Шпер диференциал как и колко?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Шпер диференциал как и колко?
Да отметна няколко неща дето имам за правене по бараката и преди лятото слагам и аз на сто процента щом го удобряваш.
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: Шпер диференциал как и колко?
Ако това нещо работеше надеждно, производителите щяха да го слагат на всичките си коли. Дори и да дава някакъв минимален процент на прехвърляне на въртящият момент, едва ли се доближава до 25-те процента на заводските шперове. Контактната площ е видимо по-малка от тази на нормален шпер със съединители, което би следвало да доведе и до по-бързо загряване и износване при големи натоварвания. Все пак ако колата не се кара твърде душмански е интересен експеримент. Дано проработи, че да сложа такова на отворения диф на Е21-цата. А иначе Е46-цата ми е със шпер на колегата от Бургас и вече 2 години нямам никакви оплаквания. Изминал съм 42 000 километра от както е инсталиран шпера и определено е тестван при високи натоварвания и най-различни настилки.
Re: Шпер диференциал как и колко?
Ако можеше с 2 плочки нещата да станат като с шпер касета, всички коли щяха да са с плочки, прав си, и аз така мисля.
След съвсем малко дни ще измеря с динамометричен ключ на колко нютона ще превърти и ще го сравним с 55-те nm на Е36-цов оригинален шпер (поне според интернет писанията е толкова, аз нямам как да замеря, понеже нямам на разположение такава кола).
Мисля, че си напълно прав за процентите и след повече каране, определено не бих заложил, че е 25%-тов и лека полека разбирам какво аджеба означават тези проценти и защо повече процентовите са толкова по-скъпи (40, 60%). Дотук съм доволен, усещането с колата се промени тотално и ако можех да върна времето пак си ги купил и сложил.
Но пък от друга страна се и убеждавам, че на сух асфалт трябва по-сериозно заключване, може би. Демек не е баш като с читав фабричен истински шпер.
След замерването ще знаем ориентировъчно колко по-мизерно е от фабричен шпер.
След съвсем малко дни ще измеря с динамометричен ключ на колко нютона ще превърти и ще го сравним с 55-те nm на Е36-цов оригинален шпер (поне според интернет писанията е толкова, аз нямам как да замеря, понеже нямам на разположение такава кола).
Мисля, че си напълно прав за процентите и след повече каране, определено не бих заложил, че е 25%-тов и лека полека разбирам какво аджеба означават тези проценти и защо повече процентовите са толкова по-скъпи (40, 60%). Дотук съм доволен, усещането с колата се промени тотално и ако можех да върна времето пак си ги купил и сложил.
Но пък от друга страна се и убеждавам, че на сух асфалт трябва по-сериозно заключване, може би. Демек не е баш като с читав фабричен истински шпер.
След замерването ще знаем ориентировъчно колко по-мизерно е от фабричен шпер.
- E.Alexandrov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 8.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d Touring и E21 316
- Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател
Re: Шпер диференциал как и колко?
Виж, Е39-ката има тежка задница и това й позволява да има повече сцепление на задните колелета, и от там по-висок максимален въртящ момент който да се предаде до асфалта.
Всеки е опитвал с отворен диф да върви настрани с вратите и знае , че е възможно при определени условия. (Кръгово кръстовище с обратен вираж). Аз усещам липсата на шпер най-вече по обратни завои в баир. Тогава голяма част от тежестта се прехвърля на външните колела и вътрешните почват да пушат . Но да ти кажа и нещо друго, Е46-цата е на 40% направена, но въпреки това на 1-ва се случва да не заключва винаги. Просто заключването става по-здраво колкото е по-голяма скоростта. Затова зимата ако случайно имам проблем с потегляне в дълбок сняг, вкарвам втора, заварявам газта и след 2-3 секунди копане потеглям Няма логика, няма финес, но действа.
Всеки е опитвал с отворен диф да върви настрани с вратите и знае , че е възможно при определени условия. (Кръгово кръстовище с обратен вираж). Аз усещам липсата на шпер най-вече по обратни завои в баир. Тогава голяма част от тежестта се прехвърля на външните колела и вътрешните почват да пушат . Но да ти кажа и нещо друго, Е46-цата е на 40% направена, но въпреки това на 1-ва се случва да не заключва винаги. Просто заключването става по-здраво колкото е по-голяма скоростта. Затова зимата ако случайно имам проблем с потегляне в дълбок сняг, вкарвам втора, заварявам газта и след 2-3 секунди копане потеглям Няма логика, няма финес, но действа.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Шпер диференциал как и колко?
Който знае устройството на оригиналните шперове на БМВ знае защо като ритнеш съединителя с много газ и дифа веднага заключва. Това ми е по-трудно да си го представя при варианта на колегата Перез. Дори би следвало да е обратното, защото при конусната предавка се получава сила на задвижваното зъбно колело навън + натяга от плочите, който също е насочен навън. Иначе зимата на сняг и лед съм убеден, че ефекта ще е абсолютно достатъчен, за да е проходима колата като с фабричен шпер.
Re: Шпер диференциал как и колко?
ТОТАЛНО СЪМ РАЗОЧАРОВАН ОТ ТОЗИ "ШПЕР" КИТ.,
което се и очакваше де. Евтиното винаги излиза скъпо!
Ползвам кита от не повече от седмица, като за тази седмица съм "дрифтнал" не повече от 15 пъти по за 1 минута, но в един момент просто спря за заключва. Дали нещо в него се е разпаднало, дали шайбата се е износила, няма как да разбера (а и не ми се сваля диференциал, само за да видя какъв аджеба е проблемът).
Поначало не заключва 25%, но щях да съм доволен, ако не беше приключил курса толкова бързо. Толкова педантично затворихме всичко, че почти изключвам проблемът да е в монтажа, но пък и ми е все тая, въпросът е, че моето търпение към тази джаджа се изчерпа и вече знам, че не бих помислил за такава втори път.
Качвам едно видео от деня преди да спре да заключва, беше хубаво за 3-те дни, в които що годе заключваше:
Иначе вършеше работата си, но просто не бих го нарекъл надеждно, а то си губи смисъла, когато не знаеш в кой момент целия ти труд ще отиде на вятъра.
което се и очакваше де. Евтиното винаги излиза скъпо!
Ползвам кита от не повече от седмица, като за тази седмица съм "дрифтнал" не повече от 15 пъти по за 1 минута, но в един момент просто спря за заключва. Дали нещо в него се е разпаднало, дали шайбата се е износила, няма как да разбера (а и не ми се сваля диференциал, само за да видя какъв аджеба е проблемът).
Поначало не заключва 25%, но щях да съм доволен, ако не беше приключил курса толкова бързо. Толкова педантично затворихме всичко, че почти изключвам проблемът да е в монтажа, но пък и ми е все тая, въпросът е, че моето търпение към тази джаджа се изчерпа и вече знам, че не бих помислил за такава втори път.
Качвам едно видео от деня преди да спре да заключва, беше хубаво за 3-те дни, в които що годе заключваше:
Иначе вършеше работата си, но просто не бих го нарекъл надеждно, а то си губи смисъла, когато не знаеш в кой момент целия ти труд ще отиде на вятъра.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2702
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Шпер диференциал как и колко?
Като гледам клипа, даже и там не заключи както трябва в началото, може би виновни са килограмите на е39, но 3-а серия тръгва и с изправен волан, като има истиски шпер.
Жалко за труда и парите, но потенциални купувачи трябва да са благодарни за отзивите.
Жалко за труда и парите, но потенциални купувачи трябва да са благодарни за отзивите.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12783
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Шпер диференциал как и колко?
Трагедия, същото се вижда и на клипа с Е46цата на сайта им.
Аз си мислех, че нещо колата не е достатъчно силна, ама тая 540ка няма как да не и стига сила
Дефакто нищо не става от този шпер кит.
Аз си мислех, че нещо колата не е достатъчно силна, ама тая 540ка няма как да не и стига сила
Дефакто нищо не става от този шпер кит.
Re: Шпер диференциал как и колко?
Дефакто е дори по-зле, отколкото изглежда на клипа.
Това, че тотално е спрял да заключва се оказа заблуда. Пак си заключва отвреме навреме, но... Явно процентът на заключване е доста по-малък и мисля, че това е недостатъчно, за да може да се разчита, че имаш шпер.
Това, че тотално е спрял да заключва се оказа заблуда. Пак си заключва отвреме навреме, но... Явно процентът на заключване е доста по-малък и мисля, че това е недостатъчно, за да може да се разчита, че имаш шпер.
Последна промяна PeReZ на 23 Мар 2018, 21:39, променена общо 1 път
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Шпер диференциал как и колко?
За съжаление за пореден път се убеждавам, че евтиното излиза скъпо. Жалко за труда и парите.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6144
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- electrick
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 320 is turbo
- Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo
Re: Шпер диференциал как и колко?
Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп..
Re: Шпер диференциал как и колко?
Колега, какво стана с пробата? Има ли развитие?electrick написа:Здравейте, група. От месец насам разработвам такава касета с променени ъгли и по голям натяг.
До момента постигнах 70 нютона на динамометричен ключ, което според данни е повече от шпер с нови дискове. Евентуално утре ще кача единия от готовите дифове за проба, да видя как се представя в различни условия.
Изпратено от моят A0001 с помощта на Tapatalk
- electrick
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 320 is turbo
- Мечтае да кара: М42Б20 turbo, E92 turbo
Re: Шпер диференциал как и колко?
Здравейте, от 2 дни дифа е качен и го тествах в различни условия.
Едната гума на трева, другата на асфалт, кал и бетон, само на асфалт.
Дифа бачка доста добре, на асфалта остава 2 черти.
Като съм в тревата с едната гума се усеща как колата се изтегля без да върти много в тревата, което значи че работи.
На кал е пак така.
Ще се кача тези дни до Шипка да го пробвам на снега, но от пробите до тук нещата изглеждат много добре.
Щом има доста доволни от сръбската версия, очаквах че и при мен ще работи.
Поздрави от Стара Загора.
Едната гума на трева, другата на асфалт, кал и бетон, само на асфалт.
Дифа бачка доста добре, на асфалта остава 2 черти.
Като съм в тревата с едната гума се усеща как колата се изтегля без да върти много в тревата, което значи че работи.
На кал е пак така.
Ще се кача тези дни до Шипка да го пробвам на снега, но от пробите до тук нещата изглеждат много добре.
Щом има доста доволни от сръбската версия, очаквах че и при мен ще работи.
Поздрави от Стара Загора.
Хубавите работи стават бавно... Освен ако нямаш парите на куп..
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Шпер диференциал как и колко?
Стоя си и си мисля с какво предавателно число да си направя шпера за 2.8-цата, та викам да попитам тук по-опитни колеги.
В интернет намирам противоречива информация, но се предполага, че моята е с 2.93 предавателно число на диференциала. Така излиза и в realoem, докато някъде из нета пишеше, че късните 528 са с 3.07, а моята е от последните
Та на въпроса - имам възможност в момента да си избера реално дали да запазя оригиналния 2.93 диф, или да взема по-къс диф 3.07 /има възможност и за по-къс, но няма смисъл според мен/ .
Та как реално се отразява шпера върху мощността на колата при нормално шофиране и ускорение, когато и двете гуми не превъртат? Има ли истина в това, че отнема от мощността на колата и каква е причината?. Ако е така, значи е добра идея дифът да е една идея по-къс?
В момента при около 140км/ч съм на 3350 оборта грубо, според калкулатора за скорост / обороти, който намерих в 39 подфорума, с 3.07 при същата скорост би следвало да е малко над 3500 оборота, или 150-160 оборота разлика. При по-ниска скорост е дори по-ниска разликата, така че не би трябвало да се отрази на комфорта на колата при пътуване, но се очаква да е малко по-жива в градски условия, което сега и е минус с тези дълги скорости.
В интернет намирам противоречива информация, но се предполага, че моята е с 2.93 предавателно число на диференциала. Така излиза и в realoem, докато някъде из нета пишеше, че късните 528 са с 3.07, а моята е от последните
Та на въпроса - имам възможност в момента да си избера реално дали да запазя оригиналния 2.93 диф, или да взема по-къс диф 3.07 /има възможност и за по-къс, но няма смисъл според мен/ .
Та как реално се отразява шпера върху мощността на колата при нормално шофиране и ускорение, когато и двете гуми не превъртат? Има ли истина в това, че отнема от мощността на колата и каква е причината?. Ако е така, значи е добра идея дифът да е една идея по-къс?
В момента при около 140км/ч съм на 3350 оборта грубо, според калкулатора за скорост / обороти, който намерих в 39 подфорума, с 3.07 при същата скорост би следвало да е малко над 3500 оборота, или 150-160 оборота разлика. При по-ниска скорост е дори по-ниска разликата, така че не би трябвало да се отрази на комфорта на колата при пътуване, но се очаква да е малко по-жива в градски условия, което сега и е минус с тези дълги скорости.
53 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани