Шофьор на черно
Модератори: mitaka7, Общи модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Шофьор на черно
Да раздвижим малко този раздел;)
Това е статия от списанието Motorrad, 9-ти брой. Превел съм статията собственоръчно, не знам какво да мисля, но определено ме втрещи. Дори и да не е истина, е една много красива приказка, макар че човек никога не подозира на какво е сподобен, докато не опре ножа до кокала.
Ати
Моторист на черно
Да си сляп не е равностойно на това, да нямаш око за жените. И че не пречи да си моторизиран, за да направиш впечатление на жените на Ралф му станало ясно още на 11 години. Тогава момчето яхнало Хонда Дакс на майка си – “беше зелена, за хондата говоря естествено”, казва човекът, който не може да вижда и с нея пътува от Унзинген до Фрийдберг, където живяла жената. Неговата бавачка. Тя му била толкова легнала на сърцето, заради което решил да я изненада. Изненадата със сигурност му се е отдала. Само че не по начинът, по който той очаквал. “Още не бях спрял мотора пред тях и тя вече беше надигнала вой до небесата и се обади на родителите ми”.
И човек наистина не може да й се сърди за това. Там, пред нея, седял един 11-годишен, който усмихнато я поздравява, а Дакса, който седи до него показва повече от ясно, че този път малчуганът не е изминал 30-те километра както обичайно с такси. “Познавах участъка, защото два пъти седмично ме караха до там. Винаги си свалях прозореца и си запаметих всички звуци”.
Който е незрящ трябва по друг начин да се оправи със света. Ралф Макел чува своето обкръжение толкова прецизно, че може да придобие представа за заобикалящия го свят само с помощта на слуха си. Звуковото отражение, което връща една къща е различно от това, което връща една къща, когато пред нея има и стълб. Или автобусна спирка. Или дърво. Или коли. Той чува как подават газ, чува как спират. Всичко това изпраща един характерен сигнал, който Макерл може да определи и тълкува, като си сглобява един вид план на обръжението си. Към всичко това спада и състоянието на пътя. Мекерл различава различната структува на асфалта по отношение на грубостта, различава зебри, фуги и дори гънки по платното за движение. И към този план той си прибавя и времеви растер, за да знае кога трябва да спира, да завива и кога да прави лека дъга. И този план трябва да си го запамети търпеливо, което налага минаването на една и съща отсечка на мястото до шофьора 10, 20, 30 и повече пъти, в зависимост от дължината.
На своите походи Макел явно се е движел доста по-незабележимо, отколкото някой, който не кара само по слух. “Полицията досега никога не ме е спирала”. Понякога се е налагало да прибягва до трикове. “Аз знам, къди има светофар, но не знам какъв сигнал е подал в момента”. Тогава той се прави, че има основателна причина да отбие в дясно. “Тогава започвам да си трия очите, все едно нещо ми е влязло в окото, чакам докато мине кола и се залепвам за нея”.
Това към днешна дата Макерл вече не го прави. Защото на 41 години вече не го тресе младежкия ентусиазъм, както на 18, когато човек си мисли, че може всичко. По онова време той карал курсове по обработка на данни в Хайделберг. Но държал да прекарва почивните си дни с приятелите си във Фридберг. И освен това държал да не ползва влакът натам. “Пътуването с влак е направо обидно”. И затова помолил неговите приятели да го карат толкова пъти, колкото е било необходимо, за да наизусти почти 100 километровата отсечка. И тръгнал със своята Хонда PXR 50. “Тя имаше 80-кубиков кит и спокойно вдигаше 100 км/ч”.
Неделната разходка не минала оптимално. В Сахсенхаузен се разделя пътя, но вместо да продължи по В 3, той се отклонил по грешното отклонение. Което го отвело на магистралата. Не че не се прибрал в Хайделберг, но вместо обичайните 3 часа, той пътувал 12. “Бях на края на силите си”. Толкова на края на силите си, че спал 15 часа. Но не и толкова изморен, за да се качи на влака следващата седмица. След 2 часа и половина се появява във Фридберг. И така пътувал две години, противопоставяйки се на общоприетото схащане къде е мястото на незрящите. Противопоставяйки се на схващането относно професиите, които те можели да упражняват: масажисти, телефоност, завръзвач на четки. Въпреки, че завършил с отличие школовката си за програмист, на първия му работодател не му хрумнало по-добро място, на кеото да назначи Ралф от това на телефонната централа. Поради което той намерил бая по-добро занимание, от това, да седи по цял ден зад телефона. Той купил най-големия магазин на Бош във Франкфурт, като до приключване на сделката никой не се усетил, че той е незрящ, боядисал и го освежил и го препродал, за да отвори автокъща, пак във Франкфурт. С продажбата на автомобили той вече се бил занимавал известно време. Също с недвижими имущества, за които имал изострен нюх и златна ръка. “Минавам от тавана до мазето, слагам ръката си на стената, вдишам дълбоко и веднага разбирам дали се намирам във влажна постройка или не.”
Освен това веднага се сетил как може да направи сделка с повредени телевизори. “В интерната за слепи по онова време имаше само един телевизор, но естесвено всеки искаше да си има един в стаята”. Затова купил от магазина за видеотехника телевизори с развален кинескоп. Продавачът бил доволен, защото това му спестило скъпото рециклиране и складиране, а Макел щастлив, защото ги взел буквално без пари, а ги продал по 40 марки на незрящите. “Със спечелените пари имах възможността да поддържам мотоциклетите си”. Още по-добре можел да си ги поддържа, когато се сетил да разшири бизнеса си до съседния интернат за глухи, на които пък продал телевизори с образ, но с развален звук.
По това време Ралф също обичал да гледа телевизия. Особено автомобилни и мотоциклетни състезания. И защото би било скучно да се следят състезанията само по телевизията, помолил през 1994 да го закарат до състезание от кръга ДТМ. На място разбира, че така състезанието е по-скучно дори от домашната обстановка. Затова при следващото състезание, вместо да седне на трибуните, той се промъкнал с бокса на любимия си състезател. “Сляп ли си?” попитал състезателя, когато видял Макел да се разхожда на място, където принипно не би трябвало да го прави. “Да”, отговорил Макел.
И от тогава всичко се променя за него. Започва на няколко различни писти. Отначало му разрешили да се вози като пътник в състезателните коли и накрая дори го пуснали да кара той самия. И въобще не се представил зле. На състезания естесвено Макел не може да кара, но за сметка на това карайки сам по пистата дава едно много добро време. По време на състезанието Lupo-cup на пистата в Хокенхайм, Макел прави с колата с 150 к.с. обиколка за 1.23 минути, което в класирането е някъде по средата.
И по някое време такова нещо прави впечатление. Сляп човек, който кара по-бързо от хора, които мислят, че виждат нещо. Гюнтер Яух не поискал да повярва на това. Вярвал, че Макел само се преструвал. Макел не му останал длъжен. След като в клиника атестирали пред екипа на RTL сляпотата му, дошло времето Яух да поеме своята част от баса. И то така я поел, че още на 4-тата от обещаните 10 обиколки, в шофираното от Макел Порше 911, Яух върнал храната, която преди това бил ял. “Мисля, че бяха пържени картофки и дюнер”, споменава Ралф.
Докато на Яух му се повръщало от стилът на каране на Макел, в IDM са били полудели по начина му на управление. Макел също бил превъзбуден от атмосферата. “Един отбор, който нямаше нищо общо с мен и моите изяви щеше да си счупи ръцете и краката, за да възстанови колата ми, след като излетях с нея по време на тренировка”. На пистата Хокенхайм, след завоя на Сахс Макел излита от завоя, преминава зоната на сигурност и спира в ливадата. “Мотоциклет се кара по-различно от автомобил. При мотоциклета е много по-трудно да намериш идеалната линия”. Но той се упражнявал и междувременно би се пуснал с moto GP – машина в рамките на едно състезание.
Срещу такива акции спътникът му в живота Биргит няма нищо против, както и двете му деца от предишен брак. За тях е нормално татко да се качи на неговото ендуро и да започне да изследва пътищата зад къщата им. Дори и кметът няма нищо против. Все някъде човекът трябвало да тренира. Другите трябвало просто да си държат очите малко повече отворени.
Това е статия от списанието Motorrad, 9-ти брой. Превел съм статията собственоръчно, не знам какво да мисля, но определено ме втрещи. Дори и да не е истина, е една много красива приказка, макар че човек никога не подозира на какво е сподобен, докато не опре ножа до кокала.
Ати
Моторист на черно
Да си сляп не е равностойно на това, да нямаш око за жените. И че не пречи да си моторизиран, за да направиш впечатление на жените на Ралф му станало ясно още на 11 години. Тогава момчето яхнало Хонда Дакс на майка си – “беше зелена, за хондата говоря естествено”, казва човекът, който не може да вижда и с нея пътува от Унзинген до Фрийдберг, където живяла жената. Неговата бавачка. Тя му била толкова легнала на сърцето, заради което решил да я изненада. Изненадата със сигурност му се е отдала. Само че не по начинът, по който той очаквал. “Още не бях спрял мотора пред тях и тя вече беше надигнала вой до небесата и се обади на родителите ми”.
И човек наистина не може да й се сърди за това. Там, пред нея, седял един 11-годишен, който усмихнато я поздравява, а Дакса, който седи до него показва повече от ясно, че този път малчуганът не е изминал 30-те километра както обичайно с такси. “Познавах участъка, защото два пъти седмично ме караха до там. Винаги си свалях прозореца и си запаметих всички звуци”.
Който е незрящ трябва по друг начин да се оправи със света. Ралф Макел чува своето обкръжение толкова прецизно, че може да придобие представа за заобикалящия го свят само с помощта на слуха си. Звуковото отражение, което връща една къща е различно от това, което връща една къща, когато пред нея има и стълб. Или автобусна спирка. Или дърво. Или коли. Той чува как подават газ, чува как спират. Всичко това изпраща един характерен сигнал, който Макерл може да определи и тълкува, като си сглобява един вид план на обръжението си. Към всичко това спада и състоянието на пътя. Мекерл различава различната структува на асфалта по отношение на грубостта, различава зебри, фуги и дори гънки по платното за движение. И към този план той си прибавя и времеви растер, за да знае кога трябва да спира, да завива и кога да прави лека дъга. И този план трябва да си го запамети търпеливо, което налага минаването на една и съща отсечка на мястото до шофьора 10, 20, 30 и повече пъти, в зависимост от дължината.
На своите походи Макел явно се е движел доста по-незабележимо, отколкото някой, който не кара само по слух. “Полицията досега никога не ме е спирала”. Понякога се е налагало да прибягва до трикове. “Аз знам, къди има светофар, но не знам какъв сигнал е подал в момента”. Тогава той се прави, че има основателна причина да отбие в дясно. “Тогава започвам да си трия очите, все едно нещо ми е влязло в окото, чакам докато мине кола и се залепвам за нея”.
Това към днешна дата Макерл вече не го прави. Защото на 41 години вече не го тресе младежкия ентусиазъм, както на 18, когато човек си мисли, че може всичко. По онова време той карал курсове по обработка на данни в Хайделберг. Но държал да прекарва почивните си дни с приятелите си във Фридберг. И освен това държал да не ползва влакът натам. “Пътуването с влак е направо обидно”. И затова помолил неговите приятели да го карат толкова пъти, колкото е било необходимо, за да наизусти почти 100 километровата отсечка. И тръгнал със своята Хонда PXR 50. “Тя имаше 80-кубиков кит и спокойно вдигаше 100 км/ч”.
Неделната разходка не минала оптимално. В Сахсенхаузен се разделя пътя, но вместо да продължи по В 3, той се отклонил по грешното отклонение. Което го отвело на магистралата. Не че не се прибрал в Хайделберг, но вместо обичайните 3 часа, той пътувал 12. “Бях на края на силите си”. Толкова на края на силите си, че спал 15 часа. Но не и толкова изморен, за да се качи на влака следващата седмица. След 2 часа и половина се появява във Фридберг. И така пътувал две години, противопоставяйки се на общоприетото схащане къде е мястото на незрящите. Противопоставяйки се на схващането относно професиите, които те можели да упражняват: масажисти, телефоност, завръзвач на четки. Въпреки, че завършил с отличие школовката си за програмист, на първия му работодател не му хрумнало по-добро място, на кеото да назначи Ралф от това на телефонната централа. Поради което той намерил бая по-добро занимание, от това, да седи по цял ден зад телефона. Той купил най-големия магазин на Бош във Франкфурт, като до приключване на сделката никой не се усетил, че той е незрящ, боядисал и го освежил и го препродал, за да отвори автокъща, пак във Франкфурт. С продажбата на автомобили той вече се бил занимавал известно време. Също с недвижими имущества, за които имал изострен нюх и златна ръка. “Минавам от тавана до мазето, слагам ръката си на стената, вдишам дълбоко и веднага разбирам дали се намирам във влажна постройка или не.”
Освен това веднага се сетил как може да направи сделка с повредени телевизори. “В интерната за слепи по онова време имаше само един телевизор, но естесвено всеки искаше да си има един в стаята”. Затова купил от магазина за видеотехника телевизори с развален кинескоп. Продавачът бил доволен, защото това му спестило скъпото рециклиране и складиране, а Макел щастлив, защото ги взел буквално без пари, а ги продал по 40 марки на незрящите. “Със спечелените пари имах възможността да поддържам мотоциклетите си”. Още по-добре можел да си ги поддържа, когато се сетил да разшири бизнеса си до съседния интернат за глухи, на които пък продал телевизори с образ, но с развален звук.
По това време Ралф също обичал да гледа телевизия. Особено автомобилни и мотоциклетни състезания. И защото би било скучно да се следят състезанията само по телевизията, помолил през 1994 да го закарат до състезание от кръга ДТМ. На място разбира, че така състезанието е по-скучно дори от домашната обстановка. Затова при следващото състезание, вместо да седне на трибуните, той се промъкнал с бокса на любимия си състезател. “Сляп ли си?” попитал състезателя, когато видял Макел да се разхожда на място, където принипно не би трябвало да го прави. “Да”, отговорил Макел.
И от тогава всичко се променя за него. Започва на няколко различни писти. Отначало му разрешили да се вози като пътник в състезателните коли и накрая дори го пуснали да кара той самия. И въобще не се представил зле. На състезания естесвено Макел не може да кара, но за сметка на това карайки сам по пистата дава едно много добро време. По време на състезанието Lupo-cup на пистата в Хокенхайм, Макел прави с колата с 150 к.с. обиколка за 1.23 минути, което в класирането е някъде по средата.
И по някое време такова нещо прави впечатление. Сляп човек, който кара по-бързо от хора, които мислят, че виждат нещо. Гюнтер Яух не поискал да повярва на това. Вярвал, че Макел само се преструвал. Макел не му останал длъжен. След като в клиника атестирали пред екипа на RTL сляпотата му, дошло времето Яух да поеме своята част от баса. И то така я поел, че още на 4-тата от обещаните 10 обиколки, в шофираното от Макел Порше 911, Яух върнал храната, която преди това бил ял. “Мисля, че бяха пържени картофки и дюнер”, споменава Ралф.
Докато на Яух му се повръщало от стилът на каране на Макел, в IDM са били полудели по начина му на управление. Макел също бил превъзбуден от атмосферата. “Един отбор, който нямаше нищо общо с мен и моите изяви щеше да си счупи ръцете и краката, за да възстанови колата ми, след като излетях с нея по време на тренировка”. На пистата Хокенхайм, след завоя на Сахс Макел излита от завоя, преминава зоната на сигурност и спира в ливадата. “Мотоциклет се кара по-различно от автомобил. При мотоциклета е много по-трудно да намериш идеалната линия”. Но той се упражнявал и междувременно би се пуснал с moto GP – машина в рамките на едно състезание.
Срещу такива акции спътникът му в живота Биргит няма нищо против, както и двете му деца от предишен брак. За тях е нормално татко да се качи на неговото ендуро и да започне да изследва пътищата зад къщата им. Дори и кметът няма нищо против. Все някъде човекът трябвало да тренира. Другите трябвало просто да си държат очите малко повече отворени.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- BIRICHKA
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: 14.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ис-требител
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Шофьор на черно
E това е истината,но тя се отнася и за насati написа: Другите трябвало просто да си държат очите малко повече отворени.

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Да, да и един мармот завиваше шоколада
Чудя се как въобще могат да се публикуват подобни глупости
А това може да го направи или измисли само един долен боклук! Колко трябва да си безочлив за да правиш пари на гърба на хора в неравностойно положение

Чудя се как въобще могат да се публикуват подобни глупости

...а Макел щастлив, защото ги взел буквално без пари, а ги продал по 40 марки на незрящите....
...когато се сетил да разшири бизнеса си до съседния интернат за глухи, на които пък продал телевизори с образ, но с развален звук....
А това може да го направи или измисли само един долен боклук! Колко трябва да си безочлив за да правиш пари на гърба на хора в неравностойно положение


- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
Е то слепотата е горе долу това
А и кат не им трябва звук/картина що да не помогне и да не спечели кинти
хехехе
X-citer написа:Колко трябва да си безочлив за да правиш пари на гърба на хора в неравностойно положение
Е то слепотата е горе долу това

А и кат не им трябва звук/картина що да не помогне и да не спечели кинти


Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
напълно невъзможно
Не само че е напълно невъзможно ами е и абсурдо повечето от написаното. Само за сравнение: едно сляпо куче като върви се блъска на поне всеки 100м, а кучето има 17 пъти по-добър слух от човека.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Re: напълно невъзможно
Grom-Ka!
С малката разлика, че кучет не разсъждава и не запомня и не го возят по един и същ път по 50 пъти за да запомни. Неква разлика хора животи
Andrian_ написа:Не само че е напълно невъзможно ами е и абсурдо повечето от написаното. Само за сравнение: едно сляпо куче като върви се блъска на поне всеки 100м, а кучето има 17 пъти по-добър слух от човека.
С малката разлика, че кучет не разсъждава и не запомня и не го возят по един и същ път по 50 пъти за да запомни. Неква разлика хора животи


Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Кучетата са едни от най-умните животни,мани тая работа да не помнят.И на един приятел като бяха на лов с баща му и дружинката кучето им се изгуби в гората.И оставиха каишката на земята и ходеха всеки ден да го търсят и след няколко дена като отишли пак кучето си седяло до каишката и ги чакало
Колко много такива примери има

Колко много такива примери има
Tux0 Ca !


- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Не бъркай ситуацията с боя

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
Мога да ви кажа, че преди няколко месеца се запознах с човек, за когото имах подозрения че е сляп и въпреки това, до края на вечерта не само че не бях сигурен в това, ами напротив - мислех си че за друг е ставало въпрос. Този човек върви абсолютно сам(поне в квартала), не се блъска никъде и поведението му е напълно адекватно. Носи лещи на очите си, така че и по тях не можеш да го познаеш. Най-фрапиращото беше, че когато му говорех, той ме гледаше в очите. Това ме разубеди окончателно. Нито веднъж не сбърка като си търсеше чашата или вилицата на масата, нито пък когато тръгна да излиза. Още повече, че използваше глаголи все едно наистина вижда.
И заблуждението не е само мое. Навремето, разказваше той, на военната комисия не са искали да го признаят за сляп, а той е с доказана 100% слепота.
И заблуждението не е само мое. Навремето, разказваше той, на военната комисия не са искали да го признаят за сляп, а той е с доказана 100% слепота.
жена и кола не въртят ли задница, не ми ги фали...


13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани