Проблем с охладителната система М54
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Проблем с охладителната система М54
Здравейте, преди няколко дена ми се пръсна разширителното казанче. Още на същия ден го демонтирах и видях, че термостата на автоматика е на парчета. На следващия ден си купих оригинален термостат БМВ и разширително казанче ХЕЛА. След като монтирах всичко , почнах да обезвъздушавам системата и налях около 7л червен антифриз на -36. Обезвъздуших както си му е реда и подкарах колата. Парното си духа горещо и в колата не се стои. Но антифриза го изхвърля, а маркучите нямат абсолютно никакво налягане, като при изстинал двигател, само се усеща водата. От скритото меню колата си държи от 92-96 градуса.
При самото спукване на казанчето бях в движение и стрелката едвам помръдна след средата и изгасих колата. Според вас може ли да е гарнитура или спукана глава. С отворена капачка, термостата докато отвори няма никакъв мехури въздух. След като отвори термостата и нивото рязко се вдига и почва да прелива и затварям капачката. Колата си върви добре и пали без проблеми на -8 -10 градуса. Не свети и чека.
Колата е Е46 330Xi М54Б30 2003г. Автоматик с газов инжекцион. Големия термостат е сменян преди 15-20 дена с оригинален БМВ. Водния радиатор е почистен.
Също да спомена, че преди да се спука казанчето на загрял мотор съм отварял капачката на казанчето и водата не я изхвърляше а маркучите си имаха нормално налягане.
Аз поне си мисля че може да е от О-пръстените на тръбите, и от там да изпуска налягането и да вкарва въздух
Ако някой е имал подобен проблем да сподели от какво е бил проблема
При самото спукване на казанчето бях в движение и стрелката едвам помръдна след средата и изгасих колата. Според вас може ли да е гарнитура или спукана глава. С отворена капачка, термостата докато отвори няма никакъв мехури въздух. След като отвори термостата и нивото рязко се вдига и почва да прелива и затварям капачката. Колата си върви добре и пали без проблеми на -8 -10 градуса. Не свети и чека.
Колата е Е46 330Xi М54Б30 2003г. Автоматик с газов инжекцион. Големия термостат е сменян преди 15-20 дена с оригинален БМВ. Водния радиатор е почистен.
Също да спомена, че преди да се спука казанчето на загрял мотор съм отварял капачката на казанчето и водата не я изхвърляше а маркучите си имаха нормално налягане.
Аз поне си мисля че може да е от О-пръстените на тръбите, и от там да изпуска налягането и да вкарва въздух
Ако някой е имал подобен проблем да сподели от какво е бил проблема
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Проблем с охладителната система М54
Да не би проблема да е в капачката на разширителния съд... да не може да държи необходимото за системата налягане. По принцип тя отговаря затова. Не знам дали си я сменял, но ако не си по-добре я смени за всеки случай.

- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Проблем с охладителната система М54
Колега не знам при е46 как е казанчето, което им се пръска на всичките, в него отгоре ли се навива капачката? Ако да, смени капачката.
На мен на е36 като ми се пукна казанчето, на новото сложих старата капачка и същата работа никакво налягане и изхвърляше водата от там постоянно. Дори при стискане на маркучите се чуваше как съска от капачката. Оказа се, че капачката с годините се е нагодила към стария разширителен съд и на новата резба не оплътнява добре. Една нова капачка и си реших проблемите.
Обяснявам си го с това, че тая капачка е ползвана още от начало с този съд ис годините и двете неща са се поизкривили малко дори незабележимо, но това е достатъчно явно, защото факт след като я смених не изхвърляше + че трябва нивото да е точно до където трябва
На мен на е36 като ми се пукна казанчето, на новото сложих старата капачка и същата работа никакво налягане и изхвърляше водата от там постоянно. Дори при стискане на маркучите се чуваше как съска от капачката. Оказа се, че капачката с годините се е нагодила към стария разширителен съд и на новата резба не оплътнява добре. Една нова капачка и си реших проблемите.
Обяснявам си го с това, че тая капачка е ползвана още от начало с този съд ис годините и двете неща са се поизкривили малко дори незабележимо, но това е достатъчно явно, защото факт след като я смених не изхвърляше + че трябва нивото да е точно до където трябва

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6275
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с охладителната система М54
Колега, има тестери, с които се проверява дали има теч на антифриз от някъде. След което охладителната система трябва да се напълни и обезвъздуши правилно. От това, което описваш едва ли има шансове да си спукал главата.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Проблем с охладителната система М54
Вчера вечерта покарах извънграцко около 70км. Температура си стои на 93 94 95 градуса и не мърда. Но в маркучите няма никакво налягане. А през капачката леко като я развия и изхвърля всичко. Днеска мисля да сменя капачката с нова и да видя как ще е. Също дали е възможно от някъде да изпуска и от там да се губи налягане и да изхвърля водата
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Проблем с охладителната система М54
Като си налял антифриз и паркираш на място огледай за течове, понякога е трудно да се забележи ама едно фенерче може да помогне. Изглежда все едно проблема ти e в капачката, вземи си качествена капачка 

- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Проблем с охладителната система М54
О-пръстените отдолу на казанчето също изпускат, но ако е оттам няма как да не забележиш, защото цялата кора ще е мокра.
Ако има някъде теч най-лесно се хваща на студен двигател, после гумените уплътнения се загряват и става по-трудно.
Поръчай си една капачка (задължително оригинална) и проблема трябва да изчезне. Най-вероятно е от нея.
Ако има някъде теч най-лесно се хваща на студен двигател, после гумените уплътнения се загряват и става по-трудно.
Поръчай си една капачка (задължително оригинална) и проблема трябва да изчезне. Най-вероятно е от нея.

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1722
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Проблем с охладителната система М54
Според мен има разлика и в резбите през годините! Аз като смених радиатора преди 2г също нямах налягане в системата със старата капачка! Купих нова и всичко си дойде на място! Интересно,че докато бях със старата капачка и без налягане в системата,от уплътненията в основата на казанчето (което си беше комплект с радиатора "Нисенс") подлизваше антифриз! С новата капачка,като се "появи" и налягене в системата,подлизването изчезна! Явно налягането "уплътни" пръстените към корпуса както трябва! До момента никакъв проблем!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Аз ще гласувам! А ти ще гласуваш ли?
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Аз ще гласувам! А ти ще гласуваш ли?
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Проблем с охладителната система М54
Смених капачката и вече над 100км няма проблеми. Вече си има налягане в системата което пречи на завирането на водата.
Правих и няколко теста. С неговата си капачка маркучите са много твърди и може би затова се е пръснало казанчето.
А капачката която нямаше налягане ми беше останала от старата кола и още като монтирах казанчето я сложих, Сега съм с нова оригинална капачка и маркучите са нормално твърди на загрял мотор.
Благодаря ви на всички за правилните съвети
Дано и за напред всичко е ОК
Правих и няколко теста. С неговата си капачка маркучите са много твърди и може би затова се е пръснало казанчето.
А капачката която нямаше налягане ми беше останала от старата кола и още като монтирах казанчето я сложих, Сега съм с нова оригинална капачка и маркучите са нормално твърди на загрял мотор.
Благодаря ви на всички за правилните съвети
Дано и за напред всичко е ОК- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Проблем с охладителната система М54
На мен също се губи антифриз по малко, тече върху разширителния съд отгоре, но дали е спукан, "О" пръстен, или маркуч ... ,-не знам. На снимката се вижда отгоре... Но мисля че не е от капачката. Как да открия от къде тече? то, може и на друго място да тече, щото от долу на кората е мокро. Но се стича май от горната част на разширителния съд и надолу...
или пък този "О" пръстен??
или пък този "О" пръстен??
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Проблем с охладителната система М54
Още един въпрос. Колко градуса ви държат в момента М54-ките. При мен в това студено време от 92 до 97 най много съм го виждал, но лятото ще подминава 105 градуса според мен
Re: Проблем с охладителната система М54
BT9028BA написа:Още един въпрос. Колко градуса ви държат в момента М54-ките. При мен в това студено време от 92 до 97 най много съм го виждал, но лятото ще подминава 105 градуса според мен
Колега аз съм с М52Ту преди смяна на перката за охлаждане лятото ми вдигаше до 112 според скритото меню. След смяната съм виждал най-много 97.
Предполагам охладителната състема е еднаква,ако си с ел.перка.
- mici63
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 21.07.2016
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320i Touring 170ks.
Re: Проблем с охладителната система М54
Аз смених вчера казанчето но ми изпадна от дизел.ще има ли проблем да карам със дизеловата капачка, че пише че отваря на по малко бара.
- djkita
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 27.05.2008
- Местоположение: Пазарджик/Пловдив
- Кара: E36 Coupe & E46 Coupe
Re: Проблем с охладителната система М54
Разбира се, че е проблем да караш с дизелова капачка. Охладителната система работи на друго налягане.
А това, че си взел и втора употреба казанче е пълна глупост. Пукането на казанчето е много често срещан проблем при Е46 и няма смисъл да се взима 15 годишно казанче.
А това, че си взел и втора употреба казанче е пълна глупост. Пукането на казанчето е много често срещан проблем при Е46 и няма смисъл да се взима 15 годишно казанче.

- Tattooman93
- Потребител
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: 11.01.2018
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д 136к.
Re: Проблем с охладителната система М54
zvetiko написа:Колега, има тестери, с които се проверява дали има теч на антифриз от някъде. След което охладителната система трябва да се напълни и обезвъздуши правилно. От това, което описваш едва ли има шансове да си спукал главата.
Колега от къде мога да нсмеря такъв
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани