голф 4, 1.9тди от 2002-ра година, щото разбираш ли те били здрави, били евтини, много вървели, абе общо взето няма друга кола като гоуфо. Да, гледал съм колко вървят в Германия и съм наясно, че там подобна машина на около 250 000 км. със сервизна история и от собственик, а не от автокъща, без дори мултиволан и със забележки (последната дето я гледах) по ЦЯЛАТА шофьорска страна, се продаваше на около 4500 ойро.

Въпроса не е в горно написаното, да, неоспоримо е, че баварките носят кеф и престиж, също е неоспоримо, че и те като всички други имат проблеми. Въпросът е дали ако си ти сега в лето 2018-то ще дадеш 10 хиляди лева за кола, която съм описал по-горе. Признай си го, с ръка на сърцето, без да го гледаш от гледната точка на бмв маниак/фанатик/фен, а от страната на прагматичен човек, който преценя плюсове и минуси :)

Колега, цената е тази. Като не ти харесва или не ти е по джоба, просто си купуваш нещо различно. На мен като цяло идеята за учебна кола Е90 320д някак въобще не я разбирам, но да кажем, че търсиш клиентела и това е начинът да я привлечеш по-лесно. Не разбирам защо трябва да сме се поставели на твое положение дали бихме дали 10к за такава кола, защото сме 2018-та. А ако ти кажа да си представиш, че сме 2015-та, и г/д читавите почваха от 15к, тогава какво ще ми кажеш? Цените са такива, каквито са. При положение, че 177кс двигателят масово са вкарани такива, които са направили мотора на салата и много хора го знаят, нормално е цените на М47 да се задържат по-високи въпреки напредналата възраст.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vicho » 22 Юли 2018, 17:27

CuMo88 написа:Да, гледал съм колко вървят в Германия и съм наясно, че там подобна машина на около 250 000 км. със сервизна история и от собственик, а не от автокъща, без дори мултиволан и със забележки (последната дето я гледах) по ЦЯЛАТА шофьорска страна, се продаваше на около 4500 ойро.


само на мен ли ми се струва неадекватно конверирането на валутите при цените на коли и стоки, като цяло... това, че българския лев не струва нищо си е само и единствено наш проблем

аз затова вече на всичко му казвам "точки" ... т.е. тая е90-тка е 4,500 точки, тук ~9,000 , ама това не значи, че струва толкова :ok:

извод: прецакани сме :dunno:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 22 Юли 2018, 21:26

CuMo88 написа:
vld написа:
CuMo88 написа:Аз също съм на този принцип, именно поради тази причина екстрите изобщо не ме интересува, а по-важния аспект е колата да е гледана. Давам конкретния пример -

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc - въпросната кола се продава в средния ценови сегмент за модела, няма кой знае какви екстри, по данни от колегата kolp въпросната бройка е на документирани 480 000 км., колко са врътнати след това - само тя си знае.

Други две бройки -
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=7ntxmc

за да не притеснявам въпросния колега проверих номерата на шаситата по телефон в Мкар, излезе, че тази, която е на по-малко пари е влизала един-два пъти първите три-четири години, последно 2011 г. са я виждали в техен сервиз, а другата - по-скъпата изобщо не е влизала.

И пак казвам, ако се абстрахираме, че става въпрос за кола от премиум производител - BMW, а говорим за среден, към нисък клас като купе, на тази възраст, с най-"слабия" за модела мотор и без екстри, не са ли прекалено много 11-12 хиляди лева?
Колкото до колегата Spaidy - защо да не ги сравнявам, след като трите премиум марки особено последните 10 години показват слабости присъщи на "бюджетните" такива. Или и ти си като повече шофьори на мерцедес примерно - абонат по сервизите, автомобилен сноб - като види опел, форд или фолскваген се смее, ама под мустак си говорят във форума за слаби ел. инсталации и ръжда?
Колега спри да гледаш италянски кенефи и нещата ще си дойдат на мястото. За ориентир на цените можеш да ползваш немското мобиле, там можеш да видиш колко струва 320д на 250к км. И колко струва такова на 400++, а все още изскачат о такива на по 180-200к. Км. Отделно гледам че искаш м47, аз мога да ти кажа че и N47 не е никак лош, просто там ако няма история си загинал.... Няма вариант да сравняваш Опел голф и Пежо с БМВ, просто нямат база за сравнение. Такова издържливо животно като БМВ 320д няма аналог нито във ваг нито никъде!

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Колега, след всичките ми апели за малко по-трезво разсъждаване в момента не звучиш по-различно от някой 22-23 годишен от фолкваген форума дето е готов да даде 4500 лв. за голф 4, 1.9тди от 2002-ра година, щото разбираш ли те били здрави, били евтини, много вървели, абе общо взето няма друга кола като гоуфо. Да, гледал съм колко вървят в Германия и съм наясно, че там подобна машина на около 250 000 км. със сервизна история и от собственик, а не от автокъща, без дори мултиволан и със забележки (последната дето я гледах) по ЦЯЛАТА шофьорска страна, се продаваше на около 4500 ойро.

Въпроса не е в горно написаното, да, неоспоримо е, че баварките носят кеф и престиж, също е неоспоримо, че и те като всички други имат проблеми. Въпросът е дали ако си ти сега в лето 2018-то ще дадеш 10 хиляди лева за кола, която съм описал по-горе. Признай си го, с ръка на сърцето, без да го гледаш от гледната точка на бмв маниак/фанатик/фен, а от страната на прагматичен човек, който преценя плюсове и минуси :)
Колега за здрава изправна кола с история бих дал и 12к. лв. Както миналата година дадох 20 000лв за сегашната ми кола, не регистрирана без каско, но с подробна история и поддържана само в БМВ швейцария, на 144 000км. Имаше същите по 15к ама италянски с по три записа и горе долу толкова смени на масло за целия си живот. Мерси за такъв автомобил, вече съм го правил и резултата беше 1 на 0 за джамбазите....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от NeRoX » 25 Юли 2018, 14:25

Здравейте, колеги! Започна се търсене на кола отново. Поглеждайки и към други марки, този път, след три БМВ-та, нямаше как да заобиколя любимата марка. То си ме влече... Попаднах на едно E90, което ми хареса, но нещо странно ми направи впечатление и реших да попитам. Колата е с рефлекторни фарове на снимките, т.е. без лупи и ксенон, а вътре бутона за фаровете има позиция на ляво преди нулата - "А". Демек за автоматични фарове. Това нормално ли е? Не са ли само моделите с оригинален ксенон и лупи с такава позиция на бутона? Благодаря предварително!

chris_barnes написа:Добре де, аз нещо друго не мога да разбера...чопли ме от известно време и ще попитам. По едно време тази тема се превърна от 'какво мислите за тази кола' в 'пиша си тука колегата kolp да ми провери колата'. Хубаво се проверява историята, но какво реално ни казва това? Една кола може да е на 180 хил км и да е гроб или на 300 000 да е слънце. Доказано е, че в България 'психологическата граница' за пробег на автомобил е 200 000. Затова и джамбазите връщат километража - хората искат да им се продаде илюзията, а не истината. Какво ни казва една проверка, че например кола Х е била последно на 190 хил 2015г и е била обслужвана в Германия, ако я е взел тук някой мухал и за 2 години я е направил на попара?

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

Да, и мен това ме гложди от известно време. Отдавна не живея с мисълта, че ще намеря подобна 10 годишна кола на 150к километра, както са повечето на пазара в момента. Тук си говорим за сервизна история и документи доказващи я. Няма лошо! Не са ли малко стари тези коли за такива неща обаче? Доста години са минали и отдавна вече са далеч от гаранция. Ако търсим F30, да, но тук... На мен лично ми е важно колата да е с екстри, признавам си. Кефа и разума не винаги вървят ръка за ръка. С колите изобщо не е по-различно. Ако бяхме мега практични щяхме да караме запазени Тойоти. Ако бяхме богати щяхме да си ги купуваме от магазина БМВ-тата, ама очевидно не сме нито едно от двете. Поне аз де... :lol: Наречете ме мазохист, но предпочитам да сменя това и онова, но колата да е комфортна и да ми прави кеф. Файда, че оная базовата ще изкара още 10-20к километра без да й се счупи нищо. Така или иначе ще му дойде и на него времето. В този ред на мисли сякаш предпочитам да си купя и от по-евтините екземпляри и да ми останат пари да им сменя каквото трябва. Стига да ми хареса външното състояние, интериора и да има екстри, разбира се.... Поне ще съм спокоен, че съм сменил каквото трябва с ново и ще си карам... :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 25 Юли 2018, 14:30

NeRoX написа:Да, и мен това ме гложди от известно време. Отдавна не живея с мисълта, че ще намеря подобна 10 годишна кола на 150к километра, както са повечето на пазара в момента. Тук си говорим за сервизна история и документи доказващи я.

Донорът, от който взех мотора, е на 192 400 РЕАЛНИ км, колата е произведена 11/2006, има пълна сервизна история в БМВ до 190 197км 11/2017. На година е влизала минимум по 2 пъти в БМВ за най-различни неща. Та, да, има такива коли, но са мноооого редки, нищо, че са 12+ годишни.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 11.06.2015
Пол: Мъж
Кара: Е46 330д

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от hitar_potar » 25 Юли 2018, 15:15

NeRoX написа:...

Понякога евтиното излиза скъпо. Може да е намазана отвън, отвътре, да е екстрова колата, а да се окаже на 500-600к км и мотор и скоростна кутия примерно да са на прага на живота заради калпава поддръжка преди теб. Кел файда, че си я взел евтино, като се налага или някакъв много сериозен ремонт по тия 2 направления или пък директната им подмяна?
То е ясно, че всеки иска всички екстри на възможно най-ниската цена, ама нека сме реалисти - няма пълно щастие, освен ако не пазаруваш от шоурума или не си готов да кихнеш сериозна сума за олзван автомобил...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 25 Юли 2018, 16:15

Мотор и скорости втора ръка се намират и не са скъпи, но при такъв пробег всяко едно тампонче, всеки един възел е на умирачка и от там - по 20-30-50-100 лв, те ти черната дупка... :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: София
Кара: G20
Мечтае да кара: V12

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от A9A » 25 Юли 2018, 16:16

:OT:
Едно не мога да разбера, kolp ви проверява колите, 90+% са пълни гробници и са в долният ценови диапазон и пак ще се намери някой да се изкаже "умно" : "Кола и жена на късмет"... Еми да се приключва с тази тема за избор и всеки да си разчита на късмета! Когато нямаш пари за премиум автомобил не караш такъв, а не всеки събрал последните се левчета кара BMW. Писна ми да гледам гробници и вътре някакви киселяци, а юли месец да ми карат с китайски зимни гуми... После защо мнението за шофьорите на BMW е такова... :banghead: :banghead: :banghead:
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 25 Юли 2018, 16:22

Bexim написа:Мотор и скорости втора ръка се намират и не са скъпи, но при такъв пробег всяко едно тампонче, всеки един възел е на умирачка и от там - по 20-30-50-100 лв, те ти черната дупка... :yes:

Колко горе-долу вървят хубавите мотори? Защото тези поне на 350-400к+ км почват от 1000лв... Масово читав М47Н2 е 2000лв, Н47 е към 3000лв, говорим за необорудвани мотори - за кола за 9-10к не мисля, че това е евтин ремонт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 25 Юли 2018, 16:28

Толкоз - 1.5-2.. Но ако сметнеш читав ремонт плюс въпросен фактор майстор мисля, че е по-безпроблемно смяната му, ако ще си караш колата, разбира се.
Кутия - 6-800 лв.
М47 се намира трудно, защото са много масови.. И явно бързо свършват имайки предвид пробега на вноса.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 25 Юли 2018, 17:24

Адаш сигурно имаш в предвид Н47, щото М47 се намира доста по лесно, от Н47, втория е дефицит и се търси много, затова и моргаджиите си позволяват да обявяват цени по 2500-3000лв. за гол мотор без изобщо да знаят в какво състояние е и какво точно продават.
Там на части да го пръснеш, само валовете и главата ти избиват цената на половината мотор...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 25 Юли 2018, 17:27

И М47 трудно се намира, един приятел търси преди време и с документи - много трудно..
И те са кът. Та си го направи.
Н47-цата е ясна, то мотор с фабрични кахъри е нормално да е тегав за намиране. Абе, сбиротаци караме тука. В немско много депресарско ми дойде... :lol: :lol: :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от NeRoX » 25 Юли 2018, 17:31

dextuar написа:
NeRoX написа:Да, и мен това ме гложди от известно време. Отдавна не живея с мисълта, че ще намеря подобна 10 годишна кола на 150к километра, както са повечето на пазара в момента. Тук си говорим за сервизна история и документи доказващи я.

Донорът, от който взех мотора, е на 192 400 РЕАЛНИ км, колата е произведена 11/2006, има пълна сервизна история в БМВ до 190 197км 11/2017. На година е влизала минимум по 2 пъти в БМВ за най-различни неща. Та, да, има такива коли, но са мноооого редки, нищо, че са 12+ годишни.

Супер! Има и такива коли със сигурност! Явно човека е бил заможен и не му е било проблем да продължава да поддържа колата в официалното представителство дълго време след като е изтекла гаранцията. Всички знаем, че там режат глави и масово в България колата се продава след изтичане на гаранцията или започва да се поддържа в не оторизиран сервиз на марката. Иначе, да, прав си. Би било много добре да си взимаме коли с подобна история, но дори и да има - със сигурност не можем да си ги позволим.

hitar_potar написа:
NeRoX написа:...

Понякога евтиното излиза скъпо. Може да е намазана отвън, отвътре, да е екстрова колата, а да се окаже на 500-600к км и мотор и скоростна кутия примерно да са на прага на живота заради калпава поддръжка преди теб. Кел файда, че си я взел евтино, като се налага или някакъв много сериозен ремонт по тия 2 направления или пък директната им подмяна?
То е ясно, че всеки иска всички екстри на възможно най-ниската цена, ама нека сме реалисти - няма пълно щастие, освен ако не пазаруваш от шоурума или не си готов да кихнеш сериозна сума за олзван автомобил...

Определено е въпрос на късмет. Може преди теб да са сменили някои от нещата, може и да не са. И все пак спестяваш доста пари. Да кажем 2-3000лв спрямо по запазен екземпляр /поне така ти се струва, защото нищо сигурно няма/. За тези пари можеш да направиш доста от сериозните ремонти по колата. Дюзи и турбини вече масово се рециклират и не струва толкова скъпо. Съединител и маховик ще си заминат рано или късно. Важно е и как се кара. Има и не чак тооолко скъпи заместители вече, още повече с правилните отстъпки... С веригата не знам как стоят нещата честно казано. Не съм сменял верига до сега на кола. Някои казват, че кара по много хиляди на М47. Със сигурност е добре да се смени превантивно, не знам дали може да се провери състоянието й. Ходовата част и тампоните не ги броя изобщо. Те са си консуматив. Не го разглеждам, че окей да купиш от най-евтините за по 7-8000лв и да си оставиш пари само за регистрация. Мисълта ми е, че сякаш е по-добре да си оставиш още няколко хиляди отгоре, за да смениш всичко, което има да се сменя от колкото да дадеш 12-13000лв за някоя "по-запазена", неизвестно на колко по-малко километри от евтината и без екстри....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 26 Юли 2018, 8:36

Ама то изобщо ако разполагаш с малък приход няма смисъл да се гледат тия коли по принцип, защото гумите стават проблем, нафтата става проблем, филтрите стават проблем, почва се клошарка поддръжка с втора употреба части за всичко......

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Тема 3. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vicho » 26 Юли 2018, 11:33

madafaka_donkele написа:рециклирана демпферна шайба(не знаех, че съществува такава тъпотия, но вчера имаше пусната такава тема в Е65 раздела :mhihi: )


Раздела на най-великите баДки с най-скъпите коли ли? "НЕ МОГА" да повярвам :mhihi: :mhihi: :mhihi: :kuku:

500 лв / месец без горивото за 330-ска... който-както иска да го смята :mhihi:

плюс-минус
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook